مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

راهنمای تبدیل شدن به یک خلبان دولتی

برای کسانی که مشتاق خلبانی هواپیما در ناوگان دولتی ایالات متحده هستند، چشم انداز شغلی فراوانی در دسترس است. پروازهای دولتی یا خدمات عمومی طیف گسترده ای از فرصت های شغلی را برای خلبانان ارائه می دهد.

نهادهای مختلف مانند نیروهای مسلح، آژانس‌های فدرال، بخش‌های هوانوردی ایالتی، ادارات هوانوردی، و همچنین مقامات شهرستانی و شهری، خلبان‌هایی را استخدام می‌کنند تا بزرگترین ناوگان هواپیماهای هوایی با بال ثابت، روتور-بال و کنترل از راه دور را اداره کنند. .

تعداد دقیق این مشاغل و خلبانان مشخص نیست. آژانس‌های فدرال تعداد خلبانان شاغل خود را فاش نمی‌کنند، و طبق گزارش انجمن ملی مقامات هوانوردی ایالتی، که نمایندگی آژانس‌های هواپیمایی ایالتی در سراسر ایالات متحده در سطح محلی را دارد، هیچ سابقه جامعی از هوانوردانی که برای دولت‌های ایالتی کار می‌کنند، وجود ندارد.

به ویژه در نقش های مربوط به اجرای قانون در هوابرد، جامع ترین داده های موجود به سال 2007 (سرشماری واحدهای هوانوردی اجرای قانون) برمی گردد و نشان می دهد بیش از 900 هواپیمای اجرای قانون توسط تقریباً 1700 خلبان در حدود 200 آژانس در 46 ایالت و ناحیه کلمبیا اداره می شوند. .

به گفته توری میزل، مدیر عملیات پرواز بخش هوانوردی وزارت حمل و نقل وایومینگ، در حال حاضر، احتمالاً تعداد بیشتری از فرصت های شغلی نسبت به قبل وجود دارد.

تیم او دو Citation Encore و یک Cessna Caravan را اداره می کند و او می گوید: “پیدا کردن نامزدهای با کیفیت دشوار است، بنابراین هر کسی که به این حرفه متعهد است نباید در یافتن کار مشکل داشته باشد.”

جف براون از بخش Caltrans of Aeronautics می‌گوید با وجود فرصت‌های فراوان، متقاضیان بالقوه باید گزینه‌های خود را کاملاً بررسی کنند. هر آژانس، شاخه نظامی و مرجع عملیاتی الزامات منحصر به فرد خود را برای موقعیت های خلبانی دارد.

به عنوان مثال، در کالیفرنیا، Caltrans تنها یکی از پنج آژانس هواپیمایی است که هر کدام معیارهای استخدام خاص خود را دارند.

خلبانان نظامی

نیروی هوایی، ارتش، نیروی دریایی، تفنگداران دریایی و گارد ساحلی ایالات متحده خلبانان را استخدام می کنند، اما آنها در درجه اول به جای استخدام مستقیم، آموزش می دهند.

در حال حاضر، همه شعبه ها با کمبود خلبان مواجه هستند، به طوری که نیروی هوایی اخیراً نیاز به 2000 خلبان اضافی را ابراز کرده است و کنگره در حال کار بر روی پاداش حفظ خلبانان نظامی است.

الزامات اساسی برای آموزش پرواز شامل مدرک لیسانس و کمیسیون افسری است که آکادمی های خدماتی مستقیم ترین مسیر را ارائه می دهند. با این حال، مسیرهای جایگزین شامل ROTC، مدرسه کاندیدای افسری برای پرسنل استخدام شده، و انتصاب افسر کمیسیون مستقیم برای خلبانانی است که بین شعبه جابجا می شوند.

داوطلبان ROTC می توانند با به دست آوردن ساعات آموزشی پرواز، مزیتی کسب کنند. آنت کرافورد، مدیر روابط عمومی در Order of Daedalians، یک گروه برادرانه هوانوردان نظامی، توضیح می‌دهد که مربیان ROTC اغلب دانش‌آموزانی را ترجیح می‌دهند که تجربه پرواز و ساعات انفرادی را هنگام رقابت برای جایگاه‌های پرواز داشته باشند.

آژانس های فدرال

اپراتورهای ناوگان فدرال مانند خدمات پارک ملی، خدمات جنگل، خدمات ماهی و حیات وحش، دفتر مدیریت زمین، اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA)، ناسا، و FAA خلبانان را استخدام می کنند.

به طور معمول، خلبانی نقش اصلی یک کارمند را تکمیل می کند و منجر به عناوین شغلی مانند زیست شناس/خلبان یا خلبان پژوهشی/مهندس هوانوردی می شود. برخی از آژانس‌ها، مانند فیش و حیات وحش، آموزش پرواز اولیه را به کارکنان واجد شرایطی که به دنبال گسترش فرصت‌های شغلی خود هستند، ارائه می‌دهند.

آژانس هایی که هواپیماهای پیشرفته را اداره می کنند، مانند NOAA و NASA، آموزش اولیه گواهینامه خلبانی را ارائه نمی دهند. علاوه بر مهارت‌ها و تجربه خلبانی استثنایی، NOAA، با ناوگانی شامل سمورهای دوقلوی Havilland و شکارچیان طوفان شکارچی WP-3D، از متقاضیان می‌خواهد که در سطح کالج یا مطالعات فیزیک و مدرک لیسانس داشته باشند.

متقاضیان با شرایط مناسب نه تنها فرصت خلبانی هواپیماهای منحصر به فرد و هیجان انگیز را دارند، بلکه می توانند حقوق رقابتی نیز دریافت کنند.

به عنوان مثال، پست اخیر ناسا برای یک خلبان/مهندس هوانوردی پژوهشی شامل توسعه، طراحی، آزمایش، ارزیابی، و گزارش در مورد مفاهیم و سیستم‌های جدید هواپیما، با مقیاس دستمزد GS-14 و دستمزد سالانه از حدود 105000 دلار تا 137000 دلار بود. .

خدمات اجرای قانون هوابرد (ALE) در سطح فدرال توسط آژانس هایی مانند CBP، FBI و وزارت امنیت داخلی ارائه می شود. حتی NPS خلبانان ALE را در بین پرسنل پلیس پارک خود دارد.

دولت های ایالتی و شهرداری ها

همه ایالت ها برای طیف وسیعی از ماموریت ها، از جمله حمل و نقل کارمندان و مقامات دولتی در امور رسمی، خلبانان را استخدام می کنند و هواپیما را اداره می کنند.

این عملیات در حیطه اختیارات ادارات دولتی حمل و نقل، هوانوردی یا هوانوردی و گاهی آژانس های دیگر است. به عنوان مثال، دپارتمان‌های منابع طبیعی یا ماهی و شکار ممکن است از هواپیما برای بررسی جمعیت حیات وحش و گشت‌های شکارچی غیرقانونی استفاده کنند،

در حالی که آژانس‌های ایمنی عمومی ممکن است مأموریت‌های جستجو و نجات و مداواک را انجام دهند. واحدهای ALE نیز ممکن است به عنوان آتش نشانان هوابرد دوبل شوند.

بخش هوانوردی Caltrans در درجه اول بر ایمنی فرودگاه و هلی کوپتر متمرکز است، با هفت خلبان افسر ایمنی هوانوردی و دو هواپیمای Beechcraft Bonanza که برای بازرسی علائم فرودگاه و سایر وظایف خارج از نظارت ایمنی FAA استفاده می شود.

متقاضیان موقعیت های Caltrans باید دارای گواهینامه خلبانی تجاری-بال ثابت با درجه ابزار، مدرک لیسانس و سه تا پنج سال تجربه در عملیات فرودگاهی، برنامه ریزی یا نقش افسر ایمنی باشند. در کالیفرنیا، حقوق افسران ایمنی از حدود 68000 دلار تا 85000 دلار در سال متغیر است و افسران ارشد ایمنی تا حدود 95000 دلار درآمد دارند.

استخدام برای پست های خلبانی در سطح ایالتی عمدتاً تحت تأثیر بودجه های دولتی است که در سال های اخیر نسبتاً ثابت مانده است.

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *