مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

چرا وجود دیسپچرهای پرواز ضروری هستند

چرا وجود دیسپچرهای پرواز ضروری هستند

وجود دیسپچرهای پرواز برای صنعت هوانوردی بسیار مهم هستند. آن‌ها افرادی هستند که در پشت صحنه کار می‌کنند، پروازها را برنامه‌ریزی می‌کنند و با افراد هماهنگی می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که یک هواپیما از نقطه A به نقطه B می‌رسد.

آیا می‌دانستید که تقریباً 2000 دیسپچر هواپیمای آمریکایی روزانه کار می‌کنند تا هواپیمای شما از مواجهه با آشفتگی‌های هوایی، طوفان‌ها، خاکسترهای آتشفشانی و سایر شرایط مرتبط با هوا جلوگیری کند؟ دیسپچرهای پرواز ضروری هستند!

چرا وجود دیسپچرهای پرواز ضروری هستند

آن‌ها مسئول نگه‌داشتن هواپیماها با سوخت کافی هستند و همچنین به آن‌ها کمک می‌کنند تا بر روی باندهای فرود با جاده‌های لغزنده و یخی فرود بیایند. دیسپچرهای پرواز چشم و گوش خلبانان روی زمین هستند. این به این معنی است که خلبان مسئول هواپیما است، اما دیسپچر پرواز مسئول کل پرواز است.

دیسپچرهای پروازی که از مدرسه هوانوردی شفیلد ما فارغ‌التحصیل می‌شوند، توسط سازمان هوانوردی فدرال (FAA) مجوز دریافت می‌کنند. این امر طبق قانون در ایالات متحده الزامی است.

وظیفه یک دیسپچر پرواز این است که قبل از بلند شدن پرواز اطمینان حاصل کند که او و خلبان با یکدیگر توافق دارند. در صورتی که هیچکدام از دیسپچر پرواز و خلبان توافق نداشته باشند، این امر بر پرواز تأثیر می‌گذارد و برنامه زمانبندی برای بلند شدن هواپیما می‌تواند به تأخیر می افتد.

با این حال، اگر دیسپچر پرواز و خلبان بر سر پرواز توافق کنند، پرواز بلند می‌شود. هنگامی که پرواز در هوا است، مسئولیت دیسپچر پرواز این است که شرایط آب و هوایی در هر دو فرودگاه مبدأ و مقصد را نظارت کند.

در صورت وقوع اضطراری، دیسپچر پرواز مسیر جایگزینی برای فرود اضطراری دارد. آن‌ها این اختیار را دارند تا در صورت لزوم، هواپیما را منحرف کنند یا تغییر مسیر دهند. اگر هواپیما یک خدمه بیمار یا مسافر غیرقابل کنترل داشته باشد، اولین کسی که خلبان با او تماس می‌گیرد، دیسپچر پرواز است.

شغل دیسپچر پرواز

بودن در نقش دیسپچر پرواز یک شغل بسیار استرس‌زا است، به‌ویژه زمانی که شرایط بد آب و هوایی و عوامل متغیر دیگر به وجود می‌آیند. با وجود سطح بالای استرس این شغل، دیسپچرهای پرواز در صنعت هوانوردی بسیار پر متقاضی هستند.

آن‌ها باید یک دوره شش هفته‌ای گواهینامه FAA را بگذرانند، یک امتحان شفاهی هشت ساعته و همچنین یک امتحان کتبی را پشت سر بگذارند. پس از موفقیت در تمامی آزمون‌ها و دریافت گواهینامه، شما به عنوان یک دیسپچر کمکی منصوب می‌شوید و تحت راهنمایی یک دیسپچر پرواز مجاز کار می‌کنید.

برخی از شرکت‌های هواپیمایی ممکن است ارزیابی روانشناختی را قبل از استخدام فرد به عنوان دیسپچر پرواز الزامی بدانند. همچنان نیاز به آموزش مستمر، 20 ساعت آموزش کلاسی سالانه، و حداقل پنج ساعت مشاهده پرواز در داخل کابین خلبان وجود دارد.

دیسپچرهای پرواز باید به اندازه خلبانان آگاهی داشته باشند. آن‌ها باید با کتابچه‌های نگهداری هواپیما، فهرست‌های بررسی اضطراری، نقشه‌های هواشناسی، سیستم‌های کنترل ترافیک هوایی، سیستم‌های رادیویی هوایی، طرح‌های بیش از صدها فرودگاه و موارد دیگر آشنا باشند!

وقتی که یک دیسپچر پرواز هستید، می‌توانید لباس‌های غیرنظامی بپوشید، به صورت شیفتی کار کنید، و سالانه بین 32,000 تا 44,000 دلار درآمد کسب کنید. برای اطلاعات بیشتر، می‌توانید درباره حقوق دیسپچر هواپیما اینجا بیشتر بخوانید. برای اطلاعات بیشتر، با ما در مدرسه هوانوردی شفیلد تماس بگیرید تا بیشتر درباره برنامه‌ها و دوره‌های ما مطلع شوید.

منبع

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *