مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

محدودیت سنی در خطوط هوایی | آموزشگاه پارسیس

آیا برای خلبان شدن در خطوط هوایی خیلی مسن هستید؟

تقریباً 30 درصد از کارمندان حتی پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه و یافتن کار، به طور کامل رشته خود را تغییر داده‌اند. 30 درصد دیگر در سال گذشته تغییراتی را در نظر گرفته‌اند اما این کار را نکرده‌اند.

با توجه به اینکه بسیاری از کارمندان به تغییر شغل خود فکر می‌کنند، جای تعجب نیست که بسیاری از مردان و زنان مسن به خلبان شدن علاقه مند شوند.

بنابراین ممکن است از خود بپرسید: “آیا من برای خلبان شدن خیلی پیر هستم؟”

جواب؟ این در درجه اول به سن شما و نوع خلبانی که می‌خواهید تبدیل شوید بستگی دارد.

واقع بین باشید

اولین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که همه خلبانان خطوط هوایی طبق قانون باید در سن 65 سالگی بازنشسته شوند. قانون به شما اجازه نمی‌دهد که به عنوان خلبان خطوط هوایی به پرواز ادامه دهید. این قانون ممکن است با پیشرفت‌های پزشکی تغییر کند، اما هر تغییری احتمالاً در آینده دور خواهد بود.

ثانیاً، باید به خاطر داشته باشید که پیشرفت در صنعت هوانوردی کاملاً مبتنی بر تجربه قبلی است؛ به عبارت دیگر، حتی اگر خلبان بهتری نسبت به کسانی باشید که تجربه بیشتری دارند، نمی‌توانید از خط بپرید. سابقه کار در یک شرکت و تجربه قبلی تنها راه پیشرفت در صنعت هوانوردی است.

علاوه بر این، صنعت هوانوردی رقابتی است و حقوق اولیه بالا نیست. شما احتمالاً سال‌ها با دستمزد پایین کار خواهید کرد قبل از اینکه به موقعیتی با پاداش بیشتر پیشرفت کنید. پس از پایان آموزش، ممکن است در ابتدا شغلی پیدا نکنید، بنابراین آماده باشید که در صورت نیاز به شغل دیگری بازگردید.

هزینه

پرواز گران است و تبدیل شدن به یک خلبان حرفه‌ای بسیار گران است. پرداخت بدهی دانشجویی برای تأمین مالی آموزش ممکن است گزینه عاقلانه‌ای نباشد. اگر بودجه در دسترس دارید، مطمئن شوید که پس از تکمیل آموزش، می‌توانید در انتهای نردبان هوانوردی زنده بمانید. همچنین به یاد داشته باشید که آموزش شما احتمالاً حدود دو یا سه سال طول می‌کشد و در این مدت نمی‌توانید درآمدی از پرواز دریافت کنید.

واقعیت خلبان بودن در خطوط هوایی

قبل از اینکه وارد یک خلبان حرفه‌ای شوید، در مورد سبک زندگی خلبانی خطوط هوایی تحقیق کنید. کار کردن در تعطیلات آخر هفته، تعطیلات، صبح زود و آخر شب ممکن است برای شما مناسب نباشد – به خصوص اگر به روزهای دوشنبه تا جمعه، 9 تا 5 شغل عادت دارید.

سبک زندگی معمولاً در رسانه‌ها پرطرفدار است، اما برای رسیدن به اوج تلاش و فداکاری زیادی همراه است. تحقیقات خود را انجام دهید و اگر می‌توانید خلبانی را پیدا کنید که در موقعیتی است که می‌خواهید باشید و آنها را برای قهوه بیرون ببرید؛ ممکن است متوجه شوید که صنعت هوانوردی برای شما مناسب نیست.

تبدیل شدن به یک خلبان خصوصی

2 30 - آیا برای خلبان شدن در خطوط هوایی خیلی مسن هستید؟

اگر می‌خواهید خلبان خصوصی شوید، می‌توانید هر چقدر که دوست دارید پیر شوید!

خلبان خصوصی بودن یک راه عالی برای ورود به هوانوردی بدون سرمایه گذاری قابل توجه آموزش تجاری و تغییر شغل است. الزامات پزشکی نیز در مقایسه با الزامات برای تبدیل شدن به یک خلبان تجاری یا هواپیمایی بسیار سخت‌تر است.

بزرگ‌ترین مشکل این است که باید هزینه زمانی را که پرواز می‌کنید در مقابل دریافت پول برای پرواز بپردازید. این بدان معناست که مگر اینکه مقدار زیادی پول نقد در اختیار داشته باشید، به احتمال زیاد مجبور خواهید بود با هواپیماهای کوچکتر مانند سسنا تک موتوره پرواز کنید. برای مثال، پرواز این هواپیماها بسیار مقرون به صرفه‌تر از جت‌های شرکتی است. برای اکثر مردم، تبدیل شدن به یک خلبان خصوصی راهی عالی برای رفع اشکال هوانوردی است.

خلبان شدن در خطوط هوایی

3 26 - آیا برای خلبان شدن در خطوط هوایی خیلی مسن هستید؟

اگر می‌خواهید از هوانوردی شغلی ایجاد کنید، باید سن خود را در نظر بگیرید. در زیر به تفکیک گروه سنی، مواردی را که می‌توانید در هوانوردی دنبال کنید، تقسیم کرده‌ایم.

سن زیر 35 سال

اگر زیر 35 سال سن دارید، احتمالاً می‌توانید به یک هوانورد حرفه‌ای تبدیل شوید و در طول عمر خود به سطح بالایی در این صنعت پیشرفت کنید. شما به احتمال زیاد هرگز ارشدترین خلبان در خطوط هوایی خود نخواهید شد، اما می‌توانید کاپیتان ارشد شوید.

بین 35 تا 40 سال

پس از 35 سالگی، احتمالاً هرگز به یکی از ارشدترین خلبانان یک شرکت هواپیمایی بزرگ تبدیل نخواهید شد، اما احتمالاً می‌توانید کاپیتان شوید یا به هر موقعیتی که می‌خواهید برسید.

بین 40 تا 45 سال

در این سن، می‌توانید افسر اول یک شرکت هواپیمایی بزرگ شوید، اما احتمالاً کاپیتانی نخواهید بود که در مسیرهای بین‌المللی مسافت طولانی پرواز کند. اگر تصمیم دارید در یک شرکت هواپیمایی منطقه‌ای بمانید، ممکن است بتوانید کاپیتان ارشد یا کاپیتان چک آن ایرلاین شوید.

شما باید درک کنید که اگر تمرینات خود را در این سن شروع کنید، نمی‌توانید به ارشدیتی که با حقوق عالی و برنامه انعطاف پذیر همراه است، برسید. در نظر بگیرید که آیا پرواز خصوصی ممکن است تصمیم مالی بلندمدتی بهتری باشد.

بین 50 تا 55 سال

بعد از 50 سالگی، نمی‌توانید در طول عمر خود برای یک شرکت هواپیمایی بزرگ پرواز کنید. ممکن است بتوانید در یک شرکت هواپیمایی منطقه‌ای کاپیتان شوید، اما احتمالاً نمی‌توانید کاپیتان ارشد شوید. در این مرحله، شما باید به شغل در هوانوردی به عنوان یک برنامه بازنشستگی نگاه کنید، نه یک شغل. اگر تصمیم دارید یک هوانورد حرفه‌ای شوید، مطمئن شوید که در موقعیت مالی قرار دارید تا این امکان را فراهم کنید.

سن بالای 55

شما احتمالاً بازنشسته شده‌اید یا در شغل دیگری به بازنشستگی نزدیک می‌شوید اما می‌خواهید هوانوردی را دنبال کنید. اگر اینطور است، در این مرحله باید به هوانوردی به عنوان یک سرگرمی نگاه کنید و من توصیه می‌کنم که یک برنامه بازنشستگی داشته باشید که به درآمد حاصل از حمل و نقل هوایی متکی نباشد.

اگر آموزش خود را در این سن شروع کنید، کاپیتان یک شرکت هواپیمایی منطقه‌ای نخواهید شد و حتی ممکن است افسر اول ارشد نشوید. احتمالاً در این سن برای یافتن شغل با مشکل مواجه خواهید شد، زیرا خطوط هوایی تمایلی به استخدام شما ندارند، زیرا می‌دانند که سال‌های زیادی برای پرواز قانونی برای آنها باقی نمانده است. شما می‌توانید پس از بازنشستگی از خطوط هوایی، آموزش پرواز را دنبال کنید، اما ممکن است به اندازه پرواز خطوط هوایی از آن لذت نبرید.

نتیجه گیری

برای تبدیل شدن به یک خلبان حرفه‌ای نیاز به پول، کار سخت و تلاش است. بسته به سن خود، ممکن است هرگز کاپیتان یک شرکت هواپیمایی بزرگ نشوید. در نظر بگیرید که آیا تغییر شغل گزینه مناسبی برای شما است یا خیر و در عوض خلبان خصوصی شدن را در نظر بگیرید (که در زمان و هزینه شما صرفه جویی می‌کند!).

منبع

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *