مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

هزینه بیمه هواپیما | آموزشگاه پارسیس

هزینه واقعی بیمه هواپیما

پیدا کردن بیمه هواپیمای مناسب فرآیندی گیج کننده و سردرد آور است. قیمت بیمه هواپیما در بهترین حالت گیج کننده و در بدترین حالت گمراه کننده است. بیمه یک هواپیمای کوچک حدود 1500 تا 2000 دلار در سال هزینه دارد، اما میزان پوشش و هزینه آن بسته به نوع بیمه نامه، هواپیما، پرواز و خلبان به طور قابل توجهی متفاوت است.

برای اینکه فرآیند بیمه هواپیما ساده باشد و شما را از حق بیمه‌های گران غافل نشوید، این مقاله هزینه واقعی بیمه هواپیما را توضیح می‌دهد و دانش خرید با اطمینان را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بیمه هواپیما چیست؟

برخلاف بیمه خودرو، هیچ مقررات فدرال یا ایالتی وجود ندارد که به بیمه هواپیما نیاز داشته باشد. با این حال، این بدان معنا نیست که شما نباید بیمه هواپیما دریافت کنید.

بیمه هواپیما یک اصطلاح کلی است که برای اشاره به هرگونه بیمه نامه مربوط به هواپیما، از جمله اموال مربوط به استفاده از هواپیما، مانند آشیانه‌ها یا فرودگاه‌ها استفاده می‌شود. بیمه نامه‌های هواپیما بخشی یا تمام هزینه‌های مرتبط با حادثه را پوشش می‌دهد.

این شامل آسیب به خود هواپیما، صدمات وارده به مسافران و آسیب به اموال می‌شود. علاوه بر این، اپراتورهای ثابت (FBOs) و برخی از فرودگاه‌ها از شما می‌خواهند که برای استفاده از امکانات آنها بیمه هواپیما داشته باشید.

چه هواپیماهایی را می‌توان بیمه کرد؟

در حالی که برخی از شرکت‌های بیمه هواپیما فقط انواع خاصی از هواپیما را بیمه می‌کنند، شما باید بتوانید شرکتی را پیدا کنید که مایل به بیمه کردن تقریباً هر نوع هواپیما باشد. موارد زیر نمونه‌هایی از هواپیماهایی است که معمولاً توسط شرکت‌های بیمه هواپیما بیمه می‌شوند:

  1. هواپیمای تک موتوره و چند موتوره
  2. هلیکوپتر
  3. هواپیمای جت (توربین).
  4. هواپیماهای دریایی
  5. هواپیماهای بدون سرنشین
  6. هواپیمای خانگی
  7. هواپیمای آزمایشی

انواع بیمه هواپیما

بیمه اجاره کننده

بیمه نامه صاحب هواپیما، مانند مواردی که توسط مراکز اجاره یا آموزشگاه‌های پرواز خریداری می‌شود، خسارتی را که ممکن است هنگام اجاره هواپیما از آنها ایجاد کنید، پوشش نمی‌دهد و بنابراین شما مسئول هر گونه هزینه مرتبط با حادثه خواهید بود؛ بنابراین، اگر هواپیمایی که قصد پرواز آن را دارید ندارید و در عوض آن را اجاره می‌کنید، باید بیمه هواپیمای غیرمالکی بخرید که به عنوان بیمه اجاره کننده نیز شناخته می‌شود.

مثلاً:

  1. شما یک دانش آموز خلبانی هستید که در هواپیمای شخص دیگری درس‌های پرواز می‌آموزید.
  2. شما یک مربی پرواز هستید که در هواپیمای مشتری آموزش می‌دهید.
  3. شما یک هواپیما را اجاره می‌دهید / می‌گیرید.

بسته به میزان پوشش، سطح تجربه و نوع پروازی که انجام می‌دهید، می‌توانید انتظار حق بیمه سالانه بین 100 تا 500 دلار داشته باشید.

بیمه آشیانه

بیمه آشیانه هرگونه خسارت وارده به آشیانه یا هواپیمای داخل آشیانه را پوشش می‌دهد. اگر فضایی را در آشیانه اجاره می‌کنید، ممکن است از شما خواسته شود که بیمه آشیانه بخرید تا هواپیمای شما در حین انبار آسیب ببیند.

اگر صاحب آشیانه هستید، عاقلانه است که بیمه آشیانه بخرید تا از پرداخت هر گونه خسارتی که ممکن است هواپیمای شما در حین نگهداری متحمل شود، اجتناب کنید.

مسئولیت بین المللی

مسئولیت بین المللی جزئی از بیمه هواپیما است که خسارت وارده به خارج از ایالات متحده را پوشش می‌دهد. با اضافه شدن مسئولیت بین المللی به بیمه هواپیمای شما، می‌توانید پروازهای بین المللی داشته باشید در حالی که هنوز تحت پوشش شرکت بیمه خود در ایالات متحده هستید.

برخی کشورها بدون مسئولیت بین المللی اجازه ورود هواپیما به حریم هوایی خود را نمی‌دهند. اکثر شرکت‌های بیمه یک بسته بیمه استاندارد در سراسر جهان ارائه می‌دهند، اما برخی از کشورها ممکن است شرایط بیمه خاص‌تری داشته باشند.

اگر قصد دارید به مناطق زیر پرواز کنید، با شرکت بیمه هواپیمای خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید که مسئولیت بین المللی شما الزامات بیمه منطقه‌ای خاص را پوشش می‌دهد:

  1. اتحادیه اروپا
  2. هنگ کنگ
  3. آلمان
  4. مکزیک
  5. ایتالیا

بیمه در حین پرواز

بیمه در حین پرواز هرگونه خسارت وارده در حین حرکت هواپیما را پوشش می‌دهد. بیمه حین پرواز معمولاً گران‌ترین جزء است، زیرا بیشتر سوانح هواپیما در این دوره زمانی اتفاق می‌افتد.

بیمه بدنه ریسک زمینی (GRH)

بیمه بدنه ریسک زمینی (GRH) به دو دسته تقسیم می‌شود:

  1. غیر حرکتی
  2. حرکتی

بیمه بدنه خطر غیرحرکتی زمینی، هواپیما را در برابر هرگونه خسارت وارده در زمانی که هواپیما روی زمین است و حرکت نمی‌کند، بیمه می‌کند. این شامل، اما محدود به موارد زیر نیست:

  1. خرابکاری
  2. تگرگ
  3. رعد و برق
  4. سرقت

بیمه بدنه خطر حرکت زمینی خسارت وارده را در زمانی که هواپیما در حال حرکت است اما همچنان روی زمین است، مانند هنگام تاکسی یا برخاستن، پوشش می‌دهد.

بیمه مسئولیت عمومی

بیمه مسئولیت عمومی هرگونه خسارت وارده به اشخاص ثالث یا اموال آنها را پوشش می‌دهد. این نوع بیمه اغلب توسط قانون در بسیاری از ایالت‌ها الزامی است. بیمه مسئولیت عمومی هیچ گونه خسارت وارده به هواپیما یا مسافران را پوشش نمی‌دهد.

بیمه مسئولیت مسافر

بیمه مسئولیت مسافر در برابر جراحت یا مرگ هر مسافری را بیمه می‌کند. بیمه مسئولیت مسافر در صورت آسیب دیدگی به قربانی یا در صورت فوت به خانواده خسارت مالی پرداخت می‌کند.

محدودیت تک ترکیبی (CSL)

ممکن است در بیمه نامه خود به جای بیمه مسئولیت عمومی یا مسافر، عبارت Combined Single Limit (CSL) را مشاهده کنید. بیمه CSL یک بیمه نامه همراه هواپیما است که شامل بیمه مسئولیت عمومی و مسافری می‌شود.

پوشش خدمه

پوشش خدمه بیمه‌ای است که خدمه هواپیما از جمله خلبانان و خدمه کابین را پوشش می‌دهد. اعضای خدمه به طور کلی این نوع بیمه را از شرکت خود دریافت می‌کنند. در نظر گرفته شده است تا اعضای خدمه از هرگونه مسئولیت مالی در صورت بروز حادثه خلاص شوند.

هزینه بیمه هواپیما چقدر است؟

میزان پوشش

پوشش بیمه‌ای به درصدی اطلاق می‌شود که شرکت بیمه در صورت بروز خسارت پوشش می‌دهد. به عنوان مثال، بیمه نامه‌ای که شامل پوشش کامل نمی‌شود، تنها بخشی از هزینه‌های ناشی از حادثه را پرداخت می‌کند.

هزینه بیمه هواپیما تا حد زیادی به میزان پوشش مورد نیاز شما بستگی دارد. به دست آوردن کم هزینه‌ترین سیاست که فقط حداقل‌ها را پوشش می‌دهد ممکن است بهترین انتخاب برای شما نباشد.

برای اطمینان از اینکه بهترین ارزش را برای پول خود دریافت می‌کنید، محاسبه کنید که در بدترین حالت به چه میزان بیمه نیاز دارید و قیمت حق بیمه را با هم مقایسه کنید. به یاد داشته باشید که از دیدگاه بلندمدت استفاده کنید، زیرا قیمت حق بیمه پرداختی مجدد (و بیش از احتمال افزایش) خواهد بود.

افزایش هزینه‌ها پس از مطالبات

ممکن است از خود بپرسید که آیا هزینه (که به عنوان حق بیمه شناخته می‌شود) بیمه شما پس از خسارت افزایش می‌یابد یا خیر. در نهایت، این کاملاً به شرکت بیمه بستگی دارد. اگر شرکت بیمه علت خسارت را تقصیر شخص دیگری بداند، ممکن است نرخ حق بیمه شما را افزایش ندهد.

این احتمال وجود دارد که شرکت بیمه پس از خسارت، نرخ حق بیمه شما را بدون توجه به تقصیر چه کسی افزایش دهد. اندازه افزایش تا حد زیادی به ماهیت و مقیاس حادثه بستگی دارد.

نکاتی برای به حداقل رساندن هزینه‌های بیمه هواپیما

پایین نگه داشتن هزینه‌های بیمه هواپیما بسیار مهم است. صرفه جویی‌های کوچک در هر سال باعث ایجاد تفاوت‌های عظیم در هزینه‌ها می‌شود. راه‌های زیادی برای به حداقل رساندن هزینه‌های بیمه هواپیما وجود دارد، اگرچه برخی از آنها دشوارتر از دیگران هستند.

اجتناب از ادعاها (Claims)

تا حد زیادی، کارآمدترین راه برای به حداقل رساندن هزینه‌های بیمه، اجتناب از ادعا است. اگرچه ممکن است این امر بدیهی به نظر برسد و عملاً هدف از پرداخت بیمه هواپیما را ناکام بگذارد، اما اجتناب از ادعاها، به خصوص موارد کوچک، در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه شما می‌شود.

شرکت‌های بیمه هواپیما در صورت ارائه ادعا، به احتمال زیاد حق بیمه شما را افزایش می‌دهند. اگر هواپیمای شما درگیر یک حادثه جزئی و نسبتاً کم هزینه باشد، ممکن است بخواهید خسارت را از جیب خود بپردازید – به خصوص اگر خسارت تقصیر شما باشد.

مثلاً: شما 200 دلار خسارت می‌بینید. حق بیمه شما 2000 دلار در سال است. اگر 200 دلار خسارت دریافت کنید، شرکت بیمه شما ممکن است حق بیمه شما را تا 2400 دلار در سال افزایش دهد. در این مورد فرضی، ممکن است با پرداخت خسارات وارده صرفه جویی کنید.

به خاطر داشته باشید که این سناریو به طور قابل توجهی بین شرکت‌های بیمه هواپیما متفاوت است. ایجاد یک گفتگوی باز با یک کارگزار بیمه معتبر برای صرفه جویی در بلندمدت بسیار مهم است.

از آشیانه استفاده کنید

نگهداری هواپیما در آویز، در مقایسه با بستن آن در بیرون، هزینه‌های بیمه شما را کاهش می‌دهد. نگهداری هواپیما در آشیانه از آن در برابر عوامل بیرونی مانند آب و هوا، خرابکاری و آسیب احتمالی ناشی از حرکت روی پیش بند محافظت می‌کند. علاوه بر این، اجاره یا خرید فضا در آویز باعث کاهش هزینه‌های نگهداری می‌شود.

آموزش پرواز

هرچه آموزش‌های بیشتری دریافت کرده باشید، شرکت‌های بیمه خطر تصادف شما را کمتر تفسیر می‌کنند. در نتیجه، شرکت‌های بیمه هر چه صلاحیت‌های شما پیشرفته‌تر باشند، حق بیمه کمتری را ارائه خواهند داد. اگرچه ممکن است صرف زمان و پول قابل توجه برای دریافت مجوز جدید، مانند مجوز خلبانی تجاری، واقع بینانه نباشد، اما ممکن است ارزش سرمایه گذاری زمان و هزینه برای آموزش اضافی را داشته باشد.

نشان دادن سابقه آموزش پرواز منظم بیش از آنچه از نظر قانونی لازم است، کمک زیادی به شرکت بیمه هواپیما نشان می‌دهد که شما در معرض خطر کمتری هستید. برخی از شرکت‌های بیمه از شما می‌خواهند که برای واجد شرایط بودن برای حق بیمه هواپیما، آموزش پرواز خاصی را طی کنید. اطمینان حاصل کنید که در مورد هر گونه الزامات آموزشی اضافی پرواز یا هر برنامه آموزشی پروازی که ممکن است حق بیمه شما را کاهش دهد، پرس و جو کنید.

ساعات کاری خود را افزایش دهید

مشابه میزان آموزشی که دریافت کرده‌اید، تعداد ساعات پروازی که دارید به طور مستقیم بر عامل خطر شما برای شرکت‌های بیمه تأثیر می‌گذارد. در نتیجه، هر چه ساعات پرواز بیشتری داشته باشید، می‌توانید انتظار داشته باشید که حق بیمه کمتری داشته باشید. از نظر آماری، اگر بیش از 5000 ساعت وقت داشته باشید، خطر تصادف شما 50٪ کاهش می‌یابد.

علاوه بر این، هر چه ساعات بیشتری با مدل و نوع هواپیمایی که قصد بیمه آن را دارید داشته باشید، حق بیمه شما کمتر خواهد بود. به عنوان مثال، اگر بیشتر ساعات شما در یک سسنا 172 ثبت شده باشد، در صورتی که هواپیمایی که می‌خواهید بیمه کنید سسنا 172 باشد، حق بیمه شما در مقایسه با هواپیمایی مانند چند موتوره پایپر کمتر خواهد بود.

رکورد FAA خود را تمیز نگه دارید

شرکت‌های بیمه هواپیما هنگام درخواست بیمه، دو پرونده FAA زیر را بررسی می‌کنند:

  1. پرونده پزشکی شما
  2. رکورد پرواز شما

اگر گواهی پزشکی FAA شما تاکنون باطل شده باشد یا مجبور به بررسی شود، این عاملی در محاسبه هزینه‌های بیمه شما خواهد بود. شرکت‌های بیمه سابقه پزشکی لکه دار را به عنوان یک عامل خطر می‌دانند. متأسفانه، کاری جز حفظ سلامت خود در این مورد نمی‌توانید انجام دهید. با این حال، کاری که انجام می‌دهید کنترل بیشتری روی آن دارید، رکورد پرواز شماست.

اگر شما هر گونه حادثه یا حادثه‌ای را در پرونده FAA خود دارید، یا گواهینامه شما لغو یا تعلیق شده است، ممکن است شرکت‌های بیمه هواپیما به این باور برسند که شما یک خلبان پرخطر هستید. سوابق پرواز خود را تا حد امکان تمیز نگه دارید و در مورد هر حادثه یا حادثه‌ای که ممکن است در آن شرکت داشته باشید صادق باشید. حوادث یا حوادثی که تقصیر شما نبوده است باید به شرکت بیمه توضیح داده شود.

به یک انجمن بپیوندید

عضویت در یک انجمن یا باشگاه پرواز ممکن است شما را واجد شرایط تخفیف از سوی شرکت‌های بیمه هواپیما کند. این سازمان‌ها برای دسترسی به برخی مزایا، حق عضویت دریافت می‌کنند و گزینه‌های زیادی وجود دارد. کمی تحقیق کنید و دریابید که آیا پیوستن به یکی از این انجمن‌ها ارزش وقت شما را دارد یا خیر.

یادداشتی در مورد صداقت

ممکن است تعجب کنید که آیا می‌توانید جزئیات مربوط به سوابق FAA، سطح تجربه یا جزئیات مربوط به هواپیمای خود را برای کاهش حق بیمه خود «به خاطر بسپارید» یا خیر. در حالی که ممکن است احساس کنید برخی از پارامترهای موجود در محاسبه حق بیمه شما ممکن است ناعادلانه باشد، عدم افشای اطلاعات یا ارائه اطلاعات نادرست به منزله تقلب بیمه‌ای است – و جرم شدیدی است.

صداقت در طول فرآیند درخواست یا تمدید از منظر قانونی مهم است، صرف نظر از هزینه.

نتیجه گیری

بیمه هواپیما بسیار متغیر است و باید متناسب با نیازهای خاص هر فرد باشد. کلید دریافت بهترین حق بیمه ممکن این است که قبل از خرید آماده باشید. اطمینان حاصل کنید که نیازهای پوشش بیمه خود را می دانید و چه جنبه‌های خاص شما بر حق بیمه شما تأثیر می‌گذارد.

با درک نحوه عملکرد بیمه هواپیما، می‌توانید تشخیص دهید که کدام شرکت بیمه هوانوردی به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد. اگر مراقب باشید (و کمی خوش شانس)، هرگز مجبور نخواهید بود از آنها استفاده کنید!

منبع

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *