مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

لاگ بوک | آموزشگاه هوانوردی پارسیس

چگونه لاگ بوک خود را بکر و حرفه‌ای نگه دارید؟

اگر هواپیما شمشیر خلبان است، لاگ بوک زخم نبرد آنهاست. لاگ بوک خلبانی به مراتب بیش از یک رکورد زمان نگهداری است. لاگ بوک یک خلبان نشان دهنده تاریخچه حرفه‌ای و تجربه پرواز آنهاست و از آنجایی که هیچ لاگ بوکی مشابه نیست، شخصیت آنها را نشان می‌دهد.

اگر سفر هوانوردی خود را به تازگی آغاز کرده‌اید، لاگ بوک خلبان با تمام ستون‌ها، ردیف‌ها و کلمات اختصاری آن می‌تواند ترسناک به نظر برسد. اگر تجربه بیشتری دارید، لاگ بوک شما می‌تواند به سرعت (اگر قبلاً اینطور نبوده است) از کنترل خارج شود و به انبوهی از اصلاحات، متن‌های متفاوت و بدتر از همه – اشتباهات تبدیل شود.

خوشبختانه، ما اینجا هستیم تا کمک کنیم. با به کارگیری چند قانون اساسی در این مقاله، مطمئن خواهید شد که لاگ بوک شما برای بقیه سفر هوایی شما بکر و حرفه‌ای باقی می‌ماند.

ثبت ساعت به درستی

هنگامی که برای اولین بار از لاگ بوک استفاده می‌کنید، یکی از اولین چیزهایی که باید تصمیم بگیرید قالبی است که برای ثبت زمان استفاده خواهید کرد. دو فرمت پذیرفته شده برای ثبت زمان پرواز وجود دارد:

  1. ساعت و دقیقه (مثلاً 1:18 = یک ساعت و هجده دقیقه)
  2. ساعت اعشاری (به عنوان مثال، 1.3 = یک ساعت و هجده دقیقه)

ساعت‌ها و دقیقه‌ها

ثبت زمان پرواز بر حسب ساعت و دقیقه تا حدودی منسوخ شده و امروزه کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. علیرغم این، مزایای خود را دارد. ثبت زمان پرواز آسان است، زیرا زمان پرواز در قالب زمانی قابل فهم وارد می‌شود (به عنوان مثال، پرواز یک ساعت و نیم به صورت 1:30 وارد می‌شود). با این حال، این فرمت زمان اضافه کردن زمان را بدون استفاده از یک ماشین حساب علمی دشوارتر می‌کند.

ساعت اعشاری

ثبت زمان پرواز بر حسب ساعت اعشاری رایج‌تر است و مجموع زمان پرواز را بسیار قابل کنترل تر می‌کند. با این حال، شما باید مقداری ریاضیات ذهنی را انجام دهید یا از ماشین حساب هنگام وارد کردن لاگ بوک با استفاده از این قالب استفاده کنید. هر ساعت اعشاری (0.1) برابر با 6 دقیقه است، به این معنی که دقیقه پرواز شما باید بر 6 تقسیم شود تا ساعت‌های اعشاری به دست آید (مثلاً پرواز یک ساعت و نیم)

(1:30) = 1. [30/6] = 1.5)

برخی از خلبانان نیز ساعت‌های اعشاری را تا دو رقم اعشار ثبت می‌کنند (به عنوان مثال، 1 ساعت و 13 دقیقه = 1.22)، ورودی‌ها را دقیق‌تر و همچنین پیچیده‌تر می‌کند.

اندازه گیری موتور هابس نیز بر حسب ساعت اعشاری محاسبه می‌شود و اغلب برای ثبت زمان پرواز، به ویژه در هنگام اجاره هواپیما، استفاده می‌شود.

چه چیزی به عنوان زمان پرواز به حساب می‌آید؟

عکس

14 CFR 1.1 زمان پرواز را اینگونه تعریف می‌کند: «زمانی که هواپیما به منظور پرواز تحت قدرت خود حرکت می‌کند و زمانی که هواپیما پس از فرود استراحت می‌کند به پایان می‌رسد.»

یادآوری این نکته مهم است که FAA تصریح کرده است که این تعریف تا زمانی اعمال می‌شود که “هدف پرواز” ادامه داشته باشد؛ به عبارت دیگر، حتی اگر هواپیما پس از حرکت تحت توان خود تأخیر داشته باشد (مثلاً به دلیل یک مشکل مکانیکی یا مربوط به آب و هوا)، به “زمان پرواز” ادامه خواهد داد.

لاگ بوک خود را در یک محیط کنترل شده نگه دارید

2 21 - چگونه لاگ بوک خود را بکر و حرفه‌ای نگه دارید؟

لاگ بوک شما، مانند هر کتاب دیگری، از کاغذ ساخته شده است. متأسفانه کاغذ ضد آب نیست، به این معنی که باید اطمینان حاصل کنید که در معرض رطوبت یا رطوبت قرار نمی‌گیرد. شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که لاگ بوک در معرض نور خورشید قرار نمی‌گیرد. اشعه ماوراء بنفش خورشید می‌تواند به لاگ بوک شما آسیب برساند و لکه دار کند. جز در مواردی که قصد دارید یک لاگ بوک قدیمی داشته باشید، یک لاگ بوک آسیب دیده و لکه دار بهترین ظاهر نیست.

اگر نیاز به سفر با لاگ بوک خود دارید، یا این خطر وجود دارد که لاگ بوک خود را در معرض عناصر قرار دهید، یک راه آسان و مقرون به صرفه برای محافظت از لاگ بوک خود این است که آن را در یک کیسه زیپلاک مهر و موم شده قرار دهید.

اشتباهات را به درستی تصحیح کنید

به دلیل ماهیت ذاتی ما و با وجود خلبان بودن، گاهی اوقات اشتباه می‌کنیم.

در حالی که اشتباهات در لاگ بوک اجتناب ناپذیر است، یک تصحیح نامرغوب و غیرحرفه‌ای اینطور نیست.

وقتی اشتباه می‌کنید، آن را با یک خط مستقیم در وسط ورودی خط بکشید. قبل از نوشتن مدخل بعدی خود را دوباره بررسی کنید. آخرین کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که اصلاح خود را اصلاح کنید.

و از خط کش استفاده کنید! هیچ چیز به اندازه تصحیحات نامرتب یک لاگ بوک را غیرحرفه‌ای جلوه نمی‌دهد.

استفاده از قلم یکسان در سراسر لاگ بوک

3 20 - چگونه لاگ بوک خود را بکر و حرفه‌ای نگه دارید؟

ساده‌ترین راه برای حرفه‌ای جلوه دادن لاگ بوک خود استفاده از همان قلم در سرتاسر آن است.

با این کار دو چیز حاصل می‌شود:

  1. رنگ متن یکسان در سراسر لاگ بوک استفاده می‌شود.
  2. ضخامت متن یکسان در سراسر لاگ بوک استفاده می‌شود.

استفاده از رنگ متن یکسان در سرتاسر لاگ بوک راهی آسان اما اغلب نادیده گرفته شده برای حرفه‌ای نگه داشتن آن است. تصور کنید در حال خواندن یک سند حقوقی از یک وکیل هستید که به طور تصادفی بین متن آبی و سیاه متناوب می‌شود. این خیلی حرفه‌ای به نظر نمی‌رسد، اینطور نیست؟ آبی یا مشکی کار می‌کند، اما جوهر سیاه بیشتر حرفه‌ای به نظر می‌رسد.

علاوه بر این، استفاده از همان قلم تضمین می‌کند که هر ورودی دارای ضخامت خط یکسانی است. نوشته‌های مختلف با ضخامت‌های متفاوت، تأکید غیرضروری ایجاد می‌کنند و خواندن یک لاگ بوک را به تجربه‌ای خوشایند تبدیل نمی‌کنند. ممکن است بخواهید قلم انتخابی خود را به صورت عمده خریداری کنید یا یک قلم قابل شارژ مجدد بخرید.

علاوه بر این، از مداد استفاده نکنید! مداد یک روش پذیرفته شده برای ورود به لاگ بوک نیست و همه امضاها باید با قلم باشند.

عادت کنید

بسیاری از خطاهای ورود به لاگ بوک را می‌توان با وارد کردن لاگ بوک زمانی که تحت فشار زمانی نیست، اجتناب کرد. عجله در ورودی‌های لاگ بوک یک راه مطمئن برای اشتباه کردن است. آگاهانه وقت بگذارید و ساعات پرواز خود را در لاگ بوک خود وارد کنید. این تضمین می‌کند که حجم زیادی از ورودی‌ها برای انجام نخواهید داشت که شما را تحت فشار زمان بیشتری قرار می‌دهد. یک مثال از این موضوع اختصاص دادن پنج دقیقه در روز برای ورود به پروازهای روز است. اگر پروازهای زیادی دارید یا ورودی‌های دفتر ثبت پیچیده دارید، پروازهای خود را با استفاده از یک تکه کاغذ در طول روز پیگیری کنید.

به سمت الکترونیکی شدن پیش بروید

ساده‌ترین راه برای حرفه‌ای و بدون خطا نگه داشتن لاگ بوک نوشته شده این است که اصلاً یکی نداشته باشید.

لاگ بوک های الکترونیکی از زمان پیدایش خود مسیر طولانی را طی کرده‌اند و اکنون به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر ایده پرداخت برای لاگ بوک شما را آزار می‌دهد، می‌توانید با استفاده از یک صفحه گسترده اکسل، قالب‌هایی را که به راحتی می‌توانید آن‌ها را آنلاین پیدا کنید، لاگ بوک خود را بسازید.

لاگ بوک های الکترونیکی، طیف گسترده‌ای از داده‌ها را بدون نیاز به ریاضی در اختیار شما قرار می‌دهد و در زمان و تلاش زیادی در هنگام تهیه خلاصه لاگ بوک صرفه جویی می‌کند.

علاوه بر این، لاگ بوک شما را می‌توان در فضای ابری پشتیبان گیری کرد و نسخه چاپی آن را می‌توان برای نگهداری یا مصاحبه چاپ کرد.

اگر به طور منظم پرواز می‌کنید، یک لاگ بوک الکترونیکی باید مورد توجه جدی قرار گیرد و مقدار قابل توجهی در وقت شما صرفه جویی کند. اگر تصمیم به تغییر به یک لاگ بوک الکترونیکی دارید، لاگ بوک چاپی اصلی خود را دور نریزید. لاگ بوک اصلی شما هنوز یک سند قانونی و یادگاری از تجربیات گذشته شما در حمل و نقل هوایی است.

از صفر شروع کنید

بسته به اینکه چقدر در سفر هوانوردی خود هستید، ایده خوبی است که زمان خود را برای بازنویسی لاگ بوک خود صرف کنید. این نه تنها به شما فرصتی برای تشخیص خطاها می‌دهد، بلکه به شما این امکان را می‌دهد که لاگ بوک خود را با در نظر گرفتن تمام نکات قبلی بازنویسی کنید.

یک جلد لاگ بوک دریافت کنید

4 17 - چگونه لاگ بوک خود را بکر و حرفه‌ای نگه دارید؟

در حالی که یک جلد لاگ بوک ضروری نیست، مطمئناً می‌تواند لاگ بوک شما را حرفه‌ای‌تر جلوه دهد. یک جلد لاگ بوک می‌تواند از لاگ بوک شما در برابر عوامل محافظت کند و همچنین ظاهر حرفه‌ای‌تری به آن بدهد.

علاوه بر این، برخی از سرویس‌ها پوشش‌های لاگ بوک سفارشی را ارائه می‌دهند که به شما امکان می‌دهند ظاهر لاگ بوک خود را مطابق میل خود سفارشی کنید.

نتیجه گیری

به عنوان یک خلبان، چه شغلی یا خصوصی، باید سطح بالایی از حرفه‌ای بودن را حفظ کنید. این حرفه‌ای بودن در لاگ بوک شما نشان داده شده است؛ بنابراین، مهم است که برای به‌روزرسانی، نگهداری یا تغییر لاگ بوک خود وقت بگذارید و در آینده نیز به این کار ادامه دهید.

منبع

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *