مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

ناسا در تلاش است تا یک هواپیمای مافوق صوت بدون صدای بوم بسازد

ناسا در تلاش است تا یک هواپیمای مافوق صوت بدون صدای بوم بسازد

هواپیمای مافوق صوت که صدای بوم معروف را نداشته باشد در حال ساخت است. یک جت مافوق صوت می‌تواند از نیویورک به لندن را در کمتر از 4 ساعت پرواز کند و در عرض یک روز دور کره زمین بچرخد. اما صدای بومی که هنگام شکستن دیوار صوتی توسط هواپیما ایجاد می‌شود،

آنقدر بلند است که می‌تواند شیشه‌ها را بشکند و کاشی‌های سقف را جابجا کند، بنابراین پروازهای مافوق صوت در بسیاری از مناطق ممنوع یا محدود شده‌اند. ناسا به تازگی قراردادی به ارزش 247.5 میلیون دلار با شرکت هوافضای آمریکایی Lockheed Martin برای تغییر این وضعیت امضا کرده است.

هواپیمای مافوق صوت

این قرارداد شامل طراحی، ساخت و آزمایش هواپیمایی است که می‌تواند دیوار صوتی را با صدایی تقریباً به بلندی بسته شدن درب ماشین بشکند. این هواپیما که به عنوان یک هواپیمای X شناخته می‌شود،

قرار است 29 متر طول داشته باشد و در ارتفاع حدود 55,000 فوت با سرعت تقریبی 1,500 کیلومتر در ساعت، یعنی 1.4 برابر سرعت صوت، پرواز کند. برنامه‌ریزی شده است که Lockheed Martin هواپیمای X را در اواخر سال 2021 تحویل دهد.

نسخه اول این هواپیما دارای خلبان ، اما بدون مسافر خواهد بود. هدف اصلی آن نشان دادن این است که امکان سفر با سرعت بیشتر از سرعت صوت بدون ایجاد امواج شوک شدید که باعث بوم صوتی می‌شود، وجود دارد.

به گفته Jaiwon Shin ، معاون مدیرکل دفتر ماموریت تحقیقات هوانوردی ناسا، این هواپیما در سال 2022 شروع به پرواز بر فراز مناطق مسکونی خواهد کرد. پس از این آزمایش‌ها، ناسا از ساکنان و کارکنان این مناطق خواهد خواست تا بگویند چه چیزی شنیده‌اند،

اگر چیزی شنیده باشند. Shin در یک کنفرانس خبری در 3 آوریل گفت: “اگر آزمایش‌ها موفقیت‌آمیز باشد، امیدواریم نتایج برای تغییر قانون فعلی ایالات متحده که پروازهای مافوق صوت غیرنظامی را بر فراز زمین ممنوع می‌کند، استفاده شود.”

Shin گفت: “هنگامی که این قانون تغییر کند، درب به روی صنعت هوانوردی باز خواهد شد تا وارد بازار جدید مافوق صوت در کشور و در سراسر جهان شود.” اگر ناسا و Lockheed Martin  موفق شوند، پروازهای تجاری با جت‌های مافوق صوت ممکن است در آینده نزدیک قرار گیرند.

منبع

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *