مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

چگونه یک مربی خوب پرواز باشیم – 6 نکته مفید

رازی در بین مربیان پرواز وجود دارد که ممکن است ندانید. این شغل سخت است. یادگیری اینکه چگونه یک مربی پرواز خوب باشید، بسیار چالش برانگیز است. اکثر خلبانان می‌دانند که آموزش پرواز اغلب به عنوان یک پله در مسیر شغلی “معمولی” خلبان در نظر گرفته می‌شود.

برخی از مربیان زمانی شروع به تدریس می‌کنند که جوهر گواهینامه‌های تجاری‌شان به سختی خشک شده است، پس چقدر می‌تواند کار سختی باشد؟

واقعیت به سرعت غوطه ور می‌شود. آموزش پرواز چیزی فراتر از تسلط ساده بر مهارت‌های پرواز و دانش کتاب است. در کنار همه چیزهایی که در آموزش CFI خود یاد گرفتید، کار به عنوان یک مربی، یک الگو و حتی گاهی اوقات یک دوست دلسوز است. این شغل یکی از شدیدترین مشاغل آموزشی روی کره زمین است. آیا نمی‌دانید چگونه یک مربی پرواز خوب باشید؟

در اینجا نگاهی به شش «مهارت نرم» داریم که به شما کمک می‌کند.

حرفه‌ای باشید

حرفه‌ای بودن ویژگی چندوجهی است که هر خلبانی باید داشته باشد، اما مربیان پرواز بیش از سهم خود به آن نیاز دارند. چرا؟ آموزش پرواز کار دشواری است – شما باید یک قسمت خلبان، یک قسمت مربی، یک قسمت مشاور، با یک استاد خدمات به مشتریان و مقداری متخصص و دانشمند باشید! کوکتل به دست آمده به همان اندازه که جالب است پیچیده است – شما هم در کابین خلبان و هم در کلاس درس کارهای زیادی انجام می‌دهید.

1 15 - چگونه یک مربی خوب پرواز باشیم - 6 نکته مفید

FAA حرفه‌ای بودن و نحوه تبدیل شدن به یک مربی خوب پرواز را در کتاب راهنمای مربیان هوانوردی پوشش می‌دهد. آن‌ها مواردی مانند حفظ ظاهر تمیز و پیروی از مقررات را فهرست می‌کنند؛ اما این موارد کوچکی است که یک مربی حرفه‌ای پرواز را متمایز می‌کند. به عنوان مثال، زمانی که از پاسخ مطمئن نیستید، دانش و مهارت‌های خود را جاری نگه دارید یا بگویید: «باید آن را بررسی کنم».

باارزش‌ترین کاری که مربیان پرواز انجام می‌دهند این است که به دانش آموزان خود الگو می‌دهند.

یک مربی خوب پرواز، خلبان خوبی است، نه تنها به این دلیل که مهارت‌های پرواز فرود را دارد، بلکه به این دلیل که تلاش می‌کند بیشتر بیاموزد و بهتر از آنچه در حال حاضر هستند، باشد. هوانوردی یک سفر برای همه کسانی است که آن را دنبال می‌کنند و هر چه دانش آموزان شما زودتر آن را یاد بگیرند، وضعیت بهتری خواهند داشت.

رویه‌ها را جدی بگیرید

همچنین ارزش این را دارد که مخلوق عادات حرفه‌ای باشید. به عنوان مثال آیا قبل از هر پرواز یک preflight انجام می‌دهید؟ به عنوان یک مربی پرواز، آیا هر بار روی رمپ می‌بینید که دانش آموزتان preflight خود را انجام می‌دهد؟

این‌ها چیزهایی هستند که دانش آموزان شما متوجه آن‌ها می‌شوند، حتی اگر به صراحت بخشی از طرح درس نیستند. آیا آن‌ها یاد می‌گیرند که این کاری است که قرار است هر روز در طول زندگی حرفه‌ای‌شان انجام دهند، یا آن را به عنوان یک کار حقیر می‌دانند که باید به جدیدترین فرد محول شود؟

عادات کوچکی که از مربی پرواز خود می‌گیرید بی پایان هستند و اغلب از اهمیت حیاتی برخوردارند. آیا با دانش آموز پیشرفته‌ای پرواز می‌کنید که به نظر می‌رسد هرگز چک لیست را انتخاب نمی‌کند؟ آن‌ها احتمالاً این عادت بد را از یک مربی قبلی پرواز یاد گرفته‌اند.

2 15 - چگونه یک مربی خوب پرواز باشیم - 6 نکته مفید

شاید تلخ‌ترین مثال را بتوان هنگام پرواز با سسنا یا سایر high-wing ها مشاهده کرد. آیا قبل از هر دور بدون فکر کردن، بال را برای بررسی نقطه کور بلند می‌کنید؟ اگر این کار را می‌کنید، به این دلیل است که این عادت را از یک مربی خوب پرواز گرفته‌اید.

اما نکته اینجاست – اگر در حین گذراندن دوره آموزشی، برخی عادات بد یا حقایق نادرست را از مربیان پرواز خود دریافت کرده باشید، چه؟

همه دارند. در این مرحله از حرفه خود، ضروری است که درباره چیزها به طور کامل تحقیق کنید و راه درست را پیدا کنید تا اشتباهات مشابهی را با دانش آموزان خود مرتکب نشوید.

به آینده دانش آموزان خود اهمیت دهید

شکی نیست که بسیاری از مربیان از این شغل به عنوان پله‌ای برای رفتن به چیزی “بزرگ‌تر” استفاده می‌کنند. خطوط هوایی عاشق استخدام مربیان پرواز هستند؛ اما برای اینکه یک مربی خوب پرواز باشید، باید به این شغل به عنوان چیزی بیش از یک پله در مسیر موفقیت خود نگاه کنید. مربیان پرواز باید تعهد شخصی قوی به دانش آموزان خود داشته باشند. بله؛ شما می‌خواهید آنها موفق شوند و مجوز یا رتبه خود را بگیرند؛ اما بیشتر از آن، مربیان باید روی ایمنی و آینده بلندمدت دانش‌آموزانشان سرمایه‌گذاری کنند – صرف نظر از اینکه این امر شامل پرواز به صورت خصوصی یا به عنوان یک خلبان تجاری است.

دانش آموزان باید بدانند که مربی آنها فردی بسیار آموزش دیده و با اخلاق است. آن‌ها باید بدانند که تنها راهی که می‌توانند برای پروازهای انفرادی یا چک سواری‌هایشان تأیید شوند این است که آن را با انجام کار به دست آورده باشند؛ به عبارت دیگر، مربیان باید حافظ استانداردهای سختگیرانه باشند.

بسیاری از هوانوردی مبتنی بر یک رابطه سنتی استاد و شاگرد است. از روز اولی شروع می‌شود که مربی پرواز استاد است. دانش آموزان خلبان از اولین مربی پرواز خود بیشتر از مربی دیگری یاد می‌گیرند. این برداشت اولیه برای ایمنی جامعه هوانوردی به عنوان یک کل بسیار حیاتی است. اگر یک مربی پرواز شغل خود را تغییر دهد و به یک شرکت هواپیمایی یا چارتر بپیوندد، رابطه استاد و شاگرد دوباره تغییر می‌کند. کاپیتان‌های صندلی چپ به دلایلی خلبانان با تجربه و ارشد هستند. به این دلیل که آنها استاد هستند و کمک خلبانان شاگرد هستند.

3 15 - چگونه یک مربی خوب پرواز باشیم - 6 نکته مفید

کمتر صحبت کنید و بیشتر گوش کنید

در محافل آموزشی، یکی از جدیدترین گرایش‌ها در تدریس، «کلاس درس معکوس» نامیده می‌شود. این ایده برای مدت طولانی وجود داشته است. حتی FAA سعی کرده است آن را با استانداردهای “FITS” و آموزش‌های مبتنی بر سناریو پیاده سازی کند. هر چه اسمش را بگذارید، ثابت شده است که مؤثرترین تکنیک تدریس، دانش آموز محوری است.

اکثر مردم در مضیقه هستند زیرا تعداد کمی از معلمان در هر موضوعی در تدریس دانش آموز محور برتری دارند. به معلمانی که از دبیرستان، کالج یا هوانوردی داشته‌اید فکر کنید. چند نفر به شما اجازه دادند که تجربه یادگیری خود را رهبری کنید و چیزهای زیادی به شما آموختند؟ شاید تا به حال یک مورد واحد نداشته باشید.

بسیاری از ما هنوز یک الگوی تدریس قرون وسطایی را به یاد داریم، با استادی که روی تخته خط خطی می‌کرد و با تعدادی دانش‌آموز بی حوصله و حواس‌پرتی صحبت می‌کرد. آموزش پرواز دوچندان مشکل دارد زیرا موانع زیادی برای کنترل کامل یادگیری به دانش آموز وجود دارد. آیا می‌توانید اجازه دهید یک خلبان زمان صفر به تنهایی هواپیما را فرود بیاورد و بعداً از آنها بخواهید خودشان را نقد کنند؟ احتمالاً اینطور نیست.

حتی اگر این کار را انجام دهید، بسیار بیشتر از این است که به کسی اجازه دهید که یک مسئله ریاضی را حل کند. در کلاس درس، یادگیری دانش آموز محور به معنای گوش دادن بیشتر و کمتر صحبت کردن است. مربیان پرواز بهتر از هرکسی می‌دانند که تنها راه برای درک عمیق چیزی، آموزش آن به شخص دیگری است؛ بنابراین باید از دانش آموزان انتظار داشت که مطالب را خودشان یاد بگیرند و سپس وارد شوند و آن را برای مربی پرواز توضیح دهند.

مربی باید سؤالات اصلی را بپرسد که ارزیابی کند دانش آموز چقدر مطالب را عمیقاً درک می‌کند. سؤالات باید دانش آموز را ملزم به کمی تفکر کند. در هواپیما، یادگیری دانش آموز محور بیشتر تماشا کردن و کمتر پرواز است. فراتر از یک تظاهر گاه به گاه، دانش آموز از تماشای پرواز مربی پرواز عایدی بسیار کمی دارد. شما می‌توانید بسیاری از مانورها را با اطمینان از اینکه دانش آموز اصول روی زمین را درک می‌کند و سپس در هوا صحبت می‌کند، آموزش دهید. در حالت ایده آل، مربی پرواز هرگز کنترل‌ها را لمس نمی‌کند.

4 15 - چگونه یک مربی خوب پرواز باشیم - 6 نکته مفید

آرام باشید و پرواز کنید

همه ما در یک مقطع زمانی با یک مربی پرواز ملاقات کرده‌ایم که نمی‌تواند آرامش خود را حفظ کند. یک مربی پرواز که فریاد می زند بدترین نوع است. مجادله یا متخاصم شدن بلافاصله تمام فرصت‌های یادگیری را از بین می‌برد. دانش‌آموزان گیج و با اعتماد به نفس از بین می‌روند.

بسیاری از موقعیت‌های استرس‌زا در کابین هواپیما پیش می‌آیند و فریاد زدن هیچ‌یک از آنها را بهتر نمی‌کند. مربیان خوب پرواز می‌توانند آرامش خود را در هر چیزی حفظ کنند. انجام این کار به آن کمک می‌کند تا همه چیز تحسین برانگیزتر شود؛ زمانی که باید صحبت کنید یا کنترل هواپیما را در دست بگیرید.

اجازه دهید دانش آموز رهبری کند

همانطور که بحث شد، رویکرد دانش آموز محور در آموزش پرواز بهترین است؛ اما بدانید که این رویکرد فراتر از یادگیری یک مانور یا قبولی در یک امتحان دانش است.

اصطلاح “معلم” شاید گمراه کننده باشد. ممکن است «مربی» یا «مشاور» برای این کار مناسب‌تر باشد. مربیان پرواز نه تنها باید مهارت‌های اساسی پرواز را به شاگردان خود بیاموزند، بلکه باید مهارت‌های زندگی را نیز به آنها بیاموزند که چگونه یک خلبان موفق باشند.

5 11 - چگونه یک مربی خوب پرواز باشیم - 6 نکته مفید

این به معنای ایجاد عادات مطالعه، طرز فکر ایمنی و سطح حرفه‌ای بودن مورد انتظار از خلبانان است. در تمام این مدت، به یاد داشته باشید که دانش آموز مسئولیت آموزش آنها را بر عهده دارد. هیچ کس، از جمله یک مربی پرواز، نمی‌تواند آنها را وادار کند چیزی یاد بگیرند. فقط آن‌ها می‌توانند تصمیم بگیرند که چیزی ارزش یادگیری و انجام دادن را دارد. اگر دانش آموز شما در حال مطالعه نیست، احتمالاً به این دلیل است که آنها یا انگیزه‌ای برای این کار ندارند یا نمی‌دانند چگونه این کار را انجام دهند. آیا این وظیفه مربی پرواز است که به دانش آموز یاد دهد چگونه درس بخواند؟ گاهی اوقات.

سخت‌ترین بخش تسلط دانش‌آموز بر تجربه یادگیری این است که اجازه دهید اشتباه کنند. خلبانان ذاتاً زمانی که فکر می‌کنند می‌توانند بهتر عمل کنند، می‌خواهند مسئولیت موقعیتی را به عهده بگیرند. سخت‌ترین کاری که یک مربی پرواز انجام می‌دهد این است که روی دستانش بنشیند و هیچ کاری انجام ندهد. هدف یادگیری دانش آموز محور این است که دانش آموز را با دانش کتاب به اندازه کافی مسلح کند تا بداند چگونه باید کاری را انجام دهد و سپس به آنها آزادی کافی برای تلاش بدهد.

آن‌ها اشتباه خواهند کرد؛ اما اگر آنها به اندازه کافی مطالعه کرده باشند، اشتباهاتی را که مرتکب شده‌اند، قبل از اینکه وقت داشته باشید به آنها اشاره کنید، تشخیص خواهند داد. این هدف نهایی است – دانش‌آموزی که می‌داند چه زمانی به هم ریخته است و ایده‌هایی درباره نحوه بهتر انجام دادن دفعه بعد دارد.

منبع

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *