مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

مزایای خلبان بودن |‌ آموزشگاه هوانوردی پارسیس

آیا خلبان بودن شغل خوبی است؟ (پاسخ توسط یک خلبان حرفه‌ای)

پرواز بسیار سرگرم کننده است، اما آیا اگر برای انجام آن پول به شما داده شود بهتر نیست؟ اگرچه این ممکن است درست باشد، انتخاب شغل به عنوان خلبان با فراز و نشیب‌های اجتناب ناپذیری همراه است. حرفه هوانوردی فقط یک شغل نیست، یک سبک زندگی است و مواردی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. امروز به جنبه‌های خوب (و بد) یک حرفه حرفه‌ای در هوانوردی نگاه می‌کنیم تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا واقعاً برای شما مناسب است یا خیر.

آیا خلبان بودن شغل خوبی است؟ پاسخ سریع

حرفه خلبانی یک شغل عالی است. متنوع، سرگرم کننده و هیجان انگیز است. متوسط دستمزد یک خلبان (طبق گزارش glassdoor.com) 106627 دلار در سال است. این محیطی است که در آن هرگز یادگیری را متوقف نخواهید کرد و فرصت‌های زیادی برای تنوع در صنعت وجود دارد.

با این حال، قبل از شروع این مسیر شغلی باید مواردی را در نظر گرفت.

واقعاً، مثل چی؟

چیزی به نام شغل “عالی” وجود ندارد و چیزهای زیادی وجود دارد که ممکن است شما را از حرفه در پرواز منصرف کند.

بیایید نگاهی به چیزهایی بیندازیم که یک حرفه خلبانی را عالی می‌کند و همچنین دیدگاه «دنیای واقعی» را با برخی از جنبه‌های منفی (که برخی از آنها واضح نیستند) ارائه می‌کنیم.

مزایای خلبان بودن چیست؟ 11 مزیت خلبان تجاری بودن

در اینجا مواردی وجود دارد که باعث می‌شود یک حرفه در آسمان ارزشمند باشد: –

  1. شما می‌توانید جهان را ببینید!

تصور کنید وارد “دفتر” خود در یک کشور شوید و در کشور دیگری خارج شوید؟ همانطور که سفرهای بین المللی پیش می‌رود، سریع‌ترین راه برای رسیدن به هر نقطه، هواپیما است! بسته به مسیر شغلی انتخابی خود، می‌توانید انتظار داشته باشید که به عنوان خلبان در سراسر جهان سفر کنید. شما می‌توانید ناهار را در یک قاره و شام را در قاره‌ای دیگر میل کنید!

خیلی مرتب، درست است؟ حتی خلبانان داخلی نیز می‌توانند به طور گسترده سفر کنند. هاپ کوتاه شهری به اندازه پروازهای طولانی‌تر سرگرم کننده است. اگر از تجربه فرهنگ‌ها و مکان‌های مختلف لذت می‌برید، شغل خلبانی می‌تواند راهی برای رفتن باشد!

  1. خلبانان حقوق خوبی دریافت می‌کنند

به طور متوسط، خلبان شدن با حقوق زیادی همراه است. چقدر خوب؟

خوب، این همه بستگی به این دارد که از چه کسی بپرسید و تا چه حد می‌خواهید در حرفه خود پیش بروید. طبق گزارش Indeed.com، خلبانان به طور متوسط سالانه حدود 85000 دلار درآمد دارند. با این حال، این مقدار می‌تواند بسته به ماهیت نقش شما متفاوت باشد.

اگر قصد پرواز با جت‌های بزرگ را دارید، شغل خود را به عنوان افسر اول (که به آن copilot نیز می گویند) آغاز خواهید کرد. انتظارات حقوق برای خلبانان کمتر از کاپیتان‌ها است. با این حال، با گذشت زمان می‌توانید انتظار ارتقاء را داشته باشید. طبق گزارش Salary.com، کاپیتان‌های ارشد به طور متوسط سالانه 144825 دلار درآمد دارند! این یک چک بسیار خوب است که می‌توانید برای انجام کاری که دوست دارید به خانه ببرید.

  1. نمایش‌های شگفت انگیز!

آیا تا به حال در یک روز خاکستری در دفتر نشسته‌اید؟ چیز زیادی برای دیدن نیست؟ برای خلبانان حرفه‌ای، این امر نادر است. به ندرت روزهایی وجود دارد که از عرشه پرواز چیزی نبینید. به بیان ساده… مناظر شگفت انگیز است. دنیا از ارتفاع 36000 فوتی متفاوت به نظر می‌رسد. طلوع خورشید، غروب خورشید، کوه‌ها، دریاچه‌ها… شما آن را نام ببرید. همانطور که محیط‌های اداری پیش می‌روند، کابین خلبان هواپیما مناظری بی‌نظیر دارد؛ و برای این امتیاز به شما پول می‌دهند!

  1. سریع، سرگرم کننده و هیجان انگیز است

بیایید صادق باشیم. تعداد کمی از مشاغل قلب شما را به تپش می‌اندازند (به روشی خوب). هوانوردی یکی از آنهاست.

روشن کردن نیرو در ابتدای باند، ایجاد یک تیک آف نرم، مقابله با بادهای متقابل و ایجاد رویکردهای دشوار، همگی برای دوره هوانوردی مناسب هستند. از آنجایی که هواپیماهای جت با حدود 80 درصد سرعت صوت حرکت می‌کنند، تعداد کمی از مشاغل به شما اجازه می‌دهند تا به این سرعت و به طور منظم سفر کنید. پرواز با هواپیما برای امرار معاش راهی سرگرم کننده برای کسب درآمد است. در یک روز خوب، می‌خواهید خودتان را نیشگون بگیرید که یک شرکت واقعاً برای پرواز به شما پول می‌دهد!

  1. یادگیری بدون توقف

  2. 3 25 - آیا خلبان بودن شغل خوبی است؟ (پاسخ توسط یک خلبان حرفه‌ای)

آیا تا به حال احساس کرده‌اید که در بلاتکلیفی گیر کرده‌اید یا آرزو کرده‌اید که‌ای کاش می‌توانستید بیشتر پیشرفت کنید؟ اگر این به نظر شما می‌رسد، شغل هوانوردی ممکن است فقط یک بلیط باشد. خلبانی در این سیاره وجود ندارد که همه چیز را بداند. (در واقع، بهترین خلبانان به راحتی این واقعیت را تصدیق می‌کنند).

نقطه نظر ما؟ از اولین پرواز آموزشی خود، شغلی را آغاز خواهید کرد که در آن یادگیری هرگز متوقف نمی‌شود. رتبه‌بندی‌های متعددی از خلبانان برای کسب، انواع مختلف هواپیما و رشته‌های مختلف پرواز وجود دارد. حتی اگر فقط با یک نوع هواپیما پرواز می‌کنید، هنوز مقدار زیادی اطلاعات برای یادگیری وجود دارد. این کتابچه راهنمای عملیات خدمه پرواز ایرباس را بررسی کنید. هر خلبان ایرباسی که ملاقات می‌کنید آن را از روی جلد به جلد خوانده و یاد گرفته است (و روی آن نیز آزمایش شده است!)

هنگام پرواز چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد. همه چیز مربوط به دست زدن به “چوب و سکان” نیست. یک عنصر تئوری بزرگ نیز وجود دارد! جدای از فعالیت‌های آکادمیک، زمانی که صحبت از خلبان شدن به میان می‌آید، همیشه یک «پله بعدی» در نردبان وجود خواهد داشت.

در یک شرکت واحد، راه‌های مختلفی وجود خواهد داشت که از طریق آنها می‌توانید از شغل اصلی خود «شاخه» بگیرید. نمونه‌هایی از چند نقش مختلف در اصطلاح فراگیر «خلبان» وجود دارد؟ در اینجا لیست سریعی از نقش‌های درون نقش به عنوان خلبان آمده است: –

  1. مربیان پرواز
  2. کاپیتان‌های آموزشی
  3. مربیان شبیه ساز
  4. مدرسان مدیریت منابع خدمه
  5. تحلیلگران نظارت بر داده‌های پرواز
  6. خلبانان آزمایشی
  7. مربیان مدرسه زمینی
  8. سمت‌های مدیریت خلبان
  9. و خیلی موارد بیشتر…

تنوع دائمی

خسته کننده؟ به ندرت.

به عنوان خلبان، می‌توانیم به شما بگوییم که هیچ وقت دو روز دقیقاً یکسان نیست. ممکن است به مقصدی جدید یا با یک نوع هواپیمای جدید پرواز کنید. همکاران شما هر روز متفاوت خواهند بود. آب و هوا ممکن است تغییر کند. ممکن است مجبور شوید یک مشکل فنی را حل کنید.

نقطه نظر ما؟ حرفه خلبانی واقعاً متفاوت است. هر روز مجموعه‌ای از ویژگی‌های خاص خود را به همراه دارد. همیشه آرامش بخش نیست، اما قطعاً جالب است.

  1. شما رئیس خود هستید

زمانی که فرمانده هواپیما از آسمان بلند می‌شود، ارباب سرنوشت خود است. طبق 14 CFR، خلبان در فرماندهی (که شما هستید) مستقیماً مسئول و مرجع نهایی در مورد عملکرد هواپیما است.

نسخه ساده؟ در اصل، شما هنگام نشستن در آن هواپیما به عنوان خلبان، شات ها را صدا می‌زنید! این اصل اساسی در قوانین هوایی سازمان‌های بین المللی هواپیمایی کشوری نیز آمده است. ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما وقتی در آنجا هستید، هیچ ایمیل، تماس تلفنی یا «اداره» عمومی وجود ندارد. به عنوان یک قاعده کلی، خلبانان برای انجام وظیفه به تنهایی رها می‌شوند.

  1. کار شما جلوی در هواپیما متوقف می‌شود

در زمان‌های اخیر، بسیاری مشاهده کرده‌اند که «کار از خانه» آن چیزی نیست که فکر می‌کردند. در واقع، با بسیاری از مشاغل «عادی»، همراه با پیشرفت‌های فناوری ارتباطات، سرازیر شدن کار در خانه می‌تواند یک مشکل واقعی باشد.

آیا خبر خوب می‌خواهید؟ اگر به عنوان خلبان کار می‌کنید، با این مشکل مواجه نخواهید شد. بیشتر خلبانان موافقت خواهند کرد که به محض بستن در هواپیما و رفتن به آن روز، دیگر به کار فکر نمی‌کنند. وظیفه شما پرواز با هواپیما است. خوشبختانه، آن هواپیما باید در فرودگاه بماند. اگر از فکر “خاموش کردن” پس از پایان روز کاری خود لذت می‌برید، حرفه خلبانی حرکت بسیار خوبی است.

  1. شغل در هوانوردی یک مسئولیت بزرگ و بسیار ارزشمند است

هوانوردی اگر می‌خواهید شغلی داشته باشید که در آن واقعاً تفاوت ایجاد کنید! چگونه؟ حقیقت این است که خلبان بودن یک شغل بسیار مسئولیت پذیر است. مواقعی وجود دارد که به معنای واقعی کلمه همه به حرفه‌ای بودن شما وابسته هستند. آیا می‌خواهید بدانید که خلبان در فرماندهی دقیقاً چه مسئولیتی دارد؟

این یک پاسخ کوتاه است همه چیز. به معنای واقعی کلمه. شما مسئول ایمنی، مدیریت پرواز، مراقبت از خدمه، مراقبت از مسافران و اطمینان از اجرای روان پرواز خواهید بود. در برخی روزها، این می‌تواند آسان باشد. در روزهای دیگر، بسیار چالش برانگیزتر است. با این حال، وقتی از A به B با خیال راحت رسیدید، احساس غرور و موفقیت واقعی به شما دست می‌دهد!

  1. شما یک یونیفرم زیبا دریافت می‌کنید

بسته به مسیر شغلی انتخابی شما، یک لباس فرم به شما ارائه می‌شود که… چگونه آن را قرار دهیم؟ به نوعی جالب است. یونیفرم خلبانان، با وینگ و سردوش راه راه، شما را به راحتی به عنوان یک حرفه‌ای قابل شناسایی می‌کند و مردم متوجه آن می‌شوند. فرض کنید شما از آن دسته افرادی هستید که از بودن در مرکز توجه لذت می‌برد. در این صورت، لباس خلبانی مطمئناً چشم نواز است. از نقطه نظر عملی، لازم نیست از خواب بیدار شوید و تصمیم بگیرید که چه چیزی را برای روز بپوشید و بهترین لباس را؟ شرکت شما هزینه آن را پرداخت می‌کند!

حالا، Ray-ban Aviators خود را کجا قرار دادیم؟

  1. این یک کار جالب است

گفتن “من یک خلبان هستم” چه احساسی دارد؟ در یک کلمه… عالی.

خلبان بودن شغل جالب و بسیار جالبی است. اطرافیانتان دائماً درباره تجربیات پروازتان از شما سؤال می‌پرسند. همه می‌خواهند بدانند که کار به عنوان خلبان چگونه است. اگر می‌خواهید مانند یک سلبریتی کوچک احساس کنید، حرفه‌ای در هوانوردی مطمئناً به شما احساس “خاص” می‌دهد.

تعداد دفعاتی که از ما پرسیده شده است فرود هواپیما چگونه است (و همچنین موارد مورد علاقه معمولی مانند “آیا آنها امروزه خودشان پرواز می‌کنند”) شمارش را از دست داده‌ایم.

معایب خلبان بودن چیست؟ 10 نقطه ضعف

بنابراین، شما با ایده یک شغل در آسمان فروخته شده‌اید؟ فقط یک دقیقه صبر کنید. در حالی که خلبان بودن می‌تواند عالی باشد، اما نکات منفی هم دارد. همانطور که در ابتدا گفتیم، چیزی به نام شغل “عالی” وجود ندارد. هوانوردی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در اینجا لیستی از چیزهایی وجود دارد که باعث می‌شود شغل خلبانی چندان عالی نباشد….

  1. آموزش پرواز می‌تواند گران باشد

آموزش پرواز می‌تواند هزینه قابل توجهی داشته باشد. بیشتر خلبانانی که با آنها صحبت می‌کنید، چند سال اول کار خود را صرف پرداخت هزینه آموزش پرواز خود کرده‌اند.

چرا اینقدر گران است؟ خوب، تجربه پرواز با استفاده از ساعت درجه بندی می‌شود؛ و مگر اینکه خیلی خوش شانس باشید، باید خودتان هزینه آن ساعت‌ها را بپردازید. آیا راه‌هایی برای ارزان‌تر کردن آن وجود دارد؟

بله کاملاً. در حالی که ما نمی‌توانیم در مورد هزینه‌های استخدام هواپیما کار زیادی انجام دهیم، شما می‌توانید از راه‌های دیگر پس انداز کنید. مدرسه زمینی گران قیمت؟ فراموشش کن. چرا در عوض دوره‌های آنلاین پرواز خوب را بررسی نمی‌کنید. برخی از آنها حتی رایگان هستند.

  1. آموزش پرواز می‌تواند سخت باشد

ما حقیقت را به شما خواهیم گفت. آموزش پرواز همیشه آسان نیست. در واقع، می‌تواند کاملاً چالش برانگیز باشد.

این که چقدر سخت است می‌تواند به فرد بستگی داشته باشد، اما هر خلبانی که ملاقات می‌کنید «منطقه ضعیفی» خواهد داشت که برای توسعه آن باید سخت تلاش کند. ممکن است برای برخی، جابجایی هواپیما یک مشکل باشد. برای دیگران (که ما خواهیم بود)، طرف نظری احساس می‌کرد که به زبان دیگری نوشته شده است.

خبر خوب؟ برای هر مشکلی راه حل‌هایی وجود دارد و شما می‌توانید عملاً مطمئن باشید که اولین کسی نیستید که آن را چالش برانگیز می‌بینید. اگرچه ممکن است سخت باشد، اما با دستورالعمل صحیح می‌تواند بسیار ساده‌تر شود. در اینجا یک منبع درخشان وجود دارد که در آن ما کارها را بسیار ساده‌تر می‌کنیم.

  1. این یک مسئولیت بزرگ است

صبر کنید، فقط گفتیم مسئولیت چیز خوبی است؟ بله این درست است، اما برای همه نیست.

همانطور که قبلاً گفتیم، به عنوان یک خلبان در فرماندهی، شما تقریباً مسئول تمام اتفاقاتی هستید که برای هواپیمای شما می افتد. برای برخی، این فشار بسیار زیاد است و می‌تواند منجر به احساس استرس و اضطراب شود. پرواز با هواپیما کار بزرگی است. اغلب، فقط خودتان نیستید که باید به آن فکر کنید. اگر شما فردی هستید که از مسئولیت پذیری می‌کنید، پس همه چیز خوب است. اگر ترجیح می‌دهید به دیگران اجازه دهید کارهای سنگین را انجام دهند، در نظر گرفتن اینکه آیا خلبانی شغل خوبی است یا خیر، مفید خواهد بود.

  1. حقیقت؟ این می‌تواند خسته کننده باشد

ما قصد داریم شما را در مورد یک راز کوچک آگاه کنیم. در حال حاضر و دوباره، حرفه به عنوان یک خلبان می‌تواند کمی خسته کننده باشد.

تصور کنید که به مدت 12 ساعت در یک جعبه مربع 8 فوتی با فردی که از نوع قوی و ساکت است، بنشینید. گفتگو نیست؟ اوه، فقط 10 ساعت دیگر باقی مانده است…جدی

به عنوان خلبانان حرفه‌ای، می‌توانیم به شما بگوییم که این ممکن است و اتفاق می افتد! و ما را با خدمه کابین بداخلاق و روزهای ناخوشایند در لایه‌ای از ابر زیاد شروع نکنید. در مشاغل دیگر، می‌توانید پیاده روی کنید، به میز دیگری بروید یا خود را مشغول کارهای دیگر کنید. در کابین خلبان، این اتفاق نمی‌افتد! شما حتی نمی‌توانید یک کتاب بخوانید! در حالی که پرواز به طور کلی متنوع و هیجان انگیز است، لحظات آرام شما را وادار می‌کند که لحظه شماری کنید.

ببینید، همه چیز ” پر زرق و برق ” نیست!

  1. ممکن است زیاد از خانه دور باشید

هیچ چیز بهتر از این نیست که از یک روز سخت در محل کار به خانه برگردید و در رختخواب خود فرو بروید. اگر این یک امکان نبود چه احساسی داشتید؟

در حالی که برخی از شرکت‌های ممتاز ممکن است خلبانان خود را در بهترین هتل‌ها قرار دهند، ممکن است متوجه شوید که برای روزها در مکان‌های کمتر از یک چمدان سالم زندگی می‌کنید؛ و نکته دیگری هم هست که باید در نظر گرفت… صرف نظر از استاندارد محل اقامت، به عنوان یک خلبان، باید بپذیرید که گاهی اوقات، هر چقدر که بخواهید در خانه باشید، به سادگی نخواهید بود. برای برخی، “زندگی در جاده” می‌تواند سرگرم کننده و ماجراجویی باشد. برای «پرندگان خانگی»، پرواز به عنوان شغل می‌تواند چالش برانگیز باشد.

  1. روابط و زندگی خانوادگی به عنوان یک خلبان

در حالی که خلبانی یک شغل سرگرم کننده است، اما می‌تواند از نظر احساسی نیز خسته کننده باشد. دور بودن از خانه می‌تواند آزمایشی بر روی روابط شخصی شما باشد. در واقع، شغل هوانوردی با نرخ طلاق بسیار بالایی همراه است.

اگر اولین روز فرزندتان در مدرسه، بازی جشن تولد یا سالگردها اولویت اصلی شماست، ممکن است بخواهید همین الان نگاهتان را به دور بیندازید. حقیقت این است که به عنوان یک خلبان، به احتمال زیاد باعث اختلال در زندگی خانوادگی «عادی» شما خواهد شد. همین امر را می‌توان در مورد دوستی‌های شخصی شما، به‌ویژه با افرادی که به طور منظم 9 تا 5 کار می‌کنند، گفت. به عنوان یک خلبان، شما تابع هوی و هوس و قوانین فهرست خود هستید. اگر می‌گوید که در تعطیلات، آخر هفته یا در طول یک بازی بزرگ کار می‌کنید، این همان کاری است که انجام خواهید داد. کار کردن در حالی که بقیه خاموش هستند!

  1. خلبان بودن می‌تواند تنها باشد

سفر به عنوان خلبان اغلب می‌تواند سرگرم کننده، جالب و هیجان انگیز باشد؛ اما… خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که شما یک موجود ناشناس خواهید بود که بیرون از یک چمدان زندگی می‌کند. حقیقت این است که این می‌تواند یک وجود تنها باشد. زندگی در داخل و خارج از اتاق‌های هتل می‌تواند باعث ایجاد حس بی‌تفاوتی و دلتنگی برای بسیاری شود.

  1. خستگی و فرسودگی

کار نکردن 9 تا 5 چیز خوبی است. آیا مطمئن هستید؟ به عنوان یک قانون کلی، به عنوان یک خلبان حرفه‌ای، یا خیلی زود بیدار می‌شوید یا خیلی دیر به رختخواب می‌روید. به عنوان یک بار، این خیلی بد نیست… انجام آن 5 بار در هفته به زودی تأثیر خود را خواهد گذاشت.

وقتی این را با این واقعیت ترکیب کنید که پرواز با هواپیما از نظر ذهنی تخلیه می‌شود، دستور العمل عالی برای خستگی دریافت می‌کنید؛ و بگذارید به شما بگوییم … خستگی خطرناک است. به طوری که اداره هوانوردی فدرال برنامه‌هایی برای محافظت در برابر آن دارد. زمانی که مناطق مختلف زمانی و جت لگ را با هم ترکیب می‌کنید، می‌توان گفت که خلبان بودن می‌تواند کار خسته‌کننده‌ای باشد.

  1. بی ثباتی شغلی

یک ضرب المثل خنده دار وجود دارد که همیشه در هوانوردی می‌شنوید: –

تا زمانی که حداقل یک بار شغل خود را از دست ندهید، یک خلبان واقعی نیستید.

تقریباً از ابتدای پیدایش، هوانوردی یک صنعت بی ثبات بوده است. از یک الگوی قابل پیش بینی «رونق و رکود» پیروی می‌کند. خلبانان و متخصصان هوانوردی تمایل دارند وثیقه این کار باشند. هوانوردی اغلب از سیستمی به نام ” ارشدیت ” استفاده می‌کند، به این معنی که اگر شما آخرین نفر بودید، اولین نفری بودید که بیرون می‌رفتید!

در حالی که پرواز شغلی پردرآمد است، اما همیشه پایدارترین شغل نیست. این، همراه با هزینه آموزش پرواز، به این معنی است که شما به خوبی می‌توانید شغل خلبانی و در عین حال با یک بدهی هنگفتی به بار بیاورید.

  1. آزمایش‌ها و بررسی‌های مداوم

اگر از آزمون‌ها خوشتان نمی‌آید، باید به دقت در مورد شروع حرفه خلبانی فکر کنید. خلبانان حرفه‌ای به طور مداوم مورد آزمایش قرار می‌گیرند. هر خلبان باید تحت معاینات معمول پزشکی قرار گیرد، گاهی اوقات هر 6 ماه یکبار. اگر در هر مقطعی تشخیص داده شود که آنها از نظر پزشکی مناسب نیستند، مجوز آن‌ها می‌تواند به حالت تعلیق درآمده یا به طور کامل لغو شود. علاوه بر این، چندین بررسی دیگر نیز وجود دارد که خلبانان تجاری باید تحت آن قرار گیرند. آن‌ها می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  1. چک سالانه خط
  2. بررسی صلاحیت شبیه ساز دوسالانه
  3. آموزش مدیریت منابع خدمه
  4. کالاهای خطرناک و آموزش ایمنی
  5. آموزش امنیت هوانوردی
  6. آموزش فنی هواپیما

این چک‌های زیادی است که برای ادامه پرواز یک خلبان باید انجام شود.

سؤالات متداول شغل خلبانی

با این حال، نمی‌دانید که آیا خلبانی شغل خوبی است؟ این یک گام بزرگ است و سؤالات زیادی وجود دارد. در اینجا برخی از مواردی است که اغلب خلبانان بالقوه از ما می‌پرسند.

آیا خلبانان تقاضای بالایی دارند؟

در حالی که هوانوردی می‌تواند چرخه‌های رونق و رکود را دنبال کند، چشم انداز خلبانان به طور قابل توجهی خوب است. با توجه به اداره آمار کار ایالات متحده، چشم انداز شغلی آزمایشی در دهه آینده 6٪ افزایش می‌یابد که شبیه به سایر مشاغل “عادی” است.

خلبان چه مدت از خانه دور می‌ماند؟

مدت زمانی که خلبان از خانه دور می‌ماند بستگی به نوع پرواز آنها و شرکت هواپیمایی دارد. پروازهای طولانی مدت می‌تواند خلبانان را هر بار تا یک هفته دور ببیند. حامل‌های داخلی معمولاً دارای الگوهای فهرستی هستند که بین 1 تا 3 روز توقف‌های شبانه ایجاد می‌کنند.

آیا خلبان بودن خسته کننده می‌شود؟

مانند هر شغل دیگری، موفقیت شما به عنوان یک خلبان بسیار به انگیزه شما بستگی دارد. بسیاری از خلبانان به مناطق دیگر در صنعت منشعب می‌شوند و در عین حال فهرست خود را نیز پرواز می‌دهند. ممکن است روزانه با دوره‌های کوتاهی از کسالت مواجه شوید، اما به طور کلی، همیشه کاری برای انجام دادن وجود دارد.

آیا خلبان بودن ایمن است؟

به گفته شورای ملی ایمنی، خطر آسیب دیدگی در یک سانحه هواپیما برای محاسبه بسیار ناچیز است. در حالی که خلبانان بیشتر از بسیاری از آنها پرواز می‌کنند، ممکن است شانس کمی افزایش یابد. با این حال، این هنوز هم جزئی است.

هوانوردی یک حرفه ایمن است که خطر بیشتری نسبت به کسانی که در اشکال دیگر حمل و نقل کار می‌کنند ندارد. در واقع، برخی ممکن است بگویند به دلیل سطح بالای مقررات و نظارت، ذاتاً ایمن‌تر از سایر اشکال حمل و نقل است.

آیا خلبان شدن، ارزش اش را دارد؟

در حالی که مواردی وجود دارد که ارزش بررسی دارند، اما در خلبان شدن، مزایا بیش از معایب وجود دارد. شما می‌توانید در یک شغل هیجان انگیز و متنوع کار کنید، برای این امتیاز دستمزد دریافت می‌کنید و همیشه فرصت‌هایی برای تنوع بیشتر وجود دارد. اوه و یک منظره عالی وجود دارد!

چه چیزی را دوست نداشته باشیم؟

آیا خلبان بودن شغل خوبی است؟ افکار نهایی

آیا خلبانی شغل خوبی است؟ کاملاً! شما می‌توانید با هزینه بسیار کمتری بسیار سخت‌تر کار کنید. این یک شغل جالب است که به شما امکان می‌دهد بروید و دنیا را ببینید، فرهنگ‌های جدید را تجربه کنید و با افراد مختلف ملاقات کنید و به طور کلی بسیار هیجان انگیز است. نکات منفی وجود دارد و این به هر فردی بستگی دارد که تصمیم بگیرد آیا این “معایب” چیزی است که می‌تواند با آن زندگی کند.

سفر شما با اولین قدم شروع می‌شود. چرا امروز تصمیم خودت را نمی‌گیری؟

منبع

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *