مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

چالش های پیش روی خلبانان خطوط هوایی

خلبان بودن در خطوط هوایی مزایای جذابی دارد. نه تنها دستمزد قابل توجهی است، بلکه فرصتی برای کاوش در جهان، مشاهده مناظر هوایی نفس گیر و لذت بردن از مرخصی کافی در هر ماه نیز بخشی از این بسته است.

این مزایا قطعاً نقش هدایت هواپیما از مقصدی به مقصد دیگر را توجیه می کند. با این حال، این پاداش‌ها تنها متناسب با موانع سختی است که خلبانان خطوط هوایی روزانه با آن مواجه می‌شوند.

مسئولیت هایی که توسط خلبانان خطوط هوایی انجام می شود بسیار زیاد است. فراتر از وظیفه پرواز هواپیما، آنها همچنین وظیفه ترسیم یک مسیر پرواز امن، ارزیابی برنامه های پرواز، ارزیابی شرایط هواپیما و نظارت بر ابزارهای کابین خلبان را بر عهده دارند.

علاوه بر این، آنها مسئولیت تصمیم گیری دقیق در مواقع اضطراری را برای اطمینان از ایمنی همه مسافران بر عهده دارند. علاوه بر این وظایف اصلی، خلبانان خطوط هوایی باید با چالش‌های بعدی مربوط به حرفه خود نیز مقابله کنند.

جالش های خلبانان خطوط هوایی

هزینه آموزش خلبانی

سفر برای تبدیل شدن به یک خلبان کاملاً دارای مجوز از نظر مالی سخت است، زیرا ثبت نام در یک دوره 72 هفته ای Ab-Initio در یک دانشکده خلبانی معتبر می تواند هزینه هایی بالغ بر صدها هزار واحد ارزی را به دنبال داشته باشد.

اگرچه ممکن است قیمت این برنامه سرسام آور باشد، اما قابل توجیه است. خلبانان مشتاق آموزش هایی را از متخصصان هوانوردی بسیار ماهر دریافت می کنند و مهارت های ضروری برای کار با هواپیما را به دست می آورند.

تجهیزات آموزشی مدرن و گران قیمت برای ارائه یک تجربه خلبانی واقعی در هنگام زمین گیر استفاده می شود. ممکن است سوال شود که چرا خلبانان خطوط هوایی باید نگران پوشش هزینه های مدرسه خلبانی حتی پس از اتمام دوره باشند.

همانطور که قبلاً ذکر شد، دوره Ab-Initio پرهزینه است، و باعث می شود برخی از خلبانان برای تأمین هزینه تحصیل خود برنامه تحصیلی در حال حاضر، پرداخت بعداً (SNPL) را انتخاب کنند.

برنامه‌های SNPL راهی را برای افرادی که می‌خواهند خلبان خطوط هوایی شوند، اما فاقد امکانات مالی برای پوشش هزینه‌های دوره اولیه هستند، ارائه می‌کند. تحت این برنامه، مدارس خلبانی در ابتدا تمام هزینه دوره را به عهده می گیرند و به دانش آموزان خلبان اجازه می دهد تا بر آموزش خود تمرکز کنند.

تنها پس از اینکه این دانشجو خلبانان دوره را به پایان رساندند و شروع به کسب درآمد کردند، باید هزینه مدرسه پرواز را بازپرداخت کنند. بسته به ویژگی های برنامه SNPL مدرسه آزمایشی، دوره بازپرداخت ممکن است چندین سال طول بکشد.

برنامه کاری

در حالی که درست است که خلبانان خطوط هوایی از چندین روز مرخصی در ماه لذت می برند، جنبه دیگر این است که ممکن است در طول شیفت کاری خود، ساعات پرواز طولانی مدتی را به آنها اختصاص دهند.

برنامه کاری نامنظم آنها با توجه به ماهیت غیرقابل پیش بینی تکالیف آنها به یک سبک زندگی پر هیجان کمک می کند. یک خلبان خطوط هوایی ممکن است چندین پرواز کوتاه را در یک روز انجام دهد و سپس یک پرواز طولانی مدت به او اختصاص داده شود.

خلبانان در زمان خارج از خدمت برای خواسته های خطوط هوایی در حالت آماده باش می مانند و نیاز به آمادگی از لحظه شروع کار دارند.

همکاری با خدمه متنوع

خلبانان خطوط هوایی به طور مداوم در هر پرواز در کنار خدمه یکسانی کار نمی کنند. ممکن است شرایطی پیش بیاید که کاپیتان های خلبان با تجربه خود را با کمک خلبانان تازه کار جفت کنند، در حالی که توسط یک تیم بسیار ماهر از مهمانداران پشتیبانی می شوند.

صرف نظر از همکاران خود، خلبانان خطوط هوایی باید کار گروهی را برای رعایت رویه های عملیاتی استاندارد (SOP) تقویت کنند. هم افزایی موثر تیمی، ارتباطات و اعتماد را بهبود می بخشد و خدمه خطوط هوایی را قادر می سازد در طول پرواز به طور یکپارچه عمل کنند.

پیمایش در شرایط نامطلوب آب و هوایی

هواپیماهای مدرن برای مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی نامساعد طراحی شده اند. با این حال، این وظیفه خلبانان خطوط هوایی است که در طوفان‌های تندری، بادهای شدید و تلاطم با آنها حرکت کنند.

حتی اگر برنامه ریزی دقیق مسیر برای جلوگیری از شرایط جوی نامطلوب اجرا شود، تغییرات آب و هوایی ناگهانی خارج از کنترل خلبان است. در نتیجه، خلبانان خطوط هوایی ساعات زیادی را به آموزش پرواز در هوای نامساعد اختصاص می‌دهند و از شایستگی خود در مانور در چنین شرایطی اطمینان می‌دهند.

تعدیل سبک زندگی

مسئولیت‌های متعددی که خلبانان خطوط هوایی بر دوش دارند ممکن است منجر به غفلت شخصی شود. خواسته های مدیریت برنامه های کاری نامنظم، برنامه ریزی پروازها، و انجام بررسی های قبل از پرواز می تواند مراقبت از خود را تحت الشعاع قرار دهد.

بسیاری از خلبانان به دلیل ماهیت حرفه خود با استرس، خستگی، کم خوابی و عادات غذایی ناسالم دست و پنجه نرم می کنند. عدم اجرای تغییرات لازم در شیوه زندگی می تواند مسائل مربوط به سلامتی را تشدید کند و در نتیجه بر عملکرد آنها در حین کار تأثیر بگذارد.

جذب مجدد در محیط کار آنها می تواند برای خلبانان خطوط هوایی چالش برانگیز باشد. با این حال، با تلاش فعالانه برای تناسب اندام و رفاه، می توانند به طور یکپارچه با خواسته های حرفه ای خود سازگار شوند و وظایف خود را با آرامش انجام دهند.

دنبال کردن حرفه ای به عنوان خلبان خطوط هوایی تجاری دارای مزایای غیرقابل انکاری است، در عین حال غیرقابل انکار است.

هر روز، خلبانان خطوط هوایی با مجموعه ای از چالش ها مواجه می شوند که شامل برنامه ریزی مسیر پرواز برای اطمینان از فرود ایمن می شود. در نتیجه، آموزش دقیق برای قادر ساختن این خلبانان برای مقابله با این مشکلات و حفظ تعادل هماهنگ بین کار و زندگی شخصی ضروری است.

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *