مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

ظرفیت و کارایی

ظرفیت و کارایی

ظرفیت و کارایی

داده‌های ایکائو درباره وضعیت برابری جنسیتی در هوانوردی جهانی توسط یونایتد اوییشن. ۱۲ ژوئن ۲۰۲۳

    جدیدترین نظرسنجی جهانی ما درباره وضعیت پرسنل دارای مجوز هوانوردی بر اساس جنسیت نشان می‌دهد که مشارکت زنان در سمت‌های خلبانی، کنترل ترافیک هوایی و تکنسین تعمیر و نگهداری به طور کلی از ۴.۵ درصد در سال ۲۰۱۶ به ۴.۹ درصد در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

‌ظرفیت و کارایی

درصد خلبانان زن در خدمت از ۳.۶ درصد به ۴ درصد در سطح جهانی افزایش یافت که بیشترین افزایش در مناطق آسیا-اقیانوسیه و آمریکای لاتین/کارائیب مشاهده شد. آمریکای شمالی با ۴.۶ درصد خلبان زن بالاترین امتیاز را در سطح جهانی کسب کرد، پس از آن آفریقا و اروپا به ترتیب با ۴.۱ درصد و ۴ درصد قرار دارند.

    درصد مهندسان و تکنسین‌های تعمیر و نگهداری هواپیما زن از ۲.۷ درصد به ۳ درصد در سراسر جهان افزایش یافت که در همه مناطق به جز خاورمیانه و آفریقا افزایش مشاهده شد. بالاترین افزایش در این زمینه دوباره در مناطق آمریکای لاتین/کارائیب و آسیا-اقیانوسیه ثبت شد و منطقه آسیا-اقیانوسیه همچنین بالاترین درصد جهانی مهندسان و تکنسین‌های تعمیر و نگهداری هواپیما زن دارای مجوز را با ۴.۴ درصد داشت.

    تعداد زنان کنترل‌کننده ترافیک هوایی در سطح جهانی در حدود ۲۰.۶ درصد ثابت ماند که افزایش آن در مناطق آمریکای لاتین/کارائیب و خاورمیانه مشاهده شد. منطقه آمریکای لاتین/کارائیب با ۳۱.۸ درصد بالاترین درصد کنترل‌کننده زن را داشت، پس از آن اروپا با ۲۱.۴ درصد قرار داشت.

6 1 - ظرفیت و کارایی

    تساوی جنسیتی یا دسترسی برابر زنان و مردان به فرصت‌ها با احترام به تفاوت‌های خاص آن‌ها، در قلب حقوق بشر و ارزش‌های سازمان ملل متحد قرار دارد. برابری جنسیتی به نمایندگی برابر جنسیت‌ها می‌پردازد و معیاری برای برابری است.

طبق گزارش جهانی شکاف جنسیتی سال ۲۰۲۲، برای بسته شدن شکاف جنسیتی جهانی به ۱۳۲ سال دیگر زمان نیاز است. علاوه بر این، عدم رسیدگی به نابرابری‌های جنسیتی موجود در بخش‌های مختلف می‌تواند تا سال ۲۰۳۰، یک تریلیون دلار از تولید ناخالص داخلی جهان را از دست بدهد.

    ایکائو داشبوردهای تحلیلی جدیدی را در مورد مشارکت پرسنل زن دارای مجوز هوانوردی در نیروی کار منتشر کرده است و انتظار می‌رود دسترسی و آگاهی کشورها از داده‌های جدید منجر به اهداف و سیاست‌گذاری بهتر برای کمک به کاهش شکاف جنسیتی همچنان قابل توجه در هوانوردی شود.

داده‌ها و تحلیل‌های اضافی در مورد نیروی کار هوانوردی بر اساس جنسیت توسط آژانس هوانوردی سازمان ملل متحد به عنوان بخشی از اجلاس جهانی هوانوردی و جنسیت ایکائو ۲۰۲۳ که در تاریخ ۵ تا ۷ ژوئیه ۲۰۲۳ در مادرید اسپانیا برگزار می‌شود، منتشر خواهد شد.

    اجلاس جهانی هوانوردی و جنسیت ایکائو ۲۰۲۳ که توسط دولت اسپانیا میزبانی و با همکاری کمیسیون اروپا، زنان سازمان ملل متحد، سازمان بین‌المللی کار و انجمن حمل و نقل بین‌المللی برگزار می‌شود، فرصتی کلیدی برای جامعه بزرگ هوانوردی است تا در مورد آنچه وجود دارد و آنچه در زمینه فرصت‌ها برای گسترش مشارکت‌ها، حمایت از تغییر و ارتقای اقدامات جسورانه برای دستیابی به پیشرفت سریع‌تر به سمت برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان در هوانوردی مورد نیاز است، تأمل کند.

    اجلاس جهانی هوانوردی و جنسیت ایکائو ۲۰۲۳ به مدت سه روز، دولت‌ها، سازمان‌های بین‌المللی و بین دولتی، ذینفعان خصوصی، دانشگاهیان، جوانان و همچنین تأثیرگذاران تغییر از سراسر جهان را برای بحث‌های فعال، اشتراک‌گذاری دانش و تبادل تجربیات و درس‌های آموخته شده برای تغییر گرد هم می‌آورد.

    این اجلاس بر اساس برنامه غنی و متنوع خود، قصد دارد فراخوانی برای اقدام را تصویب کند که شامل طیف کاملی از اقدامات و گام‌های مبتنی بر نتیجه و عمل‌گرا برای همه بازیگران و ذینفعان در سراسر هوانوردی و سایر حوزه‌های مرتبط برای ایجاد تغییر معنادار در صنعت هوانوردی است.

منبع6 2 - ظرفیت و کارایی

منبع

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *