مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

چه انتظاری از معاینات پزشکی خلبان دارید؟

چه انتظاری از معاینات پزشکی خلبان دارید؟

معاینات پزشکی خلبان چگونه است؟ اگر در نظر دارید به عنوان خلبان تجاری کار کنید، اولین چیزی که باید انجام دهید دریافت گواهی پزشکی کلاس 1 است.

قبل از پرداخت هر گونه هزینه برای یک برنامه آموزشی پرواز، قبل از امضای هر توافق‌نامه‌ای با یک سازمان آموزش مورد تأیید، باید ببینید که آیا شرایط پرواز را دارید یا خیر. این باید اولین قدم شما باشد.

چه انتظاری از معاینات پزشکی خلبان دارید؟

چگونه گواهی پزشکی خود را دریافت کنم؟

اگر در حال شروع آموزش خود هستید، احتمالاً تاکنون هیچ گونه معاینه پزشکی خلبانی نداشته‌اید. ابتدا باید برای یک معاینه پزشکی اولیه وقت بگیرید.

معاینه پزشکی اولیه کلاس 1 تحت EASA باید در یک مرکز پزشکی هوایی (AeMC) انجام شود و می‌توانید فهرست تمام مراکز پزشکی هوایی فعلی را در وب‌سایت سازمان هوانوردی کشوری پیدا کنید.

چه مدت طول می‌کشد؟

می‌توانید انتظار داشته باشید که معاینه پزشکی تا چهار ساعت طول بکشد و شامل بررسی تاریخچه پزشکی، بینایی، بررسی فیزیکی عمومی، شنوایی، ریتم قلب، عملکرد ریه و همچنین آزمایش‌های خون و ادرار است.

در صورت رعایت تمام استانداردهای لازم، گواهی پزشکی در همان روز صادر می‌شود. اگر استانداردهای لازم رعایت نشوند یا تحقیقات بیشتری قبل از تصمیم‌گیری در مورد گواهی پزشکی لازم باشد، این فرآیند طولانی‌تر خواهد شد.

باید چند ساله باشم؟

متقاضیان مجوز ATPL باید حداقل 21 ساله باشند. متقاضیان مجوز خلبانی تجاری یا چند خدمه باید حداقل 18 ساله باشند. گواهی پزشکی کلاس 1 در حین تکمیل آموزش برای این دسته از مجوزها مورد نیاز است.

آیا می‌توانم با عینک پرواز کنم؟

بر خلاف باور عمومی، شما می‌توانید با عینک یا لنزهای تماسی هواپیمای تجاری پرواز کنید، به شرطی که دید شما قابل اصلاح به 20/20 باشد.

اگر عینک یا لنزهای تماسی می‌زنید، مهم است که گزارش آخرین اپتومتریست خود را به معاینه ببرید. یک معاینه بینایی جامع توسط متخصص چشم در طول معاینه اولیه مورد نیاز است.

CAA راهنمایی‌هایی در مورد استانداردهای بینایی برای خلبانانی که عینک یا لنزهای تماسی می‌زنند، ارائه می‌دهد.

چه چیزهایی را آزمایش می‌کنند؟

سوالاتی درباره تاریخچه پزشکی و هر بیماری قبلی مطرح خواهد شد. اگر در گذشته بیماری جدی داشته‌اید، مهم است که گزارش‌هایی در مورد آن از پزشک خانوادگی یا متخصص معالج خود به همراه داشته باشید. آپاندیسیت یا شکستگی دست به عنوان بیماری‌های جدی محسوب نمی‌شوند.

جزئیات بیشتر از الزامات قانونی را می‌توانید در صفحه استانداردهای معاینات پزشکی CAA پیدا کنید.

همچنین یک معاینه فیزیکی عمومی انجام خواهد شد که بررسی می‌کند که آیا ریه‌ها، قلب، فشار خون، معده، اندام‌ها و سیستم عصبی شما به درستی عمل می‌کنند یا خیر.

می‌توانید انتظار داشته باشید که آزمایش‌هایی برای تعیین قابلیت‌های شنوایی شما انجام شود، یک الکتروکاردیوگرام (ECG) برای اندازه‌گیری امواج الکتریکی که از قلب شما عبور می‌کنند، آزمایش عملکرد ریه (اسپیرومتری)، آزمایش خون هموگلوبین و آزمایش ادرار – از شما خواسته می‌شود نمونه‌ای از ادرار ارائه دهید، بنابراین به یاد داشته باشید که با مثانه پر به معاینه بروید!

گام بعدی چیست؟

استعلامات اولیه متقاضیان درباره تناسب برای گواهی پزشکی کلاس 1 باید به یک مرکز پزشکی هوایی (Aeromedical Centre) انجام شود.

هنگامی که گواهی پزشکی کلاس 1 معتبر EASA را دریافت کردید، باید آن را هر سال تمدید کنید، تا سن 60 سالگی که باید آن را هر شش ماه یک‌بار تمدید کنید (یا در سن 40 سالگی اگر در حال انجام عملیات حمل و نقل مسافران با خلبان تک نفره هستید).

منبع

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *