مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

سریع‌ترین هواپیماهای جهان |‌ آموزشگاه هوانوردی پارسیس

پرواز سریع: سریع‌ترین هواپیماهای جهان

پرواز در هوا همیشه یکی از سریع‌ترین راه‌ها و همچنین هیجان انگیزترین راه‌ها برای سفر بوده است. هواپیماها فقط چند ساعت طول می‌کشند تا همان مسافت‌هایی را که روزها یا حتی ماه‌ها قبل می‌کشیدند را طی کنند. از آنجایی که هواپیماها سریع‌ترین وسیله حمل و نقل این روزها هستند، بیایید بررسی کنیم که چه کسی سریع‌ترین از سریع‌ترین‌هاست. سریع‌ترین هواپیماهای جهان کدامند؟

قابل ذکر است که ما در اینجا صنایع نظامی را مستثنی می‌کنیم، می دانیم که سرعت آنها چقدر است، اما تمرکز ما در اینجا جت‌های تجاری است.

همچنین به خاطر داشته باشید که ما لیست خود را در اینجا بر اساس سرعت کروز است نه حداکثر سرعت، زیرا حداکثر سرعت تنها زمانی استفاده می‌شود که خلبانان آزمایشی هواپیما را تحت شرایط بسیار کنترل شده امتحان می‌کنند.

هواپیماها چگونه سرعت را اندازه گیری می‌کنند؟

سرعت هواپیماهایی که در ارتفاع بالا حرکت می‌کنند به اندازه هر ویشل روی زمین اندازه‌گیری نمی‌شود. اگرچه می‌توان ارقام مایل در ساعت را تولید کرد، اما استفاده از گره‌ها، سرعت هوا و عدد ماخ آن که سرعتی نسبت به سرعت صوت است، رایج‌تر است. به عنوان مثال، 1 ماخ برابر با سرعت صوت است که 767 مایل در ساعت است.

همانطور که گفته شد، با ما به سریع‌ترین هواپیماهای جهان نگاهی بیندازید:

Boeing 747-8i

2 9 - پرواز سریع: سریع‌ترین هواپیماهای جهان

747-8 بزرگ‌ترین نسخه از بوئینگ 747 به اندازه طولانی‌ترین هواپیمای مسافربری در جهان است؛ و به گفته بوئینگ، 747-8i سریع‌ترین جت تجاری جهان است. این هواپیما می‌تواند به سرعت چشمگیر 0.86 ماخ برسد. در حال حاضر با چندین شرکت هواپیمایی تجاری بزرگ مانند Air China، Korean Air و Lufthansa در خدمت است.

Boeing 747-400

3 10 - پرواز سریع: سریع‌ترین هواپیماهای جهان

تاکنون، این نسخه پرفروش 747 و همچنین یکی از سریعترین هواپیماهای جهان است که در 0.855 ماخ کار می‌کند. بین سالهای 1988 و 2005، 694 از این مدل برای خطوط هوایی بی شماری در سراسر جهان ساخته شده است. علاوه بر این، بیش از 200 مورد از این هواپیماها با حامل‌هایی مانند British Airways، China Airlines، Air Air و Lufthansa در خدمت هستند.

Airbus A380

4 10 - پرواز سریع: سریع‌ترین هواپیماهای جهان

بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری جهان، چندین فرودگاه در سراسر جهان امکانات خود را برای اسکان این هواپیما به روز کرده است؛ و با سرعت کروز 0.85 ماخ، این هواپیما نه تنها بسیار زیاد است، بلکه بسیار سریع است. علاوه بر این، این یکی از محبوب‌ترین جت‌های جامبو در جهان است. بیش از 200 سال از سال 2007 هنگامی که این هواپیما وارد خدمات تجاری شد، تحویل داده شده است.

Boeing 787

5 9 - پرواز سریع: سریع‌ترین هواپیماهای جهان

Boeing 787 Dreamliner با سرعت کروز 0.85 ماخ، یکی از سریعترین هواپیماهای جهان است. همچنین یکی از محبوب‌ترین‌ها است، زیرا معرفی آن در سال 2011 بیش از 1200 سفارش داده شده و از آن زمان تاکنون بیش از نیمی از آنها تحویل داده شده است. Dreamliner همچنین دارای بزرگترین پنجره‌های کابین در بین تمام صنایع دستی تجاری است. با ابعاد 27 در 47 سانتی متر، پنجره‌های آن از سایر حمل و نقل هوایی عمرانی بزرگتر است و همچنین از سطح چشم بالاتری برخوردار است تا مسافران بتوانند منظره‌ای از افق را حفظ کنند.

Boeing 777

6 6 - پرواز سریع: سریع‌ترین هواپیماهای جهان

این هواپیما که هنوز هم در لیست ما در لیست ما قرار دارد، این هواپیما را از سال 1995 آغاز کرد. بیش از 1400 نفر از آن زمان تحویل داده شده‌اند. این اولین هواپیمای تجاری بود که کاملاً با طراحی رایانه‌ای طراحی شده است. Boeing 777 یا همانطور که معمولاً “Triple Seven” خوانده می‌شود، بزرگ‌ترین جت دوقلوی جهان است. با این وجود، این هواپیمای عظیم دارای سرعت کروز 0.84 ماخ است.

یادآوری‌های شایسته

The Concorde

7 5 - پرواز سریع: سریع‌ترین هواپیماهای جهان

این هواپیما از سال 1976 تا 2003 آسمان در 2.02 ماخ را طی کرد. با این حال، این حداکثر سرعت آن نبود. این هواپیمای مسافربری مافوق صوت بریتانیا و فرانسوی بریتانیا، حداکثر سرعت 2.2 ماخ را داشت که بیش از دو برابر سرعت صدا بود. این طولانی‌ترین بازمانده تنها دو حمل و نقل مافوق صوت بود که به صورت تجاری اداره می‌شد. هواپیمای دیگر Tupolev TU-144 بود که فقط از سال 1977 تا 1978 در سرویس مسافر فعالیت می‌کرد.

Tupolev Tu-144

Tu-144 نسخه روسی Concorde و اولین حمل و نقل تجاری بود که بیش از 2 ماخ بود. با انجام اولین پرواز در سال 1968، Tu-144 تنها 55 پرواز مسافری را قبل از بازنشستگی به دلیل نگرانی‌های ایمنی انجام داد. با این حال، این هواپیما به عنوان حمل و نقل محموله، آموزش خلبان شاتل و وسیله نقلیه‌ای برای ناسا زندگی می‌کرد تا هر آزمایشی را با سرعت دو برابر صوت انجام دهد.

Convair 880

این جت برای پرواز با سرعت 615 مایل در ساعت یا حدود 0.89 ماخ طراحی شده است. Convair 880 واقعاً شبیه بوئینگ 707 کلاسیک است و فقط 65 فروند از آن بین سال‌های 1959 و 1962 تولید شد؛ اما با طیف گسترده‌ای از حامل‌ها از جمله آلاسکا، دلتا، کاتای اقیانوس آرام، خطوط هوایی ژاپن و TWA خدمات رسانی کرد. با این حال، مشهورترین اپراتور آن کسی جز الویس پریسلی نبود.

منبع

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *