مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

هنگام خرید هواپیمای دست دوم به چه نکاتی توجه کنیم؟

1 4 - هنگام خرید هواپیمای دست دوم به چه نکاتی توجه کنیم؟

تصمیم به خرید یک هواپیما برای اولین بار شما را در دنیای پیچیده‌ای غوطه ور می‌کند که به تصمیمات و سؤالات بی شماری نیاز دارد. فرآیند گیج کننده می‌تواند استرس زا باشد و در صورت از دست دادن چیزی، هزینه‌های مالی زیادی را متحمل شود. در این مقاله، ما شما را از طریق نکات کلیدی که باید در نظر بگیرید، راهنمایی می‌کنیم، در حالی که تله‌های بالقوه‌ای را که باید اجتناب کنید، شناسایی می‌کنیم.

چهار مرحله اصلی برای خرید هواپیما وجود دارد که هر کدام چندین مرحله دارد:

نیازها و توانایی‌های شخصی

  • در مورد نیازهای هواپیما و محدودیت بودجه خود تصمیم بگیرید
  • تأمین مالی را ایجاد کنید

جستجو و فهرست کوتاه

  • جستجوی هواپیما
  • جمع آوری داده‌ها
  • تعیین ارزش گذاری‌ها
  • هزینه‌های تخمینی بیمه

دقت نظر

  • هواپیما را بازرسی کرده و به پرواز درآورید

آغاز خرید

  • قرارداد فروش
  • بازرسی قبل از خرید
  • از عنوان واضح اطمینان حاصل کنید
  • ثبت
  • بیمه
  • تمام اسناد را ایمن کنید

نیازها و توانایی‌های شخصی

هنگام خرید هر کالای سرمایه‌ای بزرگ، همیشه بین آنچه می‌خواهید و چیزی که می‌توانید بخرید تنش وجود دارد. در مرحله نیازهای شخصی و توانایی، شما هر دو را تکرار می‌کنید تا به حد وسطی برسید که شما را در جستجوی شما راهنمایی کند. من تأمین مالی را در این مرحله اضافه کرده‌ام زیرا اگر برای تأمین مالی خرید وام می‌گیرید، منطقی است که وجوه را از قبل تأیید کنید. شما نمی‌خواهید عاشق خرید قرن شوید، فقط آن را در طول تأخیرهای اجتناب ناپذیر در سازماندهی امور مالی از دست می‌دهید.

در مورد نیاز هواپیما و محدودیت بودجه خود تصمیم بگیرید.

این مرحله نیاز به صداقت وحشیانه دارد. بله؛ من یک پلت فرم ابزار جمع شونده، توربوشارژ و با سرعت ثابت می‌خواهم که نزدیک به 200 گره در ارتفاع 20000 فوتی نیز حرکت کند؛ اما ممکن است بودجه من به یک دنده ثابت سسنا 182 برسد که قبل از من متولد شده است.

بررسی کنید که بیشتر پروازهای شما چه خواهد بود و مطابق با آن نیاز خرید کنید. اگر یک یا دو بار در سال به چیزی متفاوت نیاز دارید، برای استخدام آن برنامه ریزی کنید. بودجه شما به خاطر آن از شما تشکر خواهد کرد.

دو، چهار یا شش صندلی، انتظارات سرعت کروز، سه چرخه یا دنده معمولی، الزامات حمل بار، STOL یا نه، بال بالا یا پایین، VFR یا IFR، توربوشارژ یا تنفس معمولی، هوازی یا نه. این‌ها معاوضه‌هایی هستند که باید بر اساس پروازهایی که انجام می‌دهید، تجربه، قابلیت‌هایتان و مجوز و رتبه‌بندی‌هایی که دارید انجام دهید.

هنگامی که در مورد مشخصات هواپیمای ایده آل خود تصمیم گرفتید، آن را روی سنگ حک کنید. من تضمین می‌کنم که در جستجوی خود، یک یا دو هواپیما را خواهید دید که بسیار بیشتر از چیزی که نیاز دارید به شما ارائه می‌دهد، ظاهراً با قیمتی که می‌توانید بپردازید. آن را فراموش کن. وقتی هواپیمایی را می‌بینید که برای واقعی بودن خیلی خوب به نظر می‌رسد، اینطور است.

مگر اینکه از نظر مالی برکت داشته باشید، اکنون زمان آن است که ببینید آیا هواپیماهایی با قیمتی وجود دارد که بتوانید متناسب با مشخصات شما بپردازید. نسبت به قیمت‌ها احساسی داشته باشید و محدوده‌ای ایجاد کنید. به عنوان مثال، یک سسنا 140 از سال 1946 بین 27000 تا 47000 دلار آمریکا به فروش می‌رسد و دارای یک قاب هوای کل زمان (TTAF) بین 1800 تا 6000 ساعت است. آیا آن محدوده برای امور مالی شما کار می‌کند؟ کجا می‌نشینی؟ آیا شما در پایین محدوده هستید یا در بالا؟

اگر این تمرین شما را متقاعد می‌کند که آنچه را که می‌خواهید با قیمتی که می‌توانید بخرید پیدا خواهید کرد، اکنون زمان آن رسیده است که به دنبال تأمین مالی باشید.

تأمین مالی ایجاد کنید

وقتی به فکر تأمین مالی خرید هواپیما هستید، دو گزینه دارید. وام دهندگان سنتی مانند بانک‌ها طیف وسیعی از وام‌های شخصی و تضمین شده را ارائه می‌دهند، در حالی که تأمین کنندگان مالی تخصصی هوانوردی بر روی وام‌های حمل و نقل هوایی و بیمه تمرکز می‌کنند. هر دو گزینه وام را در برابر هواپیمای شما تضمین می‌کنند. آن‌ها 70 تا 100 درصد قیمت خرید را با شرایط 25 ساله ارائه می‌دهند.

همه یک پروسه پیش تأیید را ارائه می‌دهند که تا 90 روز طول می‌کشد، به شما این امکان را می‌دهد که هواپیما پیدا کنید و قراردادی را با اطلاع از موجود بودن پول امضا کنید. اکنون زمان دریافت آن پیش‌تایید است، زیرا به شما امکان می‌دهد بهترین شرایط را بخرید و در عین حال موانعی را که سرمایه‌داران برای شما ایجاد می‌کنند برطرف کنید. جستجوی اینترنتی بسیاری از وام دهندگان هوانوردی را پیدا خواهد کرد. با این حال، در اینجا سه شرکت مشهور و معتبر وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

AOPA Finance

LightStream Aircraft Financing

United States Aircraft Financing

 همه دارای ماشین حساب‌های وام مفید در وب سایت‌های خود و راهنمایی در مورد اسنادی هستند که باید ارائه دهید. گفته می‌شود که این روند بین یک تا هشت روز طول می‌کشد. پس از تأیید، می‌توانید به جستجوی هواپیمای خود ادامه دهید.

جستجو و فهرست کوتاه

2 4 - هنگام خرید هواپیمای دست دوم به چه نکاتی توجه کنیم؟

صفحات گسترده در این مرحله بسیار مفید هستند. شما به دنبال این هستید که تا آنجا که ممکن است داده‌ها را برای رتبه بندی مدعیان و رد موارد نامناسب جمع آوری کنید.

جستجوی هواپیما

با جستجوی آنلاین به نمایندگی‌ها، سایت‌های معامله‌گران هوانوردی و فروش‌های خصوصی شروع کنید. با این حال، خود را به اینترنت محدود نکنید؛ به تمام فرودگاه‌های محلی بروید و با مردم صحبت کنید، تابلوهای اعلانات را بررسی کنید و از رسمی بودن و پیروی از عادات بپرهیزید. اگر مردم بدانند که شما به دنبال خرید هواپیما هستید، من تضمین می‌کنم که تلفن شما زنگ می‌زند یا شخصی شما را به مالکی که مایل به فروش است راهنمایی می‌کند.

جمع آوری داده‌ها

همه کاندیداهای احتمالی را صفحه گسترده کنید تا جایی که می‌توانید اطلاعاتی را از اعلان فروش یا جستجوی آنلاین در مقابل ثبت نام جمع آوری کنید. همانطور که هواپیما را اضافه می‌کنید، شروع به تحقیق در مورد هر نوع کنید. اینترنت مملو از مقاله‌ها، گزارش‌های پرواز آزمایشی و گروه‌های مالک است که شروع به ایجاد تصوری از نحوه رتبه‌بندی این نوع در برابر دیگری می‌کنند.

علاوه بر جست‌وجوی هواپیماهایی که متناسب با مشخصات و بودجه شما هستند، حتماً برخی از داده‌های کلیدی را نیز ثبت کنید. ستون‌های زیر را به صفحه‌گسترده خود اضافه کنید و شروع به پر کردن آن‌ها کنید. تعدادی از آن‌ها در اطلاعیهٔ فروش قرار می‌گیرند، اما اگر واقعاً به هواپیما علاقه‌مند هستید، باید از مالک بخواهید بقیه را تهیه کند.

  • 1. قیمت
  • 2. چند وقت است که این هواپیما برای فروش گذاشته شده است؟
  • 3. زمان کل برای بدنه هواپیما و زمان کل موتور؟
  • 4. ساعات پرواز در 12 ماه گذشته و 12 ماه قبل از آن؟
  • 5. زمان از تعمیرات اساسی برای موتور؟
  • 6. آیا این فقط یک بازسازی اساسی بود؟
  • 7. یک بازسازی اساسی؟
  • 8. زمان صفر؟
  • 9. آخرین بازرسی سالانه چه زمانی بوده است؟
  • 10. آخرین چک اویونیک کی بوده است؟
  • 11. قرائت فشرده سازی برای همه سیلندرها، در چه تاریخی؟
  • 12. فهرستی از تمام دستورالعمل‌های قابلیت پرواز (ADs)
  • 13. بیانیه‌ای درباره انطباق فعلی
  • 14. لیستی از آگهی‌های تبلیغاتی اصلی که در 12 ماه آینده قرار دارند
  • 15. تاریخچه کامل آسیب

تا زمانی که این لیست را تکمیل کنید، تعداد کمی از هواپیماها متمایز خواهند شد و برخی به دلیل آسیب، هزینه‌های قریب الوقوع AD، موتورهای با زمان بالا یا سایر نگرانی‌هایی که هنگام تحقیق در مورد نوع ایجاد شده است، خود را رد صلاحیت خواهند کرد. هواپیمای رد صلاحیت شده را از صفحه گسترده خود حذف کنید و بقیه را بر اساس اولویت رتبه بندی کنید.

تعیین ارزش گذاری‌ها

قبل از شروع بازرسی و پرواز هواپیما، دو بررسی دیگر در مورد مدعیان برتر لیست خود وجود دارد. اولین مورد تعیین ارزش هر هواپیما است که امکان مقایسه با قیمت درخواستی خریدار را فراهم می‌کند. برای این تمرین می‌توانید به دو نشریه مراجعه کنید. اولین مورد Aircraft Bluebook Price Digest است، اگرچه اشتراک مورد نیاز برای استفاده از این سرویس ارزان نیست.

گزینه بهتر این است که به عنوان یک عضو در AOPA ثبت نام کنید که به شما امکان می‌دهد به مرجع ارزش هواپیما VREF دسترسی پیدا کنید. در حالی که شما فقط به اساسی‌ترین ارزیابی‌های هواپیماهای آنها دسترسی خواهید داشت، این برای این مرحله از فرآیند کافی خواهد بود.

به یاد داشته باشید که ارقام داده شده فقط تخمینی هستند و می‌توانند تا شش ماه منقضی باشند. با این حال، آن‌ها به شما احساس خوبی نسبت به قیمت هواپیمای مورد علاقه شما نسبت به ارزش گذاری می‌دهند.

هزینه‌های تخمینی بیمه

در حالی که این بررسی ممکن است زودرس به نظر برسد، هزینه بیمه اغلب هنگام تصمیم گیری در مورد خرید هواپیما نادیده گرفته می‌شود. بیمه سالانه می‌تواند در هنگام تصمیم گیری بین دو نوع هواپیمای مختلف که متناسب با مشخصات شما هستند، یک معامله شکن باشد.

بیایید از Cessna 140 استفاده کنیم و هزینه‌های بیمه آن را با Piper Colt مقایسه کنیم و فرض کنیم که مالک احتمالی 500 ساعت کل پرواز و 100 ساعت با دم دراگر دارد. مسئولیت و پوشش بدنه سسنا بین 800 تا 1000 دلار در سال است. برای پایپر، 400 تا 600 دلار است. اگر خلبان شرایط تجربه را برآورده نکند، ارقام به ترتیب به 1500 و 800 دلار افزایش می‌یابد.

شما هنوز به دنبال نقل قول نیستید، فقط نسبیت بین انواع مختلف مورد بررسی است. این داده‌ها را به صفحه گسترده خود اضافه کنید.

دقت نظر

در این مرحله، سه یا چهار هواپیما را در لیست کوتاه قرار دهید. این‌ها از نظر ارزش برای پول و در عین حال که با نمایه شما مطابقت دارند برجسته خواهند بود. اکنون زمان تماس با مالکان است.

هواپیما را بازرسی کرده و به پرواز درآورید.

3 2 - هنگام خرید هواپیمای دست دوم به چه نکاتی توجه کنیم؟

این مرحله زمانی نیست که هواپیما را از هم جدا کنیم. بلکه زمانی برای برداشت‌های اولیه است. شما به سرعت متوجه خواهید شد که چگونه از هواپیما مراقبت شده است. به موارد عمده نگران کننده توجه کنید، مالک را بشناسید و در مورد هزینه‌های ساعتی آنها را امتحان کنید. داده‌های مورد نیاز برای یک ماشین حساب هزینه ساعتی را چاپ کنید و از مالک بخواهید آنچه را که می‌تواند برای شما پر کند.

یک پیش پرواز کامل در داخل و خارج هواپیما را انجام دهید. آیا چیزی وجود دارد که با داده‌هایی که تاکنون به شما داده شده است، هضم نمی‌شود؟ عقب بایستید و عدم تقارن را از جلو و عقب بررسی کنید. چه تعمیراتی می‌بینید و آیا لکه‌های خوردگی آشکاری وجود دارد؟ اگر به تازگی رنگ شده باشد، چه چیزی ممکن است پوشش داده شود؟

با هواپیما پرواز کنید شاید بهتر باشد یک مربی با تجربه در نوع هواپیما همراه داشته باشید زیرا می‌تواند نظر بی طرفانه ای در مورد نحوه کار با هواپیما به شما بدهد.

آغاز خرید

اگر تصمیم گرفته‌اید هواپیمایی که مشخصات و وضعیت مالی شما را برآورده می‌کند، اکنون زمان آن است که جدی‌تر شوید و به صاحب آن پیشنهاد بدهید.

قرارداد فروش

4 2 - هنگام خرید هواپیمای دست دوم به چه نکاتی توجه کنیم؟

آن روزها که دست می‌دادید و چک می‌دادید گذشته است. با این همه پول در خطر، توصیه می‌شود از یک قرارداد فروش کتبی استفاده کنید. اگرچه توصیه می‌شود، اما نیازی نیست که یک قرارداد فروش تخیلی یا توسط یک وکیل تنظیم شود. با این حال، باید تمام توافقات، نمایندگی‌ها و شرایطی که بخشی از معامله بالقوه را تشکیل می‌دهند، شرح دهد. اطمینان حاصل کنید که هر گونه قول یا ضمانت داده شده توسط فروشنده را در نظر بگیرید و تمام اسناد هواپیما را که در صورت ادامه فروش دریافت خواهید کرد فهرست کنید. در قرارداد فروش، حتماً بندهای مشروط مهم را درج کنید. این بندها شرایطی را که شما باید قبل از الزام آور شدن قرارداد رعایت کنید، مشخص می‌کند. مثال‌ها عبارتند از:

  1. یافتن امور مالی با شرایط قابل قبول برای شما.
  2. انجام بازرسی پیش از خرید با نتایج قابل قبول برای شما.
  3. یک عنوان واضح

به عبارات «…در شرایط قابل قبول برای شما…» توجه کنید. این بیانیه گنجاندن مهمی است زیرا در حالی که ممکن است سود مالی 25 درصدی داشته باشید، مطمئن هستم که خرید را با آن نرخ ادامه نمی‌دهید.

شاید مکانیک شما یک بازرسی پیش از خرید را تکمیل کند و تعداد زیادی از مشکلات را پیدا کند که نیاز به اصلاح دارند. این پنج کلمه به شما این حق قانونی را می‌دهد که در هر دو مورد از قرارداد خارج شوید. این کلمات را کنار بگذارید و به محض این که مالی پیدا کردید و بازرسی پیش خرید را کامل کردید، هواپیما خواه ناخواه مال شماست.

بازرسی قبل از خرید

برای بازرسی قبل از خرید از مکانیک خود یا یکی از دوستان مورد اعتماد خود استفاده کنید. ترجیحاً، از سازمانی که قصد دارید استفاده کنید، پس از خرید هواپیما، بررسی‌های منظم را انجام می‌دهد. این بازرسی به قیمت شما تمام می‌شود، اما می‌تواند شما را از دردسرهای زیادی نجات دهد.

از مکانیک بخواهید همه موارد مورد نظر را فهرست کند و آنها را بر اساس اولویت رتبه بندی کند. در مورد هزینه‌ها و زمان مورد نیاز برای اصلاح هر یک از آنها ایده بگیرید. به خاطر داشته باشید که این یک هواپیمای دست دوم است و اقلام آرایشی و بهداشتی تا حد زیادی از قبل در قیمت به حساب می‌آیند. با این حال، آسیب، تعمیرات ضعیف، اقلام قابلیت پرواز، یا ادغام بولتن خدمات ممکن است پرهزینه باشد. با استفاده از این لیست، اکنون می‌توانید با مالک مذاکره کنید تا قیمت را پایین بیاورید یا از آنها بخواهید قبل از اینکه قرارداد بدون قید و شرط شود، اقلام را به رضایت شما اصلاح کند.

از عنوان واضح اطمینان حاصل کنید

قبل از اینکه قرارداد بدون قید و شرط شود، باید اطمینان حاصل کنید که هیچ قرارداد امنیتی، رهن، یا حق حصری به عنوان ضمیمه نشده است. در حالی که می‌توانید این کار را خودتان با جستجو در سوابق ثبت هواپیمایی کشوری انجام دهید، من به شدت توصیه می‌کنم از یک وکیل یا یک شرکت جستجوی عنوان هواپیما استفاده کنید.

ثبت

برای ثبت هواپیما از فرم FAA AC 8050-1 استفاده کنید. با این حال، قبل از انجام این کار، به دقت فکر کنید که می‌خواهید هواپیما را در مقابل چه نهادی ثبت کنید. در حالی که شما می‌توانید آن را به صورت فردی یا مشارکتی ثبت کنید، ثبت هواپیما در برابر یک شرکت با مسئولیت محدود مزایای مالیاتی و مسئولیتی قابل توجهی دارد. با یک نماینده قانونی صحبت کنید که می‌تواند شما را در مورد مناسب‌ترین روش مالکیت راهنمایی کند.

تمام اسناد را ایمن کنید

اگر تمام مشکلات قبلی برای رضایت شما حل شود، اکنون صاحب یک هواپیما هستید. با این حال، مطمئن شوید که اسناد هواپیما درج شده در قرارداد فروش، از جمله یک کپی از قرارداد فروش، هر گونه مجوزی که ممکن است ضروری باشد، گواهی صلاحیت پرواز، دفترچه راهنمای پرواز و تمام اسناد تعمیر و نگهداری را دریافت کنید.

بیمه

به عنوان آخرین نکته، حتماً به شرکت بیمه توصیه کنید که هواپیما اکنون متعلق به شماست. بیمه‌گران به شما توصیه می‌کنند که چگونه باید چنین مشاوره‌ای را دریافت کنند و هر مدرک دیگری که ممکن است نیاز داشته باشند. شما باید از انتقال یکپارچه پوشش بیمه از مالک قبلی به شما اطمینان حاصل کنید.

نتیجه گیری

در نگاه اول، این روند می‌تواند بسیار ترسناک به نظر برسد. با این حال به آرامی و عمدی انجام می‌شود، به سادگی مجموعه‌ای از مراحلی است که باید برای اعمال دقت مناسب و محافظت از منافع خود دنبال کنید. مهم‌تر از همه، صبر و حوصله را تمرین کنید. عجله کردن یا احساساتی شدن در مورد یک هواپیمای خاص خطرناک است. همیشه هواپیمای دیگری وجود دارد و زمان بسیار به شما کمک می‌کند. با خریدتان خوش اقبال باشید.

منبع

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *