مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

وظایف مهندس پرواز

وظایف مهندس پرواز چیست؟

وظایف مهندس پرواز چیست؟

تحقیق کنید که برای تبدیل شدن به یک مهندس پرواز چه چیزی لازم است. در مورد الزامات آموزشی، وظایف شغلی منظم، چشم انداز شغلی و اطلاعات حقوق و دستمزد بیاموزید تا بدانید آیا این شغل برای شما مناسب است.

وظایف مهندس پرواز

      مهندس پرواز کیست؟

     مهندس پرواز یکی از اعضای خدمه پرواز است. او قبل از پرواز سیستم‌های هواپیما را بررسی می‌کند، در تهیه نقشه پروازی کمک می‌کند و در طول پرواز نیز به بررسی‌ها ادامه می‌دهد.

تمرکز او بر اطمینان از عدم وجود مشکلات مکانیکی است و موتورها، سیستم‌های مکانیکی و سطح سوخت را در طول پرواز کنترل می‌کند. او به هر پرسشی که کاپیتان دارد پاسخ می‌دهد و تمام بررسی‌های انجام‌شده را مستند می‌کند. همچنین هرگونه تغییری که در طول پرواز انجام می‌شود را ثبت می‌کند. برخی از مهندسان پرواز به عنوان افسر اول نیز خدمت می‌کنند.

آموزش مورد نیاز برنامه‌های آموزشی پرواز و زمینی تایید شده توسط سازمان فدرال هوانوردی آمریکا (FAA)
مسئولیت‌های اصلی بررسی و نظارت بر سیستم‌های مختلف هواپیما قبل، حین و بعد از پرواز؛ نظارت بر توزیع وزن و محدودیت‌ها؛ کمک به خلبان و کمک خلبان؛ تنظیم کنترل‌های موتور
مجوز گواهینامه مهندسی پرواز حرفه‌ای از سازمان فدرال هوانوردی آمریکا (FAA)
رشد شغلی (2020-2030) 8% (مهندسان هوافضا) *
میانگین حقوق (2020) 186,870دلار (خلبانان خطوط هوایی، کمک خلبانان و مهندسان پرواز)*

 

منابع: U.S *. اداره آمار کار

      وظایف یک مهندس پرواز چیست؟

     شما وظایف متمایزی قبل، حین و بعد از هر پرواز دارید. قبل از پرواز، سیستم‌های مکانیکی، الکتریکی، هیدرولیک و سوخت هواپیما را طبق چک لیست بازرسی می‌کنید. همچنین بارگیری محموله، سوخت و مسافران را برای اطمینان از تراز بودن و رعایت محدودیت وزن کنترل می‌کنید.

برنامه پرواز را بررسی کرده و با پیش‌بینی‌های آب‌و‌هوایی مشورت می‌کنید. در طول پرواز، سیستم‌های اصلی هواپیما و میزان مصرف سوخت را کنترل می‌کنید، طبق دستور خلبان، کنترل موتور را تنظیم می‌کنید و در صورت مشاهده هرگونه مشکلی به خلبان و کمک‌خلبان اطلاع می‌دهید. بعد از فرود، بازرسی نهایی سیستم‌های هواپیما را انجام می‌دهید.

      کجا می‌توانم مشغول به کار شوم؟

     اکثر مهندسان پرواز در شرکت‌های هواپیمایی مسافربری بزرگ استخدام می‌شوند. همچنین می‌توانید برای خدمات حمل‌ونقل هوایی بار، سازمان‌های دولتی، نیروی هوایی ایالات متحده، شرکت‌های هواپیمایی منطقه‌ای و شرکت‌های بزرگ با جت‌های اختصاصی خود کار کنید. اداره آمار کار ایالات متحده (www.bls.gov) گزارش می‌دهد که در ماه مه 2020، مجموعاً حدود 83550 خلبان و مهندس پرواز غیرنظامی مشغول به کار بودند.

با این حال، اداره آمار کار همچنین اشاره می‌کند که پیشرفت‌های فناوری به خلبانان و کمک‌خلبانان اجازه داده است تا وظایف بیشتری را انجام دهند، در حالی که برخی دیگر از وظایف به صورت خودکار درآمده‌اند. این امر باعث حذف نیاز به مهندس پرواز در بسیاری از هواپیماها شده است.

      چه برنامه‌های آموزشی در دسترس است؟

     به طور معمول، مدارس برنامه‌های آموزشی خاصی را برای مهندسان پرواز ارائه نمی‌دهند، اما شما می‌توانید با تکمیل برنامه‌های تأیید شده توسط اداره هوانوردی فدرال (FAA) در زمینه پرواز و آموزش زمینی، آموزش مورد نیاز خود را دریافت کنید. به جای آموزش رسمی، تجربه کاری در تعمیر هواپیما، خلبانی یا خدمت به عنوان مهندس پرواز در نیروهای مسلح ممکن است به شما کمک کند تا مجوز مهندسی پرواز را از FAA دریافت کنید.

     برنامه‌های آموزش هوایی و زمینی به طور گسترده در مدارس هوانوردی خصوصی، کالج‌های محلی و مؤسسات 4 ساله در دسترس هستند. یک برنامه آموزش پرواز موضوعاتی مانند مانورهای پایه هوا، پرواز با ابزار، کنترل ارتفاع، ناوبری، تفسیر داده‌های هواشناسی و پرواز شبانه را پوشش می‌دهد.

دوره‌های زمینی شامل مقررات هوانوردی فدرال، هواشناسی، عملیات فرودگاه، دینامیک پرواز و ناوبری است. دوره‌هایی در زمینه موتورهای هواپیما، سیستم‌های الکتریکی هواپیما و بدنه هواپیما نیز برای مهندسان پرواز مفید است. پس از تکمیل آموزش، شما واجد شرایط شرکت در آزمون‌های کتبی FAA برای هواپیماهای با موتور رفت و برگشتی، توربوپراپ و توربوجت هستید.

     درآمد شما چقدر خواهد بود؟

    بر اساس آمار آگوست 2021 از PayScale.com، اکثر مهندسان پرواز بین 45000 تا 139000 دلار درآمد کل داشته‌اند. اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) در سال 2020 گزارش داد که حمل و نقل هوایی صنعتی با بیشترین تعداد خلبان، کمک‌خلبان و مهندس پرواز خطوط هوایی بوده است و میانگین حقوق آنها 191340 دلار بوده است (www.bls.gov).

     برخی از مشاغل جایگزین مرتبط کدامند؟

    خلبانان هلی‌کوپتر و هواپیما افرادی هستند که بسیاری از وظایف مهندس پرواز را انجام می‌دهند. ممکن است خلبانان هلی‌کوپتر و هواپیما تنها به مدرک کاردانی نیاز داشته باشند، اما آن‌ها همچنین باید دوره‌های آموزش پرواز را گذرانده و تعداد ساعات پروازی مناسب برای هواپیمای خود و مجوز خاص خود را ثبت کنند.

خلبانان هلی‌کوپتر و هواپیما قبل از پرواز چک‌های لازم را انجام می‌دهند. آن‌ها اطمینان حاصل می‌کنند که موتور و ابزارها به درستی کار می‌کنند. این‌ها وظایفی است که یک مهندس پرواز نیز انجام می‌دهد.

خلبانان هلی‌کوپتر و هواپیما همچنین برنامه پروازی تنظیم می‌کنند و اطمینان حاصل می‌کنند که هواپیما سوخت کافی دارد، که این وظایف مشترک آن‌ها با مهندسان پرواز است. تفاوت اصلی این است که در حین پرواز، خلبانان هلی‌کوپتر و هواپیما روی هدایت هواپیما تمرکز می‌کنند، در حالی که مهندسان پرواز بر نظارت بر موتور و سیستم‌های مکانیکی و سطح سوخت تمرکز می‌کنند.

منبع

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *