مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

شخصیت خلبانان |‌ آموزشگاه هوانوردی پارسیس

شخصیت خلبان: توصیفی کاربردی از شخصیت یک خلبان

خلبان کسی است که برای امرار معاش با هواپیما پرواز می‌کند. این شغل مهم به یک شخصیت منحصر به فرد نیاز دارد، هیچکس نمی‌تواند در آسمان‌ها دردناک شود و در این نوع حرفه پیشرفت کند. این شغل به دلایل زیادی مورد توجه است و یکی از آن دلایل این است که هیچکس نمی‌تواند آن را انجام دهد؛ بنابراین بیایید مهمترین ویژگی‌های شخصیتی یک خلبان را بررسی کنیم.

خلبان غیرنظامی و وظایفش

2 3 - شخصیت خلبان: توصیفی کاربردی از شخصیت یک خلبان

خلبان غیرنظامی به عنوان خلبان تجاری شناخته می‌شود و این به دلیل وظایفی است که یک خلبان تجاری وظیفه انتقال مسافران از یک فرودگاه به فرودگاه دیگر و همچنین حمل و نقل بار و عملیات بار را بر عهده دارد.

شخصیت خلبان: ویژگی‌های شخصیتی مشترک یک خلبان

3 4 - شخصیت خلبان: توصیفی کاربردی از شخصیت یک خلبان

کاپیتان خلبانان ویژگی‌های اساسی مشترک دارند. تست‌های زیادی برای اطمینان از وجود این ویژگی‌ها انجام می‌شود، بنابراین بیایید آنها را بشناسیم.

شجاعت

یک خلبان باید شجاع باشد، جرات می‌خواهد تا بتواند یک هواپیمای غول پیکر را در هوا به پرواز درآورد.

احساس مسئولیت

شخصی که با هواپیما پرواز می‌کند باید احساس مسئولیت خوبی داشته باشد زیرا مسئول جان مسافران و خدمه است.

هوش

به یک فرد باهوش نیاز است تا بتواند آیرودینامیک و سایر دوره‌های پروازی را یاد بگیرد و آنها را به صورت روزانه به کار گیرد.

تدبیر

درایت و خوش اخلاقی از ویژگی‌های اساسی هر کاپیتان خلبان است، زیرا خلبان وظیفه نظارت بر کمک خلبانان و فرماندهی خدمه کابین را بر عهده دارد، یک رهبر خوب باید اخلاق خوبی داشته باشد.

ماجراجویی

روحیه ماجراجویی برای رویارویی با چالش‌های جدید برای خلبانان ضروری است، همچنین توانایی انجام اقدامات سریع بدون انتظار برای تأیید اعتبار از سوی دیگران.

ارتباط شفاف

مهارت‌های ارتباطی از جمله مهارت‌هایی است که نمی‌توان از آن غافل شد، زیرا برای همه زمینه‌های کاری به ویژه رشته هوانوردی بسیار مهم است. بسیاری از سوانح هواپیما به دلیل ارتباط ضعیف بین افراد درگیر یا تأثیرگذار بر پرواز اتفاق می‌افتند، تحقیقات تأیید می‌کند که 80 درصد از سوانح به دلیل عدم مهارت ارتباطی رخ می‌دهد؛ بنابراین این یکی از مهارت‌های اصلی است که خلبانان باید داشته باشند.

کار گروهی

کاپیتان و بقیه خدمه کابین باید به صورت تیمی کار کنند نه به صورت انفرادی. در زمینه هوانوردی، مطالعات ثابت کرد که بسیاری از سوانح ناشی از فروپاشی کار تیمی بوده و خدمه ارتباط خوبی با یکدیگر نداشته‌اند. برای کار به عنوان خلبان باید با بقیه خلبانان صادقانه برخورد کرد و با تیمی منسجم که شایسته اعتماد است و همچنین با کنترلرهای ترافیک هوایی و دیسپچرهای پرواز برخورد کرد. همه شما باید به عنوان یک فرد رفتار کنید تا رویه‌ها و مشاهدات را به شیوه‌ای صادقانه و روشن هماهنگ کنید.

ثبات عاطفی

اجرای یک قانون ساده ممکن است سالها تمرین طول بکشد: هرگز وحشت نکنید!

وقتی مردم وحشت می‌کنند، ذهنشان به سرعت می‌چرخد و این قضاوت آنها را مختل می‌کند؛ بنابراین، تصمیم گیری منطقی دشوارتر می‌شود. تصمیمات ضعیف یا بلاتکلیفی تأثیر مخربی بر عملکرد یک خلبان دارد. خلبانان آموزش می‌بینند تا تحت فشار شدید آرام بمانند و با شرایط اضطراری مقابله کنند تا اطمینان حاصل شود که دانشجویان قادر به تصمیم گیری و کنترل احساسات در سخت‌ترین شرایط استرس عملی هستند.

چرا شغل خلبانی را انتخاب کنید؟

4 4 - شخصیت خلبان: توصیفی کاربردی از شخصیت یک خلبان

دلایل انگیزشی برای انتخاب حرفه خلبانی توسط جوانان وجود دارد که برخی از این دلایل عبارتند از:

  • موقعیت اجتماعی معتبر خلبان کاپیتان
  • همانطور که اشاره کردیم هرچه حقوق بالاتر باشد، ریسک در این حرفه بیشتر باشد، بازده مالی بیشتری برای آن خواهد داشت، زیرا حقوق خلبانان تازه منصوب شده به 30000 دلار می‌رسد.
  • فرصتی برای سفر به جهان
  • با کشف فرهنگ‌ها، سفر فرصتی برای یادگیری ویژگی‌ها و ویژگی‌های کشور فراهم می‌کند که باعث می‌شود فرهنگ جدیدی به دست آورید.
  • خلبانی حرفه‌ای مهیج و متفاوت است که با رویارویی با موقعیت‌های سخت به رشد شخصیت می‌پردازد و با برخورد با شرایط اضطراری مهارت‌ها را محک می زند.

شرایط یک خلبان موفق

5 4 - شخصیت خلبان: توصیفی کاربردی از شخصیت یک خلبان

گواهی تحصیلی

اولین دوره در مطالعه هوانوردی آموزش زمینی است. در پایان سال تحصیلی دانشگاه یا مرکز آموزشی میزان موفقیت را برای قبولی در آزمون تعیین می‌کند، دانشجو در صورت پیشی گرفتن از درجه موفقیت از گواهینامه شروع می‌کند و سپس به مرحله بعد می‌رود.

آموزش

پس از قبولی در امتحانات، دانشجو باید آموزش پرواز را برای اخذ گواهینامه خلبانی آغاز کند.

تجربه

پس از اخذ گواهینامه خلبانی، خلبان برای بازار کار واجد شرایط می‌شود و از این طریق باید جستجوی شغل را آغاز کند. با این حال، ابتدا باید تعدادی ساعت پرواز داشته باشند تا واجد شرایط درخواست در خطوط هوایی اصلی باشند، زیرا خطوط هوایی به تعداد مشخصی ساعت تجربه نیاز دارند.

منبع

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *