مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

چگونه یک مدرسه پرواز را انتخاب کنیم؟

شما از زمانی که برای اولین بار به یک هواپیمای مسافربری نگاه کردید، دوست داشتید خلبان خطوط هوایی باشید. صدای موتور جت باعث پمپاژ خون شما می‌شود. شما هر ویدیویی را که می‌توانید پیدا کنید تماشا کرده‌اید و حتی ممکن است مشترک چند مجله باشید.

اما از کجای دنیا شروع می‌کنید؟

اینترنت پر از توصیه است:

“به یک مدرسه 4 ساله بروید – اما منتظر نمانید که این هدر دادن پول است! فقط به 1500 ساعت برسید!»

“این مدرسه پرواز شما را به بهترین خطوط هوایی می‌رساند – اما این مدرسه جامع‌ترین برنامه را دارد! اما این مدرسه دیگر سریعترین است…” شما خودتان را دیوانه خواهید کرد که سعی کنید همه چیز را بفهمید. حقیقت این است که هیچ روش یکسانی برای قرار گرفتن در صندلی سمت چپ وجود ندارد. وضعیت هر کس متفاوت است و آنچه ممکن است برای برخی از خلبان‌ها در یک انجمن کار کند ممکن است برای شما کارساز نباشد.

وضعیت مالی شما چگونه است؟

اولین مانعی که همه در هنگام بررسی آموزش پرواز با آن روبرو می‌شوند، البته … پول است. هزینه آموزش پرواز می‌تواند از 75000 دلار در مدرسه پرواز تا بیش از 150000 دلار در یک موسسه چهار ساله باشد.

مبلغ کمی نیست.

اگر این نوع پول را در قلک خود ندارید، باید هزینه تحصیل خود را تأمین کنید. اگر هدف شما این است که با کمترین مبلغ ممکن به خطوط هوایی برسید، پس یک دوره سریع بهترین مسیر است. هرچه بیشتر پرواز کنید، سریع‌تر یاد خواهید گرفت. هر چه سریعتر یاد بگیرید کمتر هزینه می‌کنید.

1 17 - چگونه یک مدرسه پرواز را انتخاب کنیم؟

برای این مسیر، برخی از مدارس بسته‌هایی را ارائه می‌دهند که شما را با قیمت تعیین‌شده به خطوط هوایی می‌رساند. این برنامه‌ها شما را در حدود دو سال به پیش می‌برند. چند ماه اول را از طریق CFI رتبه بندی می‌کنید، سپس حدود یک سال را صرف آموزش پرواز به دیگران می‌کنید. هدف نهایی بدست آوردن 1500 ساعت پرواز مورد نیاز FAA برای پرواز در خطوط هوایی است. در حالی که این ارزان‌ترین مسیر است، شما باید تمام وقت خود را به این برنامه‌ها اختصاص دهید، بنابراین کار کردن با شغل دیگری یک گزینه نیست (اگرچه وقتی شروع به جمع‌آوری ساعات می‌کنید، به عنوان مربی دستمزد دریافت می‌کنید.)

اگر نمی‌توانید به مدت 6 تا 8 ماه کار نکنید، یک مدرسه پرواز پیدا کنید که برنامه‌ای متناسب با برنامه شما تنظیم کند. این کار به طور قابل توجهی زمان بیشتری می‌برد و در دراز مدت هزینه بیشتری نیز خواهد داشت. همچنین با کسب رتبه‌بندی‌های بیشتر، یافتن مدرسه پروازی که زمان یا منابع لازم برای آموزش دانش‌آموزان بالاتر از خصوصی را داشته باشد، دشوارتر می‌شود.

یکی از مزایای این مسیر این است که شما به یک مدرسه پرواز متعهد نمی‌شوید. شما می‌توانید گواهی خصوصی خود را در اوقات فراغت خود دریافت کنید و اگر تصمیم گرفتید که راضی نیستید، یا اگر به شهر دیگری نقل مکان کردید، می‌توانید رتبه ساز خود را در جای دیگری دریافت کنید.

امور مالی همچنین می‌تواند در بحث مدرسه پرواز 4 ساله در مقابل 2 سال تحصیلی نقش داشته باشد. بر کسی پوشیده نیست که دوران خلبانانی که به مدارک سنتی 4 ساله نیاز دارند، پشت سر گذاشته شده است. تعداد بیشتری از خلبانان خطوط هوایی مدرک خود را رها می‌کنند و در عرض 2 سال دوره آموزشی خود را تکمیل می‌کنند. انجام این کار باعث صرفه جویی قابل توجهی در پول شما می‌شود. با این حال، اگر پول کمتر برای شما اهمیت دارد و به خصوص اگر فکر می‌کنید که ممکن است در نهایت بخواهید کاری غیر از پرواز برای امرار معاش انجام دهید، بدیهی است که داشتن مدرک 4 ساله هرگز چیز بدی نیست. البته، بزرگ‌ترین ایراد به یک مدرک 4 ساله، کلمه‌ای است که احتمالاً در تحقیقات خود مشاهده کرده‌اید – “Seniority”.

ارشدیت یعنی همه چیز.

شروع در صندلی سمت راست 6 ماه زودتر می‌تواند تفاوت 1 میلیون دلاری در 401k شما باشد؛ بنابراین 4 تا 6 سالی که این مدرک برای شما هزینه دارد، در نهایت می‌توانید دلارهای بیشتری را به آن اضافه کنید. زودتر وارد شدن همیشه بهتر است.

این ما را به سؤال بعدی ما می‌رساند.

جدول زمانی شما چیست؟

بله؛ می دانم – شما می‌خواهید در اسرع وقت “کاپیتان” نامیده شوید، اما اغلب ملاحظات دیگری وجود دارد. به عنوان مثال، یک جوان ۱۹ ساله فارغ التحصیل دبیرستان زمان بیشتری نسبت به یک فرد ۵۵ ساله دارد که شغل خود را تغییر دهد. با سن بازنشستگی 65 ساله فعلی، یک فرد 55 ساله تنها حدود 8 سال پرواز برای خطوط هوایی قبل از بازنشستگی دارد. این امر بیش از سرعت آموزش شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد – همچنین می‌خواهید مطمئن شوید که مدرسه پرواز شما به شرکای خطوط هوایی دسترسی دارد تا به محض دریافت ساعات کاری شما را استخدام کنند. این ممکن است به معنای حرکت به سمت مدرسه‌ای با مشارکت عالی باشد.

اگر یکی از شرکای هواپیمایی به اندازه کافی تحت تأثیر دانش آموزان مدرسه قرار گیرد، ممکن است حتی به محض دریافت گواهینامه خلبانی تجاری شما، استخدام مشروط را ارائه دهد. این یک مزیت بزرگ است (این کلمه جادویی را به خاطر می‌آورید – ” ارشدیت “؟) شرکای خطوط هوایی همیشه باید چیزی باشند که هنگام مقایسه مدارس پروازی مختلف در مورد آن سؤال کنید – نه تنها به شما می‌گوید که این برنامه توسط خطوط هوایی تأیید شده است، بلکه از طریق شراکت راهی برای شغلی برای شما فراهم می‌کند.

3 17 - چگونه یک مدرسه پرواز را انتخاب کنیم؟

از طرف دیگر، اگر شما یک جوان 19 ساله هستید، دریافت فوری شغل در خطوط هوایی ممکن است آنقدر مهم نباشد که می گوییم نزدیک بودن به خانواده یا پیدا کردن مدرسه‌ای با فضایی که از آن لذت می‌برید.

در حال حاضر چه تعهدات دیگری در زندگی خود دارید؟

چه در حال انجام یک برنامه تسریع شده دو ساله باشید یا صرفاً در اوقات فراغت خود تمرین کنید، آموزش پرواز یک تعهد جدی است. بخش‌های دیگر زندگی شما تعیین می‌کند که چه کاری می‌توانید انجام دهید و چه کاری نمی‌توانید انجام دهید.

به عنوان مثال، اگر متأهل هستید و در دنور زندگی می‌کنید، جایی که همسرتان در آنجا کار می‌کند، احتمالاً نباید به مدت 8 ماه به تگزاس برای پرواز قطار بروید. اگر یکی از بستگان نزدیکتان با مشکلات شدید سلامتی دارید، ممکن است این زمان برای شروع یک تعهد دو ساله، بیش از 50 ساعت در هفته نباشد.

خط آخر این است که متعهد به 2 سال و +90 هزار دلار نباشید، مگر اینکه بدانید می‌توانید آن را انجام دهید. آموزش پرواز با سرعت بسیار عالی است، سرگرم کننده ترین لذتی که تا به حال داشته‌اید، اما نیاز به فداکاری دارد. اگر در جایی از زندگی خود نیستید که بتوانید واقعاً دو سال خود را وقف کنید، یا دست نگه دارید یا به صورت پاره وقت تمرین کنید.

بنابراین گزینه مناسب چیست؟

نکته این است که گزینه‌های بسیار زیادی وجود دارد. پرسیدن این سؤالات ممکن است شما را با یک مدرسه پرواز آشکار باقی نگذارد، اما امیدواریم که بتواند تعدادی از آنها را حذف کند. از این سؤالات برای کمک به تحقیق خود استفاده کنید. برای مدارس خرید کنید، نظرات آنها را به صورت آنلاین بررسی کنید و خروج از ایالت را برای مدت کوتاهی رد نکنید. بسیاری از مدارس گزینه‌های مسکن را برای دانش آموزان خود در نزدیکی مرکز آموزشی خود ارائه می‌دهند. این می‌تواند در دراز مدت در زمان و هزینه شما صرفه جویی کند.

۴ - چگونه یک مدرسه پرواز را انتخاب کنیم؟

مهم‌تر از همه، در مورد نحوه پاسخگویی به سؤالات بالا با خودتان صادق باشید. اگر رزرو دارید، با برخی از مدارس پرواز، مربیان و هرکس دیگری که در حال حاضر در این صنعت کار می‌کند صحبت کنید. اگر شک دارید که چه زمانی می‌توانید شروع کنید، یا اگر با یک جدول زمانی بسیار فشرده روبرو هستید، به زمانی موکول کنید که بتوانید تمرکز کنید. بهتر است منتظر بمانید تا اینکه مقداری زمان و پول را برای برنامه‌ای که ممکن است تکمیل نکنید، اختصاص دهید. یکی از بهترین ویژگی‌های یک خلبان این است که محدودیت‌های خود را بشناسد و بتواند بر اساس آن محدودیت‌ها تصمیمات مسئولانه بگیرد.

بهترین کسی که تصمیم می‌گیرد چه چیزی برای آینده شما مناسب است شما هستید. ما دوست داریم به هر سوالی که ممکن است در مورد برنامه ما داشته باشید پاسخ دهیم.

منبع

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *