مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

نکاتی برای کار کردن خلبانان در خارج از کشور | مرکز آموزش هوانوردی پارسیس

نکاتی برای خلبانانی که در خارج از کشور کار می‌کنند

با تسریع مهاجرت خلبانان در سراسر جهان، تغییر جغرافیای کاری چندین بار در سال برای بسیاری از خلبانان به یک قانون رایج تبدیل می‌شود. ممکن است جذاب به نظر برسد، اما مهاجرت و کار در خارج از کشور یک تصمیم جدی در زندگی و شغل فرد است. خلبانان قبل از پذیرش شغل در خارج از کشور چه نکاتی را باید در نظر بگیرند؟ هنگام کار در یک شرکت خارجی چگونه باید عمل کنند؟ چگونه از بهترین شرایط ممکن در خارج از خانه اطمینان حاصل کنیم؟

نکاتی برای کار کردن خلبانان در خارج از کشور

اولین و مهمترین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که آیا از نظر روانی برای نقل مکان آماده هستید یا خیر. این نه تنها شامل جدایی از خانواده، بلکه عامل فرهنگی نیز می‌شود. به عنوان مثال، زندگی در کشورهای خاورمیانه ممکن است برای یک اروپایی پذیرفتنی نباشد. اگر بتوانید سنت‌های ملل دیگر را بپذیرید، در حال حاضر نیمی از راه را برای یک حرفه بین المللی دارید. در برخی موارد، باید بتوانید در محل کار یا خارج از کابین خلبان رفتار قابل قبولی از خود نشان دهید.

تأثیر دیگری که ممکن است بر تصمیم مهاجرت به خارج تأثیر بگذارد ممکن است شوک فرهنگی و دلتنگی باشد. امروزه با فناوری‌هایی مانند اسکایپ، خدمات چت آنلاین و مقرون به صرفه بودن تجهیزات دوربین اینترنتی، برقراری ارتباط با مردم در کشور خود آسان‌تر از همیشه شده است. به یاد داشته باشید که تفاوت زمانی یک عامل بزرگ است – اگر همیشه سعی می‌کنید در زمانی که فردی باید بخوابد صحبت کنید، منجر به تنش می‌شود.

به یک توافق منصفانه با افراد خانه برسید تا هر دو طرف سهم مساوی خود را از تماس‌های تلفنی “عادی” داشته باشند. اگر در شانگهای هستید، هفت ساعت جلوتر از بریتانیا، ممکن است تماس‌های شما همیشه در زمان مناسبی نباشد، بنابراین فضا را برای سازش باز کنید و برای تماس‌های تلفنی وقت بگذارید.

عامل دیگر مهارت حرفه‌ای و مدارک مربوطه است. همیشه باید یک سال جلوتر از زمان حال باشید. کارفرمایان و مقامات مختلف شرایط متفاوتی برای اعتبار اسناد دارند. از آنجایی که یک خلبان ممکن است هرگز متوجه نشود که چه زمانی ممکن است به طور ناگهانی با یک پیشنهاد شغلی وسوسه انگیز به آنها مراجعه شود، همیشه توصیه می‌شود که گواهینامه خود را به روز نگه دارید و همچنین مجوز پزشکی کلاس 1 را در کشور محل سکونت خود بگذرانید. علاوه بر این، یک خلبان باید دانش انگلیسی هوانوردی خود را به طور عینی ارزیابی کند. کار در یک منطقه ناآشنا، برقراری ارتباط با سایر خارجی‌ها (نه انگلیسی زبانان مادری) ممکن است در ابتدا باعث استرس اضافی شود.

«مسائل پزشکی یکی از رایج‌ترین مسائل در جامعه خلبانی است. نقل مکان به آسیا، آفریقا یا هر مکان دیگری ممکن است برخی از خلبانان را به دلیل شرایط آب و هوایی یا بهداشتی متفاوت بترساند. بنابراین باید در حین کار در یک منطقه خاص، هم با آژانس استخدامی خود و هم با موسسه پزشکی محلی در مورد مسائل بهداشتی احتمالی مشورت کنید؛ و تا زمانی که خلبان تمام معاینات پزشکی را پشت سر بگذارد و به درستی واکسینه شده باشد، جای نگرانی نیست.»

در صورتی که یک خلبان تصمیم به نقل مکان و کار در خارج از کشور بگیرد، باید همیشه به شرایط کار و زندگی که توسط کارفرما ارائه می‌شود توجه داشته باشد. یک خلبان باید حداکثر تحمل را برای هرگونه اقدام نادرست کارفرما و/یا شرایط اسکان نامناسب نشان دهد. اگرچه یک خلبان خارجی معمولاً کارمندی بدون اتحادیه است، با این حال آنها باید همیشه به یاد داشته باشند که خلبانان کسی را دارند که به او تکیه کنند. اگر یک خلبان از طریق یک آژانس استخدام استخدام شده باشد، در صورت بروز هرگونه مشکل در رابطه کارفرما و کارمند، اولین انتخاب آنها برای رسیدگی به آژانس است.

منبع

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *