مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال 1389 با هدف آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رئیس هیئت‌مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تأسیس گردید و به جهت آموزش دوره‌های زمینی و پروازی خلبانی شخصی (PPL)، تجاری (CPL)، پرواز با دستگاه (IR) و آموزش معلم خلبانی (AFI) و با اخذ موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری و با اهداف کمک به خصوصی‌سازی حوزه آموزش هوانوردی و آماده کردن کادر پروازی مجرب برای شرکت‌های هواپیمایی و اشتغال‌زایی در این بخش شروع به فعالیت نمود.

گالری

اطلاعات تماس

021-47289

تهران -اتوبان شهید همت -اتوبان ستاری جنوب -بلوار لاله -خیابان مجاهد کبیر شمالی نبش لاله نهم پلاک 14 طبقه سوم
Unit 3,No 14 ,north mojahed Kabir Blv ,laleh st , south Exp, Hemat Exp .Tehran.IRAN

Info@parsisaviation.com

صدای وزوز پهپادها بیشتر از هر نوع وسیله نقلیه دیگری آزاردهنده است.

صدای وزوز پهپادها بیشتر از هر نوع وسیله نقلیه دیگری آزاردهنده است.

صدای وزوز پهپادها – آمازون، UPS، دومینوز پیتزا و سایر شرکت‌هایی که خدمات تحویل با پهپاد را برنامه‌ریزی می‌کنند، ممکن است با نارضایتی مواجه شوند. مطالعه اولیه ای توسط ناسا نشان داده است که مردم صدای پهپادها را بیشتر از وسایل نقلیه زمینی آزاردهنده می‌یابند، حتی زمانی که صداها به یک اندازه بلند باشند.

صدای وزوز پهپادها بیشتر از هر نوع وسیله نقلیه دیگری آزاردهنده است.

Andrew Christian از مرکز تحقیقات لانگلی ناسا در ویرجینیا، یکی از نویسندگان این مقاله، می‌گوید: “ما وارد این آزمایش نشدیم که فکر کنیم تفاوت قابل توجهی وجود خواهد داشت.” او اضافه می‌کند که تقریباً ناگوار است که تحقیق به این سطح آزاردهندگی منجر شده است، زیرا هدف آن صرفاً اثبات این بود که امکانات تحقیقاتی صوتی لانگلی می‌تواند به تلاش‌های گسترده‌تر ناسا برای مطالعه پهپادها کمک کند.

با این حال، نتایج نشان می‌دهد که آزار اضافی که ۳۸ شرکت‌کننده هنگام شنیدن صدای پهپادها تجربه کردند، مانند این بود که یک ماشین ناگهان دو برابر نزدیکتر شده است.

هنوز مشخص نیست که چرا صدای پهپادها اینقدر آزاردهنده است. شرکت‌کنندگان نمی‌دانستند که در حال شنیدن صدای پهپاد هستند و از هدف مطالعه بی‌اطلاع بودند. تنها چیزی که می‌دانستند این بود که صداها به “آینده حمل و نقل” مربوط می‌شوند و Christian می‌گوید فقط یک کارشناس یا علاقه‌مند به پهپاد ها می‌تواند آنها را فقط از روی صدا شناسایی کند.

پرسه زدن در خیابان

یکی از دلایل این تفاوت ممکن است به نحوه حرکت کند اکثر پهپادهای تجاری موجود مربوط باشد. او می‌گوید که یک پهپاد برای عبور از یک خیابان مسکونی بسیار بیشتر از یک خودرو زمان می‌برد، و یک شکایت رایج این بود که به نظر می‌رسد که صدای پهپادها درجا می‌زند. “این می‌تواند بخش بزرگی از مشکل باشد.”

اگر چنین باشد، این ممکن است برای آمازون امیدبخش باشد، زیرا پهپادهای تجاری که در این مطالعه گنجانده شده‌اند، کندتر از آنهایی هستند که این شرکت در حال توسعه آنهاست و برنامه‌ریزی شده است که به سرعت حدود ۹۵ کیلومتر در ساعت برسند.

سخنگوی آمازون می‌گوید: “پهپادهای ما در ارتفاع بالایی پرواز می‌کنند، بالاتر از مردم و ساختمان‌ها.” این شرکت همچنین در حال کار بر روی کاهش صدای آنهاست.

با این حال، Christian اشاره می‌کند که تنها “به همان اندازه پر سر و صدا” کردن پهپادها به عنوان کامیون‌های تحویل هنوز به معنای آزاردهنده‌تر بودن آنها است، به این معنی که احتمالاً شرکت‌ها نیاز به یافتن راه‌هایی برای کاهش صدای پهپادها، بیشتر از وسایل نقلیه زمینی دارند.

امید او این است که ناسا بتواند به شرکت‌ها کمک کند تا قبل از شروع شکایات اجتناب‌ناپذیر، این مشکل را  شاید با ایجاد سیستم‌های حساس به صدا که به پهپاد اجازه می‌دهند میزان صدای خود، نزدیکی به مردم و احتمال آزاردهنده بودن را تشخیص دهند و سپس مسیر پرواز خود را بر این اساس تغییر دهند، حل کنند.

منبع

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *