مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

آیا برنامه‌های آموزش پرواز تسریع شده جواب می‌دهد؟

در این مقاله، من قصد دارم به یک سؤال که اغلب می‌شنویم پاسخ دهم، آیا برنامه‌های آموزشی پرواز تسریع شده کار می‌کنند.

آموزش پرواز تسریع شده یک گزینه محبوب برای دانشجویانی است که به دنبال ورود به حرفه هوانوردی هستند. این نوع آموزش به این معنی است که زمان و هزینه زیادی را برای پرواز خود اختصاص دهید – اما همچنین به معنای به دست آوردن وینگ های خود در سریع‌ترین زمان ممکن است.

آیا این برنامه‌ها ارزشش را دارند؟ در اینجا برخی از مزایا و معایب برنامه‌های تسریع شده، همراه با نکاتی برای موفقیت در صورت تصمیم به شروع در اینجا آورده شده است.

برنامه آموزش پرواز تسریع شده چیست؟

آموزش پرواز تسریع شده را به عنوان کمپ خلبانی در نظر بگیرید. همه چیز به حالت تعلیق در می‌آید و شما تا زمانی که طول بکشد در هوانوردی زندگی می‌کنید، می‌خورید و نفس می‌کشید.

این برعکس کاری است که اکثر مردم هنگام بیرون رفتن برای گرفتن گواهینامه خلبانی خود انجام می‌دهند. راه متداول‌تر این است که وقت بگذارید و چند بار در هفته شرکت کنید.

تفاوت بین آموزش پرواز تسریع شده و آموزش پرواز منظم

معمولاً سه بار در هفته یک درس پرواز دو ساعته رزرو می‌کنید، یا اگر وقت کافی داشته باشید، شاید چهار ساعت را رزرو کنید. البته، شما همچنان باید در بین پروازها مطالعه کنید، اما برای کار، مدرسه و تعهدات خانوادگی نیز زمان خواهید داشت.

شاید بهترین راه برای توصیف تفاوت بین این دو پارادایم این باشد که به این فکر کنید که برای تسریع آموزش پرواز خود باید از چه چیزی صرف نظر کنید. در مثال بالا، شما در حال کار یا مدرسه بودید و در کنار آن درس هم می‌خواندید.

1 4 - آیا برنامه‌های آموزش پرواز تسریع شده جواب می‌دهد؟

یک برنامه تمرینی تسریع شده برعکس است.

برنامه‌های آموزشی تسریع شده تعهدات تمام وقت هستند. آن‌ها نیاز به توجه کامل شما دارند، از صبح تا عصر پنج یا شش روز در هفته.

این سبک آموزش در هوانوردی غیرمعمول نیست – به این ترتیب خطوط هوایی خلبانان جدید را آموزش می‌دهند و حرفه‌ای‌ها رتبه‌بندی‌های نوع را تکمیل می‌کنند. زمان شبیه‌ساز گران است و زمان‌بندی آن سخت است و به نفع شرکت است که خلبانان را در سریع‌ترین زمان ممکن به پرواز درآورد.

تعهدات زمانی خاص و مدت زمانی که باید به برنامه اختصاص دهید به عوامل مختلفی بستگی دارد.

برای یک، این بستگی به نوع آموزشی دارد که قصد انجام آن را دارید. برای کسانی که قبلاً خلبان هستند، برنامه‌های تسریع شده برای افزودن رتبه ده‌ها سال است که وجود داشته است. با آمادگی مناسب، می‌توانید کارهای زیادی را در طی چند روز انجام دهید.

مزایای برنامه‌های پرواز تسریع شده

از نقطه نظر آموزشی، غوطه وری کامل یک مدل آموزشی بسیار خوب است.

در مورد آن فکر کنید – چه کسی یک زبان خارجی را بهتر و سریعتر یاد می‌گیرد؟ دانش آموزی که هر هفته یک کلاس زبان فرانسه می‌گذراند یا دانش آموزی که برای چند ماه به فرانسه می‌رود؟

باور کنید یا نه؛ میزان موفقیت دانش آموزان با آموزش پرواز تسریع‌شده بسیار بالاست. در حالی که این ممکن است خلاف شهود به نظر برسد، این واقعیت از تعهدی ناشی می‌شود که باید برای شروع آن داشته باشید.

با به تعویق انداختن هر چیز دیگری، اطمینان حاصل می‌کنید که چیزهای دیگر ظاهر نمی‌شوند و حداقل حواس پرتی را در طول تمرین خود خواهید داشت.

حتی در برنامه‌های تسریع‌شده، دانش‌آموزان بین درس‌ها زمان دارند تا دانش جدید خود را جذب کنند.

با این حال، در آموزش پرواز معمولی، دانش‌آموزان معمولاً چند لحظه فرصت دارند تا آنچه را که دفعه قبل رخ داده است، مرور و خلاصه کنند. وقتی درس‌های شما خیلی نزدیک به هم چیده می‌شوند، این زمان تکمیلی ضروری نیست و این به شما امکان می‌دهد حتی سریع‌تر به جلو بروید.

در نهایت، آموزش پرواز تسریع‌شده اغلب تفاوت زیادی در نحوه برنامه ریزی درس‌های پرواز شما ایجاد می‌کند. البته، هر برنامه متفاوت است، اما ممکن است هر روز صبح مقدماتی وجود داشته باشد و بعد از ظهر پروازهای طولانی‌تر یا بلوک‌های شبیه‌ساز انجام شود.

بلوک‌های برنامه طولانی‌تر به دلایل زیادی خوب هستند. برای یک چیز، این به معنای زمان تمرین بیشتر و پیش از پرواز، تاکسی و دویدن کمتر است. آن موارد ضروری برای هر پرواز هنوز انجام می‌شود و هنوز هم یاد می‌شود – اما آنها درصد کمتری از کل زمان تمرین شما را می‌خورند.

2 14 - آیا برنامه‌های آموزش پرواز تسریع شده جواب می‌دهد؟

معایب برنامه‌های پروازی تسریع شده

برای تمام مزیت‌های انجام آموزش تسریع‌شده، باید برخی از معایب را در نظر گرفت. مطمئناً این نوع آموزش برای همه بهینه نیست.

اگر قبلاً هرگز آن را تجربه نکرده‌اید، تمرین تسریع شده به “نوشیدن از شیلنگ آتش نشانی” تشبیه می‌شود. اطلاعات زیادی به شما داده می‌شود و زمان بسیار کمی برای مطالعه و جذب همه آنها خواهید داشت.

بنابراین، مطالعه از قبل بسیار مهم است.

تعهد زمانی و چارچوب زمانی نیز مواردی هستند که باید در نظر گرفته شوند.

همه نمی‌توانند چند ماه یا یک سال را برای تکمیل کل برنامه رها کنند. وقتی به این سرعت تمرین را پشت سر می‌گذارید، پول را نیز خیلی سریع خرج می‌کنید. بیشتر برنامه‌های پروازی تسریع‌شده دقیقاً به همین دلیل از شما می‌خواهند که پیش پرداخت بپردازید – پرداخت هر روز بسیار خسته‌کننده است.

یکی از نگرانی‌های یادگیری سریع یک مهارت، حفظ و نگهداری است. اغلب وقتی چیزی جدید یاد می‌گیریم، تکرار آن مهارت و استفاده از آن است که آن را در حافظه بلندمدت ما تثبیت می‌کند. وقتی چیزی را سریع یاد می‌گیرید، همیشه این شانس وجود دارد که بتوانید به همان سرعت آن را فراموش کنید.

3 14 - آیا برنامه‌های آموزش پرواز تسریع شده جواب می‌دهد؟

این یکی از دلایلی است که چرا این نوع آموزش خلبانی بهترین گزینه برای همه نیست.

در حالت ایده‌آل، کسانی که می‌خواهند هوانوردان حرفه‌ای باشند تا از دانش جدید خود هر روز برای بقیه شغل خود استفاده کنند، بهترین کاندیدها برای این نوع برنامه‌ها هستند.

در نهایت، در طول برنامه‌های طولانی، ممکن است مشکل فرسودگی وجود داشته باشد. فشار بیش از حد به خود برای مدت طولانی می‌تواند تأثیر منفی بر یادگیری شما داشته باشد. همه دانشجویان پرواز برای سلامتی خود و به نفع آموزش خود باید زمانی را برای استراحت و استراحت اختصاص دهند.

نکاتی برای موفقیت در برنامه‌های آموزشی تسریع شده

اگر یک دستور برای موفقیت در یک مدرسه پرواز سریع وجود داشته باشد، این است که تا آنجا که ممکن است خودتان و از قبل انجام دهید.

برنامه‌های آموزشی تسریع شده تقریباً همیشه از شما می‌خواهند که قبل از اینکه بخش پروازی باشید، امتحان کتبی خود (امتحان دانش به زبان FAA) را پشت سر بگذارید.

چرا؟

زیرا امتحان دانش نیاز به تمرین و مطالعه مضاعف دارد که در ترکیب با دروس عملی مانع ایجاد می‌شود. با حذف آن در اوایل آموزش، منابع ذهنی و زمانی شما برای یادگیری چیزهای دیگر آزاد می‌شود.

هرچه بتوانید به یک تجربه همه جانبه هوانوردی در همه زمان‌ها نزدیک‌تر شوید، بهتر است.

مدارسی که برنامه ارائه می‌دهند، جامعه فوق العاده ای از دانش آموزان دارند که گرد هم آمده‌اند تا مهارت‌های خود را بیاموزند. همه آن همفکران رفقای بزرگ و شرکای تحصیلی هستند؛ بنابراین وقتی کلاس به تعویق افتاده است وثیقه نگیرید – دور و بر خود بمانید و تبدیل به یک “آدم فرودگاه” شوید. شگفت‌انگیز است که چه چیزی یاد خواهید گرفت و چه فرصت‌هایی ممکن است برای شما باز شود.

در نهایت سعی کنید زیاد به خودتان فشار نیاورید و انعطاف پذیر باشید.

4 14 - آیا برنامه‌های آموزش پرواز تسریع شده جواب می‌دهد؟

به یاد داشته باشید که هرکسی به گونه‌ای متفاوت یاد می‌گیرد و این هرگز به اندازه زمانی که در مورد یک مهارت صحبت می‌کنید صادق نیست. اگر به یک پلاتو یادگیری رسیدید – کاری که همه در یک نقطه انجام خواهند داد – از آن مشقت نکشید. قب‌نشینی‌های جزئی بخشی عادی از فرآیند یادگیری برای هر دانش‌آموزی است، بنابراین صرفاً برای پایبندی به یک جدول زمانی دلخواه، در آن افراط نکنید.

آیا برنامه‌های تسریع شده پرواز ارزش آن را دارند؟

این سوالی است که فقط شما می‌توانید برای موقعیت خود پاسخ دهید. امیدواریم اکنون ایده‌ای داشته باشید که چنین برنامه‌ای چه نقشی را برعهده شما خواهد داشت. این یک تعهد بزرگ از منابع شما است.

اما در عوض، می‌توانید رتبه پرواز را در چند هفته به جای چند سال تکمیل کنید. این کارآمد است و در زمان شما صرفه جویی می‌کند – واقعیتی که هزاران دلار در آموزش پرواز صرفه جویی می‌کند.

مانند همه آموزش‌ها، موفقیت شما و ارزشی که از آموزش کسب می‌کنید به مدرسه‌ای که انتخاب می‌کنید و مربی‌ای که با آن کار می‌کنید بستگی دارد. پیدا کردن مدرسه مناسب فقط مربوط به سوابق آموزشی یا برنامه آنها نیست – بلکه یک فرهنگ مناسب است.

شما باید مکانی را پیدا کنید که در آن راحت و آماده یادگیری باشید.

افکار نهایی

برای کسانی که به دنبال شغل هوانوردی هستند، برنامه‌های آموزشی تسریع شده راهی عالی برای دریافت مجوزهای خود در سریع‌ترین زمان ممکن است.

اگر آموزش خود را بلافاصله از مدرسه شروع می‌کنید، زمان بین مدرسه و اولین شغل پولی شما را به حداقل می‌رساند. از سوی دیگر، اگر می‌خواهید رتبه‌بندی کنید یا به یک تخصص مانند CFI خود برسید، نمی‌توانید تمرینات تسریع‌شده را شکست دهید.

منبع

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *