مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

چگونه میتوانید بدون مدرک دانشگاهی حرفه هوانوردی خود را شروع کنید

چگونه میتوانید بدون مدرک دانشگاهی حرفه هوانوردی خود را شروع کنید

حرفه هوانوردی را بدون مدرک دانشگاهی چگونه میتوان شروع کرد

حرفه هوانوردی

آموزش پرواز

گرفتن گواهینامه خلبانی یک قدم بزرگ در مسیر حرفه هوانوردی شما است. با دریافت گواهینامه خلبانی خصوصی (PPL) شروع کنید که به شما اجازه می‌دهد هواپیماهای کوچک را پرواز دهید.

این امر نیازمند گذراندن آزمایش پزشکی، تکمیل ساعات آموزش پرواز با یک مربی معتبر و گذراندن آزمون‌های کتبی و عملی است. در حالی که این کار نیاز به مدرک دانشگاهی ندارد، تعهد و عشق به پرواز ضروری است. با پیشرفت در این مسیر، به گواهینامه‌های اضافی مانند گواهینامه خلبان تجاری (CPL) فکر کنید تا درهای بیشتری از شغل ها برای شما باز شود.

تکنسین هواپیما

اگر علاقه‌مند به دانستن این هستید که چه چیزی هواپیماها را در هوا نگه می‌دارد ، شغل تکنسین نگهداری هواپیما (AMT) ممکن است برای شما مناسب باشد. برای این شغل به مدرک دانشگاهی نیازی نیست، اما باید در یک دانشگاه مورد تأیید اداره هوانوردی فدرال (FAA) تحت بخش 147 شرکت کنید.

در اینجا، طی ۱۸ تا ۲۴ ماه درباره سیستم‌های هواپیما و تعمیرات و نگهداری آن‌ها آموزش خواهید دید. پس از آن، باید در آزمون‌های FAA شرکت کنید تا گواهینامه بگیرید. این شغل عملی نقش حیاتی در ایمنی و عملیات هوانوردی دارد.

کنترل ترافیک هوایی

کنترل کننده های ترافیک هوایی قهرمانان ناشناخته‌ای هستند که آسمان را امن نگه می‌دارند. شما می‌توانید از طریق برنامه آموزش دانشگاهی کنترل ترافیک هوایی (AT-CTI) سازمان FAA یا با داشتن سه سال تجربه کار روز افزون به این حرفه بپیوندید. برنامه AT-CTI در مدارس منتخب ارائه می‌شود و آموزش را با شبیه‌سازی ترکیب می‌کند. به‌طور جایگزین، تجربه نظامی در کنترل ترافیک هوایی نیز می‌تواند مسیر شما را به این حرفه پرمسئولیت هموار کند.

مهماندار پرواز

اعضای کابین نقشی حیاتی در هوانوردی دارند، که اطمینان از ایمنی و راحتی مسافران را بر عهده دارند. برای تبدیل شدن به یک مهماندار پرواز، معمولاً به یک دیپلم دبیرستان یا معادل آن و مهارت‌های قوی در خدمات مشتری نیاز دارید.

خطوط هوایی آموزش رسمی را برای کاندیداهای استخدامی ارائه می‌دهند، جایی که شما روش‌های اضطراری، کمک‌های اولیه و پروتکل‌های خدماتی را خواهید آموخت. این حرفه فرصتی برای سفر به جهان ارائه می‌دهد و نیاز به مدرک دانشگاهی ندارد.

مدیریت هوانوردی

همچنین می‌توانید برای نقش‌های مدیریت هوانوردی، مانند مدیریت عملیات یا مدیریت فرودگاه، بدون داشتن مدرک دانشگاهی هدف‌گذاری کنید. با کار در موقعیت‌های ابتدایی در فرودگاه‌ها یا شرکت‌های هوانوردی شروع کنید تا دانش این صنعت را کسب کنید.

شبکه‌سازی و یادگیری در حین کار بسیار مهم است. برخی از نقش‌ها ممکن است به گواهینامه‌های خاصی نیاز داشته باشند که می‌توان آنها را از طریق آموزش‌های حرفه‌ای یا برنامه‌های خاص صنعتی کسب کرد.

دریافت گواهینامه‌ ها

در نهایت، گرفتن گواهینامه ‌های مرتبط می‌تواند قابلیت استخدام شما را در بخش هوانوردی افزایش دهد. سازمان FAA گواهینامه‌های مختلفی غیر از خلبانی ارائه می‌دهد، مانند گواهینامه‌ های دیسپچر، تعمیرکار یا مهندس چتر نجات. هر گواهینامه دارای مجموعه‌ای از الزامات و آزمون‌های خود است. با تمرکز بر گواهینامه‌هایی که با اهداف حرفه‌ای شما هماهنگ هستند، می‌توانید تخصص و تعهد خود را به کارفرمایان بالقوه نشان دهید.

منبع

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *