مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

بهترین دوربین های خلبانی | آموزشگاه پارسیس

بهترین دوربین‌های کابین خلبان در سال 2022

خلبانان این امتیاز را دارند که از کابین خلبان مناظر خیره کننده را تجربه کنند. علاوه بر این، تجربه‌هایی مانند سفرهای بین‌المللی و پرواز به مکان‌های منحصربه‌فرد یا در آب و هوای غیرعادی بدون استفاده از دوربین اختصاصی کابین خلبان به سختی می‌توان ثبت کرد. این مقاله بهترین دوربین‌های کابین خلبان را برای سال 2022 بررسی می‌کند که به شما کمک می‌کند به راحتی از سفر هوایی خود عکس بگیرید.

بهترین دوربین‌های اکشن برای هوانوردی

دوربین‌های اکشن محبوب‌ترین دوربین‌های کابین خلبان هستند. دوربین‌های اکشن با قیمت‌های عالی و کنترل‌های دقیق، روشی مقرون‌به‌صرفه برای ثبت پروازهای شما با کیفیت عالی هستند.

به طور کلی بهترین: GoPro HERO10 Black

2 26 - بهترین دوربین‌های کابین خلبان در سال 2022

GoPro HERO 10 Black با توانایی فیلمبرداری 5K با سرعت 60 فریم در ثانیه، بهترین تثبیت کننده در کلاس و کنترل‌های لمسی پاسخگو، شایسته بهترین دوربین کابین خلبان در سال 2022 است. با قیمت کمتر از 500 دلار (اغلب با تخفیف 400 دلار)GoPro HERO10 Black بهترین تجربه دوربین اکشن را برای هوانوردان مبتدی و باتجربه ارائه می‌دهد. کنترل‌های لمسی بصری و عمر باتری بالا، GoPro را به یک دوربین کابین خلبان بی سر و صدا تبدیل می‌کند.

یک دوم نزدیک: Garmin VIRB Ultra 30

3 23 - بهترین دوربین‌های کابین خلبان در سال 2022

Garmin VIRB Ultra 30 در رده دوم نسبت به GoPro قرار دارد. گارمین با قیمت کمتر از 400 دلار و عملکردی که برای GoPro هزینه بیشتری دارد، اگر کیفیت فیلم پایین‌تر نبود، تقریباً رتبه اول را به خود اختصاص داد.

در ویدیوهای 4K 30 فریم در ثانیه، کیفیت ویدیویی واضحی که نام GoPro را تا این حد معروف کرده است، نخواهید داشت. اگر نرخ فریم پایین‌تر و وضوح کمی پایین‌تر اهمیتی ندارد (برخی افراد حتی تفاوت وضوح را متوجه نمی‌شوند)، می‌توانید با قیمت بسیار رقابتی از ویژگی‌های اضافی بهره ببرید.

Garmin VIRB Ultra 30 دارای یک فیلتر پروانه است که ملخ اغلب اعوجاج شده را از ویدیو حذف می‌کند و یک قاب ضد آب – ویژگی‌هایی که در صورت خرید GoPro باید برای آن‌ها هزینه بیشتری بپردازید.

علاوه بر این، گارمین دارای GPS داخلی و سنسورهای خارجی است که به شما امکان می‌دهد داده‌هایی مانند سرعت، ارتفاع، نیروی G و حتی ضربان قلب (در صورت اتصال به سنسور ضربان قلب) را ضبط کنید.

گزینه بودجه: AKASO EK7000 4K Wi-Fi Sports Action Camera

4 20 - بهترین دوربین‌های کابین خلبان در سال 2022

AKASO EK7000 با قیمت کمتر از 80 دلار، یک دوربین اکشن مقرون به صرفه است اگر می‌خواهید بدون آسیب دیدن عکس بگیرید. با این قیمت، AKASO نمی‌تواند با GoPro یا Garmin رقابت کند، اما 2.7K در 30fps یا 4K فیلمبرداری با سرعت 25 فریم در ثانیه صدای بسیار خوبی را برای شما فراهم می‌کند. AKASO همچنین با پایه‌های GoPro سازگار است و اگر می‌خواهید از دوربین دوم استفاده کنید، آن را به همراهی عالی برای GoPro تبدیل می‌کند.

ارزش توجه را دارد: GoPro HERO8 Black

5 13 - بهترین دوربین‌های کابین خلبان در سال 2022

اگر به همه زنگ‌ها و سوت‌های GoPro HERO10 یا Garmin VIRB نیاز ندارید، GoPro HERO8 ممکن است انتخاب شما باشد. GoPro Hero8 Black با قیمت کمتر از 300 دلار و دارای ویدئو 4K 60 فریم در ثانیه، یک معامله مهلک است. با این قیمت، همچنان کیفیت ساخت و ویدیوی معروف GoPro را دریافت می‌کنید و می‌توانید از اکوسیستم وسیع GoPro استفاده کنید. اگر قصد دارید خاطرات را ثبت کنید، اما نمی‌خواهید یک فیلم بلند بسازید، GoPro HERO8 باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

بهترین دوربین‌های 360 درجه برای هوانوردی

دوربین‌های 360 درجه بهترین دوربین‌های «تنظیم و فراموش» هستند اگر می‌خواهید یک صحنه کامل را بدون نیاز به راه‌اندازی چند دوربین عکاسی کنید. در حالی که دوربین‌های 360 درجه ابزار شگفت‌انگیزی هستند، ممکن است گزینه مناسبی برای شما نباشند. در مقایسه با دوربین‌های اکشن سنتی، ممکن است مجبور شوید کیفیت تصویر و عمر باتری را قربانی کنید و قیمت کمی بالاتر بپردازید.

به طور کلی بهترین: GoPro MAX

6 9 - بهترین دوربین‌های کابین خلبان در سال 2022

یک بار دیگر، GoPro در جایگاه اول قرار می‌گیرد. GoPro MAX را می‌توان برای فیلمبرداری سنتی با کیفیت 1440p با سرعت 60 فریم در ثانیه یا فیلمبرداری 360 درجه با کیفیت 5.6K با سرعت 30 فریم در ثانیه استفاده کرد. با بهترین تثبیت کننده در کلاس و توانایی گرفتن عکس‌های پانوراما 270 درجه، GoPro MAX یک راه عالی برای ثبت صحنه‌ها بدون اشاره دوربین به سمت راست است. علاوه بر این، گوپرو صدای 360 درجه را ضبط می‌کند و امکان غوطه‌وری کامل در هنگام پخش مجدد فیلم را فراهم می‌کند.GoPro MAX با قیمت 500 دلار یک انتخاب عالی برای هوانوردان است.

یک دوم نزدیک: Insta360 ONE X2

7 7 - بهترین دوربین‌های کابین خلبان در سال 2022

Insta360 ONE X2 با قیمت 450 دلار، رقیب بسیار خوبی برای GoPro MAX است. Insta360 ONE X2 با یک قاب جمع و جور و باریک، یک همراه عالی برای سفر است. ONE X2 همچنین دارای قابلیت فیلمبرداری 360 درجه 5.7K و تثبیت کننده تصویر است. چهار میکروفون داخلی صدا را ضبط می‌کنند که به GoPro پول خود را می‌دهد، در حالی که یک الگوریتم کاهش باد صدای تصادفی باد را کاهش می‌دهد.

گزینه بودجه: Ricoh Theta SC2

8 4 - بهترین دوربین‌های کابین خلبان در سال 2022

در حالی که ممکن است نتوانید یک دوربین 360 درجه با قیمت پایین دوربین‌های اکشن بخرید، گزینه‌های جالبی در محدوده 300 دلار وجود دارد. Ricoh Theta SC2 با قیمت 300 دلار (اغلب تا 250 دلار تخفیف دارد) دریافت خواهد کرد. این کار با قابلیت فیلمبرداری 360 درجه 4K و لرزشگیر تصویر انجام می‌شود. در حالی که کیفیت و استحکام ویدیویی واضح GoPro MAX یا Insta360 ONE X2 را دریافت نخواهید کرد، Ricoh Theta SC2 یک راه عالی برای ورود به حوزه 360 درجه با بودجه مناسب است.

هنگام خرید دوربین هوانوردی به چه نکاتی توجه کنیم؟

کیفیت ویدیو

هنگام تصمیم گیری برای خرید دوربین، باید حداقل کیفیت مورد نیاز خود را تعیین کنید. در حالی که دوربین‌های اکشن 4K و 360 درجه کیفیت ویدیویی بسیار خوبی ارائه می‌دهند، آیا مایلید برای وضوح و تعداد مگاپیکسل بالاتر کمی هزینه کنید یا از رزولوشن‌های پایین‌تر مانند 2K راضی هستید؟ آیا از صحنه‌های عمومی مانند کابین جلو می‌گیرید. مشاهده کنید، یا می‌خواهید هنگام پخش مجدد ویدیو بتوانید ابزار دقیق را بخوانید؟ مورد دوم به تعداد مگاپیکسل و وضوح بالاتر نیاز دارد.

قابلیت تصویر

آیا قصد دارید فقط فیلم ضبط کنید یا دوست دارید دوربین شما نیز بتواند عکس بگیرد؟ برخی از دوربین‌ها می‌توانند هر دو را انجام دهند و برخی دیگر بر روی ویدیو تمرکز می‌کنند. آیا می‌خواهید عکس‌ها یا ویدیوهای پانوراما (صفحه عریض) بگیرید یا نسبت صفحه نمایش استاندارد کافی است؟

تثبیت ویدئو

تثبیت ویدئو به ویژه برای خلبانان مهم است، زیرا داخل هواپیما محیطی پویا و ناپایدار است؛ بنابراین، تثبیت‌کننده ویدیو برای دوربین‌های کابین خلبان ضروری است و ممکن است بخواهید برای تثبیت بهتر ویدیو هزینه بیشتری را در نظر بگیرید. در حالی که تثبیت‌کننده ویدیوی داخلی ارائه شده توسط دوربین‌های سطح بالا عالی است، اگر می‌خواهید عکس‌های نرم و نرمی داشته باشید، ممکن است نیاز به سرمایه‌گذاری در تجهیزات اضافی داشته باشید.

مانت کردن

همه دوربین‌ها با هر نوع مانت سازگار نیستند. مطمئن شوید دوربین یا پایه‌ای که خریداری می‌کنید با تجهیزات موجود و آینده شما سازگار است.

کیفیت صدا

کابین هواپیما، به ویژه هواپیماهای هوانوردی عمومی، صدای بسیار زیادی دارند. علاوه بر این، صدای باد خارج از کابین خلبان از ضبط صدای واضح توسط دوربین جلوگیری می‌کند. آیا می‌خواهید صدای واضح کابین را ضبط کنید؟ ممکن است مجبور شوید یک میکروفون خارجی بخرید، زیرا میکروفون‌های داخلی در اکثر دوربین‌های اکشن و 360 درجه به احتمال زیاد کافی نیستند. توصیه ما تمرکز روی ضبط صدای اینترکام (هدست) با ارتباطات ATC است. این را می‌توان با استفاده از یک کابل صوتی جداگانه به دست آورد. اطمینان حاصل کنید که دوربینی که خریداری می‌کنید با کابل صوتی که قصد استفاده از آن را دارید، سازگار است.

نتیجه گیری

خرید دوربین هوانوردی راه حلی برای همه نیست و نیازهای خاص شما میزان هزینه و نوع دوربینی را که خریداری می‌کنید تعیین می‌کند. صرف نظر از آنچه خریداری می‌کنید، یک چیز مطمئن است: منظره کابین خلبان خیره کننده خواهد بود.

منبع

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *