مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

تفاوت بین ICAO و EASA | مرکز آموزش هوانوردی پارسیس

تفاوت بین ICAO و EASA چیست؟

صنعت هوانوردی در طول دهه گذشته از نظر دسترسی، مقرون به صرفه بودن و فراوانی بسیار رشد کرده است اما موضوع مهم تر این است که مطمئن شویم صنعت ایمن باقی می‌ماند، زیرا خطوط هوایی جدید در سراسر جهان در عصری که بازارها به سرعت در حال رشد هستند، ظهور می‌کنند. خلبانان، اپراتورها و خطوط هوایی باید از چندین نهاد نظارتی برای اطمینان از استاندارد بالای ایمنی پیروی کنند. در این مقاله به برخی از محبوب‌ترین سازمان‌های هواپیمایی و نقش آن‌ها می‌پردازیم.

آژانس ایمنی هوانوردی اروپا (EASA)

آژانس ایمنی هوانوردی اروپا بر خلاف بسیاری از سازمان‌های هوانوردی که بر مقررات یک کشور خاص نظارت می‌کنند، مسئول تمام مقررات هوانوردی در اتحادیه اروپا است. EASA در شهر کلن آلمان مستقر است و از جمله وظایف خود انجام تحقیقات ایمنی، توزیع اطلاعات، اجرای مقررات و تأیید هواپیماها است.

مجوز خلبانی حمل و نقل هوایی EASA به عنوان یک استاندارد مجوز مشترک توسط 26 کشور اروپایی پذیرفته شده است. در نتیجه، EASA از زمانی که رهبری صنعت هوانوردی را به عهده گرفته است، مسئولیت‌های بیشتری را بر عهده گرفته است.

سازمان بین المللی هوانوردی (ICAO)

یکی از وظایف مهم سازمان بین المللی هوانوردی تدوین استانداردهای بین المللی هوانوردی است. اساسنامه ایکائو بر نمودارهای هوانوردی، مجوزهای کارکنان و استانداردهای جستجو و نجات حاکم است و مجموعه وسیعی از مسئولیت‌های مربوط به هوانوردی را مشخص می‌کند. برای مقامات کنترل ترافیک هوایی مهم است که دستورالعمل‌های هوانوردی را در سراسر کشورها نه تنها برای افزایش ایمنی، بلکه برای آسان‌تر کردن عبور هواپیما از قلمرو بین‌المللی بدون نیاز به تغییر اقداماتشان، استاندارد کنند. هر کشوری در ارائه الزامات خود آزاد است، اما ایکائو دستورالعمل‌های اساسی را ارائه می‌دهد. در هر صورت، ایکائو باید این تغییرات را تأیید کند. هر روز بیش از 100000 پرواز توسط ایکائو تنظیم می‌شود.

منبع

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *