مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

ویژگی‌های یک خلبان در پروازهای VFR: راهنمای جامع از دیدگاه PATC

مقدمه:

در دنیای پر هیجان هوانوردی، پروازهای VFR (از نظر دیداری) نقش بسیار مهمی در پروازها و آموزش خلبانان ایفا می‌کنند. آموزشگاه هوانوردی پارسیس (PATC) با توجه به ارزش‌های حقوقی و مزایای خلبانان در این زمینه، ویژگی‌ها و مهارت‌هایی را آموزش می‌دهد که خلبانان را برای موفقیت در پروازهای VFR آماده می‌کند.

  1. مهارت‌های ناوبری و شناخت محیط:

یک خلبان VFR باید توانایی بررسی نقشه‌های هوایی و شناخت محیط را داشته باشد. این شامل توانایی تفسیر و استفاده از نقشه‌های هواپیمایی، درک قابلیت‌های محیط اطراف و تجربه در فهم مشخصات زمین‌شناسی و معالم جغرافیایی می‌شود.

آموزشگاه هوانوردی پارسیس به خلبانان خود یاد می‌دهد که چگونه با دقت به جزئیات نقشه‌های هواپیمایی توجه کنند و از اطلاعات آن‌ها بهره‌مند شوند. همچنین، درک علمی از تأثیرات شرایط زمین‌شناسی بر پروازها نیز جزء مهارت‌های آموزش داده شده است.

  1. توانایی در ارتباط با برج کنترل:

توانایی برقراری ارتباط موثر با برج کنترل یکی از جنبه‌های اساسی پرواز VFR است. PATC به خلبانان توانایی برقراری ارتباط موثر با برج کنترل، تفسیر دستورات و اطلاعات، و مدیریت درخواست‌های آن‌ها را آموزش می‌دهد.

  1. مدیریت منابع هواپیما:

یک خلبان VFR باید توانایی مدیریت منابع هواپیما را داشته باشد. این شامل مدیریت سوخت، نگهداری و تجهیزات مختلف هواپیما است. PATC با آموزش به خلبانان چگونگی بهره‌وری از منابع هواپیما در زمان پرواز و در شرایط مختلف، آن‌ها را به اجرای پروازهای VFR با کیفیت بالا آماده می‌سازد.

در این زمینه، افزون بر آموزش مهارت‌های تجهیزات پایه هواپیما، آموزش بهینه‌سازی مصرف سوخت و بهبود کارایی موتورها نیز جزء اهداف آموزشی PATC محسوب می‌شود.

  1. مهارت‌های تصمیم‌گیری سریع:

در مواجه با تغییرات ناگهانی در هوا، خلبانان VFR باید تصمیمات سریع و مؤثر بگیرند. PATC از خلبانان خود توانایی تصمیم‌گیری در شرایط فوری را با تمرین‌های ویژه و شبیه‌سازهای پرواز پیشرفته آموزش می‌دهد تا آن‌ها همواره با اطمینان به چالش‌های پروازی پاسخ دهند.

  1. مهارت‌های پیشرفته در فناوری هواپیما:

آموزش به مهارت‌های پیشرفته در استفاده از فناوری هواپیما از جمله آشنایی با سیستم‌های GPS، ناوبری الکترونیکی، و تجهیزات پیشرفته، خلبانان را به دقت بالا و امنیت در پروازهای VFR تربیت می‌دهد. PATC با به‌روزرسانی آموزش‌ها به تکنولوژی‌های جدید، این توانایی را در خلبانان تقویت می‌کند.

نتیجه‌گیری:

آموزشگاه هوانوردی پارسیس به عنوان یک مرجع برجسته در آموزش پرواز VFR، خلبانان را با ویژگی‌ها و مهارت‌های لازم در این حوزه آموزش می‌دهد. این مقاله نه‌تنها به دانشجویان هوانوردی اطلاعات ارزشمند ارائه می‌کند بلکه با توسعه مفاهیم حقوقی و مزایای خلبانان VFR، آگاهی ویژه‌ای نیز ایجاد می‌کند.

از این طریق، اعتبار و اطلاعات آموزشی PATC در حوزه پرواز VFR به سطح جدیدی از کاملیت و دقت ارتقاء می‌یابد.

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *