مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

آملیا ارهارت | آموزشگاه هوانوردی پارسیس

پیشگامان هوانوردی: آملیا ارهارت

آملیا مری ارهارت، اولین خلبان زن که به تنهایی از اقیانوس اطلس عبور کرد، یکی از مشهورترین پیشگامان هوانوردی در تاریخ بود. اگرچه ناپدید شدن او یک راز باقی مانده است، زندگی او و دستاوردهای مختلف او هنوز تا به امروز الهام بخش مردم است. پس بیایید با هم نگاهی به زندگی شگفت انگیز آملیا ارهارت بیندازیم، خلبان آمریکایی که توانسته الهام بخش خلبانان متعدد و میلیون‌ها زن در سراسر جهان باشد.

سال‌های اولیه

2 10 - پیشگامان هوانوردی: آملیا ارهارت

او در 24 ژوئیه 1897 در آچیسون، کانزاس به دنیا آمد. آملیا اولین هواپیمای خود را در نمایشگاه ایالتی آیووا در دموین دید. او از رفتن به آن امتناع کرد. پیشگام هوانوردی بعداً هواپیمای دوباله رااین گونه توصیف کرد که: اصلاً جالب نبود.

پس از پایان تحصیلات دبیرستان، به عنوان دستیار پرستار از صلیب سرخ آموزش دید و با کمک داوطلبانه شروع به کار کرد. در 28 دسامبر 1920، ارهارت و پدرش از فرودگاهی در لانگ بیچ بازدید کردند، جایی که او سوار هواپیما شد که زندگی او را به کلی تغییر داد.

ارهارت گفت:”زمانی که دویست یا سیصد فوت از زمین فاصله گرفتم، می‌دانستم که باید پرواز کنم.”

حرفه هوانوردی

3 11 - پیشگامان هوانوردی: آملیا ارهارت

پس از آن بازدید، آملیا برای صرفه جویی در هزینه برای آموزش پرواز، مشاغل مختلفی را انجام داد. او اولین درس خود را در 3 ژانویه 1921 گذراند. او شانزدهمین زنی بود که در ایالات متحده گواهینامه خلبانی خود را در 15 مه 1923 دریافت کرد.

او به عضویت بخش بوستون انجمن هوانوردی آمریکا درآمد و در نهایت به عنوان معاون آن انتخاب شد. علاوه بر این، او همچنین اولین پرواز رسمی را از فرودگاه دنیسون در کوئینسی، ماساچوست در سال 1927 انجام داد. تقریباً در همان زمان، ارهارت ستون‌هایی را در روزنامه‌های محلی درباره پرواز نوشت. اولین پرواز او در سراسر اقیانوس اطلس در 17 ژوئن 1928 بود. او به عنوان سومین عضو خدمه پرواز کرد. آملیا از آن پرواز راضی نبود زیرا بعداً اظهار داشت که کارش حداقلی بوده است.

پرواز انفرادی او بر فراز اقیانوس اطلس

4 11 - پیشگامان هوانوردی: آملیا ارهارت

در 20 می 1932، ارهارت از هاربر گریس، نیوفاندلند به قصد پرواز به پاریس با هواپیمای تک موتوره خود به راه افتاد. پس از پروازی که به مدت 14 ساعت و 56 دقیقه طول کشید و در آن مجبور شد با بادهای شدید شمالی، شرایط یخبندان و مشکلات مکانیکی دست و پنجه نرم کند، آملیا در مزرعه‌ای در کولمور، ایرلند شمالی فرود آمد. وقتی یک کشاورز پرسید: “آیا از راه دوری پرواز کرده‌ای؟” ارهارت پاسخ داد: «از آمریکا».

رکوردهای انفرادی بیشتر

5 10 - پیشگامان هوانوردی: آملیا ارهارت

در 11 ژانویه 1935، آملیا ارهارت اولین خلبانی شد که به تنهایی از هونولولو، هاوایی به اوکلند، کالیفرنیا پرواز کرد. این تنها رکوردهای او نبود، بین سال‌های 1930 و 1935، آملیا ارهارت هفت رکورد حمل و نقل هوایی سرعت و مسافت زنان را در هواپیماهای مختلف از جمله یک پرواز انفرادی از لس آنجلس به مکزیکوسیتی و یک پرواز بدون توقف از مکزیکو سیتی به نیویورک به ثبت رساند.

آخرین پرواز او

6 7 - پیشگامان هوانوردی: آملیا ارهارت

در طی یک پرواز طولانی که قصد داشت دور کره زمین را بچرخاند، آملیا ارهارت در ژوئیه 1937 در جایی بر فراز اقیانوس آرام ناپدید شد. ناپدید شدن او یکی از بزرگترین اسرار در جهان است زیرا هواپیمای او هرگز پیدا نشد. آملیا ارهارت رسماً گمشده در دریا اعلام شد.

پیشگام و نماد

7 6 - پیشگامان هوانوردی: آملیا ارهارت

آملیا ارهارت در طول زندگی خود یک سلبریتی بین المللی با شهرت جهانی بود. پشتکار، شجاعت و حرفه هدفمند او شهرت او را در فرهنگ عامه در سراسر جهان حفظ کرده است. در مورد زندگی او صدها مقاله و کتاب نوشته شده است. ارهارت علاوه بر اینکه یکی از مشهورترین پیشگامان هوانوردی است، به عنوان نماد فمینیستی نیز شناخته می‌شود. بسیاری از زنان به این باور رسیدند که در واقع می‌توانند در کارهایی که قبلاً به عنوان مشاغل مردانه فرض می‌شد، به لطف پیشگامان پیشروی مانند آملیا ارهارت، برتری داشته باشند.

نود و نه

آملیا ارهارت به این موضوع بسنده نکرد، او برای ترویج و فراهم کردن فرصت‌هایی برای زنان در هوانوردی کار کرد. در سال 1929، پس از کسب مقام سوم در دربی هوایی همه زنان، ارهارت یک سازمان بین المللی برای پیشرفت خلبانان زن به نام نود و نه تشکیل داد و اولین مسابقه هوایی بین قاره‌ای را برای زنان اجرا کرد. او اولین رئیس سازمان خلبانان مجاز شد که هنوز هم وجود دارد و نماینده زنان پروازی از 44 کشور جهان است.

پرواز به دور دنیا

در 1 ژوئن 1937، آملیا ارهارت از اوکلند، کالیفرنیا، با پروازی به شرق در سراسر جهان به پرواز درآمد. این دومین تلاش او برای تبدیل شدن به اولین خلبانی بود که جهان را دور زد. او با یک لاکهید 10 ای الکترا دو موتوره پرواز کرد و در پرواز فرد نونان، ناوبری او را همراهی کرد. آن‌ها به میامی، سپس به آمریکای جنوبی، از اقیانوس اطلس به آفریقا، سپس شرق به هند و آسیای جنوب شرقی پرواز کردند. این جفت در 29 ژوئن به لائه، گینه نو رسیدند. وقتی به لائه رسیدند، قبلاً 22000 مایل پرواز کرده بودند. آن‌ها تا رسیدن به اوکلند 7000 مایل بیشتر در پیش داشتند.

اتفاقی که برای آملیا ارهارت در آخرین پروازش افتاد

ارهارت و نونان لائه را به مقصد جزیره کوچک هاولند ترک کردند که ایستگاه سوخت‌گیری بعدی آنها در 2 ژوئیه بود. این آخرین باری بود که ارهارت زنده دیده شد. او و نونان ارتباط رادیویی خود را با کاتتر گارد ساحلی ایالات متحده ایتاسکا قطع کردند، در ساحل جزیره هاولند لنگر انداختند و در مسیر ناپدید شدند. در 19 ژوئیه 1937، آملیا ارهارت و نونان پس از مجوز رئیس جمهور فرانکلین دی. روزولت برای جست و جوی دو هفته‌ای برای آن دو، اعلام کردند که در دریا گم شده‌اند، اما آنها هرگز پیدا نشدند.

محققان و علاقه مندان به هوانوردی تئوری‌های زیادی در مورد اتفاقی که برای آملیا ارهارت افتاد ارائه کرده‌اند. موضع رسمی دولت ایالات متحده این است که ارهارت و نونان در اقیانوس آرام سقوط کردند، اما تئوری‌های زیادی در مورد ناپدید شدن آنها وجود دارد.

تئوری سقوط و غرق شدن

بنزین هواپیمای ارهارت در حالی که او در جستجوی جزیره هاولند بود تمام شده و او به اقیانوس باز (open ocean)؛ جایی در مجاورت جزیره سقوط کرده است. اعزام‌های متعددی در 15 سال گذشته تلاش کرده‌اند تا بقایای هواپیما را در کف دریا در نزدیکی هاولند بیابند. سونارهای (ردیابی آوایی) با فناوری پیشرفته و روبات‌های اعماق دریا نتوانسته‌اند سرنخ‌هایی درباره محل سقوط الکترا به دست آورند.

نظریه‌های دیگر در مورد ناپدید شدن ارهارت

تئوری‌های توطئه متعددی در مورد ناپدید شدن ارهارت وجود دارد. یک نظریه این بود که ارهارت و نونان توسط ژاپنی‌ها دستگیر و اعدام شدند.

نظریه دیگری ادعا می‌کند که این زوج به عنوان جاسوس برای دولت روزولت خدمت می‌کردند و پس از بازگشت به ایالات متحده هویت جدیدی به دست آوردند.

منبع

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *