مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

راهنمای جامع خلبان شدن در آلمان

آیا رویاهای پرواز به آسمان را به عنوان خلبان در آلمان پرورش می دهید؟ بخش هوانوردی در آلمان مجموعه ای از فرصت های شغلی هیجان انگیز را برای افرادی که مشتاق هوانوردی و ماجراجویی هستند ارائه می دهد.

در این مقاله، راهنمای کاملی در مورد چگونگی دنبال کردن شغل خلبانی در آلمان  به شما ارائه می دهیم.

پیش نیازهای آموزشی

برای شروع سفر خلبانی در آلمان، گام اولیه شما شامل اخذ دیپلم دبیرستان یا مدرک معادل آن است. با این وجود، شایان ذکر است که خلبانان مشتاق باید به دنبال تحصیلات عالی در زمینه های مرتبط با هوانوردی مانند مهندسی هوانوردی یا مدیریت هوانوردی نیز باشند. این می تواند پایه دانش آنها را تقویت کند و رقابت آنها را افزایش دهد.

مهارت زبانی

تسلط بر زبان آلمانی برای خلبانان مشتاق در آلمان بسیار مهم است. با توجه به اینکه عملیات هوانوردی، ارتباطات و اسناد عمدتاً به زبان آلمانی انجام می شود، تسلط به زبان ضروری است. ثبت نام در دوره ها یا برنامه های زبان برای افزایش مهارت های زبانی بسیار توصیه می شود.

برنامه های آموزشی خلبانی

آلمان انواع برنامه های آموزشی خلبانی را ارائه می دهد که توسط مدارس مجاز پرواز تایید شده است. این برنامه‌ها با دقت طراحی شده‌اند تا به خلبانان مشتاق دانش، مهارت‌ها و ساعات پرواز لازم برای دریافت گواهینامه خلبانی مجهز شوند. آموزش معمولاً شامل دوره های تئوری، استفاده از شبیه سازهای پرواز و ساعات پرواز عملی تحت هدایت مربیان معتبر می باشد.

پیش نیازهای پزشکی

خلبانان مشتاق باید تحت ارزیابی های پزشکی قرار گیرند تا اطمینان حاصل شود که استانداردهای آمادگی جسمانی و روانی لازم برای پرواز را برآورده می کنند. این ارزیابی ها توسط معاینات پزشکی مجاز هوانوردی انجام می شود که سلامت کلی، بینایی، شنوایی و سایر عوامل مربوطه را ارزیابی می کنند.

صدور گواهینامه و مجوز

پس از اتمام دوره آموزشی اجباری پرواز و دستیابی به ساعات پروازی لازم، خلبانان مشتاق می توانند از طریق مقامات هواپیمایی آلمان درخواست مجوز خلبانی را ارائه دهند.

رایج ترین گواهینامه ها شامل گواهینامه خلبانی خصوصی (PPL) و گواهینامه خلبانی تجاری (CPL) می شود. علاوه بر این، موقعیت‌های خلبان خاص ممکن است نیاز به درجه‌بندی ابزار، رتبه‌بندی چند موتور و درجه‌بندی تایپ برای هواپیمای خاص داشته باشد.

انباشته شدن تجربه پرواز

پس از دریافت مجوز، خلبانان در آلمان اغلب سفر خود را با جمع آوری تجربه پرواز از طریق نقش های مربی پرواز، خلبان چارتر یا سایر موقعیت های سطح ابتدایی در بخش هوانوردی آغاز می کنند. این به آن‌ها امکان می‌دهد ساعت‌های پرواز را جمع‌آوری کنند و برای دنبال کردن نقش‌های پیشرفته‌تر، مانند موقعیت‌هایی در خطوط هوایی، تجربه حیاتی داشته باشند.

آموزش و پرورش مستمر

حفظ شایستگی و رعایت استانداردهای صنعتی برای خلبانان در آلمان ضروری است. این مستلزم شرکت در برنامه‌های آموزشی مکرر، شرکت در سمینارهای هوانوردی، و مطلع ماندن از تغییرات نظارتی و پیشرفت‌های تکنولوژیکی در این زمینه است.

جمع بندی:

مسیر خلبان شدن در آلمان مسیری است که نیازمند فداکاری، تعهد و اشتیاق تزلزل ناپذیر به هوانوردی است. با دنبال کردن مراحلی که در این راهنمای جامع توضیح داده شده است، خلبانان مشتاق می توانند مسیر خود را به سمت یک حرفه پربار در صنعت هوانوردی ترسیم کنند.

به یاد داشته باشید، سفر به سمت خلبان شدن در آلمان ممکن است چالش‌هایی را به همراه داشته باشد، اما پاداش‌های اوج گرفتن و تجربه شگفتی‌های هوانوردی، آن را به یک مسیر کاملاً رضایت‌بخش تبدیل می‌کند.

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *