مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

دیدگاه خلبانان در مورد هواشناسی

پیش‌بینی تغییر: دیدگاه خلبانان در مورد هواشناسی

دیدگاه خلبانان در مورد هواشناسی – در آینده‌ای نزدیک، خلبانان و کارکنان عملیاتی دیگر نیازی به استفاده از نقشه‌های سیاه و سفید SigWx (هواشناسی مهم) و پیام‌های متنی الفبایی مانند SIGMET، METAR و TAF نخواهند داشت.

به جای آن، اطلاعات هواشناسی ضروری و به‌روز به‌صورت در لحظه و در قالبی گرافیکی و کاربرپسند و با وضوح بالاتر در کابین خلبان ارائه خواهد شد. این تغییرات بحرانی و بسیار مطلوب – که در یک نشریه جدید به آن‌ها اشاره شده است – به دلیل انتقال به سمت مدیریت ترافیک هوایی کارآمدتر، تحت رهبری SESAR اتفاق خواهند افتاد.

دیدگاه خلبانان در مورد هواشناسی

بر اساس مدیریت مسیر و زمان، سیستم مدیریت ترافیک هوایی آینده اروپا نیاز به سطح بالاتری از پیش‌بینی‌پذیری و دقت خواهد داشت. این به معنای آن است که داده‌های هواشناسی (MET) منسجم و تقریباً در لحظه باید در دسترس کابین خلبان باشد.

امروز، خلبانان اسناد هواشناسی پرواز را قبل از پرواز دریافت می‌کنند. در لحظه برخاستن، داده‌ها چند ساعت قدیمی هستند. هواشناسی همچنین بیش از ۷۰ درصد از تمام تأخیرها و اختلالات ترافیک هوایی را در اروپا و ایالات متحده آمریکا تشکیل می‌دهد. طبق گفته FAA ایالات متحده، با اطلاعات بهتر هواشناسی دو سوم تأخیرها قابل پیشگیری است.

اما از آنجا که ضمیمه 3 ایکائو – که مقررات مربوط به اطلاعات هواشناسی را تنظیم می‌کند – هنوز استاندارد یا تعریفی برای نمایش آن ارائه نکرده است، بسیاری از اطلاعات موجود به صورت سیاه‌وسفید و به روش سنتی و غیرکاربرپسند برای خدمه پرواز ارائه می‌شود.

برای افزایش آگاهی و مقابله با این چالش‌ها، یک نشریه جدید که دیدگاه خلبانان اروپایی در مورد هواشناسی را منعکس می‌کند، درخواست اطلاعات بهتر هواشناسی را مطرح کرده است.

اطلاعات بهتر هواشناسی به معنای بازنگری کامل تولید و توزیع داده‌های هواشناسی است. داشتن اطلاعات منسجم و قابل اعتماد، قبل و در طول پرواز، که به چندین کاربر در عرض چند ثانیه منتقل می‌شود، نباید فقط به عنوان یک آرزو – یا پروژه‌ای پیشرفته برای آینده – دیده شود، بلکه باید به عنوان حداقل استاندارد برای عملیات‌ها محسوب شود.

ادغام اطلاعات هواشناسی در تمام مراحل تصمیم‌گیریATM  و اشتراک‌گذاری آن با ذی‌نفعان، شرطی اساسی برای یک سیستم ATM قوی‌تر و پیش‌بینی‌پذیرتر است. بنابراین، این یک عنصر کلیدی در چارچوب جاه‌طلبانه SESAR است.

برای مثال، یک بسته کاری فرعی SESAR به بررسی و نمایش چگونگی بهره‌برداری حداکثری سیستم مدیریت ترافیک هوایی آینده از اطلاعات بهبود یافته هواشناسی و چگونگی ادغام آن در عملیات‌ها و تصمیم‌گیری‌های صنعت می‌پردازد.

خدمات هواشناسی آینده از طریق دو پروژه SESAR مورد بررسی قرار خواهند گرفت. اولین پروژه به ترویج قابلیت‌های کنونی و آینده هواشناسی می‌پردازد. دومین پروژه به طراحی و نمایش بهبودهای زیرساخت هواشناسی، و همچنین طراحی و ساخت نمونه‌های اولیه هواشناسی می‌پردازد.

این خدمات هواشناسی درخواست‌ها را از شبکه SWIM دریافت کرده و داده‌های خود را از طریق یک مفهوم جدید 4D Weather Cube به این شبکه ارائه می‌دهند. از دیدگاه خلبانان، مهم است که اطمینان حاصل شود که اطلاعات موجود در این مکعب هواشناسی چهار بعدی در نمایشگرها و دسترسی خلبانان موجود باشد. مفاهیم مورد بحث امروزی انتقال این اطلاعات را پیش‌بینی نمی‌کنند، بلکه بخش‌هایی از آن را مد نظر دارند.

در حالی که این پروژه‌ها معیار خوبی برای آینده تعیین می‌کنند، احساس ضرورتی از سوی خلبانانی که روزانه با توجیهات هواشناسی سیاه و سفید کار می‌کنند وجود دارد. در کوتاه مدت، خلبانان و کنترل‌کنندگان ترافیک هوایی به ارائه داده‌هایی که به راحتی قابل تفسیر باشند برای تصمیم‌گیری کارآمد نیاز دارند. به طور مشخص، این به معنای موارد زیر است:

  • اطلاعات هواشناسی دقیق‌تر و به موقع‌تر
  • نمودارها و اطلاعات ارائه شده به صورت گرافیکی و کاربرپسند (با وضوح بالا)
  • یک پلتفرم مشترک که دسترسی به اطلاعات و نمایش تحولات را فراهم کند (مانند پورتال هواشناسی www.aviationweather.gov)
  • تصاویر رادار و ماهواره‌ای پیشرفته به صورت لحظه ای با مسیرهای پروازی.

مهم نیست چقدر هوا “غیرقابل پیش‌بینی” باشد – با آمادگی خوب، اطلاعات کامل و آگاهی کافی، قابل مدیریت است. بهترین آمادگی، درک کامل از چالش‌هایی است که متخصصان هوانوردی با آن مواجه هستند. دیدگاه خلبانان در مورد هواشناسی یک نمونه از چگونگی اطلاعات بهتر هواشناسی است که می‌تواند به افزایش ایمنی، کارایی و ظرفیت سفرهای هوایی در اروپا و سراسر جهان کمک کند.

منبع

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *