مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

خلبانان زن |‌ آموزشگاه هوانوردی پارسیس

خلبانان زن: از زنان در حوزه هوانوردی چه خبر؟

آیا می‌توانید انتظار داشته باشید که یک خانم این کلمات را بگوید؟ “به هواپیما خوش آمدید. اکنون، ما در حال پرواز به سمت……». مطمئناً این سخنان یک خانم شما را شگفت زده خواهد کرد زیرا به ندرت زنی را می‌یابیم که در پرواز به عنوان خلبان از شما استقبال کند زیرا این یک مفهوم رایج است که باید مردی باشد که در کابین خلبان نشسته است. به عنوان مثال، تنها 4-5 درصد از خلبانان آمریکای شمالی زن هستند. به نظر شما دلیل کمبود خانم در این حرفه چیست و برای افزایش تعداد بانوان در حرفه هوانوردی چه باید کرد و برای کاپیتان خلبان زن چه شرایطی وجود دارد؟ این چیزی است که ما در این مقاله می‌آموزیم.

خلبان‌های زن بیشتری وجود ندارد

2 7 - خلبانان زن: از زنان در حوزه هوانوردی چه خبر؟

ترویج ایده‌های نادرست

شایعات می گویند حرفه هوانوردی نیازمند افرادی با ویژگی‌های خاص و توانایی‌های بدنی متمایز است تا به آن مشغول شوند! این یک اشتباه است، زیرا زنان هیچ تفاوتی با مردان در پرواز هواپیما ندارند. کلر بوث لوس نوشت: زنان همیشه سخت تلاش می‌کنند تا به دنیا ثابت کنند که ماهر، مناسب و واجد شرایط برای این کار هستند: فقط به این دلیل که من یک زن هستم، باید تلاش مضاعفی برای موفقیت انجام دهم. اگر من شکست بخورم، هیچ کس نمی‌گوید: “او نمی‌تواند موفق شود” در عوض، آن‌ها می گویند: “زنان همه قابلیت‌های لازم برای موفقیت را ندارند.”

عدم وجود نمونه در الگو برای خلبانان زن

فقدان الگوهای زن ممکن است یکی از دلایلی باشد که بسیاری از دختران به خلبان شدن فکر نمی‌کنند؛ بنابراین ما به خلبانان زن بیشتری به عنوان الگوهایی برای زنان نیاز داریم که جرات قدم برداشتن داشته باشند.

نمونه‌ها در زمینه هوانوردی:

– حنادی الهندی

3 8 - خلبانان زن: از زنان در حوزه هوانوردی چه خبر؟

او اولین زن سعودی است که با هواپیمای تجاری پرواز می‌کند. حنادی برای تحقق آرزوی کاپیتان خلبانی با چالش‌های زیادی روبرو شد زیرا نامش در کتاب 100 زن برتر هوانوردی گنجانده شد. او همچنین توسط مجله Arabian Business در بین 30 زن قوی عربستانی انتخاب شد.

– لطفیه النادی

4 8 - خلبانان زن: از زنان در حوزه هوانوردی چه خبر؟

او اولین خلبان مصری است که با هواپیما پرواز می‌کند. او در اکتبر 1933، زمانی که تنها 26 سال داشت، به تنهایی در آسمان قاهره پرواز کرد. وی به دلیل تلاش‌هایش در عرصه هوانوردی مورد تجلیل قرار گرفته است.

– مریم المنصوری

5 7 - خلبانان زن: از زنان در حوزه هوانوردی چه خبر؟

او اولین خلبان زن جنگنده امارات متحده عربی است. او مدال‌های زیادی برای موفقیت‌های بسیاری کسب کرده است.

– توریا چاوی

6 5 - خلبانان زن: از زنان در حوزه هوانوردی چه خبر؟

او اولین زن مراکشی است که در سنین پایین گواهینامه هوانوردی گرفت، زیرا از دانشکده هوایی گواهینامه هوانوردی گرفت و تنها زن در کالج بود.

– الی بینهورن

7 4 - خلبانان زن: از زنان در حوزه هوانوردی چه خبر؟

او اولین زن آلمانی است که با هواپیما پرواز می‌کند و یکی از اولین گروه خلبانان هواپیما در جهان است که در سال 1929 گواهینامه خلبانی گرفت و اولین پرواز او به آفریقا در سال 1931 بود و در 5000 ساعت پرواز به رکوردهایی دست یافت.

– جسیکا کاکس

8 3 - خلبانان زن: از زنان در حوزه هوانوردی چه خبر؟

او اولین خلبان بدون بازو دارای مجوز در جهان است، زیرا می‌تواند با پاهای خود هواپیما را پرواز دهد. او به عنوان اولین کسی که بدون اسلحه در جهان مجوز پرواز گرفت، وارد کتاب رکوردهای گینس شد.

درصد از تعداد کل خلبانان شاغل

  • 3 تا 6 درصد از بزرگترین خلبانان خطوط هوایی تجاری جهان زن هستند.
  • بر اساس گزارش اتحادیه بین‌المللی خلبانان خطوط هوایی، در سراسر جهان، 5.18 درصد از خلبانان تجاری زن هستند.
  • خطوط هوایی هند با 12.4 درصد بیشترین تعداد خلبانان زن را استخدام می‌کند.

مهارت‌هایی که زنان برای مطالعه هوانوردی نیاز دارند

  1. مهارت‌های ارتباطی: او باید مهارت‌های ارتباطی داشته باشد زیرا روزانه با افراد زیادی سروکار دارد.
  2. تفکر انتقادی: شما باید اعتماد به نفس داشته باشید و تمایل داشته باشید که مسئولیت را بپذیرید و در صورت مواجهه با مشکل راه حل مناسب را بیابید.
  3. رهبری و اقتدار: زمانی برای تردید وجود ندارد. شما باید یک رهبر باشید و هنگام تصمیم گیری اعتماد به نفس داشته باشید. اگر می‌خواهید در طول سفر به مسافران احساس امنیت کنید، این بسیار مهم است.
  4. برنامه ریزی: قبل از پرواز، خلبانان هواپیما را به دقت بررسی می‌کنند تا از هر گونه مانعی در طول سفر جلوگیری کنند و به طور دقیق برای سفر برنامه ریزی کنند.

چگونه خلبان زن شوم؟

9 3 - خلبانان زن: از زنان در حوزه هوانوردی چه خبر؟

از آنجا که شما یک زن هستید، اجازه ندهید این دلیلی باشد که شما را از خلبان شدن باز دارد. درست مانند هر مطالعه دیگری، هم مرد و هم زن باید مراحل یکسانی را برای خلبان شدن انجام دهند. برای خلبان شدن شرایطی وجود دارد که باید رعایت کنید:

  1. قبل از شروع پرواز باید از نظر پزشکی مناسب باشید و گواهی پزشکی از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت کنید.
  2. شما باید برای مجوز خلبانی دانشجویی اقدام کنید. گواهینامه دانشجویی خلبانی به دانش آموز اجازه می‌دهد که هواپیما را فقط تحت فرمان یک خلبان آموزش دیده رانندگی کند.
  3. شما باید تمام ساعات مورد نیاز برای شرکت در آزمون گواهینامه خلبانی خصوصی را پرواز کنید.
  4. هنگامی که گواهینامه خود را دارید، آماده سفر به تنهایی هستید تا حداقل ساعات مورد نیاز هوانوردی غیرنظامی برای درخواست مجوز خلبانی تجاری را ثبت کنید.

چگونه می‌توانیم تعداد زنان را در حوزه هوانوردی افزایش دهیم؟

10 2 - خلبانان زن: از زنان در حوزه هوانوردی چه خبر؟

پس از اینکه متوجه شدیم چرا خلبانان زن بیشتر نیست و مهارت‌هایی که زنان برای تحصیل در رشته هوانوردی نیاز دارند، باید بدانیم که برای افزایش تعداد زنان در آن رشته هوانوردی چه باید کرد.

– اقدام مثبت و توسعه فرهنگی: مهم است که مثبت کار کنیم و حضور زنان در صنعت هوانوردی و پیشرفت در نردبان شغلی تا پست‌های مدیریتی را آسان کنیم. از این رو نیاز به تغییر فرهنگ و تعصبات در مورد مشارکت زنان در عرصه هوانوردی وجود دارد.

– طرح‌های تأمین مالی: به خوبی شناخته شده است که تحصیل در رشته هوانوردی پرهزینه است و بسیاری از دانشجویان به ویژه زنان در نهایت ترک تحصیل می‌کنند. با توجه به سطح بالای هزینه‌هایی که در طول آموزش پرداخت می‌شود، مهم است که زنان در تحصیل و آموزش خود انگیزه داشته باشند؛ بنابراین، بورسیه‌های زیادی باید به زنانی که علاقه مند به شغل در صنعت هوانوردی هستند ارائه شود.

منبع

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *