مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

اپلیکیشن‌های هوانوردی

نکات استفاده از اپلیکیشن‌های هوانوردی با شبیه‌ساز پرواز خانگی

اپلیکیشن‌های هوانوردی و نکات استفاده از آن با شبیه‌ساز پرواز خانگی

 ۳ نوامبر ۲۰۲۲ / در نکات و تکنیک / توسط کریس مک‌گانگل

     آیا در خانه مانده‌اید و از هواپیمای خود دور هستید، یا فقط با یک دوره بدشانسی هوا مواجه هستید؟ خبر خوب این است که شما هنوز هم می‌توانید در خانه پرواز کنید و با استفاده از آخرین شبیه‌سازهای پرواز، با اپلیکیشن‌های هوانوردی مورد علاقه خود به‌روز بمانید.

      امروزه بسیاری از شبیه‌سازهای پرواز به طور مستقیم با اپلیکیشن‌های EFB مانند  ForeFlight، Garmin Pilot، FlyQ  و Stratus Insight ادغام می‌شوند. این اپلیکیشن‌ها تقریباً یکسان با زمانی که در هواپیما هستید کار می‌کنند و یک تجربه پروازی واقع‌گرایانه با نمایش موقعیت GPS، نقشه‌های متحرک، دید مصنوعی و سایر پارامترهای پرواز ایجاد می‌کنند.

اپلیکیشن‌های هوانوردی

     شبیه‌سازها حتی می‌توانند داده‌های پروازی در زمان واقعی مانند پیچ و بانک AHRS را نیز تولید کنند تا بتوانید با پیشرفته‌ترین ویژگی‌های EFB آشنا شوید و آزمایش کنید. قبل از شروع، ابتدا باید مطمئن شوید که برنامه‌های EFB و شبیه‌ساز پرواز به درستی تنظیم شده‌اند. سپس روش‌های مختلفی را برای استفاده از این برنامه‌های شبیه‌ساز برای حفظ صلاحیت و یادگیری مهارت‌های جدید با یک سری سناریوهای VFR و IFR بررسی خواهیم کرد.

اتصال ForeFlight به شبیه‌ساز پرواز شما

    قبل از استفاده از شبیه‌ساز پرواز با EFB خود، باید تبلت به وای‌فای روی همان شبکه‌ای که شبیه‌ساز پرواز روی آن قرار دارد متصل شود. ابتدا با ForeFlight شروع می‌کنیم و سپس به Garmin Pilot، Stratus Insight و FlyQ نگاه می‌کنیم.

شبیه ساز پرواز مایکروسافت

     با انتشار شبیه ساز پرواز مایکروسافت جدید در سال گذشته، شما یک گزینه مدرن برای به‌روز ماندن با اپلیکیشن‌های هوانوردی مورد علاقه خود دارید. شبیه‌ساز پرواز جدید با استفاده از نقشه‌های بینگ برای هدایت زمین و داده‌های نقشه‌برداری، گرافیک خیره‌کننده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد.

نتیجه یک تجربه پروازی بسیار واقعی است، زیرا کل سیاره مدل‌سازی شده است، از جمله نقاط دیدنی، ساختمان‌ها و شهرهای بزرگ – همه با جزئیات واقع‌گرایانه شبیه‌سازی شده‌اند. در حالی که نرم‌افزار شبیه‌ساز پرواز واقع‌گرایی را به میزان قابل توجهی بهبود بخشیده است، می‌توانید با افزودن سخت‌افزار جدید برای واقع‌گرایانه‌تر کردن شبیه‌ساز خود، تجربه را بیشتر افزایش دهید.

     اگر شما آخرین نسخه شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت را دارید، این شبیه‌ساز نیز همان قابلیت اتصال به EFB را دارد که سایر شبیه‌سازهای پرواز خانگی دارند. برای شروع، مطمئن شوید که فایروال کامپیوتر و روتر وای‌فای شما ترافیک UDP پورت ۴۹۰۰۲ را مسدود نمی‌کنند. برای تنظیم صحیح تنظیمات، باید به اسناد پشتیبانی روتر و فایروال خود مراجعه کنید. پس از انجام این تنظیمات، چندین پلاگین مختلف برای اتصال شبیه‌ساز پرواز ۲۰۲۰ به EFB شما وجود دارد.

  1. Flight Events (روی «Join» در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید)
  2. FS2FF (Flight Simulator to ForeFlight – روی «Releases» در سمت راست کلیک کنید)
  3. XMapsy
  4. MSFS Bridge

    تمام این پلاگین‌ها با ForeFlight و اکثر EFBهای موجود در بازار سازگار هستند. اگر شما کاربر ForeFlight هستید، آن‌ها مقاله‌ای با دستورالعمل‌های دقیق برای تنظیم هر پلاگین برای اتصال به FS2020 نوشته‌اند که می‌توانید آن را در اینجا مشاهده کنید.

در حالی که این دستورالعمل‌ها مخصوص اتصال به ForeFlight هستند، سایر EFBهای پشتیبانی‌شده نیز می‌توانند با استفاده از همین مراحل متصل شوند. برای تنظیم صحیح تنظیمات خود، به دفترچه راهنمای هر پلاگین و EFB خاص مراجعه کنید.

X-Plane 11

    X-Plane 11  یکی از پرکاربردترین پلتفرم‌های شبیه‌ساز پرواز برای رایانه‌های شخصی و همچنین یک انتخاب عالی برای مک است. اگر تازه با شبیه‌سازهای پرواز آشنا شده‌اید، این بهترین گزینه برای شماست. X-Plane 11 از برنامه EFB یکپارچه پشتیبانی می‌کند، بنابراین تنظیم ForeFlight و آی‌پد شما برای اتصال بسیار آسان است.

روش اول:

  1. تنظیمات را در X-Plane (بالای سمت راست نوار منو) باز کنید و به بخش شبکه بروید.
  2. دسته “آیفون، آی‌پد و برنامه‌های خارجی” را باز کنید و گزینه پخش به تمام برنامه‌های نقشه‌برداری را انتخاب کنید.
  3. به ForeFlight برگردید، روی More > Devices > X-Plane ضربه بزنید و مطمئن شوید که سوئیچ Enabled روشن است.

اگر با استفاده از مراحل بالا نتوانستید به ForeFlight متصل شوید، گزینه “ارسال به یک برنامه نقشه‌برداری واحد” را در X-Plane انتخاب کنید و سپس مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ForeFlight را باز کنید و روی More > Devices ضربه بزنید.
  2. در گوشه بالا سمت راست، روی آیکون “i” ضربه بزنید و آدرس IP ذکر شده زیر برچسب Wi-Fi را یادداشت کنید.
  3. آدرس IP پیدا شده زیر آیکون “i” را در سطر “ارسال به یک برنامه نقشه‌برداری واحد” در X-Plane وارد کنید.
  4. وقتی “X-Plane” زیر Devices ظاهر شد، روی “X-Plane” ضربه بزنید و مطمئن شوید که سوئیچ Enabled روشن است.

Prepar3D نسخه 4 یا 5 / Flight Simulator X (2006)

    Prepar3D و Flight Simulator X (2006) نیز تجربه پرواز شبیه‌ساز خانگی واقع‌گرایانه‌ای را ارائه می‌دهند. هر دو شبیه‌ساز می‌توانند داده‌های ForeFlight را از طریق وای‌فای دریافت کنند. Prepar3D از قبل پشتیبانی داخلی برای داده‌های موقعیت شبیه‌سازی شده دارد.

15 1 - نکات استفاده از اپلیکیشن‌های هوانوردی با شبیه‌ساز پرواز خانگی

    Prepar3D نسخه 4 یا 5:

  1. جعبه گزینه‌های برنامه‌ها را باز کنید.
  2. در منوی گزینه‌ها، روی “عمومی” کلیک کنید.
  3. روی برگه “برنامه” در سمت چپ کلیک کنید. روی “پخش داده‌های GPS به شبکه” ضربه بزنید و آن را فعال کنید.
  4. در ForeFlight، روی بیشتر > دستگاه‌ها ضربه بزنید > روی کاشی Prepar3D نسخه 4 یا 5 ضربه بزنید و مطمئن شوید که سوئیچ فعال روشن است.

    Flight Simulator X (2006) و نسخه‌های قدیمی‌تر P3D: Flight Simulator X (2006) و نسخه‌های قدیمی‌تر P3D برای دریافت داده‌های ForeFlight به افزونه شخص ثالث نیاز دارند. علاوه بر این، برخی از این افزونه‌ها برای کار به FSUIPC نیاز دارند. FSUIPC یک ماژول شخص ثالث است که به برنامه‌های شخص ثالث اجازه می‌دهد تا به درستی با FSX/P3D (نسخه‌های قدیمی) ارتباط برقرار کنند.

در اینجا چند گزینه افزونه برای امتحان کردن وجود دارد:

  1. MindStar GpsVR
  2. FlightSimGPS
  3. FSXFlight (دیگر برای فروش نیست، اما برای کاربران فعلی کار می‌کند)
  4. XMapsy v3

     لطفا توجه داشته باشید که هر افزونه خاص فقط از EFBهای خاصی پشتیبانی می‌کند، بنابراین مطمئن شوید که از افزونه مناسب برای برنامه هوانوردی خود استفاده می‌کنید.

     برای جزئیات بیشتر در مورد افزونه‌های شخص ثالث، به این مقالات ForeFlight مراجعه کنید

  • Prepar3D نسخه 4 یا قبل‌تر
  • Flight Simulator X (2006)

اینفینیت فلایت

15 2 - نکات استفاده از اپلیکیشن‌های هوانوردی با شبیه‌ساز پرواز خانگی

    اینفینیت فلایت پلتفرمی انتخابی برای اجرای شبیه‌ساز پرواز به طور مستقیم روی دستگاه‌های اندرويد و iOS است. اینفینیت فلایت می‌تواند داده‌های شبیه‌سازی شده مانند موقعیت، وضعیت و ترافیک را به فورفلایت ارسال کند.

  1. اینفینیت فلایت را روی یک تلفن همراه یا تبلت جداگانه، متفاوت از دستگاهی که فورفلایت روی آن اجرا می‌شود، باز کنید.
  2. در اینفینیت فلایت، روی دکمه “دنده” (تنظیمات) در گوشه بالا سمت چپ ضربه بزنید.
  3. به پایین لیست بروید و سوئیچ “فعال کردن لینک فورفلایت” را روی روشن قرار دهید.

     اگر شما یک کاربر اینفینیت فلایت لایو هستید، با فعال کردن لایه ترافیک در نمای نقشه، قادر خواهید بود ترافیک شبیه‌سازی شده را ببینید. دید مصنوعی در فورفلایت همچنین می‌تواند از داده‌های شبیه‌سازی شده از اینفینیت فلایت استفاده کند.

     تنظیم گارمین پایلوت، استراتوس اینسایت و فلائو

     برای اطمینان از اتصال مناسب بین سایر برنامه‌های EFB و یک شبیه‌ساز پرواز، EFB باید بداند که باید با یک شبیه‌ساز ارتباط برقرار کند.

15 3 - نکات استفاده از اپلیکیشن‌های هوانوردی با شبیه‌ساز پرواز خانگی

Garmin Pilot

  1. روی “بیشتر” (More) و سپس “تنظیمات” (Settings) بزنید.
  2. در پایین‌ترین قسمت ستون سمت چپ، روی “شبیه‌ساز پرواز” (Flight Simulation) بزنید.
  3. سوئیچ “استفاده از داده‌های شبیه‌ساز پرواز” (Use Flight Simulator Data) را فعال کنید.

Stratus Insight

  1. روی آیکون “تنظیمات” (Settings) در گوشه بالا سمت راست بزنید.
  2. به پایین لیست بروید و گزینه “گوش دادن به شبیه‌سازهای پرواز” (Listen for Flight Simulators) را فعال کنید.

FlyQ

    FlyQ  از نسخه 10.2 ایکس‌پلین و بالاتر پشتیبانی می‌کند. برای تنظیم آن، مراحل گفته شده در بخش ایکس‌پلین برای ForeFlight را دنبال کنید، با این تفاوت که وقتی به دسته “iPhone،iPad  و برنامه‌های خارجی” رسیدید، گزینه “افزودن اتصال به Xavion یا FlyQ” را انتخاب کرده و بقیه مراحل را انجام دهید.

     FlyQ EFB  به طور خودکار شبیه ساز پرواز مایکروسافت 2020 و Prepar3D را با استفاده از افزونه FSXFlight شناسایی می‌کند، با این حال، این افزونه دیگر فروخته نمی‌شود اما برای کاربران فعلی کار می‌کند.

     سایر شبیه‌سازها نیز کار خواهند کرد و باید به صورت خودکار متصل شوند، اما ممکن است نیاز باشد تنظیماتی را در EFB فعال کنید که معمولاً برای ForeFlight یا WingX علامت‌گذاری شده است.

     هنگامی که همه چیز را تنظیم کردید و همه چیز به درستی متصل و کار کرد، زمان استفاده از سخت‌افزار فرا رسیده است.

سخت‌افزار کنترل پرواز

     همانطور که قانون شدت می‌گوید، واقع‌گرایی اهمیت دارد و هرچه بیشتر به واقعیت نزدیک شوید، بهتر است. اگر کاربر رایانه شخصی هستید و به دنبال حداکثر لذت بردن از تجربه شبیه‌ساز پرواز خود هستید، گزینه‌های مختلفی برای انتخاب دارید.

15 4 - نکات استفاده از اپلیکیشن‌های هوانوردی با شبیه‌ساز پرواز خانگی

     این گزینه‌ها از یک جوی استیک ساده شروع می‌شوند و تا یک مجموعه کامل شامل فرمان پرواز و دسته گاز پیش می‌روند. بسته به نیازها و بودجه خود، چندین پیشنهاد داریم.

    فرمان پرواز آلفا و دسته گاز براوو هانی کامب جفت کاملی هستند و بهترین ارزش را برای پول ارائه می‌دهند. این مجموعه شامل یک فرمان پرواز کاملا واقعی با چرخش 180 درجه و مکانیسم خودسانتر کننده است. دسته گاز براوو دارای یک پنل نشانگر قابل برنامه‌ریزی، اهرم‌های چرخ فرود و فلاپ، یک خلبان خودکار با نور پس‌زمینه و تنظیم گاز قابل پیکربندی است که می‌تواند بین تنظیمات هواپیمای عمومی و تجاری تعویض شود.

برای تکمیل مجموعه هانی کامب، ما پدال‌های فرمان پرواز تراست مستر یا پدال‌های شبیه‌ساز پرواز تراست مستر TPR را بسته به بودجه شما توصیه می‌کنیم. بهترین از همه این است که هر قطعه بدون نیاز به تنظیمات اضافی با شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت کار می‌کند.

     برای کاربرانی که به دنبال جایگزین ارزان‌تری هستند، کیت فرمان پرواز و پدال‌های فرمان پرواز لاجیتک همچنان تجربه کاملی را ارائه می‌دهند. کیت لاجیتک شامل یک محور کنترل فولادی ضد زنگ برای فرمان پرواز، سوئیچ‌ها و دکمه‌های واقعی، هاب ایستگاه اتصال USB یکپارچه، دسته گاز و پدال‌های فرمان قابل تنظیم است.

     اگر در حال آموزش با یک هواپیمای آموزشی تک موتوره GA هستید، Redbird Simulations انواع سخت‌افزار سازگار با X-Plane و Flight Simulator را ارائه می‌دهد که مخصوص خلبانانی طراحی شده است که می‌خواهند واقع‌گرایانه‌ترین تجربه شبیه‌سازی را داشته باشند.

سخت‌افزار Redbird Simulations معمولاً برای دستگاه‌های آموزشی هوانوردی تایید شده توسط FAA استفاده می‌شود. این سخت‌افزار از آلیاژ تمام فلزی بادوام ساخته شده است. ردبرد یک فرمان پرواز حرفه‌ای، دسته گاز ورنیه آشنا و پدال‌های فرمان با سیستم فنر پیشرفته ارائه می‌دهد.

15 5 - نکات استفاده از اپلیکیشن‌های هوانوردی با شبیه‌ساز پرواز خانگی

     در نهایت، اگر می‌خواهید فقط با کنترل‌های کارآمد شروع کنید، می‌توانید چند جوی استیک ساده از لاجیتک یا حتی تنظیمات پیشرفته‌تر ارائه شده توسط تراست مستر خریداری کنید.

      گزینه‌های موجود طراحی ارگونومیک، کنترل‌های پرواز با دکمه‌های قابل برنامه‌ریزی و تجربه بسیار واقعی‌تر نسبت به موس و کیبورد را با قیمتی مناسب ارائه می‌دهند.

     برای تجربه واقع‌گرایانه‌تر، RealSimGear  انواع سوئیت‌های آویونیک مصرف‌کننده را ارائه می‌دهد که می‌توانید به صورت جداگانه خریداری کنید. این سوئیت‌های آویونیک با محبوب‌ترین شبیه‌سازهای پرواز از جمله P3D v4/5، X-Plane 11 و شبیه ساز پرواز مایکروسافت 2020 سازگار هستند.

این آویونیک‌ها یک نمایش باکیفیت و فوق‌العاده واقعی از واحدهای GPS نصب شده روی پنل هستند که امروزه در بسیاری از هواپیماهای آموزشی یافت می‌شوند. این روش خوبی برای به‌روز ماندن و مهارت در سوئیت آویونیک شما و حتی یادگیری سوئیت آویونیک بدون هزینه‌های ناشی از پرواز با هواپیمای واقعی است. RealSimGear چندین سوئیت آویونیک رایج از جمله G1000، GNS430/530، GTN750/650، خلبان خودکار GFC500/700 و موارد دیگر را ارائه می‌دهد.

     یکی از لوازم جانبی نهایی ساده اما موثر است: یک پایه رومیزی برای آی‌پد شما. این یک روش آسان برای نگه داشتن برنامه EFB در دسترس در حین پرواز با شبیه‌ساز شما است.

پرواز در شبیه‌ساز

    در بخش بعدی، بر روی نکاتی برای پرواز با ForeFlight در شبیه‌ساز خانگی تمرکز خواهیم کرد، اما مفاهیم و نکات ارائه شده برای تمام اپلیکیشن‌های EFB قابل استفاده است. برای شروع، یک پرواز ساده را در شبیه‌ساز خود تنظیم کنید و زمان بگذارید تا EFB خود را مطابق با ترجیحات شخصی خود شخصی‌سازی کنید. در اینجا لیستی از ویژگی‌ها برای شروع شما آمده است:

15 6 - نکات استفاده از اپلیکیشن‌های هوانوردی با شبیه‌ساز پرواز خانگی

  • ثبت خودکار مسیر پرواز
  • حالت‌های مرکز خودکار
  • مسیرهای نان‌گذاری
  • لایه‌های سفارشی نقشه
  • حالت تاریک در مقابل حالت روشن
  • حلقه‌های فاصله
  • مشاور لغزش
  • جعبه‌های داده پنل ابزار
  • شفافیت رادار و محدودیت‌های پرواز
  • بردار مسیر

     شما می‌توانید تغییرات خود را در زمان واقعی روی شبیه‌ساز خود پیش‌نمایش کنید بدون اینکه نگران زمان پایین نگاه کردن به کابین یا افزایش هزینه ساعت پرواز باشید.

     سپس، زمانی را صرف کاوش عمیق‌تر در ویژگی‌های مورد علاقه خود کنید. می‌توانید از شبیه‌ساز خود برای تمرین روش‌های مختلف انجام یک کار استفاده کنید و احتمالاً چیزهای جدیدی در این مسیر پیدا کنید. ممکن است راه کارآمدتری برای انجام برخی کارها وجود داشته باشد و اکنون زمان مناسبی برای بررسی این تکنیک‌های مختلف است.

به عنوان مثال، روش‌های مختلف برای تغییر سریع مسیر خود را آزمایش کنید، مانند شبیه‌سازی تغییر مسیر اضطراری یا تغییر مسیر IFR صادر شده توسط کنترل ترافیک هوایی. یا ویژگی چک لیست صوتی الکترونیکی جدید در ForeFlight را امتحان کنید تا ببینید چگونه در عملیات پروازی شما جایگزین چک لیست کاغذی قدیمی می‌شود.

     شاید شما در حال انتقال به هواپیمای مجهز به G1000 هستید و می‌خواهید یک ایده کلی از چیدمان وسایل در کابین داشته باشید. زمانی که در شبیه‌ساز صرف می‌کنید تا یک ایده کلی از چیدمان دکمه‌ها و دستگیره‌ها داشته باشید، می‌تواند صرفه‌جویی زیادی در زمان و هزینه شما هنگام شروع آموزش با هواپیمای واقعی داشته باشد.

    خلبانان ابزار ممکن است وقت خود را صرف فهمیدن عملکرد دکمه‌ها و دستگیره‌های خاص یک مدل GPS کنند. فقط آگاه باشید که ممکن است برخی موارد کاملاً دقیق نباشند و به یاد داشته باشید که بسیاری از هواپیماها با بسته‌های آویونیک مختلف عرضه می‌شوند. برای کمک در این زمینه، توسعه‌دهندگان شخص ثالث زیادی وجود دارند که محصول خود را تا حد امکان شبیه به نمونه واقعی آن برای شبیه‌سازان پرشور مدل‌سازی می‌کنند.

به عنوان مثال، نمایش مجازی هواپیماهای بوئینگ توسط PMDG بسیار دقیق است. همه هواپیماها و مجموعه‌های آویونیک به طور دقیق مدل‌سازی نشده‌اند و در دسترس نیستند، اما توسعه‌دهندگان شخص ثالث هر سال هواپیماهای بیشتری را منتشر می‌کنند.

اگر توانستید هواپیمایی را پیدا کنید که دقیقاً شبیه هواپیمای شما باشد، آن را با EFB مورد علاقه خود جفت کنید و شروع به پرواز برخی از روش‌های ابزار برای افزایش مهارت کنید. حتی اگر نتوانستید هواپیمای مشابهی پیدا کنید، هواپیمایی را پرواز کنید که به اندازه کافی نزدیک باشد، زیرا ایجاد عادات خوب در مورد رویه‌های واقعی زندگی هدف اصلی است.

     اگر به جایی جدید پرواز می‌کنید یا به دنبال مسیر جدیدی برای رسیدن به یک مکان آشنا هستید، از EFB و شبیه‌ساز مورد علاقه خود برای آشنایی با مسیرها استفاده کنید. می‌توانید از این ابزار برای مشاهده انواع فضای هوایی، زمین‌های مختلف، نقاط مهم و جغرافیا استفاده کنید. می‌توانید از ویژگی نقشه‌های EFB برای تجسم نقاط مسیر در طول مسیر خود و مشاهده ظاهر فرودگاه‌های جایگزیده‌ استفاده کنید.

     برای خلبان پرواز بصری، اکنون زمان تمرین استفاده از EFB برای کمک در مواقع اضطراری است. کنجکاو هستید که هواپیمای شما در صورت خاموش شدن موتور چقدر سر می‌خورد؟ از مشاور سر خوردن در ForeFlight استفاده کنید و یک سناریوی خاموشی موتور را از ارتفاع کروز عادی با استفاده از مشاور سر خوردن شبیه‌سازی کنید.

     آیا می‌خواهید در یک روز زیبا با استفاده از ناوبری بصری پرواز بین شهری انجام دهید؟ سعی کنید آن را در یک شبیه‌ساز پرواز با EFB خود پرواز کنید و برخی از نقاط مهم جغرافیایی یا ویژگی‌های زمین را در طول مسیر خود یادداشت کنید و آن را آشنا کنید.

     اگر دانشجوی خلبانی هستید، می‌توانید حتی از شبیه‌ساز برای به دست آوردن یک مفهوم کلی از مانورهای پروازی خود استفاده کنید. شبیه‌سازها معمولاً کار خوبی در تکرار آیرودینامیک مانورهایی مانند پرواز آهسته، واماندگی یا پیچ‌های تند انجام نمی‌دهند.

این بدان معنا نیست که نمی‌تواند یک منبع ارزشمند باشد. شما هنوز هم می‌توانید جنبه رویه‌ای را در شبیه‌ساز تمرین کنید و حتی از عملکرد ضبط مسیر استفاده کنید تا بتوانید داده‌های پرواز را بعداً بررسی و تحلیل کنید تا ببینید آیا در محدوده‌های آزمون عملی ACS بوده‌اید یا خیر. همه این ویژگی‌ها برای خلبان ابزار نیز به یک اندازه مهم هستند.

      مزایای شبیه‌ساز پرواز خانگی برای خلبانان ابزار

     خلبانان ابزار می‌توانند با استفاده از شبیه‌ساز پرواز خانگی، مهارت‌های خود را به طور قابل توجهی حفظ کنند، زیرا بسیاری از رویه‌های دنیای واقعی را می‌توان به سادگی به دنیای شبیه‌ساز انتقال داد و تمرین کرد.

در پرواز با ابزار، داده‌های زیادی برای پردازش وجود دارد، از جمله هواشناسی، نوتام‌ها، صفحات فرود، پروازهای خروج و ورود و موارد دیگر. از زمان خود در شبیه‌ساز استفاده کنید تا روشی برای سازماندهی و دسترسی آسان به این داده‌ها پیدا کنید.

     برای مثال، نرم‌افزارهایی مانند ForeFlight دارای یک پوشه برای سازماندهی فرودها، SIDها، STARها، نمودارهای تاکسی‌وِی و موارد دیگر هستند. سعی کنید پنل ابزار خود را طوری تنظیم کنید که اطلاعات مورد نیازتان به راحتی در دسترس باشد.

لایه‌های مختلف در تب نقشه‌ها را امتحان کنید و ببینید هر کدام چه اطلاعاتی را ارائه می‌دهند. در همین حین، می‌توانید روش‌های کارآمد برای تایپ مجدد مسیرهای ATC یا بهترین روش برای وارد کردن یک مجوز مسیر کامل را تمرین کنید.

     آیا مدتی است که یک فرود در شرایط واقعی انجام نداده‌اید؟ از فرودهای جغرافیایی مرجع استفاده کنید و حتی از دید مصنوعی یا پیش‌نمایش سه‌بعدی فرود برای بررسی دقیق فرود استفاده کنید. علاوه بر این، از این زمان برای تمرین شرح‌های فرود خود استفاده کنید. شبیه‌ساز می‌تواند برای شبیه‌سازی سناریوهای غیرعادی نیز مفید باشد.

     تا به حال فکر کرده‌اید که پرواز در شرایط کامل خرابی برق و ابزار در شرایط پرواز با ابزار چگونه است؟ آن را در شبیه‌ساز پرواز امتحان کنید و خود را به چالش بکشید تا ببینید آیا می‌توانید با استفاده صرف از EFB، AHRS شبیه‌سازی شده و دید مصنوعی، به طور ایمن در فرودگاه فرود بیایید. شگفت‌زده خواهید شد. امتحان کردن این نوع شرایط اضطراری در یک محیط کنترل‌شده می‌تواند به شما کمک کند تا در مورد بدترین شرایط، به صورت ایمن بیاموزید.

     اگر نمی‌خواهید شرایط اضطراری مختلف را امتحان کنید، شبیه‌سازهای پرواز می‌توانند برای حفظ مهارت یا حتی کار روی برخی اصول مانند اسکن ابزار یا حتی امتحان یک الگوی اسکن ابزار جدید عالی باشند.

صرف نظر از ماموریت شما، شبیه‌سازهای پرواز ابزار بسیار خوبی برای خلبانان برای حفظ بهره‌وری هستند، به خصوص اگر برای مدت طولانی زمین‌گیر هستید. هنگامی که محدودیت‌های شبیه‌سازهای پرواز را درک کردید و از آموزش حرفه‌ای پایه خوبی برای کار داشتید، شبیه‌سازهای پرواز راهی ارزان برای بررسی ویژگی‌های جدید EFB، حفظ مهارت‌های خود و ایجاد عادات خوب هستند.

     همچنین باید توجه داشت که محدودیت‌هایی وجود دارد که باید در مورد برنامه‌های شبیه‌ساز پرواز رعایت شود، زیرا آن‌ها همیشه ویژگی‌های پرواز واقعی را به درستی نشان نمی‌دهند. شبیه‌سازهای پرواز نباید جایگزین آموزش پرواز حرفه‌ای شوند و باید برای استفاده موثر و عملی از شبیه‌سازهای پرواز با یک مربی پرواز مشورت کرد.

منبع

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *