مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

اکو توریسم | آموزشگاه هوانوردی پارسیس

فعال کردن اکو توریسم پایدار با حمل و نقل هوایی

جزیره لیدی الیوت جزیره‌ای با مساحت 42 هکتار در منتهی الیه جنوبی پارک دریایی مرجانی بزرگ استرالیا است. این در حدود 46 مایل دریایی شمال شرقی بوندبرگ واقع در کوئینزلند، استرالیا است. این به طور مشترک توسط اداره پارک دریایی مرجانی بزرگ و خدمات پارک‌ها و حیات وحش کوئینزلند تحت یک قرارداد اجاره مشترک با اقامتگاه بوم گردی جزیره لیدی الیوت مدیریت می‌شود. استراحتگاه رؤیایی یک مرد به نام پیتر گاش است.

با آب و هوای معتدل و راحت در تمام طول سال، جای تعجب نیست که مقصد نوآورانه بومگردی به طور منظم به طور کامل رزرو شود. بسیاری از بازدیدکنندگان بازگشته به دنبال مهلتی از شلوغی شلوغ در مقاصد اصلی و نقاط توریستی هستند.

گش که قدمت آن به سال 1995 برمی گردد، ارائه دهنده خدمات هوایی به این جزیره بوده است. Gash با استفاده از شرکت هواپیماهای چارتر و گردشگری خود، Seair Pacific، از چندین هواپیمای CESSNA و BEECHCRAFT استفاده کرده است تا به بازدیدکنندگان اجازه دهد تا با جزیره روبرو شوند. Seair Pacific اکنون تنها وسیله ارتباطی برای بازدیدکنندگان از جزیره تفریحی خصوصی و سرزمین اصلی است. هر قسمت از جزیره از اشتیاق گش برای کارآفرینی و حفظ منابع طبیعی حکایت می‌کند.

2 19 scaled - فعال کردن اکو توریسم پایدار با حمل و نقل هوایی

اشتیاق او تا امروز ادامه دارد. پیتر گش عناوین زیادی در رابطه با خلقت خود دارد. او نگهبان فعلی جزیره و همچنین مدیر عامل لیدی الیوت جزیره اکو ریزورت و مالک و خلبان ارشد Seair Pacific است.

اما این جزیره همیشه آن زیبایی شگفت انگیزی نبود که بازدیدکنندگان فعلی به دیدن آن عادت دارند. به گفته گش، این جزیره پیش‌تر یک معدن گوآنو فراموش شده بود که طبق بسیاری از گزارشات یک عمل ناپایدار است که منجر به تخریب محیط زیست می‌شود. در طول سال‌ها، گاش و شرکتش سخت کار کرده‌اند تا جزیره لیدی الیوت را به یک اقامتگاه بوم‌گردی نوآورانه و همچنین به یک تجارت پر رونق با تمرکز بر پایداری و حفاظت تبدیل کنند.

ممکن است کنجکاو باشید که چه چیزی این استراحتگاه را پایدار می‌کند. گش می‌گوید این جزیره با نیروگاه خورشیدی خود، سیستم آب شیرین‌کن اسمز معکوس که کاهش 50 درصدی مصرف برق برای تولید همان مقدار آب و تصفیه‌خانه فاضلاب را دارد، مقصدی خودکفا است. برنامه پوشش گیاهی جزیره لیدی الیوت نیز به سرعت جزیره معدنکاری ویران شده را بهبود می‌بخشد.

3 19 scaled - فعال کردن اکو توریسم پایدار با حمل و نقل هوایی
Couple snorkelling on the reef

گش خود، خانواده و تیمش را به عنوان مباشران جزیره می‌بیند که قرار است از آن مراقبت کنند و به دیگران در مورد تنوع زیستی موجود در آن آموزش دهند. او می‌گوید که به بازدیدکنندگان از اینکه شیوه‌های مدیریت زیست‌محیطی که در صخره‌ها استفاده می‌شود به‌طور مستقیم نشان می‌دهند افتخار می‌کنند. این تلاش‌ها همراه با برنامه‌های تفسیری و آموزشی برای الهام بخشیدن به بازدیدکنندگان برای استفاده از دانش جدید خود برای خیر بیشتر شناخته شده‌اند.

“گردشگری پایدار در قلب همه کارهایی است که ما در جزیره لیدی الیوت انجام می‌دهیم. ما باید اطمینان حاصل کنیم که هر کاری که امروز انجام می‌دهیم تأثیر منفی بر جزیره، دیواره مرجانی بزرگ یا سیاره فردا نداشته باشد.”

گاش همچنین به دلیل تلاش‌هایش در گفتگو و پایداری شناخته می‌شود. او مدال Order of Australia (OAM) را در بخش عمومی در فهرست افتخارات روز استرالیا در سال 2020 به دلیل فداکاری و مشارکت خود در ترویج و پیشبرد اکوتوریسم و هوانوردی دریافت کرد. مدال Order of Australia بالاترین نشان افتخار هوانوردی در استرالیا است. استرالیایی‌هایی را که خدمات برجسته یا دستاوردهای استثنایی از خود نشان داده‌اند به رسمیت می‌شناسد.

CARAVAN: یک عامل همه کاره برای گردشگری پایدار

سالانه حدود 30000 گردشگر از سواحل جزیره لیدی الیوت بازدید می‌کنند، بنابراین پیتر گش نسبت به خواسته‌های غیرعادی کارکردن ترافیک زیاد در چنین محیط بکری حساس است؛ مانند تمام تصمیمات تجاری، گاش در هنگام انتخاب هواپیما که بازدیدکنندگان را به جزیره منتقل می‌کند، بر احساس مسئولیت پذیری خود متمرکز بود. او توربوپراپ Cessna CARAVAN را انتخاب کرد.

گش گفت: “کاروان هواپیمای همه کاره‌ای است که ما برای مأموریت‌های خود به آن تکیه می‌کنیم.”

 “حتی با فرودگاه کوتاهمان، می‌توانیم بار کامل 13 مسافر و چمدان را در طول سال به داخل و خارج جزیره پرواز دهیم. من بیش از 26 سال است که در کاروان پرواز کرده‌ام. خواه این هواپیمای دوزیست روی شناور باشد، با چرخ یا غلاف بار تحویل داده شود، کاروان بسیار قابل اعتماد، کارآمد برای پرواز است و نگهداری آن حتی در محیط‌های سخت با قرار گرفتن روزانه در معرض اسپری اقیانوس آسان است. این یک طراحی عالی است که امروز نیز مرتبط است.”

شرکت گاش، Seair Pacific؛ در تاریخ 25 ساله خود بیش از 20 هواپیمای توربوپراپ و پیستونی Textron Aviation را به کار گرفته است. علاوه بر چندین توربوپراپ Caravan، یک توربوپراپ KING AIR B200، یک پیستون Cessna Centurion و یک توربوپراپ GRAND CARAVAN EX کار می‌کند.

4 16 - فعال کردن اکو توریسم پایدار با حمل و نقل هوایی

به عنوان یک حامی پرشور هواپیمای سسنا، گش هنوز هم اولین هواپیمای سسنا کاروان خود را از سال 1995 به دلیل تطبیق پذیری ناهموار و همچنین ارزش عاطفی آن برای او و خانواده‌اش، در اختیار دارد و در اختیار دارد.

گش می‌گوید توربوپراپ کاروان بخشی از میراثی است که او در جزیره خلق می‌کند. دختر بزرگ او، امی، به اداره کسب و کار استراحتگاه کمک می‌کند و همچنین اکنون در هواپیمای کاروان سسنا تأیید شده است.

گش گفت: “واقعاً شگفت‌انگیز است وقتی می‌بینم که چگونه اولین کاروان ما تقریباً هم سن دخترم، امی است. ما عاشق هواپیما هستیم و خاطرات فوق العاده زیادی در آن داریم. انگار همین دیروز بود که‌امی یک کودک خردسال بود که روی بغل من در کابین نشسته بود. امروزه‌امی یک خلبان کاملاً آموزش دیده و واجد شرایط است. من مطمئن هستم که هواپیمای کاروان ما برای بسیاری از نقاط عطف در جزیره لیدی الیوت همراه خواهد بود.”

5 12 - فعال کردن اکو توریسم پایدار با حمل و نقل هوایی

 امی گش در VH-LMD در حدود سال 1995

6 8 scaled - فعال کردن اکو توریسم پایدار با حمل و نقل هوایی

امی و پیتر با هم بعد از اینکه‌امی تأییدیه توربوپراپ Caravan سسنا 2020 خود را در VH-LMD (s/n 217) تکمیل کرد

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *