مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

خلبان خطوط هوایی | آموزشگاه هوانوردی پارسیس

زندگی به عنوان یک خلبان خطوط هوایی

شرح شغل خلبانی خطوط هوایی

هیچ دو روزی برای یک خلبان یکسان نیست، ممکن است خدمه متفاوت، مقصد متفاوت، زمان متفاوت روز و البته شرایط آب و هوایی متفاوت باشد. این بدان معناست که خلبانان خطوط هوایی باید برای مدیریت همه متغیرهای در حال تغییر بسیار سازگار باشند.

در واقع مدیریت یکی از بزرگترین بخش‌های هر شغل خلبانی است. در حالی که درست است که شما باید توانایی پرواز هواپیما را داشته باشید، خلبانان اغلب در واقع فقط سیستم‌های خلبان خودکار را مدیریت و نظارت می‌کنند، زیرا این کار حجم کاری آنها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. همچنین به خدمه زمان می‌دهد تا سایر وظایف خود را انجام دهند، توضیحاتی در مورد نزدیک‌ها/خروج‌های مورد انتظار، تکمیل مدارک مهم و گزارش‌های پرواز و مطالعه نمودارها و اطلاعات آب‌وهوا. همه اینها هنگام برقراری ارتباط با کنترل ترافیک هوایی، خدمه خود و البته شرکت.

الزامات آموزش خلبانی خطوط هوایی

در حالی که راهنمای جامع‌تری برای آموزش‌های مورد نیاز برای خلبان شدن در خطوط هوایی را می‌توانید در اینجا پیدا کنید، اصول به شرح زیر است. برای پیوستن به یک شرکت هواپیمایی، به گواهینامه خلبانی تجاری، از جمله رتبه‌بندی‌ها و دوره‌های دیگر نیاز دارید.

هنگامی که تمام مجوزهای مورد نیاز را دارید، می‌توانید تقریباً برای هر شرکت هواپیمایی درخواست دهید، اگرچه احتمال بیشتری وجود دارد که برای شرکت‌های هواپیمایی ارزان قیمت و اپراتورهای مسافت کوتاه درخواست دهید. پس از گذراندن ارزیابی که معمولاً شامل ارزیابی شبیه‌ساز و مصاحبه منابع انسانی می‌شود، برای رتبه‌بندی نوع – گاهی با هزینه شخصی – به شرکت هواپیمایی ملحق می‌شوید.

درجه بندی نوع بسیار شدید است، اما پس از گذراندن آن، به مسافران واقعی پرواز در “خط” رها می‌شوید. همچنین ارزش دانستن دارد، هر 6 تا 12 ماه از شما خواسته می‌شود که آموزش‌ها و ارزیابی‌های بیشتری را تکمیل کنید تا مطمئن شوید که هنوز در استانداردهای لازم برای عملیات خط هستید.

حقوق خلبان خطوط هوایی در سال 2022

حقوق خلبانان خطوط هوایی بر اساس شرکت هواپیمایی، تجربه، رتبه و حتی پایه شما متفاوت است. به طور کلی یک خلبان حقوق اولیه دریافت می‌کند و سپس بر اساس ساعات پروازی که می‌کند، حقوق اضافی دریافت می‌کند. در هر خط هوایی این فرصت وجود دارد که از افسر دوم/اول به یک کاپیتان و حتی در نقش‌های آموزشی در خطوط هوایی پیشرفت کنید. نرخ پیشرفت برای هر شرکت هواپیمایی و هر فردی متفاوت است.

رویدادهای بزرگ اختلال در سفر و بحران مالی، مانند 11 سپتامبر و همه‌گیری ویروس کرونا، حقوق خلبانان را کاهش داده است و دانشجویان جدیدی که اکنون انتظار دارند با حقوقی بالغ بر 20000 پوند به خطوط هوایی بپیوندند.

با این حال، این می‌تواند به سرعت افزایش یابد و اکثر افسران اولیه (بیش از 3 سال در یک شرکت) می‌توانند انتظار دریافت حقوقی بین 45000 تا 60000 پوند داشته باشند. وقتی “فرمان” خود را به دست می‌آورید (کاپیتان می‌شوید) حقوق شما می‌تواند از 70000 پوند تا 6 رقم باشد، به خصوص در نقش‌های آموزشی – باز هم همه اینها به شرکت هواپیمایی بستگی دارد.

الگوی کار خلبان هواپیمایی

برخلاف بسیاری از حرفه‌ها، خلبانان از الگوی کاری معمولی از دوشنبه تا جمعه پیروی نمی‌کنند، در عوض شما از آنچه به عنوان فهرست شناخته می‌شود پیروی می‌کنید. اکثر خطوط هوایی فهرستی ثابت دارند که می‌تواند از 5 روز کار با 4 روز تعطیل (5/4) تا 6 روز کار با 2 روز تعطیل (6/2) متغیر باشد.

همه چیز به شرکت هواپیمایی و برنامه آنها بستگی دارد. همچنین می‌بینید که خلبان‌ها در تابستان شلوغ‌تر هستند و دوره‌های تعطیلات شناخته‌شده‌ای مانند نیم‌ترم‌ها – مانند زمانی که مردم می‌خواهند سفر کنند، خلبان‌ها باید کار کنند. درست مانند هر کارمندی، شما هم حق دریافت کمک هزینه تعطیلات را دارید.

به عنوان یک خلبان ساعات کاری شما به شدت توسط چیزی به نام محدودیت زمان پرواز تنظیم می‌شود. در هر سال فقط به 900 ساعت پرواز و تقریباً 12 ساعت در هر روز محدود می‌شوید، به این معنی که ممکن است برخی از روزهای «در» در واقع روزهای پرواز نباشند، بلکه روزهای آماده به کار هستند که در آن‌ها باید فاصله زمانی مشخصی را داشته باشید.

از فرودگاه. الگوهای شیفت شما یا “زود” یا “دیر” هستند. یک چیز تضمین شده است، خلبانان 9-5 ساعت اجتماعی کار نمی‌کنند، شما باید آماده باشید تا زنگ ساعت 3 صبح داشته باشید و به همان اندازه دیر تمام شود.

بسته به خط هوایی و مسیرهای آنها، ممکن است هر شب در خانه باشید یا نباشید، با این حال، اقامت‌های دور از خانه باید توسط شرکت هواپیمایی سازماندهی شده و هزینه آن را پرداخت کند – از این رو آنها سعی می‌کنند از آنها اجتناب کنند.

به طور واقع بینانه، اکثر دانشجویان جدید به یک شرکت هواپیمایی کوتاه مدت کم هزینه می‌پیوندند و می‌توانند انتظار داشته باشند که فهرستی در منطقه 5/4 داشته باشند و هر شب در خانه باشند. در حالی که نمی‌توانید مطمئن شوید که آخر هفته‌ها کار نمی‌کنید، داشتن یک فهرست ثابت اجازه می‌دهد تا برنامه ریزی طولانی مدت داشته باشید و استفاده از تنها 5 روز تعطیلات می‌تواند 13 روز تعطیلی را به شما پاداش دهد.

امیدواریم این مقاله نگاهی کوتاه به حرفه خلبانی خطوط هوایی داشته باشد.

منبع

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *