مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

نکات لندینگ خلبان خصوصی |‌ آموزشگاه هوانوردی پارسیس

نکات لندینگ خلبان خصوصی – 16 کلید موفقیت

در حالی که لندینگ هواپیما ممکن است در ابتدا یک کار دلهره آور به نظر برسد، به ما اعتماد کنید، با گذشت زمان آسان‌تر و آسان‌تر می‌شود. می‌توانید همین الان چند چیز را اجرا کنید که به شما در مسیر درست کمک می‌کند. امروز ما به 16 نکته برای لندینگ خلبان خصوصی نگاه می‌کنیم که همه به راحتی قابل استفاده هستند. ما همچنین به برخی از سؤالات متداول که توسط دانشجویان خلبان پرسیده می‌شود پاسخ خواهیم داد.

این چیزی است که باید بدانید…

16 نکته لندینگ برای خلبانان خصوصی

 در اینجا لیستی از 16 نکته برای لندینگ خلبان خصوصی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا به آرامی به زمین بنشینید.

1) یکباره با یک چیز کنار بیایید

آیا تا به حال سعی کرده‌اید در حین تک‌چرخ‌سواری، شعبده بازی بکنید؟

نقطه نظر ما؟

تلاش برای اصلاح دو چیز به طور همزمان به این معنی است که هیچ کدام از کارها را به خوبی انجام نمی‌دهید. در حالی که تشبیه فوق کمی دور از ذهن است، اما در هنگام پرواز مشابه است. دستکاری همزمان سرعت هوا، خط مرکزی باند و ارتفاع می‌تواند چالشی واقعی باشد.

توصیه ما اینجاست:

لندینگ را به چند “تکه” تقسیم کنید؛ و به هر قسمت جداگانه رسیدگی کنید. هنگامی که یکی از آنها را به مربع رساندید، تمرکز روی قسمت‌های باقی مانده آسان‌تر است؛ و با گذشت زمان، شما به طور طبیعی شروع به انجام همه موارد بالا با هم خواهید کرد.

چگونه به این امر برسیم؟ آسان است. در اینجا خلاصه‌ای سریع آمده است: –

  1. سرعت خود را زودتر ثابت کنید. پای در جهت باد، مکانی برای زیبا و راحت شدن و کوتاه شدن هواپیما است. هنگامی که به تعادل خوبی رسیدید، فقط باید در هنگام پیکربندی هواپیما تغییرات جزئی ایجاد کنید.
  2. بعد، خوب و زود روی خط مرکزی باند مستقر شوید. هنگامی که سرعت و تراز شما وارد شد، تنها چیزی که باید روی آن تمرکز کنید لندینگ است.
  3. کوتاه کردن برای سرعت، نه یک نگرش. اگر با اصلاح یا انجام کارهای زیادی در یک زمان مشکل دارید، پیکربندی را کمی زودتر در نظر بگیرید.

2) درخواست یک Final Approach طولانی‌تر

برخلاف سایر اشکال حمل و نقل، در هواپیما توقفی وجود ندارد، فقط حرکت رو به جلو است. معنی…؟ فاصله بیشتر برابر است با زمان بیشتری برای فکر کردن.

یک راه خوب برای از بین بردن فشار و قرار گرفتن در منطقه، پرواز در Final Approach طولانی است. هیچ شرم آور نیست که از کنترل ترافیک هوایی؛ یک Final Approach طولانی‌تر بخواهیم. به این ترتیب، می‌توانید تنظیمات خود را زودتر انجام دهید و کاملاً روی حفظ دقیق مسیر نزدیک و با حواس پرتی کمتر تمرکز کنید.

3) نگرش هنگام تیک آف را به خاطر بسپارید

بسیاری از خلبانان جدید، Flare را سخت‌ترین چیزی برای قضاوت در هنگام لندینگ در یک هواپیمای سبک می‌دانند. در اینجا یک نکته عالی برای اطمینان از اینکه در نقطه درست اتفاق می افتد وجود دارد. هنگامی که برای تیک آف در صف قرار می‌گیرید، محل تلاقی افق با شیشه جلو را یادداشت کنید و توجه ویژه‌ای به دید محیطی خود داشته باشید. چند فوت کوتاه بدهید یا بگیرید. وقتی شروع به Flare می‌کنید دقیقاً اینگونه باید به نظر برسد.

4) از باد آگاه باشید

2 - نکات لندینگ خلبان خصوصی - 16 کلید موفقیت

یکی از چیزهای جالب در مورد پرواز، تنوعی است که روزانه با آن روبرو می‌شوید. با این حال، تنوع می‌تواند مخالف سازگاری باشد. تغییر در سرعت و جهت باد به این معنی است که هیچ دو لندینگی شبیه هم نخواهند بود.

خبر خوب؟ شما می‌توانید به صورت ذهنی آنچه را که می‌توانید انتظار دارید بر اساس آنچه باد انجام می‌دهد، تمرین کنید؛ اما برای انجام این کار، باید بدانید که باد از کجا می‌آید و چه می‌کند. اگر گزارش هواشناسی (METAR) را از دست داده‌اید، نگران نباشید… بادگیر فرودگاه به شما اطلاعاتی فوری از جایی که باد می‌آید و قدرت آن را می‌دهد. شاید بخواهید این را بررسی کنید.

5) در طول روز تمرین کنید

 لندینگ در روز راحت‌تر از لندینگ در شب است. در تاریکی، چندین نشانه فضایی که در طول روز آشکارتر هستند از شما سلب شده است. اگر می‌خواهید با لندینگ کنار بیایید، بهترین گزینه این است که تکنیک خود را در ساعات روشنایی روز تقویت و اصلاح کنید تا آن را تا حد امکان ساده کنید.

6) نرخ اسکن خوب را حفظ کنید – بر اساس اعداد پرواز کنید

آیا می‌خواهید بدانید خلبانان حرفه‌ای هنگام لندینگ چه می‌کنند؟ آن‌ها سرعت اسکن ثابتی دارند. برای استفاده از ابزارها به نفع خود، لازم نیست رتبه بندی IFR داشته باشید. آن‌ها واقعاً می‌توانند در هنگام لندینگ کمک کنند. در حالی که پرواز VFR بیشتر بر اساس «خارج از پنجره» است، شما می‌توانید با حفظ سرعت اسکن خوب در داخل و خارج کابین خلبان، از لندینگ بهتری اطمینان حاصل کنید. با نظارت بر ابزار و ادغام اطلاعات ارائه شده با نگاه به آینده، می‌توانید روندهای در حال توسعه را زودتر ببینید و با آنچه که یک «تصویر معمولی» در داخل و خارج کابین خلبان به نظر می‌رسد هماهنگ شوید.

7) چشم به انتهای باند فرودگاه

یکی از مناطقی که خلبانان جدید را اشتباه می‌کند این است که هنگام ورود به فلر و لندینگ هواپیما به کجا نگاه کنند. یک مکان برای نگاه کردن وجود دارد و تنها یک مکان، همانطور که به مراحل آخر لندینگ می‌روید.

انتهای باند فرودگاه.

وقتی به اجسام دور خیره می‌شوید، قضاوت در مورد عمق و تراز بسیار آسان‌تر است. بسیاری تمایل دارند سعی کنند و به بینی نگاه کنند تا بفهمند چقدر از زمین فاصله دارند. سعی کنید و خود را منظم کنید تا در طول 100 فوت یا بیشتر نزدیک شدن، چشمان خود را به انتهای توقف باند خیره کنید.

8) یک نقطه هدف ثابت نگه دارید

یک راه آسان برای اطمینان از یک پروفیل لندینگ پایدار این است که نقطه هدف خود را در یک نقطه ثابت در شیشه جلو نگه دارید. در یک دنیای ایده آل، هدف شما باید حفظ یک تصویر ثابت در شیشه جلو، حفظ آن و تماشای بزرگتر و بزرگتر شدن آن باشد. اگر متوجه شوید که نقطه هدفتان از پنجره بالا می‌رود، پایین می‌آیید. به همین ترتیب، اگر نقطه مرجع شما شروع به حرکت به سمت پایین به سمت پایین شیشه جلو کند، شما در حال بالا رفتن هستید.

9) بر این اساس از Flap استفاده کنید

3 1 - نکات لندینگ خلبان خصوصی - 16 کلید موفقیت

استفاده انتخابی از فلپ یک چیز عالی است. استفاده از فلپ های کامل هنگام لندینگ مزایایی دارد؛ یعنی به شما این امکان را می‌دهد که آهسته‌تر پرواز کنید و بینی پایین‌تری داشته باشید و دید بهتری به شما می‌دهد. با این حال… همیشه لازم نیست از فلپ کامل استفاده کنید. در شرایط وزش باد، ممکن است انتخاب کنید که از فلپ کمتر یا حتی بدون فلپ استفاده کنید! چرا؟ با فلپ کمتر، کشش کمتر و سرعت هوایی بالاتری خواهید داشت. این بدان معنی است که کنترل پرواز شما پاسخگوتر خواهد بود و به شما کمی کنترل اضافی برای کنترل شرایط می‌دهد.

10) مراقب PAPI ها باشید

چند چیز در اطراف فرودگاه می‌تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که آیا در مسیر نزدیک شدن صحیح هستید یا خیر.

نشانگرهای مسیر دقیق که معمولاً “PAPI” نامیده می‌شوند، به شما می گویند که چه زمانی در یک شیب عالی 3 درجه هستید. PAPI ها 4 نور افقی، زاویه دار و دو رنگ هستند. پنج ترکیب ممکن وجود دارد. در اینجا منظور از آنها این است: –

معنی نشانگر PAPI
بالای پروفایل چهار سفید
کمی بالای پروفایل سه سفید، یک قرمز
کاملاً روی پروفایل دو قرمز، دو سفید
کمی پایین پروفایل دو قرمز، دو سفید
زیر پروفایل چهار قرمز

هنگامی که از PAPI برای کمک به لندینگ خود استفاده می‌کنید، به یاد داشته باشید که اغلب آنها برای هواپیماهای بسیار بزرگتر (با کابین خلبان‌های بسیار بالاتر) کالیبره می‌شوند، بنابراین در Flare زیاد کاربرد ندارند. با این حال، از فواصل خارج از یک چهارم مایل، آن‌ها کمک موثری برای کمک به مدیریت پروفایل هستند.

11) لندینگ با باد متقابل را یاد بگیرید

4 1 - نکات لندینگ خلبان خصوصی - 16 کلید موفقیت

برای مبتدی، حتی یک باد متقابل خفیف می‌تواند مشکلاتی را در لندینگ ایجاد کند. بهترین راه برای مقابله با آن؟ خوب، شما دو گزینه دارید.

  1. در روزهای بادخیز پرواز نکنید (خوب، ما اینطور فکر نمی‌کنیم)
  2. لندینگ آمدن در باد متقابل را یاد بگیرید.

ما گزینه 2 را در هر روز از هفته انتخاب می‌کنیم! در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد لندینگ در باد متقابل بدانید.

12) تمام اعداد را میخکوب کنید

ممکن است در هنگام فرود، تمایل به کمی تنبلی وجود داشته باشد. اینجاست که عادت‌های بد به وجود می‌آیند. ضرب‌المثل معروف می‌گوید: «انجام می‌دهم، انجام نخواهد شد!». مطمئناً، ممکن است فکر کنید که ارتفاع 50 فوتی در فرودگاه خانه شما خوب است؛ اما اگر به فرودگاهی بروید که در آن گزینه‌ای نیست، چه خواهید کرد؟

توصیه ما

سخت کار کنید تا تمام پارامترها را مشخص کنید، به این ترتیب، برای مقابله با هر چیزی به خوبی مجهز خواهید شد. سرعت هوا، ارتفاع و هم ترازی خط مرکزی همگی برای یک لندینگ خوب حیاتی هستند. ما به عنوان خلبان، این پرواز را با اعداد می‌نامیم. این یک چارچوب عالی برای لندینگ مداوم فراهم می‌کند. در واقع، FAA دقیقاً در اینجا راهنمای مربوط به این موضوع را دارد.

13) بدانید که لندینگ خوب چیست

اینجا یک سؤال است. فقط چه چیزی تعیین می‌کند که لندینگ خوب است؟ در حالی که ضرب المثل قدیمی “هر لندینگ در جایی که بتوانید در آنجا کار کنید و از هواپیما استفاده مجدد کنید، لندینگ خوبی است” ممکن است جالب به نظر برسد، در آزمایش یا چک پرواز هیچ خردلی را کاهش نمی‌دهد.

واقعیت‌ها را می‌خواهید؟

یک لندینگ خوب خیلی بیشتر از یک تاچ داون صاف (یا «گریزر» برای استفاده از اصطلاح معروف هوانوردی) است. در اینجا موارد اصلی وجود دارد که باید به دنبال آن باشید تا یک لندینگ خوب داشته باشید.

  1. هواپیما باید با سرعت و وضعیت صحیح به زمین بیفتد
  2. هواپیما باید دقیقاً روی خط مرکزی لندینگ بیاید
  3. چرخ‌های هواپیما باید در نقطه از پیش تعیین شده تماس برقرار کنند

توجه داشته باشید که صحبتی در مورد تاچ داون های صاف، گریزرها و فواصل کوتاه لندینگ وجود نداشت؟ همه این موارد خوب هستند، اما نباید به عنوان معیار اصلی برای تعیین یک لندینگ خوب استفاده شوند.

مدرک می‌خواهید؟ این ویدیوی کوتاه از لندینگ یک ناو توسط یک F/A Super Hornet را تماشا کنید… آیا این صاف‌ترین تاچ داون است؟ نه اما روی خط و روی اعداد است!

14) با هواپیما تمام راه را پرواز دهید

اغلب این تمایل وجود دارد که Flare صورت پذیرد و سپس خود را به پذیرش هر نتیجه‌ای که رخ داد، رها کند. این راهش نیست! شما یک خلبان هستید و وظیفه شما این است که هواپیما را به پرواز درآورید… تا زمین، حتی اگر چند فوت باشد. هوشیار باشید، تغییرات کوچکی ایجاد کنید و مطمئن شوید که لندینگ خوبی دارید. شما با هواپیما پرواز می‌کنید. هواپیما شما را پرواز نمی‌دهد.

15) از قبل خود را Brief کنید

می‌خواهید بدانید که خلبانان حرفه‌ای قبل از هر Approach چه می‌کنند؟ یک Briefing.

آمادگی ذهنی، آمادگی عملی است. شما می‌توانید با صحبت کردن و تمرین ذهنی نکات مربوطه اطمینان حاصل کنید که برای مقابله با همه Approach هایی که ممکن است به شما وارد شود، کاملاً مجهز هستید.

حتی اگر به صورت انفرادی پرواز می‌کنید، ارزش آن را دارد که با خودتان درباره چیزهایی صحبت کنید که باید در طول عملیاتی که فراتر از عملیات «استاندارد» یا «عادی» است، در نظر گرفته شوند. آیا می‌خواهید یک راهنمای مختصر برای ایجاد یک Approach و لندینگ داشته باشید؟

«WANTEM» را امتحان کنید… صبر کنید، ” WANTEM “؟ آن چیست؟ این یک مخفف آسان برای به خاطر سپردن است که 99٪ از مواردی را که باید در طول Approach در نظر بگیرید را پوشش می‌دهد.

اینجا خلاصه‌ای است: –

Approach Briefing Guide – WANTEM

W (آب و هوا)

  • جهت باد
  • دید
  • پوشش ابر
  • تنظیم ارتفاع سنج

A (هواپیما)

  • تنظیمات برنامه ریزی شده
  • نقص فنی
  • تجهیزات داخل هواپیما
  • باقیمانده سوخت و استقامت

N – نوتم ها و ناوبری

  • NOTAM های فرودگاه در نظر گرفته شده است؟
  • کمک‌های ناوبری به درستی تنظیم شده‌اند

T – تهدیدها

  • زمین مرتفع
  • الگوی ترافیک غیرمعمول
  • رویه‌های پیچیده ATC
  • باند فرودگاه کوتاه
  • فضای شلوغ هوایی
  • بادهای قوی
  • یخ زدن

E – خطاها

آیا چیزی در طول Approach وجود دارد که اگر آن را از دست بدهید، می‌تواند شما را غافلگیر کند؟

  • باندهای موازی
  • شیب باند
  • باندهای پهن‌تر یا باریک‌تر (با ارائه یک چشم انداز غیر معمول)
  • باندهای متقابل شماره گذاری مشابه
  • جهت مدار
  • فرکانس رادیویی صحیح تنظیم شده است
  • مخزن سوخت صحیح انتخاب شده است

M – کاهش و مدیریت

یک مرور کلی نهایی از نحوه پرواز و مدیریت رویکرد خود. مطمئن شوید که استراتژی Go-Around خود را به عنوان یک نقطه توجیهی نهایی درج کنید.

16) ” Gate ها” برای یک Approach خوب

“M” راهنمای جلسه فوق مکانی عالی برای تصمیم گیری در مورد نحوه مدیریت رویکرد خود است. برای انجام این کار، خلبانان خوب از ” Gate ها ” استفاده می‌کنند. ” landing gate ” چیست؟

اساساً، ما دو یا حتی سه «نقطه راه» را تعیین می‌کنیم که در آن نشانه‌های اولیه از نحوه پیش‌روی رویکرد به دست می‌آوریم تا بدانیم در مسیر درستی هستیم. با تنظیم زودهنگام این موارد و اطلاع رسانی در مورد آنچه می‌توانیم انتظار داشته باشیم، می‌توانیم هر گونه انحراف نمایه را زودتر برطرف کنیم.

به عنوان مثال می‌توان گفت: –

“I’ll set a gate at the final turn. Over that reference point, I want to be 900 feet, with flaps full and the aircraft fully trimmed”.

اگر هر یک از معیارهای بالا برآورده نشد، می دانید برای اصلاح آن چه کاری باید انجام دهید.

مکان‌های دیگری که در آن‌ها تنظیم Gate ها خوب است عبارتند از: –

  • Downwind
  • The base turn
  • The final descent point
  • Short finals

سؤالات متداول لندینگ خلبان خصوصی

پس از تمام نکات لندینگ خلبان خصوصی ما هنوز سؤالی دارید؟

نگران نباشید، این چیزی است که همیشه از ما پرسیده می‌شود…

خلبانان چگونه به طور کامل لندینگ می‌آیند؟

5 1 - نکات لندینگ خلبان خصوصی - 16 کلید موفقیت

بیشتر خلبانانی که در لندینگ مهارت دارند یک چیز دارند که بیش از همه به آنها کمک می‌کند.

تجربه.

از طریق تمرین مداوم، با استفاده از تکنیک‌های صحیح، آن‌ها یک «احساس» نسبت به آنچه در طول یک رویکرد درست به نظر می‌رسد، ایجاد خواهند کرد؛ اما موضوع اینجاست… همه خلبانان از لندینگ گاه به گاه “بد” رنج می‌برند؛ بنابراین، اگر کاملاً آن را دریافت نمی‌کنید، به تلاش خود ادامه دهید. شما فقط به اندازه آخرین لندینگ خود خوب هستید، پس چرا سخت کار نکنید تا آخرین لندینگ خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید؟

وقتی نوبت به قضاوت در مورد فرودهایتان می‌رسد، «روندها» را ارزیابی کنید. آیا آخرین “بد” شما یک “اتفاق” بود یا یک اتفاق عادی است؟ ارزیابی کنید چه اشتباهی رخ داده و روی اصلاح آن کار کنید. مطمئن نیستم از کجا شروع کنم؟ در اینجا یک چک لیست سریع از مواردی است که باید برای بهبود تکنیک لندینگ خود در نظر بگیرید.

آیا رویکرد شما به غیر از قسمت آخر لندینگ پایدار بود؟

– اگر نه ابتدا روی اصلاح آن کار کنید و ممکن است متوجه شوید که لندینگ شما زمانی بهبود می‌یابد که کمتر به آن فکر کنید.

آیا پیکربندی خاصی در هواپیما وجود دارد که مشکل ساز باشد؟

– پیکربندی‌های مختلف هواپیما منجر به “تصاویر” متفاوتی از پنجره می‌شود. اگر بتوانید با فلپ کامل به خوبی لندینگ بیایید اما متوجه شوید که روش‌های بدون فلپ چندان موفق نیستند، ممکن است تکنیک شما فقط به تنظیمات جزئی نیاز داشته باشد.

لندینگ روی نقطه هدف شما بود؟ قبل از آن؟ بعد از آن؟

– جایی که شما را لمس می‌کنید یک داستان را نشان می‌دهد. اگر کوتاه لندینگ می‌آیید، ممکن است این احتمال وجود داشته باشد که قبل از تاچ داون خیلی آهسته پرواز می‌کنید یا به اندازه کافی Flare نمی‌کنید.

برعکس، اگر متوجه شدید که همیشه در حال لندینگ طولانی هستید، این احتمال واقعی وجود دارد که یا خیلی سریع پرواز می‌کنید یا درست قبل از تاچ داون بیش از حد در حال پرواز هستید.

چرا فرودهای من اینقدر سخت است؟

چند دلیل برای لندینگ سخت وجود دارد و تهدیدها با هر یک مرتبط هستند. در زیر فهرستی از شایع‌ترین علل و مواردی که باید مراقب آنها باشید را مشاهده خواهید کرد. شایع‌ترین علل لندینگ سخت عبارتند از:

Flaring خیلی دیر

Flare زمانی است که ما زمین هواپیما را نزدیک باند فرودگاه تغییر می‌دهیم تا سرعت لندینگ را متوقف کنیم. دقیقاً زمانی که چرخ‌ها باند فرودگاه را در دنیای ایده آل لمس می‌کنند، باید به صفر برسد.

با این حال، اگر خیلی دیر Flare انجام شود، هواپیما همچنان در هنگام تماس چرخ‌ها سرعت لندینگ دارد و «bump» سختی ایجاد می‌کند.

تهدیدات

  1. خطر آسیب به دنده هواپیما
  2. در صورتی که خلبان بخواهد با قاپ کردن، flare را نجات دهد، خطر tail strike وجود دارد
  3. اگر ابتدا چرخ دماغه با باند فرودگاه تماس پیدا کند، خطر آسیب پروانه وجود دارد
  4. پتانسیل برای bounce

Flaring خیلی زود

یک ویژگی مشترک خلبانان جدید این است که «خجالتی از زمین» و در نقطه‌ای که خیلی زود است؛ Flare می‌کنند. آن‌ها سرعت نزول را به طور موقت به صفر کاهش می‌دهند. با این حال، آن‌ها با باند فرودگاه تماسی برقرار نکرده‌اند. در نتیجه، سرعت هواپیما کاهش می‌یابد و سپس هواپیما دوباره شروع به لندینگ می‌کند که منجر به تماس hard runway می‌شود.

تهدیدات

  1. احتمال توقف هواپیما
  2. خطر tail strike
  3. آسیب دنده
  4. از دست دادن کنترل جهت و اثربخشی سکان

تغییر گام ناکافی در طول Flare

گاهی اوقات خلبان‌ها دقیقاً در نقطه مناسب Flare می‌کنند. با این حال، آن‌ها به اندازه کافی عقب نشینی نمی‌کنند تا به طور کامل لندینگ را متوقف کنند؛ مانند Flare خیلی دیر، هنوز هم نرخ لندینگ در هنگام لمس کردن وجود دارد که منجر به لندینگ سخت می‌شود.

تهدیدات

  1. پتانسیل لندینگ اول با چرخ دماغه
  2. آسیب دنده

چگونه می‌توانم مهارت‌های لندینگ خود را بهبود بخشم؟

یک چیز و یک چیز فقط منجر به لندینگ بهتر می‌شود. تمرین! پرواز مانند هر مهارت دیگری است. هر چه بیشتر این کار را انجام دهید و با تکنیک مناسب، بهتر خواهید بود. هیچ کس در اولین بار لندینگ نمی‌آید. یکی از ویژگی‌های کلیدی خلبانان موفق این است که آن‌ها بدون منیت و انتقاد از خود هستند. متواضع باشید، به ضعیف‌ترین نقاط خود نگاه کنید و به آنها رسیدگی کنید!

هنگامی که بدانید چه چیزی کم است، خواهید دانست که چگونه آن را برطرف کنید!

منبع

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *