مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

سفر غیرمنتظره من برای تبدیل شدن به یک خلبان

سفر غیرمنتظره من برای تبدیل شدن به یک خلبان

خلبان شدن چگونه است؟ در ادامه این مقاله یک تجربه سفر غیرمنتظره را خواهید خواند:

1 4 - سفر غیرمنتظره من برای تبدیل شدن به یک خلبان
با کارل آشنا شوید… اکنون خلبان هواپیمای ایرباس A320 در Eurowings Europe. اما او واقعاً به طور غیرمنتظره‌ای وارد صنعت هوانوردی شد! ادامه مطلب را بخوانید تا درباره سفر غیرمنتظره و مسیر شغلی او بیشتر بدانید.

آیا همیشه می‌خواستید خلبان شوید؟

اگر کسی از من بپرسد که چگونه به حرفه هوانوردی رسیدم، دور از حقیقت است که بگویم “از کودکی همیشه آرزو داشتم به آسمان پرواز کنم و خلبان شوم”.

زندگی به سادگی مرا در آن مسیر قرار نداد، حداقل در ابتدا نه، و مانند بسیاری از چیزهای دیگر، زندگی پر از شگفتی‌ها، کنجکاوی‌ها، شکست‌ها و در نگاه به گذشته همیشه جالب است که ببینیم چگونه امور پیش رفته‌اند و نتیجه برخی تصمیماتی که در جستجوی شغل خلبانی گرفته شد چه بوده است.

پس چگونه خلبان شدید؟

بذر ورود به دنیای هوانوردی زمانی کاشته شد که من حدود 20 سال داشتم و واقعاً نمی‌دانستم که در زندگی چه می‌خواهم. اما یک چیز را مطمئن بودم، من به سفر علاقه داشتم و نمی‌خواستم شغل “عادی” از دوشنبه تا جمعه داشته باشم. خواهرم که در همان زمینه کار می‌کند، کنجکاوی مرا نسبت به هوانوردی برانگیخت و پس از گذراندن پیش‌تست‌های شغل‌های خلبانی، به یک برنامه MPL با بودجه دولتی درخواست دادم، اما به دلیل تعداد محدود اسلات‌های موجود، قبول نشدم و به عنوان رزرو قرار گرفتم تا در صورت انصراف کسی جایگزین شوم.

در آستانه موفقیت بودم. شکست شماره یک. هنوز آماده نبودم که از منطقه امن خود بیرون بیایم و مستقل شوم. در عوض، به نیروی هوایی درخواست دادم و پس از گذراندن تست‌های گسترده، یکی از چهار نامزد آن سال بودم که برای آموزش کنترلر جنگنده پذیرفته شدم (مشابه ATC غیرنظامی). کنترلر جنگنده یک موقعیت است که معمولاً توسط یک افسر غیرنظامی (NCO) انجام می‌شود، که به این معنا بود که من باید قبل از شروع آموزش کنترلر جنگنده، دوره آموزش نظامی پایه و آموزش پایه NCO را طی می‌کردم. آموزش کنترلر جنگنده بسیار از نظر ذهنی سخت است و ارزیابی‌های عملکردی مستمری دارد که ممکن است تا 75٪ از هر دوره به پایان نرسند. من یکی از آن‌ها بودم. شکست شماره دو.

چگونه با این ناکامی کنار آمدید؟

به خاطر این مشکل در مسیر ناامید نشدم. ارتش به من مهارت‌های ارزشمندی مانند کار تیمی، پویایی گروه و شناخت محدودیت‌های فیزیکی و ذهنی‌ام را آموخته بود. زیرا در نهایت، اگر خود را به اندازه کافی نشناسید، چگونه می‌توانید از پتانسیل کامل خود در یک تیم پویا و حل‌مسئله استفاده کنید؟

وقت آن بود که به برنامه پشتیبان خود در هوانوردی بازگردم. به یک برنامه یکپارچه خودتأمین مالی درخواست دادم که قرار بود 18-24 ماه در ایسلند (!) به طول بیانجامد و چند روز پس از بیست و دومین تولدم در تابستان 2014 به ایسلند نقل مکان کردم. آن زمان نمی‌دانستم که تقریباً پنج سال بعدی زندگی‌ام را در آنجا، روی یک صخره لاوا در وسط اقیانوس اطلس که اغلب اوقات باران به صورت افقی می‌بارید، سپری خواهم کرد.

این پنج سال بهترین سال‌های زندگی من بودند. آموزش پرواز در ایسلند بسیار جالب و ارزشمند بود، با ترکیبی از مناظر زیبا و شرایط جوی چالش‌برانگیز که برنامه‌ریزی دقیق و تحلیل هواشناسی ضروری بود.

داشتن مدرسه پرواز در تنها فرودگاه بین‌المللی بزرگ در وسط اقیانوس اطلس به معنای تجربه‌های عالی در آموزش پرواز بود. همچنین بازدیدهای مهمانانی مانند پروازهای آزمایشی ایرباس A350، هواپیماهای نظامی و آنتونوف An-225 Mriya را داشتیم.

دوستان عالی پیدا کردم چون در نهایت، همه ما آنجا با هم بودیم. پس از اتمام بخش نظری آموزش، در فرودگاه به عنوان کارمند یک شرکت خدماتی مشغول به کار شدم و هواپیماها را بارگیری می‌کردم و سپس در عملیات مختلف خطوط هوایی کار کردم.

می‌دانم که برخی از اعضای کادر آموزشی مدرسه از گرفتن شغل در دوران آموزش پرواز ناراضی بودند زیرا دسترسی من به آموزش عملی کاهش یافته بود. اما نشستن در خانه و انتظار برای هوای خوب و بدون هیچ درآمدی نمی‌تواند هیچ قبضی را پرداخت کند یا من را سریع‌تر به شغل خلبانی برساند.

علاوه بر این، این شغل تجربیات ارزشمندی به رزومه من اضافه کرد و جای تعجب نیست که حدود یک هفته پس از اتمام آخرین بخش آموزش پرواز، اولین شغل خلبانی خود را به عنوان افسر اول در یکی از خطوط هوایی بزرگ ایسلند با برنامه‌ریزی برای آموزش نوع ایرباس در ماه بعد گرفتم.

دلیل اصلی استخدام من؟ تجربیات من در عملیات‌های خطوط هوایی که از شغلم کسب کرده بودم. این در اواخر سال 2016 بود، در میانه بازار پررونقی که خطوط هوایی بسیاری از خلبانان را مستقیماً از مدرسه پرواز استخدام می‌کردند و شرایط کاری فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دادند.

بیایید چند سال خوب از پروازهای عرض‌ اقیانوسی، خاطرات و تجربیات عالی را سریع مرور کنیم تا اوایل سال ۲۰۲۰. تا آن زمان، بعد از پنج سال به دلیل ورشکستگی ایرلاین در سال ۲۰۱۹ از ایسلند نقل مکان کرده بودم و برای یک اپراتور اجاره ای در سراسر اروپا پرواز می‌کردم، اساساً در چمدانم زندگی می‌کردم و در هتل‌های مختلف بسته به محل کارم اقامت داشتم. ناگهان کووید-۱۹ با قدرت وارد شد و به طور اساسی کل صنعت را متوقف کرد. از کار اخراج شدم و از درآمد نسبتاً خوب به هیچ رسیدم.

می‌دانم که برای بسیاری از همکاران و افراد در صنعت این ضربه سختی به وضعیت زندگی‌شان بود. اما من تصمیم گرفتم به آن به شکل متفاوتی نگاه کنم. این زمان مناسبی برای من بود تا چیزهای جدید و متفاوتی امتحان کنم.

در دوران کووید در چند دوره دانشگاهی ثبت‌نام کردم تا مهارت‌های علمی کسب کنم و برای اولین بار در طول دوران کاری‌ام، مجبور نبودم در تابستان که معمولاً شلوغ‌ترین فصل برای صنعت است، کار کنم.

کووید آمد و رفت و من در اوایل تابستان 2021 شغل قبلی خود را بازپس گرفتم. پاندمی صنعت را تغییر داد، اما حداقل خوشحال بودیم که دوباره به یک واقعیت نیمه‌عادی در آسمان بازگشتیم. با بازیابی آرام بازار، فرصت‌های جدیدی به وجود آمد و از بهار 2022، من برای Eurowings Europe کار می‌کنم. من در خانه‌ام و خوشحالم. ادامه سفر من را در LinkedIn دنبال کنید.

چند نکته اگر می‌خواهید خلبان شوید:

  1. ارزش خود را بدانید – به کارفرمایان یا شرکت‌هایی که قراردادهای مشکوک یا مزایای اجتماعی سوال‌برانگیز ارائه می‌دهند، جواب مثبت ندهید. این کار کل صنعت را تضعیف می‌کند.
  2. انعطاف‌پذیر باشید – اولین شغل همیشه سخت‌ترین است و گاهی این به معنای رفتن به خارج از کشور و گاهی دور شدن از خانه و خانواده است.
  3. یک برنامه پشتیبان داشته باشید – مسیر تبدیل شدن به خلبان یک خط مستقیم نیست و گاهی اوقات رویای شما به نتیجه نمی‌رسد. عوامل زیادی وجود دارند که خارج از کنترل ما هستند مانند اقتصاد جهانی، پاندمی‌ها و غیره.
  4. منحصر به فرد باشید – مهارت یا تجربه‌ای داشته باشید که شما را از سایرین متمایز کند.

منبع

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *