مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

آموزش گواهینامه خلبانی فوق سبک: زمان و هزینه

برای راه اندازی قانونی یک وسیله نقلیه فوق سبک قسمت 103 – یک صندلی تک صندلی، با وزن کمتر از 254 پوند خالی با حداکثر ظرفیت گاز 5 گالن – حداقل زمان آموزشی اجباری وجود ندارد.

با این حال، بسیار مهم است که تأکید کنیم که بدون آموزش پرواز، به ویژه در یک هواپیمای سبک اسپرت دو سرنشین، احتمال تصادف به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

آموزش پرواز برای کسب مهارت های مورد نیاز برای پرواز ایمن ضروری است، چه تریک های کنترلی با تغییر وزن یا هواپیما. سوالی که اغلب مطرح می شود این است: چقدر زمان و پول باید سرمایه گذاری کرد؟

بیایید با مقایسه زمان و هزینه دریافت مجوز خلبانی ورزشی FAA در مقابل گواهینامه/گواهینامه خلبانی خصوصی شروع کنیم:

  1. مجوز خلبانی ورزشی معمولاً حدود نیمی از زمان و هزینه یک مجوز/گواهینامه خلبان خصوصی را می گیرد.
  2. پیگیری گواهینامه خلبانی Ultralight معمولاً حدود نیمی از زمان و هزینه مورد نیاز برای مجوز/گواهینامه خلبانی اسپرت را می گیرد.
  3. به عبارت دیگر، تبدیل شدن به یک خلبان اسپرت تقریباً دو برابر گران‌تر از تبدیل شدن به یک خلبان فوق سبک است.

آموزش پرواز برای یک خلبان فوق سبک معمولاً معادل آموزش خلبان ورزشی است تا زمانی که شما برای پرواز انفرادی آماده شوید.

در طول آموزش در یک هواپیمای سبک ورزشی، تمام ساعات آموزشی شما جزو گواهینامه خلبانی ورزشی محسوب می شود. شما می توانید بدون نیاز به تصمیم گیری در مورد اینکه آیا می خواهید گواهینامه خلبانی فوق سبک یا ورزشی را تا زمانی که برای پرواز انفرادی آماده شوید، آموزش خود را شروع کنید.

توجه به این نکته مهم است که برخی از آموزش‌های زمینی برای پوشش سیستم ملی فضای هوایی و بایدها و نبایدهای اساسی در انطباق با قوانین فدرال تحت بخش FAR قسمت 103 مورد نیاز است.

حال، سوال اصلی این است که چه مقدار زمان و پول باید برای سرمایه گذاری انتظار داشت؟ مدت زمان یادگیری پرواز انفرادی در بین افراد بسیار متفاوت است.

برخی ممکن است در کمتر از 15 تا 20 ساعت به آن دست یابند، در حالی که برای برخی دیگر ممکن است 70 ساعت طول بکشد. این به استعداد جسمانی، هوش ذهنی و سن شما بستگی دارد.

بنابراین، با در نظر گرفتن هزینه 200 دلار در ساعت برای آموزش پرواز و 15 ساعت زمان پرواز، شما به 3000 دلار، به علاوه 10 ساعت زمان زمینی با 75 دلار در ساعت، در مجموع 750 دلار، در نظر دارید که برای رسیدن به مهارت انفرادی، مجموعا 3750 دلار است.

به طور متوسط، 25 ساعت طول می کشد تا به پرواز انفرادی برسید که در نتیجه هزینه کل آن 5750 دلار است. برای کسانی که به 40 ساعت نیاز دارند، هزینه به 8750 دلار افزایش می‌یابد و بیش از آن نقطه افزایش می‌یابد.

بسیاری از مردم به دلیل مقرون به صرفه بودن به سمت نورهای فوق سبک جذب می شوند، اما مهم است که بدانیم هزینه تعمیرات هواپیما و صورت حساب های پزشکی ناشی از تصادفات می تواند بسیار بیشتر از قیمت آموزش مناسب باشد. این واقعیت در طول سال ها ثابت شده است.

سوال بعدی این است که چقدر طول می کشد تا آموزش انجام شود که در افراد مختلف نیز متفاوت است. برخی از افراد می توانند قبل از شروع خستگی یک ساعت پرواز را مدیریت کنند، در حالی که برخی دیگر می توانند جلسات خود را به بیش از 2 ساعت افزایش دهند.

در نتیجه 15 ساعت تمرین را می توان در حدود دو هفته با جلسات یک ساعته یا یک هفته با جلسات دو ساعته بسته به استقامت شما تکمیل کرد.

به طور خلاصه، در اینجا هزینه ها و بازه های زمانی تخمین زده شده است:

  1. کوتاه ترین: 15 ساعت، هزینه 3750 دلار و تقریباً 1 هفته زمان می برد.
  2. میانگین: 25 ساعت، هزینه 5750 دلار و حدود 2 هفته زمان نیاز دارد.
  3. طولانی ترین: 40 ساعت، با هزینه 8750 دلار و بازه زمانی 4 هفته یا بیشتر.

اینها برآوردهای صادقانه و عملی است که از چندین دهه تجربه در آموزش خلبانان برای پرواز ایمن به تنهایی به دست آمده است. در حالی که امکان انتخاب آموزش کوتاه‌تر وجود دارد، اغلب منجر به نتایج ناگوار می‌شود.

اگر واقعاً متعهد به یادگیری پرواز ایمن با یک فوق سبک هستید، این را سرمایه‌گذاری برای رفاه خود در نظر بگیرید. این جوایز شامل یک عمر پرواز مطمئن و مطمئن است.

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *