مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

بهترین شغل دنیا: حقوق خلبان

1 1 - بهترین شغل دنیا: حقوق خلبان

اکثر مردم مجذوب دستمزد خلبانان خطوط هوایی هستند، چه به عنوان عاملی برای خلبان شدن یا به عنوان موضوع گفتگو، زیرا یک واقعیت رایج شناخته شده است که حقوق خلبانان جزو بالاترین حقوق در تمام مشاغل شناخته شده است.

علاوه بر این، انتظار می‌رود حقوق خلبان‌ها، که در حال حاضر بالاست، به دلیل کمبود خلبان و تقاضای بیشتر برای خلبانان واجد شرایط در نتیجه افزایش عمده ترافیک هوایی که در سراسر جهان اتفاق می‌افتد، بیشتر افزایش یابد. به همین دلیل است که مردم بیش از هر زمان دیگری مجذوب شده اند.

با این حال حقیقت به کجا ختم می شود و اسطوره از کجا شروع می شود؟ همه ما می دانیم که حقوق خلبانان بسیار بالا است، اما دقیقا چقدر بالاست؟ در واقع تشخیص آن دشوار است زیرا حقوق آنها تا حد زیادی به عوامل مختلفی بستگی دارد.

بیایید این عوامل را بررسی کنیم و دریابیم که چگونه یک خلبان می تواند حقوق چشمگیری کسب کند. دانستن قرارداد واقعی در مورد حقوق خلبان می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا این شغل برای شما مناسب است یا خیر.

خلبانان چه می کنند؟

2 1 - بهترین شغل دنیا: حقوق خلبان

قبل از بحث در مورد حقوق خلبانان، باید به شرح وظایف آنها نگاهی بیندازیم تا درک بهتری از شغل پیدا کنیم.

وظایف یک خلبان خیلی قبل از بلند شدن هواپیما شروع می شود. یک خلبان قبل از هر پرواز برنامه ریزی شده چندین بررسی مهم انجام می دهد. مانند بررسی آب و هوا در طول مسیر، بررسی وضعیت هواپیما، کل سوخت مورد نیاز برای سفر و وزن و توزیع مسافران و بار در هواپیما. یک خلبان همچنین باید قبل از شروع حرکت هواپیما، یک برنامه پرواز ارائه دهد.

در طول پرواز، یک خلبان باید ابزارهای هواپیما را کنترل کند و تمام ارتباطات رادیویی را زیر نظر داشته باشد تا از داده های دریافتی برای ارزیابی و تشخیص هر گونه مسائلی که ممکن است بر پرواز تأثیر بگذارد استفاده کند. علاوه بر آن، خلبان باید با کنترل ترافیک هوایی ارتباط برقرار کند تا دستورالعمل‌هایی را برای برخاستن و فرود ایمن در باند تعیین‌شده دریافت و دنبال کند.

خلبان بر تمامی پرسنل کابین و کابین هواپیما نیز نظارت دارد.

حقوق خلبان چگونه تعیین می شود؟

۳ - بهترین شغل دنیا: حقوق خلبان

برخلاف بسیاری از مشاغل دیگر، خلبانان و خلبانان کاپیتان حقوق ماهیانه ثابتی دریافت نمی کنند. اغلب به ازای هر ساعت پروازی که انجام می دهند، علاوه بر روزمزد، دستمزد ساعتی نیز به آنها پرداخت می شود. برای تضمین حداقل درآمد ماهانه، اکثر شرکت های هواپیمایی بزرگ حداقل تعداد ساعات کاری در ماه را هنگام استخدام خلبانان جدید تضمین می کنند.

علاوه بر این دستمزد ساعتی، یک خلبان اغلب حقوق ثابتی را در طول دوره آموزشی دریافت می کند. آنها همچنین مستمری دریافت می کنند، که غرامت یا کمک هزینه ای است که خلبانان هنگام دوری از خانه دریافت می کنند. این کمک هزینه برای پوشش وعده های غذایی و اقامت در زمانی است که یک خلبان مجبور است یک شب از خانه دور بماند.

دستمزد ساعتی خلبان چقدر است؟

۴ - بهترین شغل دنیا: حقوق خلبان

مانند تمام صنایع دیگر، هر چه خلبان تجربه بیشتری کسب کند، نرخ ساعتی بیشتری کسب می کند. به عنوان یک قاعده، بالاترین مقیاس دستمزد برای خلبانان، خلبانان کاپیتانی هستند که برای خطوط هوایی بین المللی کار می کنند.

به طور معمول، خلبانان خطوط هوایی زمانی که برای اولین بار پرواز را شروع می کنند، 40 تا 70 دلار در ساعت درآمد کسب می کنند و خلبانان به طور متوسط 75 ساعت در ماه در هوا پرواز می کنند. وقتی روزی اضافه می کنید، این مبلغ تقریباً 7000 دلار در ماه برای کمک خلبانان تازه منصوب شده است.

این دستمزد ساعتی تا حد زیادی به خط هوایی، نوع هواپیما و سطح تجربه خلبان بستگی دارد، برای مثال خلبانان کاپیتان اغلب 300 دلار در ساعت دریافت می کنند.

آنها گاهی اوقات تا 150 ساعت در ماه را برای انجام وظایف زمینی مانند آموزش شبیه ساز، حفظ سوابق، انجام بازرسی های قبل از پرواز و برنامه ریزی پرواز ثبت می کنند. تمامی این ساعات نیز با همان نرخ ساعتی پرداخت می شود.

علت تفاوت حقوق خلبانان چیست؟

۵ - بهترین شغل دنیا: حقوق خلبان

دستمزد خلبانان با توجه به نوع هواپیمایی که آنها پرواز می کنند متفاوت است. به عنوان مثال، حقوق خلبان یک جت بزرگ به طرز چشمگیری بیشتر از خلبان یک جت کوچک است، در حالی که حقوق خلبانان هواپیماهای غیر جت به طور قابل توجهی کمتر است.

حقوق همچنین به مدت زمانی که یک خلبان در یک شرکت هواپیمایی بوده است بستگی دارد. هر چه یک خلبان برای یک شرکت هواپیمایی طولانی‌تر پرواز کرده باشد، سابقه کار بیشتری دارد، خلبان‌های ارشد با هواپیماهای بزرگ‌تر پرواز می‌کنند و در نتیجه دستمزد بیشتری دریافت می‌کنند.

آنها همچنین به نوع شرکت هواپیمایی بستگی دارند. برای مثال، شرکت‌های حمل‌ونقل قدیمی، بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین شرکت‌های مخابراتی اغلب برخی از بالاترین نرخ‌های دستمزد را برای خلبانان ارائه می‌کنند. و حتی اگر شرکت‌های هواپیمایی ارزان‌قیمت دستمزد ساعتی کمتری ارائه می‌دهند، بیشتر خلبان‌ها کار را برای آن‌ها شروع می‌کنند تا زمانی که تجربه لازم را برای شرکت‌های قدیمی به دست آورند.

منظور از دستمزد روزانه چیست و چقدر است؟

۶ - بهترین شغل دنیا: حقوق خلبان

دستمزد روزانه کمک هزینه سفر خطوط هوایی به خلبانان است، شامل نرخ ساعتی برای زمان دوری آنها از پایگاه است، که البته با نرخ ساعتی پرواز آنها متفاوت است، اما همچنان به مقدار قابل توجهی در هر سفر می رسد.

علاوه بر آن، دستمزد روزانه شامل هزینه های اسکان، غذا و هزینه های جانبی نیز می شود. با این حال، گاهی اوقات، خطوط هوایی برای خلبانان مسکن فراهم می کند، این اغلب به معنای رزرو اتاق برای آنها در هتل های مجلل است. در این موارد فقط وعده های غذایی و هزینه های جانبی به همراه نرخ ساعتی پرداخت می شود.

این کمک هزینه یا غرامت به صورت ساعتی پرداخت می شود، حتی اگر سفر چند روز طول بکشد. به همین دلیل است که معمولاً مبلغ قابل توجهی است. حتی اگر شرکت هواپیمایی فقط 2 دلار در ساعت برای خلبانان جدید بپردازد، این مبلغ تا 100 دلار پول نقد اضافی برای یک سفر 2 روزه دارد. با این حال، دستمزد برای خلبانان با تجربه و خلبانان کاپیتان بسیار بیشتر است.

حقوق خلبانان چگونه افزایش می یابد؟

7 1 - بهترین شغل دنیا: حقوق خلبان

همه دستمزدهای ساعتی شاهد افزایش سالانه هستند. بیشترین افزایش حقوق معمولاً پس از دوره آزمایشی رخ می دهد که معمولاً یک سال برای خلبانان است. به طور کلی، بیشترین افزایش حقوق در پنج سال اول اتفاق می افتد، پس از آن معمولاً هر سال درصدی افزایش می یابد. این افزایش اغلب به دلیل شیفت اصلی خلبانان از افسر اول تا کاپیتان است، این اغلب پس از چندین سال تجربه اتفاق می افتد.

رزرو خلبان به چه معناست؟

8 - بهترین شغل دنیا: حقوق خلبان

هنگامی که یک خلبان برای مدتی در وضعیت رزرو قرار دارد، به این معنی است که خلبان باید برای مدتی آماده باشد، چه در محوطه فرودگاه یا در محدوده خاصی از فرودگاه. در طول این دوره رزرو ، معمولاً به یک خلبان دستمزد متفاوتی پرداخت می شود.

نگه داشتن برخی از خلبانان در حالت رزرو نوعی بیمه برای شرکت هواپیمایی است. این بدان معنی است که آنها کسی را دارند که وقفه های برنامه را پوشش می دهد. برای خلبانان، به این معنی است که آنها فقط برای چند روز اقامت در نزدیکی فرودگاه، نوعی حقوق دریافت می کنند. اگر در این مدت پرواز کنند، نرخ ساعتی معمول خود را دریافت می کنند.

چرا حقوق خلبان ها به سرعت در حال افزایش است؟

9 - بهترین شغل دنیا: حقوق خلبان

جهان در اوایل دهه 2000 دچار رکود اقتصادی جهانی شده است، این امر منجر به چندین سال بی ثباتی تقریباً در همه بخش ها شده است که به معنای ادغام و کوچک سازی بسیاری است.

با این حال، در دهه گذشته، خطوط هوایی نه تنها از این رکود نجات یافتند، بلکه صنعت سفرهای هوایی نیز سالم است و با سرعتی سریع در حال رشد است. به دنبال زمان های کند، این رشد سریع به معنای نیاز به استخدام کارمندان بیشتر و خلبانان بیشتر است.

خطوط هوایی در سراسر جهان در این دهه رشد چشمگیری داشته اند، به ویژه در آسیا و خاورمیانه. این بدان معناست که خطوط هوایی بیش از هر زمان دیگری خلبان استخدام می کنند و انتظار می رود این اوج استخدام تنها با افزایش ترافیک هوایی افزایش یابد. این بدان معناست که شرکت های هواپیمایی باید با حقوق خلبانان خود رقابت کنند تا خلبانان خود را از جابجایی به سایر خطوط هوایی باز دارند.

به گفته بوئینگ، تقاضا برای خلبانان خطوط هوایی تجاری در 20 سال آینده به تقاضای پیش بینی شده برای 617000 خلبان جدید در سراسر جهان خواهد رسید.

منبع

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *