مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

چگونه می‌توانید به‌طور یکپارچه هواپیماهای جدید را در ناوگان هوانوردی خود ادغام کنید.

چگونه می‌توانید به‌طور یکپارچه هواپیماهای جدید را در ناوگان هوانوردی خود ادغام کنید.

چگونه می‌توانید به‌طور یکپارچه هواپیماهای جدید را در ناوگان هوانوردی خود ادغام کنید.

ناوگان هوانوردی

مرحله برنامه‌ریزی

قبل از هر اقدام، یک برنامه جامع نقشۀ راه موفقیت شماست. ابتدا نیازهای عملیاتی خود را ارزیابی کرده و بررسی کنید که هواپیمای جدید چگونه این نیازها را برآورده می‌کند. آیا این هواپیما برای مسیرهای جدید استفاده خواهد شد یا مدل‌های قدیمی را جایگزین می‌کند؟

الزامات قانونی برای نوع هواپیما، از جمله گواهینامه‌ها و بازرسی‌های لازم را در نظر بگیرید. هماهنگی با تولیدکنندگان برای زمان‌بندی تحویل و با تیم‌های خود برای فعالیت‌های آموزش و ادغام ضروری است. برنامه شما باید جزئیات دقیقی را پوشش دهد، از بودجه‌بندی هزینه‌های خرید تا زمان‌بندی بررسی‌های نگهداری. به یاد داشته باشید، یک برنامه‌ریزی خوب، زمینه را برای یکپارچه‌سازی روان فراهم می‌کند.

آموزش کارکنان

پس از تدوین برنامه، بر آماده‌سازی پرسنل خود تمرکز کنید. خلبانان و تیم‌های نگهداری نیاز به آموزش کامل در مورد سیستم‌ها، ویژگی‌های عملکردی و رویه‌های نگهداری هواپیمای جدید دارند. این ممکن است شامل جلسات شبیه‌سازی برای خلبانان و دوره‌های تخصصی برای مهندسان و تکنسین‌ها باشد.

اطمینان حاصل کنید که خدمه شما قبل از به کار گیری هواپیما ، با فناوری و رویه‌های عملیاتی جدید آشنا و دارای گواهینامه‌های لازم باشند. آموزش موثر، خطرات را به حداقل می‌رساند و اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد، که مسیر را برای اضافه شدن روان به ناوگان شما هموار می‌کند.

راه‌اندازی فنی

راه‌اندازی فنی مرحله‌ای است که در آن به‌طور عملی با هواپیمای جدید کار می‌کنید. این مرحله شامل پیکربندی سیستم‌های هواپیما بر اساس نیازهای عملیاتی شما می‌شود.

این می‌تواند شامل برنامه‌ریزی اویونیک، راه‌اندازی سیستم‌های ارتباطی و نصب هر تجهیزات اضافی مورد نیاز باشد. ضروری است که تیم فنی شما به‌طور نزدیکی با تولیدکنندگان همکاری کنند تا همه جنبه‌های سیستم‌های هواپیما را درک کنند. بررسی و راه‌اندازی فنی دقیق تضمین می‌کند که هواپیما به‌طور کارآمد و ایمنی در ناوگان شما عمل می‌کند.

رعایت مقررات

رعایت مقررات امری غیرقابل مذاکره است. با مقامات هوانوردی در ارتباط باشید تا از مقررات خاصی که برای هواپیماهای جدید و عملیات شما اعمال می‌شود، مطلع شوید. این شامل دریافت گواهینامه‌های صلاحیت پرواز، ثبت‌نام و سایر مدارک مورد نیاز است.

همچنین، داشتن یک افسر یا تیم تطبیق مقررات برای نظارت بر این فرآیند و مدیریت هرگونه مشکلاتی که ممکن است پیش بیاید، عاقلانه است. آگاهی از الزامات قانونی از مشکلات حقوقی جلوگیری می‌کند و تضمین می‌کند که عملیات پس از یکپارچه‌سازی بدون وقفه ادامه یابد.

ادغام عملیاتی

با آماده‌سازی‌های انجام شده، زمان آن رسیده که هواپیما را وارد عملیات روزمره خود کنید. این شامل زمان‌بندی هواپیما در سیستم عملیات پروازی شما، ادغام آن در برنامه‌های ردیابی نگهداری و اطمینان از آماده بودن تمامی خدمات پشتیبانی می‌شود.

لازم است دوره‌ای از همپوشانی وجود داشته باشد که در آن هواپیمای جدید در کنار ناوگان موجود و تحت نظارت دقیق عمل کند تا هر گونه نقص عملیاتی برطرف شود. ارتباط واضح بین همه دپارتمان‌ها در این مرحله حیاتی اطمینان حاصل می‌کند که همه هماهنگ باشند.

حلقه بازخورد

در نهایت، یک حلقه بازخورد برای نظارت بر عملکرد هواپیمای جدید در ناوگان خود ایجاد کنید. خلبانان، خدمه و پرسنل نگهداری را تشویق کنید تا هر گونه مشکلات یا پیشنهادات بهبود را گزارش دهند.

این بازخورد برای انجام تنظیمات و بهینه‌سازی عملیات بسیار ارزشمند است. به طور منظم داده‌های عملکرد را بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که هواپیما نقش مورد نظر خود را ایفا می‌کند و به کارآیی ناوگان شما به‌طور مثبت کمک می‌کند. یک سیستم بازخورد قوی کمک می‌کند تا مشکلات بالقوه زود شناسایی شده و عملیات شما روان و ایمن نگه داشته شود.

منبع

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *