مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

نحوه انتخاب مدرسه پرواز | آموزشگاه هوانوردی پارسیس

نحوه انتخاب مدرسه پرواز

بنابراین شما به دنبال یک مدرسه پرواز خوب هستید. شاید به تازگی یک پرواز مقدماتی/اکتشافی داشته‌اید و از آن لذت برده‌اید. شاید آنچه را که قبلاً در قلب خود می‌دانستید تأیید می‌کرد – اینکه واقعاً می‌خواهید پرواز با هواپیماهای سبک را یاد بگیرید. یا شاید شما خیلی جلوتر رفته‌اید – PPL و ساخت ساعت خود را تمام کرده‌اید و اکنون به دنبال مدرسه‌ای هستید که باید در آن دوره CPL را انجام دهید. در هر مرحله‌ای که هستید، فقط در شرف صرف مقدار زیادی پول برای آموزش پرواز هستید؛ بنابراین انتخاب مدرسه پرواز شما بسیار مهم است.

آیا فقط باید در مدرسه‌ای که می‌شناسید ادامه دهید؟

در این مرحله ممکن است بسیار وسوسه انگیز باشد که به سادگی با مربی مدرسه‌ای که می‌شناسید، درس‌های بیشتری را رزرو کنید. این ممکن است فکر شما باشد، چه فقط نیم ساعت با آنها پرواز کرده باشید، چه زمانی که PPL خود را انجام می‌دادید مدت زیادی با آنها بوده‌اید. بالاخره چرا که نه؟ شما آنها را دوست دارید، به خوبی کنار آمدید و آنها بسیار خوب به نظر می‌رسند. چه مشکلی ممکن است با آن وجود داشته باشد؟

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا این ممکن است ایده خوبی نباشد – حداقل هنوز نه. شما در شرف انجام یک سرمایه گذاری بزرگ در یادگیری پرواز هستید و احتمالاً در یک حرفه کاملاً جدید؛ بنابراین فکر نمی‌کنید که شاید ابتدا باید جستجو کنید؟

به هر حال اگر قصد خرید یک ماشین جدید، یک ماشین لباسشویی جایگزین، یا حتی یک کت و شلوار جدید را داشتید، احتمالاً اولین موردی را که می‌دیدید که خوب به نظر می‌رسید را انتخاب نمی‌کنید. آیا بهتر نیست تحقیقات بازار انجام دهید تا مطمئن شوید که واقعاً مدرسه پرواز را انتخاب می‌کنید که برای شما بهترین است؟ این ممکن است به این معنی باشد که در نهایت به سازمانی که شروع کرده‌اید باز می‌گردید، اما اگر ابتدا به اطراف نگاه کنید، می‌توانید آگاهانه انتخاب کنید.

پس چه نکات مهمی را باید در نظر گرفت؟ در ادامه به بررسی هر یک از آنها خواهیم پرداخت…

آیا باید یاد بگیرید که در نزدیکی خانه پرواز کنید؟

به طور کلی، یادگیری در فرودگاهی که در آستانه شماست ضروری نیست، اما دور بودن از آن نیز ایده خوبی نیست. آموزش پرواز به خصوص در ابتدا بسیار خسته کننده است. در واقع، آموزش پیشرفته‌تر می‌تواند به همان اندازه خسته کننده باشد. در هفته اول دوره FI من، هر روز پرواز من را در حالت مناسبی برای انجام کارهای زیادی به جز استراحت نمی‌گذاشت؛ بنابراین، اگر مجبور باشید ابتدا چند ساعت رانندگی کنید، ممکن است زمانی که در نهایت به فرودگاه رسیدید، در بهترین حالت برای یادگیری درست نباشید.

همچنین، در بیشتر جاها آب و هوا می‌تواند غیرقابل پیش بینی باشد و این بدان معنی است که ممکن است در کوتاه مدت درس‌های شما لغو شود. من پرواز را در یک فرودگاه حدود یک ساعت و نیم با ماشین از خانه‌ام آموختم و تعداد دفعاتی که زودتر از خانه خارج شده بودم و تقریباً به مدرسه پرواز رسیدم را از دست دادم، فقط با یک تماس تلفنی از معلمم تماس گرفتم که به من گفت. من که هوا مناسب نبود فاجعه آمیز نبود، اما مطمئناً بسیار آزاردهنده بود و من در نهایت به این دلیل زمان و پول زیادی را تلف کردم.

بنابراین اگرچه ضروری نیست، اگر می‌توانید آن را مدیریت کنید، بهتر است نزدیک خانه باشید. این بدان معنی است که اگر بین دو یا سه مدرسه پرواز تصمیم می‌گیرید و سایر موارد برابر است، احتمالاً باید نزدیک‌ترین مدرسه به خانه را انتخاب کنید.

در مورد یادگیری پرواز در یک دوره فشرده چه می‌توان گفت؟

برخی از افراد با تصمیم به یادگیری در یک دوره کوتاه مدت در مدت چند هفته، چندین ساعت پرواز در روز و یافتن محل اقامت در نزدیکی فرودگاه، بر مشکل فوق غلبه می‌کنند. برخی از مدارس حتی در این نوع دوره‌ها تخصص دارند.

این می‌تواند ایده خوبی برای PPL باشد، اگر زمان دارید و اغلب تنها راه عملی برای انجام CPL است. یادگیری فشرده برای برخی از دانش آموزان خوب عمل می‌کند. به این معنی است که شما کمتر در راه حواس پرتی از کار و خانواده دارید. همچنین، شما فرصتی برای فراموش کردن چیزها در بین درس‌های پرواز ندارید – سندرم معروف “سه قدم به جلو، دو قدم به عقب”.

اما باید به خاطر داشته باشید که این روش یادگیری برای همه ما خوب کار نمی‌کند. من شخصاً در دوره‌های فشرده خوب عمل نمی‌کنم. من آنها را خسته کننده می‌بینم و شروع به احساس افسردگی و ناامیدی می‌کنم تا به یک شیوه زندگی عادی‌تر فرار کنم. در واقع، من به طور موقت دوره فشرده CPL را در وسط رها کردم و متوجه شدم که باید چند هفته مرخصی بگیرم تا بتوانم به زندگی عادی برگردم و همه چیز را در چشم انداز ببینم. سپس در تاریخ بعدی ادامه دادم؛ بنابراین قبل از شروع مطمئن شوید که از این روش یادگیری لذت می‌برید و می‌توانید با آن کنار بیایید.

همچنین اگر در یک دوره فشرده پرواز را یاد بگیرید، هزینه‌های اضافی نیز خواهد داشت و اگر پول مشکل است، باید به دقت کارها را حل کنید. هنگام بازگشت به خانه باید محل اقامت، سفر و احتمالاً آموزش‌های اضافی را در نظر بگیرید تا در مورد مسائل محلی بیاموزید.

همچنین تا زمانی که از قبل سفر خاصی نداشته باشید، نمی‌توانید قبل از شروع دوره خود از آموزشگاه پرواز بازدید کنید؛ بنابراین شما واقعاً نمی‌دانید که آیا مکان را دوست دارید یا مربیان چگونه هستند. اگر دوره به دلایلی اشتباه نسبتاً گرانی به نظر می‌رسد، نمی‌خواهید مجبور شوید وسط را ترک کنید.

سایر مسائل مالی

قابل درک است که بسیاری از مردم برای صرفه جویی در هزینه جستجو می‌کنند، زیرا آموزش پرواز به هیچ وجه ارزان نیست. درست است که هزینه‌ها متفاوت است، اما باید در نظر داشته باشید که نرخ ساعتی تمام ماجرا نیست.

اگر در یک فرودگاه بزرگ یاد می‌گیرید، ممکن است مجبور شوید نسبت قابل توجهی از زمان خود را در انتظار ترافیک دیگر بگذرانید، شاید در حین ورود یا خروج هواپیماها و سایر هواپیماهای بزرگ، موتور را روشن نگه دارید. همچنین، ممکن است اجازه نداشته باشید الگوهای پرواز یا انجام برخی تمرینات دیگر را داشته باشید و بنابراین مجبور خواهید بود برای این کارها به فرودگاه دیگری پرواز کنید. همه این‌ها می‌تواند دوره را گرانتر از آنچه در ابتدا به نظر می‌رسد، کند.

علاوه بر این، مدارس پرواز به روش‌های مختلفی زمان هواپیما را شارژ می‌کنند – برخی برای تمام مدتی که موتور کار می‌کند شارژ می‌کنند، برخی دیگر از ترمز خاموش برای ترمز استفاده می‌کنند، در حالی که برخی هزینه‌های خود را بر اساس خوانش تاچو می‌دانند (این معمولاً ارزان‌ترین کار را انجام می‌دهد). تفاوت زیادی ایجاد نمی‌کند، اما اگر موارد دیگر برابر باشند، ارزش آن را دارد که در نظر داشته باشید؛ بنابراین این چیزی است که شاید باید در مورد آن بپرسید.

در نهایت، اگر یک مدرسه پرواز بسیار ارزان به نظر می‌رسد، مراقب باشید. ممکن است واقعاً یک معامله واقعاً خوب پیدا کرده باشید؛ اما به طور کلی، در هوانوردی مانند هر چیز دیگری، شما تمایل دارید آنچه را که برای آن پرداخت می‌کنید، دریافت کنید؛ بنابراین با دانش آموزان دیگر صحبت کنید و در صورت امکان با خلبانانی که در آن مدرسه پرواز را یاد گرفته‌اند چت کنید. ببینید مردم به طور کلی چه احساسی نسبت به سازمان دارند و آیا آن را توصیه می‌کنند. شما در شرف خرج کردن پول زیادی هستید و بهترین آموزش را می‌خواهید، بنابراین خیلی سریع وارد مسائل نشوید.

مربی شما

پیدا کردن یک مربی که دوست دارید بسیار مهم است. اگر مربی وجود دارد که می‌خواهید با او پرواز کنید، یا به این دلیل که قبلاً با او پرواز کرده‌اید یا به این دلیل که به او توصیه شده است، سپس بپرسید که آیا می‌توانید دوره را با او انجام دهید.

پس از آن، احتمالاً اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید که در بیشتر دوره با همان مربی خواهید بود؛ زیرا در حالی که برخی از آموزشگاه‌های پرواز برای هر دانش‌آموز مربی خاصی تعیین می‌کنند، برخی دیگر این کار را نمی‌کنند و ممکن است با افراد مختلف پرواز کنید.

پرواز با مربیان مختلف گاهی اوقات می‌تواند مفید باشد، زیرا افراد مختلف به روش‌های مختلف تدریس می‌کنند، اما بیشتر اوقات شما به درجاتی از تداوم نیاز دارید. این در ابتدا مهم است، اما شاید در مورد دوره‌های CPL حتی بیشتر اعمال شود.

همچنین، بیشتر مردم متوجه می‌شوند که ایجاد نوعی رابطه با مربی‌شان کمک می‌کند و اگر هرگز ندانید از یک روز به روز دیگر با چه کسی پرواز خواهید کرد، نمی‌توانید این کار را انجام دهید.

همچنین بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید که در سطح شخصی با مربی انتخابی خود به خوبی برخورد می‌کنید. به بیان ساده، باید آن شخص را حداقل تا حدی دوست داشته باشید. به هر حال شما زمان قابل توجهی را در فضایی نسبتاً محدود با او سپری خواهید کرد، در حالی که مهارت‌های جدید دشواری را یاد می‌گیرید.

این یک موقعیت بالقوه استرس زا است که در آن بسیاری از موارد ممکن است اشتباه کنند؛ بنابراین باید فردی را پیدا کنید که دوستش دارید و به او احترام می‌گذارید، زیرا برخورد شخصیتی می‌تواند فاجعه باشد. ممکن است لازم باشد به خود یادآوری کنید که خلبانان خوب لزوماً مربیان خوبی نیستند و درگیری‌های شخصیتی در مدارس پرواز به همان اندازه هر جای دیگر رخ می‌دهد.

و در نهایت

به یاد داشته باشید که پیدا کردن مکانی که دارای مربیان عالی، شهرت خوب و جایی است که در آن احساس راحتی کنید، مهم‌تر از تصمیم گیری صرفاً بر اساس قیمت است. قیمت پایین می‌تواند به معنای برش دادن باشد. نباید، اما می‌تواند.

به یاد داشته باشید، اگر احساس خوشحالی نمی‌کنید و آموزش کمتر از درجه اول است، به ساعت‌های آموزشی اضافی نیاز خواهید داشت، بنابراین در دراز مدت گران‌تر خواهد بود؛ و به ویژه اگر در حال تبدیل شدن به یک خلبان تجاری هستید، باید بهترین آموزش را دریافت کنید، حتی اگر هزینه آن کمی بیشتر باشد، زیرا این دانش اضافی در درازمدت سودآوری خواهد داشت؛ بنابراین من واقعاً نمی‌توانم به اندازه کافی بر آن تأکید کنم – با دقت خرید کنید.

اگر شک دارید، به غرایز خود اعتماد کنید. البته، خوب است که حقایق را بیابید و از سایر دانش‌آموزان یا افرادی که در گذشته از آن مدرسه یاد گرفته‌اند، نظر بگیرید؛ اما پس از آن، اگر فقط احساس می‌کنید که یک مدرسه خاص برای شما مناسب است، با آنها همراه شوید. همیشه می‌توانید بعداً تغییر دهید، اگر معلوم شود که اشتباه کرده‌اید؛ اما احساس روده قطعاً در هوانوردی جایگاهی دارد و اغلب درست است.

منبع

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *