مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

در مدرسه پرواز به دنبال چه چیزی باشید؟

پرواز یکی از لذت بخش ترین، هیجان انگیزترین و لذت بخش ترین تجربیاتی است که می‌توانید داشته باشید؛ اما با وجود تعداد زیادی آموزشگاه خلبانی تجاری، چگونه می‌توانید مدرسه مناسب خود را پیدا کنید؟ بهترین راه برای انتخاب مدرسه این است که بروید و بازدید کنید.

هر مدرسه محیط آموزشی و امکانات متفاوتی را ارائه می‌دهد، به علاوه ممکن است دوره‌ها از نظر ساختار متفاوت باشند. تصمیم بگیرید که کدام دوره را می‌خواهید انجام دهید، تحقیق کنید و سؤالات زیادی بپرسید؛ اما قبل از اینکه ملاقات خود را ترتیب دهید، در اینجا موارد دیگری وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

آموزش در بریتانیا یا خارج از کشور – مکانی را در نظر بگیرید که شما را خلبان بهتری می‌کند

به دقت فکر کنید که کجا پرواز را یاد خواهید گرفت. در حالی که یادگیری در یک کشور گرم با آب و هوای عالی و فضای خالی جذاب است، اگر به دنبال پرواز در شلوغ‌ترین فضاهای هوایی جهان و در شرایط آب و هوایی بسیار متنوعی هستید که بریتانیا ارائه می‌دهد، ممکن است بخواهید فکر کردن به آموزش در محیطی که در نهایت در آن کار خواهید کرد. به عنوان مثال، یادگیری پرواز در فضای شلوغ لندن شما را به چالش می‌کشد و خلبان بهتری از شما می‌سازد.

توسعه شغلی

مهم است که به دنبال مدرسه‌ای باشید که در تکمیل موفقیت‌آمیز دوره، از جمله توسعه رزومه و تمرین مصاحبه، پشتیبانی بیشتری از توسعه شغلی ارائه دهد. مربیان خوب پرواز سخت تلاش می‌کنند تا به دانش آموزان کمک کنند تا بهترین نتایجی را که می‌توانند کسب کنند، اما کمک به دانش آموزان برای اینکه بهترین خلبان ممکن باشند – یک راه کلیدی برای تحت تأثیر قرار دادن یک کارفرمای احتمالی هواپیمایی، بسیار مهم‌تر است. همیشه به عواملی فکر کنید که باعث می‌شود شما را از دیگران متمایز کنید. یک مدرسه خوب به شما کمک می‌کند تا در موقعیت مصاحبه در مقابل سایر کاندیداهایی که به همان اندازه واجد شرایط هستند پیروز شوید.

همچنین داستان‌های دانش آموزان سابق را بررسی کنید. آمار اشتغال را می‌توان با دقت ارائه کرد، بنابراین تحقیق کنید که دانش آموزان پس از اتمام دوره خود به کجا رفته‌اند. در حالی که طرح‌های کادت خطوط هوایی می‌توانند مسیر مفیدی را ارائه دهند، اهداف استخدامی شما ممکن است با پیشرفت در دوره آموزشی تغییر کند. برای مثال، ممکن است بخواهید خلبان بوته‌ای یا پابرهنه شوید – همیشه این نیست که برای خطوط هوایی اصلی پرواز کنید.

یا ممکن است رویای کار برای یک شرکت هواپیمایی غیرمعمول، کوچک‌تر یا عجیب و غریب را داشته باشید، بنابراین اگر انتخاب یا تنوع برای شما مهم است، به دنبال مدرسه‌ای باشید که گزینه‌های شما را به حداکثر برساند. خودتان را محدود نکنید – به روی همه گزینه‌ها باز بمانید. همچنین مهم است که در مورد خطوط هوایی که برای شما جذاب هستند تحقیق کنید. در واقع امسال چند دانشجوی افسر اول خواهند گرفت؟

ناوگان و شبیه سازها – به بهترین تجهیزات و ابزار دسترسی داشته باشید

مهم است که به دنبال یک ناوگان مدرن از هواپیماهای آموزشی و سابقه ایمنی عالی باشید. دانش‌آموزان باید با سیستم‌های مشابهی که در هواپیماهای تجاری مدرن وجود دارد، آموزش ببینند. علاوه بر این، شبیه‌سازها برای آموزش بسیار ارزشمند هستند و به مربیان پرواز این امکان را می‌دهند تا با لمس یک دکمه شرایط آب و هوایی شدید و شرایط اضطراری را تکرار کنند؛ برای مثال، زمانی که دانش‌آموزان در اوج تابستان تمرین می‌کنند، می‌توان شرایط زمستان سرد و سرد را بازتولید کرد یا برعکس.

شبیه‌سازها همچنین به مربیان و دانش‌آموزان اجازه می‌دهند تا شرایط اضطراری را شبیه‌سازی کنند که در غیر این صورت شبیه‌سازی در زندگی واقعی بسیار خطرناک است، مانند خرابی موتور در هنگام تیک آف.

شبیه‌سازهای خوب می‌توانند دانش‌آموز را در فرودگاه‌هایی قرار دهند که از نظر فیزیکی برای سفر بسیار دور هستند و به دانش‌آموز اجازه می‌دهند با رویکردهای چالش‌برانگیزتر و متنوع‌تر پرواز کنند. شبیه‌سازها عامل مهمی در انتخاب مدرسه پرواز هستند، زیرا می‌توانند مدت زمانی را که دانش‌آموز برای پرواز فقط در هواپیما برگزار می‌کند، کاهش دهد.

انجمن و پشتیبانی – اطمینان حاصل کنید که یک شبکه پشتیبانی قوی پس از دوره وجود دارد

علاوه بر امکانات، این افراد هستند که می‌توانند تفاوت ایجاد کنند. به دنبال مربیان اختصاصی باشید که آگاه، قابل دسترسی هستند و محیط مناسبی را برای کمک به موفقیت دانش آموزان ایجاد می‌کنند. به عنوان یک والدین، مهم است که قبل از انتخاب مدرسه پرواز مناسب برای پسر یا دختر خود تا حد امکان اطلاعات بیشتری کسب کنید.

بسیاری از دانش آموزان آموزش خلبانی را به عنوان جایگزینی برای دانشگاه انتخاب می‌کنند، در حالی که برخی از آنها بلافاصله پس از فارغ التحصیلی از یک دوره تحصیلی به آن می‌پیوندند. برای برخی افراد، گرفتن مدرک بسیار مهم است و برخی از مدارس فرصت‌های مبتنی بر مدرک را برای دانش‌آموزان ارائه می‌دهند – به گزینه‌های مدرک با دقت نگاه کنید و در مورد دوره‌های مبتنی بر مدارس پرواز در مقابل دوره‌های مبتنی بر پردیس دانشگاه فکر کنید،

اگر می‌خواهید غوطه‌وری کامل در هوانوردی داشته باشید. یک تجربه کاملاً آکادمیک یک دوره آموزشی یکپارچه خلبانی، بسیار حرفه‌ای، فشرده است و تکمیل آن کمتر از 16 ماه طول می‌کشد.

ایمنی و کارایی

ایمنی دانش آموزان باید اولویت اول در مدرسه انتخابی شما باشد. بریتانیا از شهرت جهانی برای ایمنی برخوردار است که بخشی از آن به دلیل الزامات سختگیرانه سازمان هواپیمایی کشوری است. شرایط پرواز در بریتانیا با شرایطی مطابقت دارد که دانش آموزان به عنوان خلبان‌های شغلی با آن مواجه خواهند شد،

به همین دلیل است که برخی از مدارس ترجیح می‌دهند آموزش‌های 100٪ در بریتانیا را ارائه دهند. برای دانشجویان بین المللی، آموزش در انگلستان نیز مزیت بیشتری به آن‌ها می‌دهد زیرا انگلیسی زبان بین المللی هوانوردی است.

آموزش برای تبدیل شدن به یک خلبان تجاری نیازمند منابع است. این شامل افراد بسیار ماهر با استفاده از تجهیزات پیچیده و همچنین هزینه‌های مداوم مانند سوخت هواپیما و تعمیر و نگهداری هواپیما می‌شود. برای کاهش این مشکل، بررسی کنید که مدرسه انتخابی شما رویه‌های عملیاتی سخت‌گیرانه‌ای را اعمال می‌کند که تضمین می‌کند هواپیماها و شبیه‌سازهای آن‌ها به طور مؤثر مدیریت و استفاده می‌شوند و به کاهش هزینه‌های دوره بدون به خطر انداختن کیفیت یا ایمنی کمک می‌کند.

مدارس خوب باید سخت تلاش کنند تا دوره‌های آموزشی خود را برای افرادی با بودجه و تعهدات زمانی متفاوت در دسترس قرار دهند یا پرداخت را به صورت اقساطی ارائه دهند.

یکپارچه در مقابل ماژولار – تصمیم بگیرید که چقدر سریع می‌توانید خلبان شوید و با بودجه شما مطابقت دارد

آموزش یکپارچه از طریق یک سازمان آموزشی تأیید شده مجاز و تنظیم شده (ATO) تکمیل می‌شود. این طراحی شده است تا دانشجویان با تجربه پرواز صفر را برای دریافت یک ATPL frozen (مجوز حمل و نقل هوایی مورد نیاز برای کار به عنوان اولین افسر در یک شرکت هواپیمایی) در حدود 16 تا 18 ماه ببرد. تمامی آموزش‌ها در همان سازمان آموزشی به صورت تمام وقت تکمیل می‌شود.

آموزش مدولار به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا مجوزهای پروازی مختلف و آزمون‌های تئوری مورد نیاز را با سرعت خود دانشجویان و در صورت نیاز با سازمان‌های آموزشی مختلف دریافت کنند. آموزش یکپارچه برای آماده سازی شما برای شغلی به عنوان خلبان هواپیمایی تجاری از روز اول آماده شده است.

شما یک یونیفرم بپوشید و به شما آموزش داده شود که هواپیما را به روشی مشابه با هواپیماهای مسافربری تجاری اداره کنید.

دوره آموزشی باید ساختار خوبی داشته باشد و استاندارد آموزشی باید بسیار بالا باشد. ساختار دوره‌ها از مدرسه‌ای به مدرسه دیگر متفاوت است، اما همه مدارس، موضوعات تئوری مدرسه زمینی و آموزش پرواز ابتدایی تک موتوره را قبل از حرکت به آموزش قوانین پرواز با ابزار پیشرفته‌تر در هواپیماهای چند موتوره پوشش خواهند داد.

برخی از مزایای آموزش یکپارچه عبارتند از: ممکن است توسط برخی از خطوط هوایی ترجیح داده شود، آموزش در یک دوره فشرده تکمیل می‌شود که مورد احترام شرکت‌های هواپیمایی است و این سریع‌ترین راه برای دریافت Frozen APTL است.

مزایای آموزش مدولار می‌تواند به این معنی باشد که آموزش ارزان‌تر است یا هزینه‌ها را می‌توان تقسیم کرد. می‌توان آن را با سرعتی متناسب با دانش‌آموز انجام داد، می‌توانید آموزش خود را به گونه‌ای زمان‌بندی کنید که با فاکتورهای استخدام هواپیمایی مطابقت داشته باشد و می‌توان آن را در کنار کار در شغل دیگری انجام داد.

با الزامات ورودی استاندارد 5 GCSE (شامل ریاضیات و انگلیسی) و ترجیحاً دو سطح A، دانش آموزان معمولاً می‌توانند از سن 17 سالگی به یک دوره یکپارچه بپیوندند و برای پیوستن به دوره باید گواهی پزشکی کلاس 1 EASA را دریافت کنند.

روزهای باز در مقابل بازدیدهای خصوصی

اگر دقیقاً می دانید چه می‌خواهید، یک بازدید خصوصی ممکن است برای شما مناسب باشد. بسیاری از مدارس روزهای باز ارائه می‌دهند که می‌تواند راهی عالی برای دیدن امکانات و کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد آنها باشد. با این حال، ممکن است ترتیب یک بازدید در یک روز کاری معمولی نیز به صرفه باشد تا بتوانید مدرسه، مربیان و دانش آموزان را در حال عمل ببینید. یک مدرسه خوب زمان می‌برد تا شخصاً به شما نشان دهد و توجه فردی به شما معطوف شود – بالاخره این سرمایه‌گذاری قابل توجهی است که در آینده خود انجام می‌دهید.

چشم انداز

تصمیم خود را بر اساس همه عوامل قرار دهید. با چشم انداز حقوق اولیه رقابتی، می‌توانید بازده خوبی از سرمایه گذاری آموزش خلبانی خود داشته باشید و مسیر بالقوه کوتاه‌تری را برای اشتغال و امنیت شغلی انتخاب کنید.

با پیش‌بینی‌ها مبنی بر اینکه طی هفت سال آینده به ۲۳۵ هزار خلبان دیگر در سراسر جهان برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده سفر هوایی و پر کردن شکاف ناشی از نسل خلبانان بازنشسته نیاز خواهد بود، برخی از خطوط هوایی در حال شروع به کار در بریتانیا هستند؛ بنابراین، اگر همیشه می‌خواستید خلبان تجاری شوید، برنامه‌ریزی برای شغل رویایی‌تان عالی است، اما به دقت در مورد مدرسه‌ای که برای یادگیری انتخاب می‌کنید فکر کنید و مطمئن شوید که برای شما مناسب است.

منبع

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *