مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

پهپاد تغییر شکل دهنده مانند هلیکوپتر بلند می‌شود و مانند هواپیما پرواز می‌کند.

پهپاد تغییر شکل دهنده مانند هلیکوپتر بلند می‌شود و مانند هواپیما پرواز می‌کند.

پهپاد تغییرشکل‌دهنده مانند یک هلیکوپتر بلند می‌شود و در هوا به یک هواپیما تبدیل می‌شود تا با استفاده از انرژی خورشیدی تمام روز پرواز کند. این پهپاد برای ارائه بررسی‌های هوایی مقرون به‌صرفه برای کشاورزان طراحی شده است، به طوری که بتوانند مناطق نیازمند آبیاری را شناسایی کنند و فقط در نقاط مورد نیاز از کود و علف‌کش استفاده کنند.

پهپاد تغییر شکل دهنده

بیشتر پهپادها برای این منظور مناسب نیستند زیرا مدت زمان پرواز کوتاهی دارند. Nikolaos Papanikolopoulos و تیم او در دانشگاه مینه‌سوتا در مینیاپولیس رویکرد جدیدی اتخاذ کرده‌اند.

پهپاد بدون سرنشین خورشیدی: کواد  (SUAV:Q) به صورت عمودی بلند می‌شود و با کمک لولاهای سبک قدرتمند به یک هواپیمای بال‌دار صاف تبدیل می‌شود. طراحی آن باعث می‌شود که نسبت به پهپاد بال‌ثابت، راحت‌تر بلند شود و همچنین بتواند در طول پرواز برای دید ثابتی از زمین زیرین شناور بماند. این پهپاد به شکل کوادکوپتر تغییر شکل می‌دهد تا به صورت عمودی فرود بیاید.

Papanikolopoulos می‌گوید: “ایده این است که هر کسی بتواند این پهپاد را خریداری کند و آن را با کامیونت خود حمل کند.”

این پهپاد دارای فاصله دو بال به طول ۲.۱ متر و وزنی کمتر از ۴ کیلوگرم است. باید این اندازه باشد تا بتواند یک دوربین چند طیفی برای ارزیابی سلامت محصولات زراعی حمل کند. سطح بالایی بال با سلول‌های خورشیدی پوشیده شده است که انرژی کافی برای پرواز مستمر در طول روز را فراهم می‌کند. این پهپاد در ارتفاعی تا حدود ۱۲۰ متر پرواز می‌کند.

آمادگی برای پرواز

تیم تاکنون پهپاد SUAVرا در هر دو حالت کوادکوپتر و هواپیمایی پرواز داده و تغییر شکل در حال پرواز را در تونل باد انجام داده است. در شش ماه آینده، آنها انتقال را در طول پروازهای واقعی آزمایش خواهند کرد، مدل‌های کامپیوتری خود را اعتبارسنجی خواهند کرد و از قابلیت آن در محیط‌های واقعی اطمینان خواهند یافت.

Papanikolopoulos می‌گوید که تیم او در حال حاضر با شرکای تجاری درباره آوردن SUAV

به بازار در حال گفتگو است و امیدوار است آن را با هزینه‌ چند هزار دلاری تولید کند.

Ivan Grove  از دانشگاه هارپر آدامز در شروپشایر، انگلستان می‌گوید: “یک پهپاد کم‌هزینه با دوام بیشتر نسبت به مدل‌های موجود می‌تواند برای کشاورزان و کسب‌وکارهایی که نظارت بر مناطق بزرگی از محصولات زراعی را بر عهده دارند، بسیار مفید باشد.

محدوده فعلی VTOL [هواپیماهای عمودپرواز] عمدتاً مولتی‌روتورها هستند که در مقایسه با همتایان بال‌ثابت خود از زمان پرواز کوتاهی رنج می‌برند.”

اگرچه SUAVبرای کشاورزان طراحی شده است، اما زمان پرواز طولانی آن باید آن را برای استفاده‌های دیگر مانند بازرسی زیرساخت‌ها، جنگلداری و آتش‌نشانی نیز جذاب کند.

منبع

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *