مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

نکات مربوط به خلبانی | آموزشگاه هوانوردی پارسیس

نکات خلبانی: یاد بگیرید که چگونه خلبان بهتری باشید و مهارت‌های خود را توسعه دهید

پرواز در کره زمین تحت کنترل برخی از پیشرفته‌ترین هواپیماهای جهان برای بسیاری شغل رؤیایی آنهاست؛ اما مسیر شغلی به عنوان خلبان مسیر آسانی نیست و موانع زیادی برای غلبه بر آن وجود دارد. در اینجا چند نکته خلبان برای شروع آورده شده است.

اینکه خود را خلبان بهتری کنید چیزی است که هر خلبان حرفه‌ای دائماً در تلاش است تا روی آن کار کند. آیا لیست جادویی از کارهایی که برای تسلط بر مهارت‌ها باید انجام دهید وجود دارد؟ درست نیست. هر خلبانی متفاوت است و برای تبدیل شدن به یک خلبان خوب، شخصیت یا مهارت خاصی لازم نیست. چیزی که بزرگ را از متوسط متمایز می‌کند یک تکامل ثابت است. ما لیستی از نکات خلبانی خود را جمع آوری کرده‌ایم تا شما را خلبان بهتری کنیم.

5 نکته برتر خلبانی

2 1 - نکات خلبانی: یاد بگیرید که چگونه خلبان بهتری باشید و مهارت‌های خود را توسعه دهید

  1. وارد “حالت هواپیما” شوید

قبل از اینکه خودتان را به هواپیما بچسبانید و بلند شوید، کمی فکر و برنامه ریزی برای پرواز خود داشته باشید. درست مانند دکمه “حالت هواپیما” در تلفن هوشمند خود، فقط مغز خود را به هواپیما تغییر می‌دهید. به هیچ چیز غیر از پرواز خود فکر نکنید. یکی از بهترین نکات خلبانی این است که اجازه ندهید زندگی حواس شما را پرت کند یا مانع یک پرواز خوب شود. اگر نمی‌توانید ذهن خود را از افکار مزاحم پاک کنید و احساس نمی‌کنید که سرتان در بازی است، پرواز نکنید.

  1. حفره‌های دانش خود را پر کنید

حیف که ما انسان‌ها کامپیوتری پر از دانش نیستیم. مغز ما چیزهای بزرگی است، اما گاهی اوقات با چیزی مواجه می‌شویم که نمی‌فهمیم یا کاملاً به خاطر نمی‌آوریم. اگر در مورد چیزی مطمئن نیستید، آن را دوباره بررسی کنید و مطمئن شوید که پاسخ آن را 100 درصد می دانید. خلبانان خوب؛ هرگز تصور نمی‌کنند.

  1. دقیق باشید

در هوانوردی، دقت در هنگام پرواز، تفاوت بین هدایت یک هواپیما به روش خاص و پرواز تقریبی با آن را ایجاد می‌کند. با تلاش برای سرعت هوایی، ارتفاع و موقعیت‌های دقیق، هواپیما همان جایی است که شما می‌خواهید. در حالی که تعیین یک عدد “دقیق” بسیار دشوار و تقریباً غیرممکن است، تلاش برای رسیدن به آن همیشه بهتر از بدست آوردن عدد “تقریبی” است، زیرا قرار نیست هواپیما اینگونه پرواز کند.

  1. نرم باشید و عاشق هواپیمای خود باشید

بعید به نظر می‌رسد که هواپیمای صاف هدایت شده خود را در مکان اشتباهی بیابد. هواپیماها واکنش خوبی به پرواز مزاحم نشان نمی‌دهند. نرم و دقیق عمل کردن به این معنی است که تغییرات در وضعیت بدنی، قدرت و فرم‌ها از طریق حرکات بسیاری ایجاد می‌شود که به جای یک تغییر بزرگ که به یکباره ایجاد می‌شود، در یک تغییر بزرگ بافته می‌شوند. بسیاری از حرکات نرم شانس شما را برای پرت شدن در این موقعیت تقریباً به صفر می‌رساند.

  1. آیرودینامیک هواپیما را درک کنید

بیشتر خلبانان اطلاعات اولیه‌ای در مورد چرایی پرواز هواپیما و نحوه عملکرد آن دارند. با این حال، تعداد کمی از آنها درک عمیقی از تفاوت‌های ظریفی خواهند داشت که بسیاری از فاکتورهای آیرودینامیکی را با هم مرتبط می‌کند و منجر به پرواز می‌شود. شما مجبور نیستید برای مدرک مهندسی هوافضا بروید، اما باید در مورد اثرات زاویه حمله و پیامدهای نحوه تغییر سطوح کنترلی بادامک‌های بال و دم مطالعه کنید.

در حالی که این یک لیست کامل از مجموعه جادویی از استراتژی‌ها برای تمرین نیست، شروع خوبی است! تا زمانی که این نکات را پشت سر بگذارید، احتمالاً در طول مسیر به نکات خود برخورد کرده‌اید.

چگونه خلبان بهتری باشیم؟

3 2 - نکات خلبانی: یاد بگیرید که چگونه خلبان بهتری باشید و مهارت‌های خود را توسعه دهید

این واقعیت اساسی است که بسیاری از این توصیه‌های «خودت را خلبان بهتری کن» نسل به نسل از خلبانان ارائه شده است. یکی از نکات طلایی خلبانان این است که مربیان بسیاری از مشکلات مشابه 30 سال پیش را از طریق آن نسل‌ها منتقل کرده‌اند؛ بنابراین، مفهوم پشت این لیست ساده است: اگر همه یا بیشتر آنها را دنبال کنید، مهارت شما به طور چشمگیری بهبود می‌یابد. این پیچیده‌تر از این نیست و هرگز هم نبوده است.

درک کنید که “برنامه ریزی از قبل” در واقع برای هر موقعیت پرواز به چه معناست

4 2 - نکات خلبانی: یاد بگیرید که چگونه خلبان بهتری باشید و مهارت‌های خود را توسعه دهید

اگر یک دانش آموز عبارت “برنامه ریزی برای آینده” را یک بار بشنود، خلبانان آن را هزار بار می‌شنوند. متأسفانه، پس از صدور مجوز، کسی برای تکرار این عبارت بسیار مهم باقی نخواهد ماند؛ بنابراین، آن‌ها باید این را به خودشان بگویند. آن‌ها همچنین باید بدانند که معنی آن در زمان‌های مختلف متفاوت است. برنامه ریزی به وضوح برای توقف سوخت ضروری است. شاید مشخص نباشد که در جهت باد باید به جلو نگاه کنید و برنامه ریزی کنید که لِگ پایه را کجا قرار دهید و فلپ ها در کجا کشیده شوند. در عین حال، باید اثرات بادها و نحوه اصلاح بخش‌های مختلف رویکرد را ارزیابی کنید. همین امر در مورد سایر مراحل پرواز نیز صادق است. شما باید همیشه سر خود را در مقابل هواپیما قرار دهید.

اگر کمتر از 35 ساعت در سال سفر می‌کنید، هر سفر را به یک تجربه آموزشی تبدیل کنید

5 2 - نکات خلبانی: یاد بگیرید که چگونه خلبان بهتری باشید و مهارت‌های خود را توسعه دهید

مسلماً، هر پرواز در حرفه هوانوردی شما باید تلاشی برای بهتر شدن آن نسبت به پرواز قبلی باشد. با این حال، اگر به طور منظم سفر نمی‌کنید، ضروری است که هر سفری شامل عواملی باشد که به شما کمک می‌کند کارآمد بمانید. حتی اگر قرار است فقط همبرگر بخورید، سفر را طوری برنامه‌ریزی کنید که شامل دو نوع فرود مختلف (میدان کوتاه، میدان نرم) باشد، حداقل یک فرود را لمس کنید و بروید تا بتوانید در هر ساعت تعداد بیشتری تاچ داون داشته باشید. حتی اگر فقط یک سفر کوتاه به یک میدان محلی است، زمان برخاستن خود را بررسی کنید و زمان تخمینی رسیدن را در ذهن خود تنظیم کنید. در هر سفری هر کاری که می‌توانید انجام دهید تا مرزهای خود را گسترش دهید و کارایی خود را حفظ کنید. فقط بیرون نروید و پرواز را به قصد آموختن انجام دهید.

فرود خود را دقیق‌تر کنید

6 1 - نکات خلبانی: یاد بگیرید که چگونه خلبان بهتری باشید و مهارت‌های خود را توسعه دهید

یکی از بهترین نکات خلبانی این است که آن را به یک هدف شخصی تبدیل کنید که همیشه سعی می‌کنید در 600 تا 800 فوت اول باند، صرف نظر از طول آن، به آن برسید. هدف این است که هنگام فرود در یک باند 2000 فوتی راحت باشید. اگر یک هواپیمای سبک متوسط مسافت کوتاه 800 فوتی را لمس کند، برای متوقف کردن 2000 فوت باقی مانده به ترمز کمی یا بدون ترمز نیاز دارد. ما به دنبال فرود اپراتورهایی نیستیم که هر بار اعداد را نشان دهند. فقط با اعداد با ارتفاع و سرعت معقول و 2000 پا بیایید (کوتاه‌ترین چیزی که معمولاً می‌بینیم) هیچ فکری نمی‌کنید.

حداقل یک بار در سال یک ساعت وقت بگذارید

7 1 - نکات خلبانی: یاد بگیرید که چگونه خلبان بهتری باشید و مهارت‌های خود را توسعه دهید

همه، صرف نظر از اینکه چقدر پرواز می‌کنند، خیلی راحت می‌شوند یا عادت‌های بد پیدا می‌کنند. این نظریه پشت BFR، چک‌های پرواز و دیگر برنامه‌های غربالگری مکرر است؛ اما دو سال زمان زیادی است. چرا سالی یک بار با یک مربی بیرون نروید، زیرا این یک سفر “غیررسمی” است و هیچ فشاری برای “پاس کردن” وجود نخواهد داشت. روی الگوسازی تمرکز کنید، زیرا انیمیشن مدل همه جنبه‌های مهارت‌های پروازی شما را به‌جز ناوبری می‌گیرد و آنها را در کنار هم قرار می‌دهد.

فقط برای تمرین در فرودگاه‌های عجیب فرود بیایید

8 1 - نکات خلبانی: یاد بگیرید که چگونه خلبان بهتری باشید و مهارت‌های خود را توسعه دهید

اگر حداقل یک سال است که سفر کرده‌اید و در منطقه محلی زندگی می‌کنید، تبدیل شدن به یک فرودگاه خصوصی آسان است. شما آنقدر به فرودگاه خود عادت کرده‌اید که فرودگاه‌های جدید احساس عجیبی می‌کنند. راه مقابله با این موضوع جستجوی فعالانه برای فرودگاه‌های جدید است. هدف شما ممکن است فرود آمدن در هر فرودگاه در شهرستان، ایالت یا منطقه محلی شما باشد. هر چه فرودگاه‌های غیرمعمول بیشتری داشته باشید، مهارت و سازگاری شما بیشتر است؛ و البته، شما در 600-800 فوت اول فرود خواهید آمد، درست است؟

سه ساعت آموزش هوازی داشته باشید

9 1 - نکات خلبانی: یاد بگیرید که چگونه خلبان بهتری باشید و مهارت‌های خود را توسعه دهید

لازم نیست برای به چالش کشیدن پتی واگستاف برنامه ریزی کنید، اما آموزش آکروباتیک شما را به خلبانی بهتر، مطمئن‌تر، ایمن‌تر و آگاه‌تر تبدیل می‌کند. نه، اگر 747 به پشت شما بچرخد، به شما کمکی نمی‌کند، اما تمرین به این معنی است که قبل از اینکه 747 شما را در این موقعیت قرار دهد، اصلاح می‌کنید. علاوه بر این، این بسیار سرگرم کننده است و ممکن است دنیای جدیدی را برای شما بگشاید.

تمام مسیرهای پرواز را تجسم کنید

10 1 - نکات خلبانی: یاد بگیرید که چگونه خلبان بهتری باشید و مهارت‌های خود را توسعه دهید

در الگو و در سراسر کشور، از مسیر زمینی خود آگاه باشید و دائماً مسیری را که می‌خواهید هواپیما پرواز کند، تجسم کنید. سپس از او بخواهید در آن مسیر خاص پرواز کند.

 

منبع

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *