مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

برنامه‌های کاربردی برای خلبان‌ها | آموزشگاه هوانوردی پارسیس

برنامه‌های کاربردی برای خلبان‌ها: برترین برنامه‌های کاربردی مفید موبایل هوشمند

هزاران برنامه کاربردی برای خلبانان وجود دارد، از آموزش پرواز و خلاصه آب و هوا گرفته تا ماشین حساب و بازی.

فن آوری های دیجیتال مدرن تأثیر زیادی بر کار خلبانان داشته است. اکنون، این امکان وجود دارد که بسیاری از گزارش‌های ضروری، برنامه‌های پیشرفته هواشناسی و برنامه‌های ثبت داده‌ها را تنها در یک دستگاه نگه دارید!

با توجه به پیشرفت‌های فن آوری پررونق در راه حل‌های تلفن همراه، خلبانان می‌توانند با به دست آوردن اطلاعات پروازها و فرودگاه‌ها و حتی دریافت هشدارها تنها با چند کلیک روی دکمه‌های موبایل هوشمند خود در زمان خود صرفه جویی کنند. به یکی از پیشرفته‌ترین اپلیکیشن‌های موبایل که می‌تواند به خلبانان در انجام کارهای روزانه کمک کند، نگاهی بیندازید.

فهرست زیر شامل برنامه‌های برتر برای خلبان‌ها است، برنامه‌هایی که اغلب می‌بینیم در حال استفاده هستند و ارزش در نظر گرفتن آنها را در تبلت هر خلبانی دارند.

1.ForeFlight

2 1 - برنامه‌های کاربردی برای خلبان‌ها: برترین برنامه‌های کاربردی مفید موبایل هوشمند

این یکی از برنامه‌هایی است که طیف گسترده‌ای از خدمات مانند برنامه ریزی پرواز، نمودارها، مدیریت اسناد، ثبت پرواز، آب و هوا، اطلاعات فرودگاه، دید مصنوعی و غیره را به خلبانان ارائه می‌دهد. ویژگی منحصر به فرد ForeFlight دستیار سفر است که تجربه برنامه ریزی سفر را به سطح دیگری می‌برد. Trip Assistant به سرعت زمان کامل پرواز در به در را اندازه‌گیری می‌کند، از جمله اطلاعاتی درباره توقف بنزین، رانندگی در فرودگاه و زمان‌های پرواز.

متأسفانه این برنامه فقط در دستگاه‌های iOS مانند آی پد یا آیفون در دسترس است و برای دستگاه‌های اندرویدی موجود نیست.

2. The AOPA Magazine App

3 - برنامه‌های کاربردی برای خلبان‌ها: برترین برنامه‌های کاربردی مفید موبایل هوشمند

برنامه مجله که توسط انجمن صاحبان هواپیما و خلبانان (AOPA) پشتیبانی می‌شود، دسترسی ساده‌ای به نسخه‌های دیجیتال مجلات خلبانی و آموزشی پرواز AOPA را می‌دهد. برنامه AOPA Mags در دستگاه‌های اندروید و iOS در دسترس است. این برنامه رایگان است، اما برای دسترسی به محتوای آن باید عضو AOPA باشید و اشتراک مجله دیجیتال داشته باشید. برنامه AOPA Mags آخرین اخبار مرتبط با فضا و محتوای جالب را به مخاطبان اصلی خود – Flyers – ارائه می‌دهد.

3. Garmin Pilot

4 - برنامه‌های کاربردی برای خلبان‌ها: برترین برنامه‌های کاربردی مفید موبایل هوشمند

این برنامه که در دستگاه‌های اپل موجود است، همراه قابل حمل کامل برای خدمه پرواز است. با دسترسی به داده‌های آب و هوای جهانی مانند TAF، SIGMET، METAR، NOTAM و داده‌های رعد و برق زنده، سفری را برنامه ریزی کنید.

برنامه Garmin Pilot با ذخیره اطلاعات در فضای ابری به ارائه آسان برنامه سفر کمک می‌کند. اگر کاربر از دستگاه دیگری استفاده می‌کند، نیازی به وارد کردن مجدد همان اطلاعات نیست.

همچنین، این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد تا چک لیست‌های الکترونیکی را مشاهده کنند. خلبانان می‌توانند داده‌های هواپیما را در Garmin Pilot انتخاب کنند یا به صورت دستی تایپ کنند. هنگامی که دستگاه یک اتصال بی سیم به هواپیما برقرار می‌کند، برنامه پایگاه داده به روز را به طور مستقیم در عرض چند لحظه به سیستم‌های اویونیک سازگار منتقل می‌کند.

4. MyRadar

5 - برنامه‌های کاربردی برای خلبان‌ها: برترین برنامه‌های کاربردی مفید موبایل هوشمند

این برنامه رایگان ساده، در عین حال سریع و آسان برای استفاده است. MyRadar یک رادار اضافی NEXRAD را برای کل ایالات متحده نمایش می‌دهد که به راحتی می‌توان آن را بزرگنمایی کرد – برای خلاصه‌های هواشناسی پیش از آزمایش مناسب است.

حتی شامل برخی ویژگی‌های پروازی اضافه شده، مانند TFR، پوشش‌های AIR/SIGMET و پوشش‌های مسیر بر اساس اعداد N می‌شود. ما دیده‌ایم که همه از خلبانان خطوط هوایی گرفته تا خلبانان پاراگلایدر از این برنامه استفاده می‌کنند.

5. FlyQ InSight

6 - برنامه‌های کاربردی برای خلبان‌ها: برترین برنامه‌های کاربردی مفید موبایل هوشمند

هر نوع مشکلی را در یافتن اطلاعات درباره فرودگاه‌ها فراموش کنید. FlyQ InSight اطلاعات فرودگاه، برنامه ریزی پرواز، شرایط آب و هوایی و حتی قیمت سوخت را در یک اپلیکیشن موبایل ترکیب می‌کند.

اپلیکیشن پرواز و فضای واقعیت افزوده امکان استفاده از دوربین گوشی خود را به عنوان وسیله‌ای برای یافتن فرودگاه‌ها فراهم می‌کند. علاوه بر این، FlyQ InSight اطلاعات مربوط به نزدیکترین فرودگاه‌ها را در عرض چند ثانیه پس از اسکن منطقه اطراف شما نمایش می‌دهد. این برنامه در دستگاه‌های آیفون و آیپد موجود است.

6. CloudAhoy

7 - برنامه‌های کاربردی برای خلبان‌ها: برترین برنامه‌های کاربردی مفید موبایل هوشمند

این برنامه یک انتخاب عالی برای مربیان پرواز و توضیحات پس از پرواز است. CloudAhoy اطلاعات پرواز، از جمله داده‌های فرودگاه، آب و هوا، گزارش هواپیما و سایر داده‌های مهم را جمع آوری می‌کند.

تمرکز اصلی CloudAhoy تجزیه و تحلیل منابع داده‌های مختلف و تبدیل آنها به اطلاعات پس زمینه است. CloudAhoy در تمام دستگاه‌های تلفن همراه و دستگاه‌های دسکتاپ در دسترس است.

7. LogTen Pro

8 - برنامه‌های کاربردی برای خلبان‌ها: برترین برنامه‌های کاربردی مفید موبایل هوشمند

این برنامه توسط Coradine Aviation طراحی شده است و همچنین به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین دفترچه‌های ثبت الکترونیکی موجود در دستگاه تلفن همراه در نظر گرفته می‌شود.

ضبط پرواز سریع و تجزیه و تحلیل دقیق زمان پرواز را تجربه کنید. علاوه بر این، LogTen Pro تمام پروازهای ورودی را نظارت می‌کند و در مورد هر گونه مشکل احتمالی به خلبان هشدار می‌دهد. LogTen Pro در دستگاه‌های iOS در دسترس است.

8. RosterBuster

9 - برنامه‌های کاربردی برای خلبان‌ها: برترین برنامه‌های کاربردی مفید موبایل هوشمند

RosterBuster ردیابی حرفه هوانوردی خود را با آمار پروازها و وظایف خود آسان می‌کند. همچنین، این برنامه به شما امکان می‌دهد تمام اطلاعات لازم مانند KCM، Wx، METAR، TAF و NOTAM را برای هر فرودگاه در جهان بررسی کنید. علاوه بر این، RosterBuster از بیش از 500 شرکت هواپیمایی پشتیبانی می‌کند. RosterBuster در دستگاه‌های اندروید و iOS در دسترس است.

9. ForeFlight Passenger

10 - برنامه‌های کاربردی برای خلبان‌ها: برترین برنامه‌های کاربردی مفید موبایل هوشمند

این یک برنامه رایگان است، یکی از بهترین برنامه‌ها برای خلبانان است و یک برنامه همراه با برنامه اصلی ForeFlight EFB است، به یک سؤال رایج مانند “چه زمانی به آنجا خواهیم رسید؟” پاسخ می‌دهد و به سادگی به دلیل موقعیت مکانی پاسخ می‌دهد. از هواپیما، ارتفاع، مسیر و زمان باقیمانده زمانی که برنامه به دستگاه دیگری در کابین خلبان متصل است که ForeFlight را اجرا می‌کند. اگر با همین مسافران زیاد سفر می‌کنید، قطعاً ارزش امتحان کردن را دارد.

منبع

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *