مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

خلبان هلیکوپتر

چگونه می‌توانید حرفه خلبان هلیکوپتر را در هوانوردی دنبال کنید

خلبان هلیکوپتر کیست و چگونه می‌توان این حرفه را در هوانوردی دنبال کنید

خلبان هلیکوپتر

مراحل اولیه

 اولین گام در مسیر یک خلبان هلیکوپتر تحقیق و درک پیش‌نیازها است. شما به یک دیپلم دبیرستان یا معادل آن به عنوان پیش نیاز آموزشی نیاز دارید. همچنین درک خوبی از فیزیک و ریاضیات، که در هوانوردی بسیار مهم هستند، ضروری است.

قبل از سرمایه‌گذاری زمان و پول، در نظر بگیرید که یک آموزش مقدماتی پرواز ببینید تا مطمئن شوید که پرواز برای شما مناسب است. این تجربه اولیه به شما دیدگاهی از آنچه که پیش رو دارید می‌دهد و کمک می‌کند تصمیم بگیرید که آیا دنبال کردن این حرفه واقعاً خواسته شماست یا نه.

گواهینامه پزشکی

دریافت گواهینامه پزشکی اداره هوانوردی فدرال (FAA) قبل از شروع آموزش بسیار مهم است. این گواهینامه اطمینان می‌دهد که شما استانداردهای سلامت و تناسب بدنی مورد نیاز برای خلبانان را دارید.

شما باید از یک آزمایش پزشکی که توسط یک پزشک هوانوردی تأیید شده توسط FAA (AME) انجام می‌شود، عبور کنید. کلاس‌های مختلفی از گواهینامه‌های پزشکی وجود دارد، اما به عنوان یک خلبان حرفه‌ای آینده‌نگر، باید برای گواهینامه پزشکی کلاس اول، که دارای معیارهای سلامت سخت‌گیرانه‌تری است، هدف‌گذاری کنید.

آموزش پرواز

پس از دریافت گواهینامه پزشکی خود، زمان آن رسیده که در یک مدرسه پرواز ثبت‌نام کرده و آموزش رسمی را شروع کنید. باید بین مدارس پرواز Part 61 و Part 141 انتخاب کنید که هر کدام ساختارها و نیازهای آموزشی متفاوتی دارند.

مدارس Part 61 برنامه‌های آموزشی انعطاف‌پذیرتری ارائه می‌دهند، در حالی که مدارس Part 141 سفت و سخت‌تر هستند اما اغلب به شما اجازه می‌دهند که آموزش خود را در ساعات کمتری تکمیل کنید. شما با مجوز خلبانی خصوصی (PPL) شروع می‌کنید که پایه‌ای برای مهارت‌های خلبانی شما است.

گواهینامه‌های پیشرفته

پس از کسب PPL خود، به سمت گواهینامه‌های پیشرفته مانند مجوز خلبانی تجاری (CPL) و گواهینامه مربی پرواز (CFI) می روید. CPL به شما اجازه می‌دهد که برای پرواز حقوق بگیرید، در حالی که CFI به شما امکان می‌دهد دیگران را آموزش دهید، که یک راه عالی برای ساختن ساعات پرواز است.

همچنین اگر هدف شما پرواز برای عملیات‌های بزرگتر یا خطوط هوایی باشد، ممکن است در نظر داشته باشید که گواهینامه های اضافی مانند گواهینامه ابزار (IR) یا مجوز خلبانی حمل و نقل هوایی (ATPL) را هم بدست آورید.

کسب تجربه

 ساختن ساعات پرواز یک جزء حیاتی در تبدیل شدن به یک خلبان هلیکوپتر است. شما به ساعات زیادی نیاز دارید تا برای اکثر شغل‌ها انتخاب شوید. در اوایل حرفه خود، ممکن است فرصت‌هایی در بخش‌هایی مانند آموزش پرواز، گردشگری یا کشاورزی پیدا کنید که به شما اجازه می‌دهد تجربه لازم را کسب کنید. هر ساعت ثبت شده شما را به کسب موقعیت‌های خلبانی پیشرفته‌تر و با حقوق بالاتر نزدیک‌تر می‌کند.

فرصت‌های شغلی

 صنعت هلیکوپتر فرصت‌های شغلی متنوعی ارائه می‌دهد. از پرواز برای خدمات پزشکی اورژانس و عملیات جستجو و نجات تا کار در پشتیبانی نفتی دریایی یا جمع‌آوری اخبار، گزینه‌های شما گسترده هستند.

هر بخش مهارت‌ها و گواهینامه‌های متفاوتی نیاز دارد، بنابراین باید بدانید که علاقه‌ شما کجاست و چه صلاحیت‌های اضافی ممکن است نیاز داشته باشید. شبکه‌سازی با خلبانان و حرفه‌ای‌های صنعت می‌تواند همچنین بینش‌ها و موقعیت های شغلی ارزشمندی فراهم کند.

منبع

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *