مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

یک دیسپچر پرواز چه کاری انجام می دهد؟

یک دیسپچر پرواز چه کاری انجام می دهد؟

دیسپچر پرواز چه کاری انجام میدهد؟ زمانی که مردم به سفر هوایی فکر می‌کنند، بیشتر آن‌ها فکر می‌کنند که هنگام پرواز در کنترل خلبان خود هستند. در حالی که این هم صحیح است،اما یک گروه پروازی نمی‌تواند بدون کمک تیمی از افراد روی زمین پرواز کند.

یک دیسپچر هواپیما عملیات‌های خطوط هوایی را مدیریت می‌کند و اطمینان می‌دهد که هم خلبانان و هم مسافران آن‌ها می‌توانند به‌سلامت به مقصد خود برسند. برنامه‌ریزی پروازها، دستورالعمل‌های ایمنی و الگوهای آب و هوایی همه بخشی از کارهای انجام‌شده توسط دیسپچر هستند، اما بسیاری تعجب می‌کنند که دقیقاً یک دیسپچر در هنگام کار چه می‌کند.

یک دیسپچر پرواز چه کاری انجام می دهد؟

اگر شما به شغلی در هوانوردی فکر می‌کنید، پس ادامه مطلب را بخوانید تا ببینید آیا دیسپچر بودن شغل مناسبی برای شماست یا خیر.

مانیتورینگ آب و هوا

 تقریباً هر شیفت با بررسی کامل آب و هوای روز آغاز می‌شود و باقی شیفت شامل بررسی‌های متناوب برای مشاهده تغییرات احتمالی آب و هوا می‌باشد. یک دیسپچر هواپیما وضعیت دید در فرودگاه مبدأ، شرایط در فرودگاه مقصد و همچنین فرودگاه‌های جایگزین ممکن را بررسی می‌کند.

دانش گسترده‌ای از آب و هوا و پیش‌بینی آن لازم است تا اطلاعات دقیقی به خلبانان ارائه شود و تمامی پروازها به‌سلامت و به‌موقع به مقصد خود برسند.

1 24 - یک دیسپچر پرواز چه کاری انجام می دهد؟
تصویری از دید معمولی یک دیسپچر خطوط هوایی

برنامه‌ریزی پرواز

در حالی که بیشتر فرودگاه‌ها برنامه‌های پرواز خودکار دارند، یک دیسپچر هواپیما همچنان باید در صورت نیاز برخی از پیش‌فرض‌های برنامه پرواز را لغو کند و تمامی پروازها را نظارت کرده و اقدامات جایگزین را پیشنهاد دهد. آن‌ها باید بتوانند از سیستم‌های کامپیوتری پیچیده ای استفاده کنند که ارتفاعات مناسب برای پروازها را بر اساس محاسبات پروازی انتخاب می‌کنند.

بیشتر دیسپچرهای پرواز اطلاعاتی به اندازه خلبانان، اگر نه بیشتر، دارند که به آن‌ها اجازه می‌دهد برنامه‌های پروازی را که بهترین انتخاب برای شرایط آب و هوایی، مشکلات مکانیکی یا مشکلات دیگر هستند، تنظیم کنند. برنامه‌های پرواز همیشه ثابت نیستند و یک دیسپچر این اختیار را دارد که هر یک از اقدامات زیر را در یک برنامه پروازی انجام دهد:

  • انحراف
  • لغو
  • تأخیر
  • تغییر

به همراه کاپیتان و تمامی اطلاعات مربوطه لازم، یک دیسپچر می‌بیند که چه چیزی باید انجام شود و آن را انجام می‌دهد.

ارتباطات

حوزه هوانوردی بدون ارتباطات خوب بین زمین و هواپیماهای در حال پرواز نمی‌تواند عمل کند. یک دیسپچر پرواز مقدار زیادی از زمان شیفت خود را به ارتباط متقابل بین چندین خلبان در پروازهایی که نظارت می‌کند، اختصاص می‌دهد.

دیسپچرها باید اطلاعات ناوبری را به خلبانان خود ارائه دهند و دستورالعمل‌های برنامه پرواز را منتقل کنند تا سفرهای ایمنی را تضمین کنند. تصمیمات عملیاتی اغلب مستقیماً از دیسپچر می‌آیند که باید خلبانان خود را از هرگونه خطر ایمنی یا تغییراتی که ممکن است بدون هشدار پیش بیاید، مطلع کنند.

واقعیت این شغل این است که تمرکز کامل در طول شیفت‌های بسیار طولانی ضروری است، به ویژه هنگامی که هوا بد است یا هواپیماها دچار مشکلات مکانیکی هستند. بدون توجه کامل، مسائل کوچک می‌توانند به مشکلات بزرگی برای یک پرواز تبدیل شوند.

دیسپچر هواپیما که به نوعی به عنوان “خلبان روی زمین” نیز شناخته می‌شود، در پشت صحنه برای نگه داشتن هواپیماها در هوا و در زمان مقرر کار میکند و یکی از قهرمانان بی‌نام و نشان دنیای هوانوردی است. دفعه بعد که در یک پرواز هستید، به یاد داشته باشید که بیش از یک نفر در حال هدایت هواپیمای شما به مقصد و اطمینان از رسیدن شما به موقع وجود دارد.

منبع

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *