مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

چرا باید قبل از تحصیل در رشته هوانوردی معاینه پزشکی انجام داد؟

 

1 - چرا باید قبل از تحصیل در رشته هوانوردی معاینه پزشکی انجام داد؟

بیشتر خلبانان برای پرواز به گواهی پزشکی نیاز دارند. برخی از خلبانان مانند خلبانان ورزشی و خلبانان بالن برای پرواز نیازی به دریافت گواهی پزشکی ندارند. با این حال، بقیه باید معاینه پزشکی هوانوردی را بگذرانند تا به طور قانونی از مزایای گواهی‌های آزمایشی خود استفاده کنند. سؤال این است که چرا باید قبل از تحصیل در رشته هوانوردی معاینه پزشکی انجام دهید؟

معاینات پزشکی هوانوردی می‌تواند برای بسیاری نگران کننده باشد. پاس می‌کنید؟ ممتحن دقیقاً به دنبال چه چیزی است؟ آیا به اندازه کافی خوب به نظر می‌رسید؟ آیا باید برخی از مشکلات سلامتی را در فرم‌ها نشان دهید؟ اگر پاس نکنید چه اتفاقی می افتد؟

سؤالات زیادی در مورد معاینه پزشکی هوانوردی وجود دارد. حتی سالم‌ترین افراد هم قبل از امتحان عصبی می‌شوند. خبر خوب این است که اکثر متقاضیان این آزمون را با موفقیت پشت سر می‌گذارند – گاهی اوقات این آزمون کمی طول می‌کشد.

چرا باید قبل از تحصیل در رشته هوانوردی معاینه پزشکی انجام داد؟

2 - چرا باید قبل از تحصیل در رشته هوانوردی معاینه پزشکی انجام داد؟

برای اینکه یک هواپیما به صورت قانونی کار کند، همه خلبانان باید گواهی پزشکی موجود داشته باشند. این گواهی از طریق معاینه پزشکی اخذ می‌شود. یک معاینه پزشکی برای اطمینان از اینکه دارنده گواهینامه خلبان (هنوز) سلامت کافی برای کار با هواپیما را ندارد ضروری است.

3 کلاس وجود دارد که به شرح زیر دسته بندی می‌شوند:

  • کلاس 1 پزشکی برای خلبانان تجاری است (CPL (A)، ATPL (A))
  • کلاس 2 پزشکی برای خلبانان خصوصی (PPL)، بالن سواران (BPL)، یا خلبانان هواپیمای بی موتور (SPL) است.
  • کلاس 3 پزشکی برای کنترل کننده‌های ترافیک هوایی است.

تحقیق خود را انجام دهید.

چرا باید قبل از تحصیل در رشته هوانوردی معاینه پزشکی انجام داد؟ اگر تناسب اندام و سالم هستید، نگران نباشید. با این حال، بیشتر خلبانان برخی از خطاهای بهداشتی جزئی دارند. اگر این کار را انجام می‌دهید، باید بررسی کنید که آیا هر یک از این مشکلات شما را حذف می‌کند یا خیر. دیگران ممکن است از شما بخواهند که یک گواهی پزشکی خاص دریافت کنید. داشتن یکی به پزشک شما اطلاعات مهمی در مورد سلامتی شما می‌دهد.

آیا نگران وضعیت پزشکی خاصی هستید؟ قبل از اینکه برای قرار ملاقات خود آماده شوید، مطمئن شوید که با انجام برخی تحقیقات خود را آماده کرده‌اید. راهنمای معاینه پزشکی آنلاین FAA حاوی اطلاعاتی است که می‌توانید در مورد برخی از مشکلات سلامتی بیابید. همچنین منابع زیادی به صورت آنلاین در دسترس هستند که می‌توانند شما را در مسیر درست راهنمایی کنند.

ممتحن چه خواهد کرد؟

3 - چرا باید قبل از تحصیل در رشته هوانوردی معاینه پزشکی انجام داد؟

دانش آموز توسط یک پزشک معتبر توسط سازمان هواپیمایی کشوری که تنها مجاز به تعیین استانداردهای لازم است، تحت معاینه پزشکی قرار خواهد گرفت. بیش از 90 درصد از همه متقاضیان معاینه پزشکی را پشت سر می‌گذارند زیرا این معاینه فقط سلامت عمومی متقاضی و توانایی بدنی آنها برای خلبان شدن را تعیین می‌کند. پس از ثبت نام و تکمیل فرم‌ها، معاینه کننده هویت شما را تأیید می‌کند و اطلاعات مربوط به سابقه سلامتی شما را بررسی می‌کند.

همچنین ممکن است در صورت وجود جزئیاتی که ممکن است دریافت گواهی پزشکی شما را به تأخیر بیندازد، به شما اطلاع دهند. نوع خاصی از گواهی پزشکی هوانوردی را تعیین می‌کند که شدت آزمایش به آن ارتقا یافته است. معاینات پزشکی درجه سوم کمترین مزاحمت را دارند، در حالی که معاینات پزشکی درجه یک نیاز به معاینه عمیق‌تری دارند.

انواع معاینات پزشکی هوانوردی

4 - چرا باید قبل از تحصیل در رشته هوانوردی معاینه پزشکی انجام داد؟

معمولاً متقاضیان زیر 40 سال باید ساده‌ترین معاینه پزشکی درجه سه را انجام دهند. این امر مستلزم بررسی بینایی شما از جمله دید محیطی، نزدیک بینی، دوربینی و دید رنگی است. ممتحن همچنین یک تست استماع انجام می‌دهد تا مشخص کند آیا شما قادر به شنیدن در سطح پایه هستید یا خیر.

قبل از انجام یک روش فیزیکی عمومی، معاینه کننده موارد زیر را با شما بررسی می‌کند:

  • مشکلات سلامتی
  • دارویی
  • جراحی‌هایی که در گذشته انجام داده‌اید
  • ویزیت‌های قبلی پزشک

آنالیز ادرار نیز برای معاینه کننده انجام خواهد شد. این به شناسایی هر گونه بیماری، خون یا پروتئین در ادرار کمک می‌کند. انتظار داشته باشید فشار خون شما و همچنین سوالاتی در مورد سلامت روان عمومی شما بررسی شود.

برخی از الزامات پزشکی (مثلاً استانداردهای بینایی و شنوایی) برای گواهی‌های پزشکی درجه یک و دو متفاوت است، اما به طور کلی، آزمایش برای هر کلاس بسیار مشابه است. معاینات پزشکی درجه یک باید با دفعات بیشتری انجام شود و متقاضی در صورت داشتن سن بالای 40 سال باید سالانه یک نوار قلب (ECG) انجام دهد.

گواهی پزشکی درجه یک

5 - چرا باید قبل از تحصیل در رشته هوانوردی معاینه پزشکی انجام داد؟

چه کسی به گواهی پزشکی درجه یک نیاز دارد؟

گواهینامه پزشکی درجه یک برای خلبانان حمل و نقل هوایی الزامی است. هر خلبانی که از امتیازات یک خلبان حمل‌ونقل هوایی استفاده می‌کند، باید گواهی پزشکی درجه یک را دریافت کرده و حفظ کند تا بتواند با هواپیمای خطوط هوایی برنامه‌ریزی‌شده تحت CFR 14 قسمت 121 پرواز کند.

مدت زمان چقدر است؟

برای خلبانان خطوط هوایی یا کسانی که در غیر این صورت نیاز به نگهداری گواهی پزشکی درجه یک دارند، مدت اعتبار گواهی پزشکی برای افراد بالای 40 سال شش ماه و برای خلبانان زیر 40 سال 12 ماه است.

خلبان دارای گواهی پزشکی درجه یک می‌تواند بدون در نظر گرفتن سن خود به مدت 12 ماه از مزایای پزشکی درجه دو (خلبانان تجاری) بهره مند شود. خلبانی که دارای گواهی پزشکی درجه یک باشد، در صورتی که سن هر یک از آنها 40 سال یا بیشتر باشد به مدت 24 ماه و در صورت داشتن سن کمتر از 40 سال 60 ماه می‌تواند از مزایای پزشکی درجه سه بهره مند شود.

گواهی پزشکی درجه دو

6 - چرا باید قبل از تحصیل در رشته هوانوردی معاینه پزشکی انجام داد؟

چه کسی به گواهی پزشکی درجه دو نیاز دارد؟

خلبانانی که از امتیازات خلبانی تجاری استفاده می‌کنند حداقل به گواهی پزشکی درجه دو نیاز دارند. علاوه بر این، مهندسان پرواز، ناوبرها و کنترلرهای ترافیک هوایی ملزم به حفظ گواهی پزشکی درجه دو هستند.

مدت زمان چقدر است؟

گواهینامه‌های پزشکی درجه دو برای دارنده خلبانان آن 12 ماه اعتبار دارد. خلبانی که دارای گواهی پزشکی درجه دو باشد، در صورت داشتن سن 40 سال یا بیشتر به مدت 24 ماه و در صورت داشتن سن کمتر از 40 سال، 60 ماه می‌تواند از مزایای پزشکی درجه سه استفاده کند.

گواهی پزشکی درجه سه

7 - چرا باید قبل از تحصیل در رشته هوانوردی معاینه پزشکی انجام داد؟

چه کسی به گواهی پزشکی درجه سه نیاز دارد؟

دانشجویان خلبان، خلبانان تفریحی، خلبانان خصوصی و مربیان هوانوردی که به عنوان خلبان (یا به عنوان خدمه مورد نیاز کار می‌کنند) حداقل به مدرک پزشکی درجه سه نیاز دارند.

مدت زمان چقدر است؟

گواهی پزشکی درجه سه در صورتی که سن شما 40 سال به بالا باشد 24 ماه و اگر کمتر از 40 سال سن دارید 60 ماه اعتبار دارد.

 

منبع

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *