مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

درک کمبود خلبان :چشم‌انداز شغلی برای خلبانان

درک کمبود خلبان :چشم‌انداز شغلی برای خلبانان

کمبود خلبان در حال حاضر احتمالاً خبری درباره کمبود خلبان های فعلی را شنیده‌اید. و این یک واقعیت خوب شناخته شده در صنعت هوانوردی است – ما در وسط بزرگترین دوره کمبود خلبانان در تاریخ هستیم.

 بسیاری از خلبانان به سن تقاضای بازنشستگی اجباری ۶۵ سالگی می‌رسند، در حالی که در همین حال، شرکت‌های هواپیمایی در حال گسترش فعالیت‌های خود هستند و نیاز به خلبانان بیشتری دارند. در عین حال، تعداد خلبانانی که از مدارس پرواز فارغ التحصیل می‌شوند و وارد بازار کار می‌شوند، کافی نیست تا تقاضا را برآورده کند.

اینها واقعیت‌های اساسی هستند، اما بیایید به بررسی عمیق‌تر مسائلی که باعث کمبود خلبانان شده‌اند، بپردازیم. و صنعت چه کاری برای رفع کمبود خلبانان در آینده انجام می‌دهد.

آیا کمبود خلبانان خبر خوبی برای دانش‌آموزان پرواز امروز است؟

عوامل تأثیرگذار بر کمبود خلبانان

 بیشتر مطالعات سه عامل اصلی را که به کمبود خلبانان منجر شده‌اند، نقل می‌کنند:

  • بازنشستگی اجباری خلبانان
  • نرخ فارغ‌التحصیلی از مدارس پرواز
  • پیش‌بینی رشد بخش هوانوردی

سن بازنشستگی اجباری خلبانان

 یکی از عواملی که به کمبود خلبانان منجر شده، سن بازنشستگی اجباری است که توسط FAA تعیین شده است.

 این قانون برای اپراتورهای هوایی بخش ۱۲۱ FAR – که به عنوان شرکت‌های هواپیمایی شناخته می‌شوند – اعمال می‌شود. این شرکت‌ها از استخدام خلبانان بالای سن ۶۵ سال منع می‌کنند و این باعث می‌شود سن بازنشستگی اجباری شود.

11111 - درک کمبود خلبان :چشم‌انداز شغلی برای خلبانان

با وجود محدودیت سنی، نگه‌داشتن برخی خلبانان در زمان کمبود امکان‌پذیر نیست. تنها راه برای حفظ نیروی پروازی شرکت هواپیمایی، استخدام خلبانان جدید به تعداد خلبانان بازنشسته است.

این مشکل حتی بیشتر هم می‌شود زیرا بسیاری از خلبانان در اوج پاندمی COVID-19 بازنشستگی زودهنگام را انتخاب کردند. این مسئله باعث کاهش شدید نیروی کار شد و صنعت هوانوردی سریع‌تر از پیش‌بینی‌های اولیه بازگشت.

نرخ فارغ‌التحصیلی مدارس پرواز

در بیشتر قرن بیستم، خطوط هوایی به دلیل وجود تعداد زیادی از متقاضیان که در نیروهای مسلح پرواز آموخته بودند، مشکل کمبود خلبان نداشتند. اما امروزه نیروهای نظامی بیشتر بر روی اپراتورهای پهپاد تمرکز کرده و تعداد کمتری خلبان آموزش می‌دهند.

امروزه، بیشتر خلبانان هواپیمایی از مسیرهای غیرنظامی می‌آیند و هزینه‌های تحصیل خود را در مدارس پرواز پرداخت می‌کنند و خلبان تجاری می‌شوند.

بسیاری از آنها به عنوان مربی پرواز کار می‌کنند تا ساعات پرواز کافی برای دریافت گواهینامه ATP را کسب کنند و سپس برای شرکت‌های هواپیمایی درخواست می‌دهند.

هزینه بالای مدارس پرواز

هزینه بالای مدارس پرواز بسیاری از افراد را از ابتدا منصرف می‌کند. هزینه دریافت همه مدارک لازم به راحتی می‌تواند بین 90,000 تا 110,000 دلار باشد، که این هزینه در مقایسه با 25 سال پیش به دلیل افزایش هزینه‌های سوخت، هواپیما و بیمه، تقریباً دو برابر شده است.

چالش‌های سختی مدارس پرواز

چالش بعدی سختی مدارس پرواز است. بسیاری از دانشجویان ورودی فکر می‌کنند فقط باید یاد بگیرند که هواپیما را چگونه پرواز دهند. اما در واقعیت، مقدار زیادی آموزش تئوری از جمله فهم مقررات و البته یادگیری پرواز با هواپیما باید انجام شود،. برای برخی دانشجویان، مدرسه پرواز بسیار چالش‌برانگیزتر از آنچه انتظار داشتند می‌شود.

به همین دلیل، در Thrust Flight، ما از دانشجویان قبل از پیوستن به برنامه Zero Time to Airline  آزمون‌های ورودی میگیریم. هدف ما آماده کردن دانشجویان برای موفقیت و اطمینان از این است که کسانی که به برنامه پذیرفته می‌شوند، به احتمال زیاد آن را تکمیل می کنند.

2222222222 - درک کمبود خلبان :چشم‌انداز شغلی برای خلبانان

رشد پیش‌بینی‌شده در بخش هوانوردی

صنعت هواپیمایی بعد از پاندمی COVID-19 بسیار فراتر از انتظارات بیشتر تحلیلگران بازگشته است.

طبق پیش‌بینی بازار جهانی ایرباس، ترافیک مسافران در سراسر جهان طی 20 سال آینده هر ساله حدود چهار درصد افزایش خواهد یافت. این به معنای تقاضا برای حدود 40,000 هواپیمای جدید مسافربری و باری است.

طبق آمار اداره آمار کار ایالات متحده، تقاضا برای خلبانان هواپیمایی و تجاری نیز با نرخ حدود چهار درصد در سال در حال افزایش است.

آنها تخمین می‌زنند که سالانه حدود 16,800 فرصت شغلی برای خلبانان هواپیمایی وجود دارد و تنها در ایالات متحده تا سال 2032 به 5,400 خلبان بیشتر نیاز خواهد بود.

تحلیل بازار کمبود خلبان

مطالعات تحلیلگرانی مانند Oliver Wyman نشان داده‌اند که کمبود خلبان به ویژه برای آمریکای شمالی ،ممکن است حتی بدتر از چیزی باشد که بسیاری انتظار دارند.

طبق آمار آنها، تقاضا برای خلبانان در دهه آینده به طور قابل توجهی از عرضه پیشی خواهد گرفت. طبق برآوردهای آنها در سال 2022، بازار ایالات متحده احتمالاً تا سال 2030 با کمبود نزدیک به 30,000 خلبان مواجه خواهد شد.

شرکت‌های هواپیمایی منطقه‌ای احتمالاً بیشترین ضربه را خواهند خورد.

شرکت‌های هواپیمایی اصلی تقریباً همیشه خلبانان را از این حامل‌های کوچکتر جذب می‌کنند، بنابراین شرکت‌های منطقه‌ای مجبور می‌شوند برای یافتن نیروهای جدید دست و پا بزنند.

بیشتر خلبانان موقعیت در یک شرکت هواپیمایی منطقه‌ای را به عنوان یک پله به سمت شرکت‌های هواپیمایی اصلی می‌دانند، بنابراین اگر فرصت بهبود موقعیت شغلی فراهم شود، بسیار خوشحال خواهند شد که به سطح بالاتر بروند.

حفظ خلبانان برای شرکت‌های منطقه‌ای بسیار دشوار است، زیرا آنها باید به جریان پیوسته‌ای از خلبانانی که از مدارس پرواز فارغ‌التحصیل می‌شوند، تکیه کنند.

3 1 - درک کمبود خلبان :چشم‌انداز شغلی برای خلبانان

شرکت‌های هواپیمایی برای کمبود خلبان چه می‌کنند؟

صنعت هواپیمایی به خوبی از چالش‌هایی که در مواجهه با کمبود خلبان دارد، آگاه است. چندین قدم توسط شرکت‌های مختلف و صنعت به طور کلی برداشته شده است تا تعداد بیشتری خلبان روی صندلی پرواز قرار گیرند.

 یکی از جنبه‌های مثبت این است که شرکت‌های هواپیمایی بیشتر بر جذب و حفظ کارکنان تمرکز کرده‌اند. به گفته Oliver Wyman، حقوق کاپیتان‌های اصلی از سال 2020 تاکنون 46 درصد افزایش یافته و حقوق‌های منطقه‌ای 86 درصد افزایش یافته است.

 شرکت‌های هواپیمایی همچنین برنامه‌های مسیریابی را ایجاد کرده‌اند که خلبانان بالقوه را از طریق این فرایند هدایت می‌کنند.

 برخی از شرکت‌ها تا جایی پیش می‌روند که مصاحبه‌ها یا جایگاه‌های تضمینی را بر اساس عملکرد مدارس پرواز اعطا می‌کنند. اگرچه این برنامه‌ها روند را خیلی تغییر نمی‌دهند، اما فرصت‌های شبکه‌سازی و راهنمایی بی‌قیمتی فراهم می‌کنند و در عین حال مراحل لازمی را که باید طی کنید، روشن می‌کنند. این ارتباطات بین مدارس پرواز و شرکت‌های هواپیمایی تا همین چندی پیش وجود نداشت.

 بسیاری از این تلاش‌ها تا حد زیادی در کاهش فاصله بین عرضه و تقاضا برای خلبانان موفق بوده است.

 افزایش حقوق خلبانان شرکت‌های هواپیمایی به این معنی است که “ارزش پیشنهادی” رفتن به مدارس پرواز در حال بهبود است. نرخ فارغ‌التحصیلی مدارس پرواز با گسترش برنامه‌های مسیریابی و مسیر شغلی پایدارتر در حال افزایش است. با این حال، هنوز کمبود پیش‌بینی شده وجود دارد و شرکت‌های هواپیمایی همچنان نسبت به گذشته به خلبانان بیشتری نیاز دارند.

کمبود خلبان برای شما چه معنایی دارد؟

اگر در حال حاضر در مدرسه پرواز هستید، و اگر بخواهید خلبان هواپیمایی شوید، آینده برای شما روشن است.

 به جز شرایط اقتصادی غیرقابل پیش‌بینی، رشد صنعت و بازنشستگی برنامه‌ریزی‌شده خلبانان قدیمی به نفع شما کار می‌کنند. و به همان اندازه که شما می‌خواهید با شرکت‌های هواپیمایی کار کنید، شرکت‌های هواپیمایی نیز می‌خواهند با شما کار کنند.

 به برنامه‌های مسیریابی خلبانان نگاه کنید، مانند برنامه‌های Envoy Cadet یا Spirit Wings، که می‌توانند شما را با خلبانان و راهنمایان در صنعت امروز متصل کنند.

با تکمیل آموزش، ساختن ساعت‌های پرواز و ایجاد شبکه‌ای قوی از ارتباط ها در صنعت، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که شغلی با عنوان خلبان هواپیمایی در انتظار شما خواهد بود.

منبع

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *