مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

انتخاب خط هوایی مناسب برای شغل خلبانی

آیا در حال انتخاب خط هوایی مطلوب برای شروع حرفه خلبانی خود هستید؟ من که اخیراً این سفر را گذرانده‌ام و اکنون به عنوان خلبان خطوط هوایی مشغول به کار شده‌ام، بینش‌هایی در مورد اتخاذ این تصمیم حیاتی ارائه خواهم کرد.

بسیاری از خلبانان حرفه خود را با در نظر گرفتن یک خط هوایی خاص آغاز می کنند – شغل رویایی خود، جایی که آنها تصور می کنند هواپیمای مورد علاقه خود را برای شرکت مورد علاقه خود پرواز دهند.

با این حال، هوانوردانی نیز وجود دارند که به سادگی مایل به پرواز هستند، بدون اینکه ترجیح زیادی برای یک نام تجاری نسبت به دیگری داشته باشند.

چگونه در مورد خط هوایی بهینه برای شغل خود تصمیم بگیرید؟

قبل از هر چیز، ضروری است بدانید که تا زمانی که یک پیشنهاد شغلی در دست ندارید، نیازی به نهایی کردن انتخاب خط هوایی خود ندارید.

در بیشتر موارد، این بدان معناست که شما آموزش خود را با موفقیت به پایان رسانده اید، ساعات پرواز لازم را جمع آوری کرده اید، و شروع به درخواست برای شرکت های مختلف کرده اید.

با این حال، یک استثنا وجود دارد: اگر می خواهید در یک برنامه مسیر در حالی که هنوز در مدرسه پرواز هستید ثبت نام کنید، بهتر است از قبل درباره این برنامه ها تحقیق کنید. این برنامه ها که در برخی از دانشگاه ها و موسسات آموزش پرواز موجود است، تضمین مصاحبه با شرکت هواپیمایی را پس از تکمیل برنامه آموزشی و کسب تجربه کاری ارائه می دهد.

با بررسی این موارد ضروری، می‌توانید خطوط هوایی را با در نظر گرفتن عواملی مانند پاداش و مزایا، فرهنگ و شهرت شرکت، حضور اتحادیه، انتخاب پایگاه و محل اقامت، و پتانسیل رشد شخصی، ارزیابی کنید.

معیارهای اساسی

برای شروع، سه شرط اساسی برای یک شرکت هواپیمایی به عنوان کارفرمای شما وجود دارد: ایمنی، ثبات مالی، و سیاست های استخدامی که فرصتی واقعی برای اشتغال به شما ارائه می دهد.

رکورد ایمنی

هدف هر خلبانی باید برای شرکت هایی کار کند که فرهنگ ایمنی قوی را در اولویت قرار می دهند. در سمت خطوط هوایی، این فراتر از سابقه سوانح تاریخی آنهاست و به سیستم های مدیریت ایمنی داخلی و فرهنگ کلی آنها گسترش می یابد.

مبانی کسب و کار

شما می خواهید برای خطوط هوایی کار کنید که از نظر مالی امن هستند و پروازهای شبانه انجام نمی دهند. با این حال، پیش‌بینی این موضوع می‌تواند چالش برانگیز باشد، زیرا ثروت کل صنعت هواپیمایی با اقتصاد گسترده‌تر در هم تنیده شده است.

سیاست های استخدام

در نهایت، توانایی ایمن کردن شغل با شرکت هواپیمایی یک عامل بسیار مهم است. انتخاب یک شرکت هواپیمایی که در آن شانس کمی برای یافتن شغل وجود دارد، هدف را شکست می دهد.

صفات مطلوب

با در نظر گرفتن معیارهای ضروری، می توانید خطوط هوایی را با در نظر گرفتن عواملی مانند غرامت و مزایا، فرهنگ و شهرت شرکت، حضور اتحادیه، انتخاب پایگاه و محل اقامت، و پتانسیل رشد شخصی، به طور برابر ارزیابی کنید.

حقوق و مزایا

در حالی که تمرکز بر حقوق و دستمزد هنگام ارزیابی یک شرکت هواپیمایی معمول است، در نظر گرفتن بسته مزایا گسترده‌تر حیاتی است. خطوط هوایی در مزایای سفری که ارائه می دهند، از جمله امتیازات صندلی پرش یا استندبای متفاوت هستند.

عواملی مانند تعداد افرادی که می‌توانید این امتیازات را با آنها به اشتراک بگذارید، محدوده خطوط هوایی که می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید، و انواع مقاصد در دسترس را در نظر بگیرید.

فرهنگ و شهرت نزد کارکنان

شهرت یک شرکت یکی دیگر از عوامل مهم است. آیا خلبانان فعلی از تجربه خود در خطوط هوایی راضی هستند و آیا آن را به دیگران توصیه می کنند؟ شرکتی که به طور مثبت تلقی می شود احتمالاً مکانی عالی برای کار برای همه است، از خدمه پرواز گرفته تا کارکنان پشتیبانی.

خلبانان اتحادیه در مقابل خلبانان غیر اتحادیه

در ایالات متحده، اکثر شرکت های حمل و نقل اصلی دارای نیروی کار اتحادیه ای هستند. عضویت در اتحادیه بر غرامت خلبان، مزایا، استانداردهای ایمنی و شرایط کاری تأثیر مثبت دارد.

انتخاب مبدا و اقامتگاه

برای بسیاری از خلبانان، مکانی که می‌توانند در آن زندگی کنند و رفت‌وآمدی که ترجیح می‌دهند نقش مهمی در انتخاب خط هوایی آن‌ها دارد. این ملاحظات به ویژه برای خلبانانی که خانواده‌هایی به دنبال ثبات هستند یا خلبانان جوان‌تری که نمی‌توانند فوراً نقل مکان کنند، مهم است.

چشم انداز رشد

در نهایت، چشم‌اندازهای بلندمدتی که یک شرکت هواپیمایی ارائه می‌دهد را در نظر بگیرید. فرض کنید که برای مدت طولانی با شرکت خواهید بود و نه فقط تا زمانی که تعداد مشخصی از ساعات پرواز را جمع آوری کنید.

در پایان، انتخاب شرکت هواپیمایی که می خواهید به عنوان خلبان در آن کار کنید، تصمیم مهمی است. گاهی اوقات، ممکن است مجبور شوید شغلی را که به شما پیشنهاد می شود بپذیرید، در حالی که در مواقع دیگر، این تجمل را خواهید داشت که بهترین مناسب را انتخاب کنید.

انجام تحقیقات کامل ضروری است. برای به دست آوردن بینش واقعی با استخدام کنندگان و خلبانان فعلی در خطوط هوایی صحبت کنید. از تکیه صرف به شایعات یا شایعات اینترنتی خودداری کنید، زیرا این اطلاعات اغلب ناقص یا نادرست است.

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *