مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

آموزش پرواز | آموزشگاه هوانوردی پارسیس

آموزش پرواز در یک نگاه

چگونه حرفه خلبانی خود را شروع کنم؟

یکی از اولین و مهم‌ترین سؤالات یک خلبان مشتاق این است که “من می‌خواهم خلبان شوم … اما چگونه شروع کنم؟” نگران نباشید زیرا مطمئناً این یک فکر نادر نیست – همه ما کنجکاوی مشابهی داشتیم.

کلید دستیابی به وضوح و گام برداشتن در مسیر صحیح، ابتدا رفتن به یک منبع معتبر و دقیق از اطلاعات است که به راحتی در دسترس است، سپس از خود بپرسید که چه نوع حرفه خلبانی را می‌خواهید دنبال کنید و چه منابعی در دسترس دارید.

چه چیزی و چگونه نیاز دارم؟

اولاً، برای خلبان شدن به انگیزه و انگیزه نیاز دارید زیرا پیاده روی در پارک نیست. کار سخت و فداکاری زیادی لازم است، اما پاداش آن ارزشش را دارد. این مهم است که تصمیم بگیرید می‌خواهید چه نوع خلبانی شوید: تجاری؟ خصوصی؟ شرکت‌های بزرگ، دارای شخصیت حقوقی؟ نظامی؟ سپس شما را قادر می‌سازد تا یک مسیر مشخص را ایجاد کنید.

پس از این باید بودجه آموزشی خود را مشخص کنید، کجا می‌خواهید آموزش دهید و چقدر هزینه دارد، یک پزشکی معتبر کلاس 1 و چه بازه زمانی با آن کار می‌کنید. همه خلبانان تجاری نیاز به مجوز پزشکی کلاس 1 دارند که آنها را قادر می‌سازد وظایف خود را با خیال راحت انجام دهند. توصیه می‌شود این کار را قبل از سرمایه گذاری در آموزش انجام دهید تا مطمئن شوید که همه چیز از نظر سلامتی خوب است.

شما می‌توانید لیستی از AME ها (ممتحنین هواپزشکی) را بیابید که می‌توانند این کار را برای شما انجام دهند. برای اینکه فقط گواهینامه خلبانی خصوصی خود را دریافت کنید، فقط به یک کلاس 2 نیاز دارید، اما به خاطر داشته باشید که وقتی آموزش پیشرفته خود را برای پرواز تجاری شروع می‌کنید، باید به کلاس 1 ارتقا یابد. هنگامی که موارد فوق را تکمیل کردید، می‌توانید مدارسی را که می‌خواهید بروید و بازدید کنید، فهرست کنید.

مسیر آموزشی؟

3 مسیر آموزشی وجود دارد: مدولار، مجتمع و MPL (مجوز خلبانی چندگانه). دومی از طریق حمایت مالی شرکت هواپیمایی انجام می‌شود، جایی که شما طبق رویه‌های عملیاتی استاندارد خاص آنها آموزش خواهید دید.

آموزش مدولار دقیقاً همان چیزی است که می‌گوید، به این ترتیب که شما در ماژول‌ها یکی پس از دیگری تمرین می‌کنید. آموزش مدولار به دانش‌آموز اجازه می‌دهد تا در چارچوب زمانی خود تمرین کند و آنها را قادر می‌سازد تا در کنار مطالعه یا در بین ماژول‌ها کار کنند تا برای پیشرفت به مرحله بعدی پول پس انداز کنند.

این گزینه انعطاف پذیرتر است و به شما امکان می‌دهد آموزش را خودتان مدیریت کنید. این نوع آموزش معمولاً ارزان‌تر از یکپارچه یا MPL است و بنابراین برای کسانی که بودجه محدودتری دارند مناسب است.

آموزش یکپارچه در یک سازمان آموزش تأیید شده (ATO) انجام می‌شود و به صورت دوره‌ای تمام وقت و پشت سر هم انجام می‌شود که معمولاً بین 18 تا 24 ماه طول می‌کشد. این مسیر آموزشی معمولاً گران‌تر از مدولار است، اما می‌تواند به شما امکان دهد سریع‌تر مجوز خود را دریافت کنید و ATO برنامه آموزشی شما را مدیریت خواهد کرد.

ابزار راهنمای مسیر آموزشی ما در وب سایت ما به جزئیات بیشتری در مورد این موضوع می‌پردازد و به شما در تصمیم گیری صحیح کمک می‌کند.

پس از اینکه تصمیم گرفتید کدام مسیر را تعیین کردید، باید انتخاب کنید که می‌خواهید مجوز شما تحت کدام سازمان هواپیمایی کشوری باشد. قبل از برگزیت، بریتانیا زیر نظر EASA که آژانس ایمنی جمعی اروپایی است، قرار داشت. با این حال، از ژانویه 2021، CAA انگلستان EASA را ترک کرده است.

گزینه‌هایی برای آموزش تحت CAA انگلستان یا یکی از کشورهای عضو EASA وجود دارد. به خاطر داشته باشید که این امر بر مشاغلی که می‌توانید پس از فارغ التحصیلی برای آنها درخواست دهید تأثیر می‌گذارد تا زمانی که در آینده شناسایی متقابل مجوزها وارد عمل شود. برخی از مدارس گزینه آموزش برای دریافت هر دو مجوز را ارائه می‌دهند، با این حال این بدان معناست که شما باید دو برابر آزمون شرکت کنید.

مکان آموزش؟

جایی که می‌خواهید آموزش دهید یکی دیگر از جنبه‌های حیاتی شروع حرفه شما به عنوان یک خلبان است، زیرا تعیین می‌کند که کدام مدارس را می‌توانید لیست کوتاه کنید. ممکن است از نظر جایی که مایل به تمرین هستید انعطاف پذیر باشید یا ترجیح دهید نزدیکتر به خانه بمانید. ویژگی جستجوی نقشه شبکه آزمایشی ما به شما این امکان را می‌دهد که مدارس را بر اساس مکان انتخاب کنید و لیست کوتاه کنید.

بعد از آموزش چه می‌شود؟

گام بعدی پس از آموزش، جستجوی شغل، چه در یک شرکت هواپیمایی یا یک شرکت است. بیشتر خلبانان تجاری معمولاً برای یک شرکت هواپیمایی پرواز می‌کنند، اما بسیاری از آنها مسیر هوانوردی شرکتی را کاوش می‌کنند یا مربی پرواز می‌شوند.

آژانس‌های استخدام، مانند Pilot Base، یک پایگاه داده به‌روز از آخرین فرصت‌های شغلی خلبانی دارند که می‌توانید در آن جستجو کنید. همچنین می‌توانید از شرکت‌های آماده‌کننده مصاحبه و ارزیابی، مانند Airline Prep، استفاده کنید تا به شما کمک کند تا بهترین کار خود را در فرآیند مصاحبه انجام دهید.

امیدواریم که این مقاله خلاصه‌ای از نحوه شروع حرفه هیجان انگیز خود به عنوان خلبان را به شما ارائه کرده باشد.

منبع

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *