مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

زندگی خلبانان | آموزشگاه هوانوردی پارسیس

خلبان کاپیتان: نگاهی اجمالی به زندگی خلبانان

پرواز شغلی بسیار پربار است، هم از نظر مالی و هم از نظر اجتماعی. خلبان کاپیتان بودن یک موقعیت قابل احترام در سراسر جهان است. خلبانان معمولاً آموزش‌های فشرده و پرهزینه‌ای را انجام می‌دهند. در نتیجه، خلبانان معمولاً دستمزد خوبی دریافت می‌کنند. آن‌ها به طور قابل توجهی بالاتر از میانگین حقوق دریافت می‌کنند. حقوق اولیه برای خلبانان تازه فارغ التحصیل می‌تواند تا 30.000 ریال عربستان باشد؛ و البته هرچه هواپیما بزرگتر و مقصد بیشتر باشد، دستمزد بیشتری دریافت می‌کنید.

علاوه بر این، بیشتر خطوط هوایی بسته‌های مسافرتی عالی را برای خلبانان و خانواده‌هایشان ارائه می‌دهند. این پیشنهادات می‌تواند تا 90٪ تخفیف قیمت بلیط داشته باشد. آن‌ها همچنین معمولاً روزهای مرخصی بیشتری نسبت به مشاغل معمولی ارائه می‌دهند، تا حدی به این دلیل که محدودیت جهانی در تعداد ساعات پرواز خلبان در مدت زمان معین وجود دارد.

مزایای این شغل قطعاً بیش از معایب آن است و به همین دلیل است که بسیاری از افراد رویای خلبان شدن را در سر می‌پرورانند؛ با این حال، و حتی اگر خلبان شدن یک رؤیا معمولی است، این شغل به خودی خود یک شغل معمولی نیست و ساعات معمولی ندارد. یک روز کاری معمولی برای یک خلبان کاپیتان می‌تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. کار ممکن است یک روز از ساعت 5 صبح شروع شود و یک روز دیگر از ساعت 12 بعد از ظهر شروع شود.

پس بیایید با هم نگاهی به زندگی یک خلبان کاپیتان بیندازیم، یک روز کاری عادی برای یک خلبان کاپیتان چگونه است؟

خلبانان مسافت کوتاه و متوسط

2 2 - خلبان کاپیتان: نگاهی اجمالی به زندگی خلبانان

پروازهای کوتاه به پروازهایی گفته می‌شود که از 30 دقیقه تا 3 ساعت طول می‌کشند و مسافت متوسط بین 3 ساعت تا 6 ساعت است. معمولاً در پروازهای کوتاه دو خلبان وجود دارد، یک افسر اول و یک خلبان کاپیتان. خلبانان مسافت کوتاه معمولاً روز کاری خود را در پایگاه تعیین شده خود شروع و به پایان می‌رسانند. آن‌ها تمایلی به توقف در شب ندارند مگر اینکه البته مسائل فنی یا آب و هوایی وجود داشته باشد؛ اما اغلب اوقات خلبانان مسافت کوتاه برای شب به خانه بازمی گردند.

فهرست خلبانان مسافت کوتاه معمولاً با روزهای تعطیل مشخص می‌شود. معمولاً ماهیتی پایدارتر از مدت طولانی دارد. خلبانان مسافت کوتاه و متوسط اغلب در مسیرهای معمولی پرواز می‌کنند؛ و گاهی اوقات در پروازهای کوتاه فقط 1 ساعت برای استراحت فرصت دارند تا مجبور به پرواز بازگشت شوند.

یک فهرست معمولی در مسافت‌های کوتاه 5 روز کار و سپس 3 یا 4 روز مرخصی است؛ و اغلب از هفته‌ای به هفته دیگر متناوب می‌شوند، برای مثال، یک خلبان ممکن است یک هفته با الگوی شیفت اولیه کار کند، سپس هفته بعد با الگوی شیفت دیرهنگام کار کند.

خلبانان مسافت کوتاه بسته به مدت زمان پرواز می‌توانند بین 2 تا 6 پرواز در روز انجام دهند. البته این شامل انجام تعداد زیادی برخاست و فرود است که بیشترین وظیفه را برای خلبانان دارد.

خلبانان مسافت طولانی

3 3 - خلبان کاپیتان: نگاهی اجمالی به زندگی خلبانان

پرواز طولانی پروازی است که بیش از 6 ساعت زمان پرواز داشته باشد. خلبانان مسافت طولانی مسافت‌های طولانی را پرواز می‌کنند و بنابراین اغلب زمان قابل توجهی را دور از خانه می‌گذرانند زیرا سفرها می‌تواند از چند روز تا بیش از یک هفته طول بکشد. با این حال، برای جبران آن، خلبانان مسافت طولانی معمولاً روزهای مرخصی بیشتری نسبت به خلبانان مسافت کوتاه دارند.

در پروازهای به خصوص طولانی، ممکن است چند خلبان وجود داشته باشند تا به خدمه پرواز اجازه دهند در طول پرواز استراحت کنند.

معمولاً مقصدها در پروازهای طولانی‌مدت متنوع‌تر هستند و توقف‌ها طولانی‌تر است، زیرا خلبان‌ها باید بعد از پرواز طولانی قبل از پرواز بازگشت استراحت کنند.

یک خلبان مسافت طولانی اغلب بیش از یک خلبان مسافت کوتاه دستمزد دریافت می‌کند؛ اما برای تبدیل شدن به یک خلبان در مسافت‌های طولانی، باید به عنوان یک خلبان مسافت کوتاه شروع کنید تا تجربه کسب کنید. خلبانان مسافت طولانی، برخاست و فرود بسیار کمتری را انجام می‌دهند، بنابراین برای یک خلبان برای به دست آوردن تجربه خوب، اکثر خطوط هوایی از آن‌ها می‌خواهند که درجات خوبی از تجربه قبلی در بخش مسافت کوتاه کسب کنند.

زمان پرواز در مقابل زمان وظیفه

بسیاری از مردم بر این باورند که حرفه خلبانی تنها به پرواز محدود می‌شود و تنها زمان کار، زمان پرواز خلبانان است. همچنین برخی تصور می‌کنند که زندگی خلبان بسیار مجلل است و از سفر از کشوری به کشور دیگر لذت می‌برند، اما این درست نیست زیرا خلبان نه تنها مسئولیت پایان پرواز را بر عهده دارد، بلکه تا پس از آن نیز ادامه خواهد داشت.

زمانی که خلبان در محل کار می‌گذراند؛ این صرفاً به معنای زمانی نیست که او در هواپیمایی که با آن در حال پرواز است می‌گذراند. مجموع مدت پرواز پروازها ممکن است به حدود 118 ساعت برسد، اما زمان واقعی پرواز نه زمان خدمات، بلکه بسیار بیشتر است.

در واقع، خلبان‌ها وظایف زیادی را قبل، بعد و در طول پرواز زمان بر بر عهده دارند. این وظایف شامل ارزیابی آب و هوا، برنامه‌های بایگانی پرونده، بررسی‌های قبل از پرواز در هواپیما، گزارش‌های پس از پرواز و اطمینان از انجام هر پرواز در بالاترین سطح ایمنی است.

روز کاری پرنده با تمام کارهای انجام شده قبل و بعد از پرواز حدود 14 ساعت در روز از جمله زمان پرواز می‌رسد.

منبع

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *