مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

چالش های شغل خلبانی | آموزشگاه هوانوردی پارسیس

چالش‌های شغلی خلبانی: چالش‌های خلبان بودن چیست؟

رشته هوانوردی یکی از لذت بخش ترین مشاغل است، زیرا با پرواز در سراسر جهان و لذت بردن از بسیاری از مناظر زیبا و باورنکردنی سرگرمی و هیجان را فراهم می‌کند. با این حال، این رشته آنقدرها هم که فکر می‌کنید آسان نیست، زیرا هر شغلی چالش‌هایی دارد که فقط کسانی که در آن کار می‌کنند می‌دانند.

بسیاری از علاقه مندان به هوانوردی مشکلات و چالش‌های حرفه هوانوردی را نمی‌دانند. چه هنگام درخواست کار و آموزش در یک شرکت هواپیمایی و چه پس از پذیرش. آیا تا به حال به چالش‌های واقعی شغل خلبانی که خلبانان هر روز با آن روبرو هستند فکر کرده‌اید؟ در این مقاله این چالش‌ها را به شما نشان خواهیم داد. نگاهی بیاندازید!

مهم‌ترین چالش‌های شغلی خلبانی

2 3 - چالش‌های شغلی خلبانی: چالش‌های خلبان بودن چیست؟

خلبانان تقریباً بیش از هر شغل دیگری با چالش‌های بیشتری روبرو هستند، زیرا آنها مسئول عملکرد هواپیما و زندگی مسافران هستند. آن‌ها همچنین تصمیمات نهایی را در مورد هر اتفاقی که در هواپیما اتفاق می افتد می‌گیرند.

یک خلبان باید همه چیز را در مورد تغییرات آب و هوا و عملکرد ابزارهای مختلف در کابین هواپیما بداند. همچنین در مواقع اضطراری وظیفه خلبان فرود ایمن هواپیما است. ممکن است آب و هوا تغییر کند و تجهیزات ممکن است خراب شود، اما خلبان مسئولیت نهایی فرود ایمن را بر عهده دارد، بنابراین او باید برای مقابله با شرایط به سرعت در حال تغییر آماده باشد.

چگونه خلبان شویم؟

3 2 - چالش‌های شغلی خلبانی: چالش‌های خلبان بودن چیست؟

در ابتدا، شما باید راه‌هایی را که به خلبان شدن شما کمک می‌کند، درک کنید که به خودی خود چالش‌های شغلی خلبانی محسوب می‌شوند:

– آموزش پرواز

این اولین قدمی است که به خلبان شدن کمک می‌کند. دانشجو باید به یک آکادمی هوانوردی بپیوندد، جایی که شرکت‌های هوانوردی – به ویژه تجاری و غیرنظامی – علاقه مند به استخدام خلبانانی با مدرک دیپلم در زمینه هوانوردی هستند.

– دستیابی به ساعات پرواز

یک خلبان باید حداقل در تعداد معینی از ساعات آموزش پیشرفته پرواز شرکت کند. این به خلبان اجازه می‌دهد تا اطلاعاتی در مورد انواع مختلف هواپیما به دست آورد و مهارت و تجربه مناسب برای شرکت در پروازهای واقعی را به دست آورد.

– گواهینامه خلبانی بگیرید

این مرحله پس از دستیابی خلبان به ساعات پرواز مورد نیاز انجام می‌شود. از آنجایی که خلبان باید برای مجوز هوانوردی اقدام کند که این امر بستگی به شرکت در آزمایش‌هایی مانند معاینات پزشکی دارد تا اطمینان حاصل شود که هیچ مانع فیزیکی خاصی که ممکن است بر عملکرد خلبان تأثیر بگذارد وجود ندارد و خلبان باید ارزیابی اطلاعات هوانوردی را انجام دهد. همچنین شامل یک آزمون مهارت است.

– شروع حرفه‌ای به عنوان خلبان

پس از انجام تمامی مراحل و مراحل قبلی، خلبان آماده کار است. اکثر خلبانان جدید در ابتدا به عنوان کمک خلبان کار می‌کنند تا در صنعت هوانوردی تجربه کسب کنند.

چالش‌های پس از پذیرش در ایرلاین

4 1 - چالش‌های شغلی خلبانی: چالش‌های خلبان بودن چیست؟

بعد از پذیرش در ایرلاین، اولین قدم‌ها چیست؟

در صورت قبولی متقاضی، به این معنی است که متقاضی قبلاً آزمون زبان هواپیمایی را انجام داده و مصاحبه شخصی را تکمیل کرده است. در طول مصاحبه از متقاضی در مورد سابقه ایرلاین و دلیل درخواست برای این ایرلاین سؤال می‌شود. بعد از آن مصاحبه مربوط به رشته هوانوردی است و تست‌های کتبی در مورد پرواز وجود دارد.

سپس شرکت هواپیمایی با توجه به نیاز شرکت برای شروع آموزش، متقاضیان را در انواع مختلف هواپیما توزیع می‌کند. سپس خلبان تازه منصوب شده آموزش در مورد نوع هواپیما و مراحل ایمنی آن را آغاز می‌کند و همه چیز را در مورد آن می‌آموزد. پس از گذراندن این آزمون‌ها، متقاضی آموزش شبیه ساز پرواز را آغاز کرده و باید در آزمون‌ها موفق شود. این تست‌ها شامل تغییر آب و هوا، خرابی موتور، شلوغی فرودگاه‌ها و استرس می‌باشد.

چالش‌های آموزشی

پس از این دوره‌های آموزشی، متقاضی به دوره آموزشی روی زمین (هواپیما واقعی، مسافر، کاپیتان، فرودگاه) منتقل می‌شود، کارآموز پشت سر کاپیتان و کمک کاپیتان در کابین خلبان می‌نشیند. هدف این است که ماهیت کار و نحوه برخورد با برج مراقبت و مسافران را احساس کنیم. پس از تکمیل، کارآموز قرار است با یک کاپیتان آموزش دیده پرواز کند. در اینجا کارآموز در صندلی دستیار هواپیما قرار دارد که صندلی مناسب در کابین خلبان است.

در مرحله آموزش با کاپیتان و مسافران واجد شرایط در یک پرواز واقعی چه اتفاقی می افتد؟

این دوره زمانی است که شرکت با تکیه بر متقاضی توانایی بهره برداری از هواپیما در بدترین شرایط آب و هوایی را به دست می‌آورد. در طول پروازها از کاپیتان در مورد هواپیما، مراحل ایمنی و غیره سؤال می‌شود.

آیا بعد از دوره آموزشی تست‌هایی وجود دارد؟

بله، تست شفاهی با کاپیتان انجام می‌شود و از او در مورد هواپیما، قطعات و مراحل آن به طور کلی و جزئی سؤال می‌شود. در این مرحله متقاضی برای تمامی سؤالات آماده است و انتظار نمی‌رود با هیچ سوالی با مشکل مواجه شود.

جنبه دیگری از چالش‌های شغلی خلبانی

5 1 - چالش‌های شغلی خلبانی: چالش‌های خلبان بودن چیست؟

  1. برنامه ریزی کنید، زیرا خلبانان باید برای مدت طولانی از خانه دور بمانند. آن‌ها همچنین در حین انجام وظیفه در شیفت‌های طولانی کار می‌کنند. در ابتدای کار به عنوان کمک خلبان، خلبان بیش از یک پرواز در روز انجام می‌دهد و اگر در شهری دور از مرکز اصلی خطوط هوایی باشند، ممکن است مجبور شود تا 3 روز در خارج از شهر خود بماند.
  2. تغییرات در ساعت بیولوژیکی بدن (زمان خواب – خوردن – تفاوت ساعت)
  3. نداشتن تعطیلات با خانواده و در مناسبت‌های خاص. این حرفه به دلیل عدم امکان حضور در اکثر رویدادهای خانوادگی و اجتماعی، روابط اجتماعی خود را محدود می‌کند.
  4. سازگاری با اقلیم‌های مختلف در مدت زمان کوتاه

اطلاعاتی در مورد حرفه هوانوردی

6 1 - چالش‌های شغلی خلبانی: چالش‌های خلبان بودن چیست؟

  1. خلبان از داشتن ریش منع می‌شود. بسیاری از خطوط هوایی خلبانان را از داشتن ریش منع می‌کنند، زیرا ماسک اکسیژنی که در صورت بروز شرایط اضطراری باید روی صورت وی قرار گیرد، باید محکم باشد.
  2. به خلبان و خدمه هواپیما توصیه می‌شود در پرواز از کفش‌های محکم استفاده کنند؛ زیرا ممکن است در مواقع اضطراری خود را در زمینی ناپایدار بیابید.
  3. از دست دادن طعم، زیرا رطوبت و فشار کم در هواپیما در عدم طعم و بو نقش دارد، زیرا آنها احساس می‌کنند که غذا بی مزه است.

منبع

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *