مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

تفاوت بین مدرسه زمینی و مدرسه پروازی | آموزشگاه هوانوردی پارسیس

تفاوت بین مدرسه زمینی و مدرسه پروازی

به عنوان یک خلبان، نوع خلبان شدن شما اساساً به آموزش‌هایی که میبینید بستگی دارد. در آموزش، دانش هوانوردی به دست می‌آورید، بر مانورهای پروازی مسلط می‌شوید و عادت‌هایی را به دست می‌آورید که در طول حرفه‌تان با شما همراه خواهد بود. اگرچه مدرسه پروازی برای یادگیری نحوه پرواز با هواپیما ضروری است، اما مدرسه زمینی برای تبدیل شدن به یک خلبان ماهر از اهمیت یکسانی برخوردار است.

مدت زمان آموزش شما بستگی به در دسترس بودن، هدف و بودجه شما دارد. علاوه بر این، هر مجوز خلبانی به مدرسه‌های مختلف زمینی و مدرسه پروازی نیاز دارد. با بسیاری از عوامل بازی، بسیار مهم است که بدانید در تمرینات پروازی خود چه چیزی را انتظار دارید؛ بنابراین، مدرسه زمینی چیست؟ مدرسه پروازی چیست؟ آیا آنها به هم مرتبط هستند یا دو نهاد جداگانه هستند؟ بیایید نگاه دقیق‌تری داشته باشیم تا متوجه شویم.

مدرسه زمینی و مدرسه پروازی: آن‌ها چه هستند؟

2 3 - تفاوت بین مدرسه زمینی و مدرسه پروازی

مدرسه زمینی و مدرسه پروازی دو بخشی هستند که آموزش خلبانی شما را تشکیل می‌دهند. در طول مدرسه زمینی، تئوری نحوه پرواز هواپیماها، آب و هوا و چندین موضوع دیگر مرتبط با هوانوردی را یاد می‌گیرید. هدف اصلی مدرسه زمینی این است که به شما کمک کند در آزمون دانش موفق شوید.

از طرف دیگر، مدرسه پروازی جایی است که شما در آن درس‌های عملی می‌گیرید تا در خلبانی هواپیما مهارت پیدا کنید. در پایان مدرسه پرواز، شما آماده شرکت در آزمون تمرینی خود با ممتحن خواهید بود. به استثنای مدرک خلبانی دانشجو، گرفتن هر گونه گواهینامه خلبانی مستلزم گذراندن آزمون‌های دانش و عملی است. خلبان شدن نیاز به دانش و مهارت دارد و شما فقط می‌توانید این دو را از طریق آموزش با کیفیت هم در مدرسه زمینی و هم در مدرسه پروازی به دست آورید.

آموزش مدرسه زمینی چیست؟

3 2 - تفاوت بین مدرسه زمینی و مدرسه پروازی

قبل از اینکه بتوانید برای اولین بار با هواپیما به تنهایی پرواز کنید، باید یک آزمون دانش را پشت سر بگذارید. این آزمایش قوانین و رویه‌های فضای هوایی را برای فرودگاهی که در آن اولین پرواز انفرادی خود را انجام خواهید داد، پوشش می‌دهد. این آزمایش همچنین دانش شما را در مورد هواپیمایی که قرار است پرواز کنید تأیید می‌کند. جدای از این، مدرسه زمینی بسیاری از مناطق آموزش زمینی دیگر را پوشش می‌دهد.

آموزش زمینی خلبانی خصوصی:

قبل از اینکه بتوانید مجوز خلبانی خصوصی خود را دریافت کنید، باید یک آزمون دانش کامپیوتری هوانوردی را بگذرانید. این آزمون موضوعاتی مانند مقررات هوانوردی، ناوبری، رویه‌های ارتباط رادیویی و آیرودینامیک را پوشش می‌دهد.

آموزش زمینی خلبانی تجاری:

علاوه بر آنچه در طول آموزش خلبانی خصوصی خود آموختید، باید در زمینه‌های پیشرفته، از جمله نمودارهای عملکرد پیشرفته، عملیات اضطراری و پرواز در ارتفاع بالا و الزامات عملیات تجاری، دانش داشته باشید.

آموزش مدرسه پروازی چیست؟

4 2 - تفاوت بین مدرسه زمینی و مدرسه پروازی

در مدرسه پروازی، می‌آموزید که چگونه مانورها، رویه‌ها و وظایف مربوط به کار با هواپیما را انجام دهید. نحوه برخاستن، برقراری ارتباط با کنترل ترافیک هوایی و ریکاوری از دکه‌ها را یاد خواهید گرفت. شما شروع به استفاده از شبیه ساز پرواز خواهید کرد تا احساس راحتی در کار با هواپیما در کنار مربی خود داشته باشید. بعد از 10 تا 20 ساعت شما آماده خواهید بود که یک پرواز انفرادی را امتحان کنید.

آموزش مدرسه پروازی خلبانی خصوصی: پس از تکمیل اولین پرواز انفرادی خود، آموزش شما برای پوشش عملیات پیچیده‌تر، از جمله پرواز در شب، رویه‌های اضطراری و مانورهای ابزار ادامه خواهد یافت. اکثر افراد 60 تا 75 ساعت پرواز طول می‌کشند تا گواهینامه خلبانی خصوصی خود را دریافت کنند.

آموزش مدرسه پروازی خلبانی تجاری: خلبانان تجاری در طول تحصیل در مدرسه پروازی، آموزش‌های پروازی شدیدتری را پشت سر خواهند گذاشت. این شامل ابزار، ارتفاع بالا و عملیات پیچیده هواپیما خواهد بود. پروازهای تجاری نیاز به پرواز بین فرودگاه‌های مختلف دارند، بنابراین باید بدانید که چگونه در حریم هوایی کنترل شده و کنترل نشده عمل کنید. یک مجوز تجاری بین 200 تا 250 ساعت آموزش ساعت پرواز نیاز دارد.

انواع دیگر گواهینامه خلبانی

5 3 - تفاوت بین مدرسه زمینی و مدرسه پروازی

ممکن است بخواهید برای لذت پرواز کنید و در این مورد می‌توانید مجوز خلبانی ورزشی یا تفریحی را در نظر بگیرید.

به عنوان یک خلبان ورزشی، می‌توانید با هواپیماهای سبک ورزشی پرواز کنید. گواهینامه خلبانی ورزشی در اوایل دهه 2000 ارائه شد تا پرواز را برای علاقمندان مقرون به صرفه‌تر کند. به این ترتیب، حداقل زمان پرواز برای دریافت مجوز 20 ساعت قبل از آماده شدن برای یک آزمون عملی یا چک سواری است. شما همچنین باید یک آزمون دانش را که حوزه‌های عملیاتی مربوطه را پوشش می‌دهد، بگذرانید.

گواهینامه خلبانی تفریحی به شما امکان می‌دهد هواپیماهای بزرگتر و قدرتمندتر از گواهینامه خلبانی ورزشی پرواز کنید. همچنین به شما امتیازات بیشتری می‌دهد. بر این اساس، شما به کمی آموزش پرواز بیشتر نیاز دارید که به حداقل 30 ساعت پرواز تبدیل می‌شود. شما همچنین باید قبل از گرفتن مجوز، یک آزمون دانش کامپیوتری را بگذرانید.

در خاتمه

6 2 - تفاوت بین مدرسه زمینی و مدرسه پروازی

خلبانان نه تنها بر مهارت پرواز مسلط هستند، بلکه دانش هوانوردی خوبی نیز دارند. مدرسه پروازی مهم است و مدرسه زمینی هم همینطور. چه برای سرگرمی باشد و چه حرفه‌ای در خطوط هوایی، تبدیل شدن به یک خلبان خوب نیاز به آموزش پرواز با کیفیت دارد. برای بهترین نتایج باید مدرسه خلبانی، مربی پرواز و ابزارهای یادگیری مناسب را پیدا کنید. قبل از اینکه واقعاً در یکی از آنها ثبت نام کنید، ارزش آن را دارد که برای تحقیق و مقایسه چندین مدرسه خلبانی وقت بگذارید؛ و به یاد داشته باشید که انتخاب یک مدرسه پروازی واجد شرایط باعث تفاوت در زمان و هزینه صرف شده می‌شود.

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *