مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

مراحل خلبان شدن | آموزشگاه هوانوردی پارسیس

رویاهای خود را دنبال کنید و خلبان شوید

آیا رویای پرواز در آسمان آبی گسترده را دارید؟ آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چگونه به این رویاها جامه عمل بپوشانید؟ تعجب می‌کنید که چگونه خلبان شوید؟ آیا نمی‌دانید چقدر طول می‌کشد تا خلبان شوید؟ چقدر برای شما هزینه خواهد داشت؟

اگر تا به حال تعجب کرده‌اید که چگونه خلبان شوید، ما در اینجا برای شما پاسخ داریم. در چند مرحله ساده به شما نشان می‌دهیم که چگونه به اهداف خود برسید و رویاهای خود را محقق کنید. این فقط پنج مرحله ساده و مقدار معقولی پول نیاز دارد. به یاد داشته باشید که خلبانان جزو پردرآمدترین متخصصان هستند، بنابراین هزینه‌های تحصیل یک سرمایه گذاری هوشمندانه است که حتی می‌توان آن را از طریق وام‌های دانشجویی که امروزه برخی از بانک‌ها تأمین مالی می‌کنند پرداخت کرد.

و در اینجا پنج مرحله برای خلبان شدن آمده است:

1- اشتیاق داشته باشید

2 2 - رویاهای خود را دنبال کنید و خلبان شوید

مانند بسیاری از مشاغل، برای پیشرفت در حرفه خود به عنوان خلبان ابتدا باید به پرواز علاقه داشته باشید. وقتی برای چیزی اشتیاق دارید، اغلب مایل هستید که مایل بیشتری را طی کنید و بنابراین قطعاً خواهید درخشید.

اگر قبلاً به هواپیماهایی که در آسمان پرواز می‌کردند نگاه می‌کردید و رویای پرواز با آن را می‌دیدید، یا اگر قبلاً در هواپیما پرواز می‌کردید و رویای خلبان شدن را در سر می‌پرورانید، در نیمی از راه برای تبدیل شدن به یک خلبان عالی هستید.

2- تحصیلات دبیرستان خود را به پایان برسانید

3 1 - رویاهای خود را دنبال کنید و خلبان شوید

درست مانند هر کالج یا آکادمی، برای حضور در یک مدرسه پرواز، ابتدا باید تحصیلات دبیرستان خود را به پایان برسانید؛ اما همین است، لازم نیست ابتدا در هیچ کالج دیگری شرکت کنید، می‌توانید بلافاصله پس از پایان دبیرستان در آکادمی هوانوردی شرکت کنید.

دانش آموز هوانوردی علاوه بر دیپلم دبیرستان باید حداقل 17 سال سن داشته باشد تا آموزش هوانوردی را شروع کند.

دانش آموزان همچنین باید بتوانند زبان انگلیسی را درک کنند زیرا بیشتر برنامه درسی به زبان انگلیسی است؛ اما حتی اگر مسلط نیستید ناراحت نباشید، قدم بعدی شما را به آنجا خواهد برد.

3- سال پایه خود را تمام کنید

4 3 - رویاهای خود را دنبال کنید و خلبان شوید

برای گرفتن گواهی خلبانی، مطالعه معمولاً مستلزم یک ماژول آموزش زمینی و پرواز است.

مدرسه زمینی هر گونه آموزش هوانوردی است که در زمین انجام می‌شود. این به دلایل متعددی ضروری است. ابتدا دانشجویان پرواز را برای آزمون کتبی مورد نیاز برای اخذ مجوز آماده می‌کند. دوم، به دانش آموزان کمک می‌کند تا بفهمند چگونه با هواپیما پرواز کنند.

آموزش هوانوردی زمینی در مدارس پیشرو مانند SNCA، یک مرکز آموزش مجاز CAE در یک محیط کلاس درس انجام می‌شود که با آموزش پرواز یکپارچه شده است.

4- گواهینامه خلبان تجاری کسب کنید

5 3 - رویاهای خود را دنبال کنید و خلبان شوید

پس از پایان سال پایه، آموزش خلبانی خود را آغاز خواهید کرد. یک خلبان باید مقدار مشخصی از ساعات پرواز را به پایان برساند و همچنین امتحانات کتبی و عملی را پشت سر بگذارد تا یک خلبان تجاری معتبر شود.

اگر انتخاب کرده‌اید که در یک مدرسه هوانوردی خوب شرکت کنید، امتحان نباید مشکلی ایجاد کند. پس از همه، این دقیقاً همان چیزی است که شما برای انجام آن آموزش دیده‌اید. یک مرکز آموزشی خوب شما را برای امتحان و آینده شغلی خلبانی آماده می‌کند.

5- خلبان شوید

6 2 - رویاهای خود را دنبال کنید و خلبان شوید

پس از دریافت گواهینامه خلبانی تجاری، فقط برای خلبان شدن به شغل نیاز دارید. با این حال، این نیز نباید شما را بترساند. خطوط هوایی برای تأمین خلبانان واجد شرایط به مراکز آموزشی پیشرو وابسته هستند. اگر یک مدرسه خوب را انتخاب کنید، پیدا کردن کار خیلی راحت خواهد بود.

علاوه بر این، صنعت هوانوردی قرار است در دو دهه آینده دو برابر شود، به این معنی که نیاز به خلبانان واجد شرایط نیز دو برابر خواهد شد. اعضای جدید خدمه معمولاً به عنوان افسر اول شروع می‌کنند تا قبل از اینکه کاپیتان شوند، تجربه کافی کسب کنند؛ و سپس آنها معمولاً قبل از شروع پروازهای طولانی، پروازهای مسافت کوتاه را انجام می‌دهند.

هر قدم در این راه مهم است. به یاد داشته باشید که برای رسیدن به رویای خود کار می‌کنید.

منبع

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *